GAT-203: 4 ajtós (régebbi széles üvegű bolygóajtós) sárga volánbusz valaha bkv-s volt? Évjáratát '86-ra saccolom.
Amúgy kinél vagy hol van lista, hogy mely volánbuszok voltak anno a bkv-nál? Gondolom fordított szitu nem volt, vagy talán igen? :)
Van egy dolog, amit nem értek a volánbuszokkal kapcsolatban, most a 260-280-okra gondolok:
Ha megnézem a bkv-s buszokat, már 1985-86-tól neonlámpás volt a belső terük, ezek prágásak és ráncajtósak voltak, fekete vezetőfülkével, a BX-51-el kezdődő rendszámokat kapták.
Amit nem értek: csomó olyan 260-280-as volánbusz van, ami már bolygóajtós, fekete vezetőfülkével, de mégis még a régi izzószálas a belső világítása, holott a bkv-nál mint írtam már a ráncajtósóknál is az volt. Miért ez a kettősség? Tudom a probléma nem nagy, csak mégis furcsa nekem, sosem értettem. :)
A 255-ök azért mentek nagyon mert pár sorozat "hosszú" váltós volt és csak hirből ismertük a tachográfot.
Anno ilyen kocsival nekiküldtem Udinénél Padováig a digók a pici FIAT-jaikkal csak kapaszkodtak.
Pedig rólik sok minden elmondható, de hogy lasan vezetnek az nem.
1990 után hiába jártam öreg meg új csoda Neoplánokka, már megváltozott europa.
Már nem lehetett ledumálni a francia rendőrt.
Már néztek mindent.
Úgyhogy max. annit engedtünk meg magunknak egy Budapes - L 'lyorett de Mar 2280 km-n, hogy a tempo 100-ra NEM vizsgáztatott kocsikkal is mentünk 100-at.
Nézd én soha a büdös életben nem mentem 79-nél többet.
Amikor a trafipaxos rendőr kocsi Enese előtt 4 km-től Csornáig nem ért utol ( pedig 15 álló utasom is volt) - GE 19-06 Ik-256, csak azt voltam hajlandó aláirni, hogy 79-el mentem.
Ez természetes.
Troligarázsban is meséltek érdekes sztorikat, aztán abban maradtunk, hogy mindegyik jármű max. 50km/h.... :)))
Senki sem szerette volna elveszíteni az állását ugyanis :)
Történet a nyolcvanas évekből: Pécs- Szeged járat, Ik 256, turbós moci.Ismerős sofőr, belevaló ötvenes fazon, hajnali járat, de hétközben.Téptünk, mint a villám, Bátaszék után utolértünk egy jugó Setrát.Az előttünk 100-zal,kanyarok a belső íven, stb.Na, mi neki, Ik egy kilkométeren belül lealázta a Setrát, pedig a sofőr vette a lapot.Pörbölyön lassítás,elment a Setra,felszálló utasunk volt.A bajai hídig kétszer előztük egymást.Baján a Setra tovább Szeged felé, mi a buszállomásra.A vezér: a fene esne belé, ha különjáratban lennék, megszívatnám Szegedig..
Hozzá kell tennem: a pannonos sofőröket jobban szerettük, mert míg a szegedi buszok 60-nal cammogtak,ők biza nekieresztették a pacit a bajai híd utáni egyenesben..Ültem a jobb oldalon, és néztem, hogy kúszik a km-óra mutatója egyre feljebb..
Ma mentünk vidékre M3-as bevezető a kagyló kút előtti feljárónál halom, hogy kellemes bugás (dalolás) hallatszik a bugyrom alól először magam, alánézek majd a váltóra, mert már nekünk is kopott a diff (tudom busznál keragyáttétel miatt) és utána jobbra nézek és lőn 256-os szaggat mellettünk a belsőben majd bejön elénk, és 120 környékén dönget még szépen, lealáz egy pár miénknél jobb járgányt, és szépen beáll kb. 100-as haladóra.
Iszonyat tutko gépek, ha buszvezetésre adnám a fejem csak ilyet, csinálnék sulisokat mamerekt vinni jobbra, balra 3 napos túrákra.
Jó, azért én ezt nem tartanám követendő példának, inkább csak amolyan „szegény ember vízzel főz” dolog megbolondítva a Hajdú Volán hülyeségével, szvsz.
Egyébként a busz nem vázcserés, és életének több mint a felét az NDK-ban tengette.
Szerintem ha nincsenek irreális időjárási, vagy forgalmi körülmények akkor ugyaolyan a biztonsági érzeted mint máskor.
A 171 km/h-s esetnél utas voltam a jobb oldali második üléssorban.
Ott egy kis csalás van a dologban mert nem vizszintes a pálya, lejt egy csöppet, s összesen 6-8-an voltunk a 396-os ban.
A saját kocsimmal ( Gc 65-43, Ik-255) más kolléga csinálta a 141 km/h-ás sztárfotót, Szolnok lakott területén belül.
hoooooosszú vizsgálat követte az ügyet.
Rá egy fél évre, úgy 35 utasal én is elengedtem ugyanazt a kocsit Gátérről kimenet a vasúti átjáró után Csongrád felé.
Mivel az előző (141 km/h ügyből birósági ügy lett) ezért a kocsink órája különösen bevizsgált volt, hitelesitett.
ekkor este 135 Km /h-t mutatott.
Száraz út, forgalom sehol.
Akkoriban előfordult, hogy Gátértől Csongrádig nem jött szembe senki.
Egy ilyet használtam ki.
Ráültem a terelőre és hagy szóóljon.
Az utasaim
- 100-ig beszélgettek,
- 110-nél elhalkultak,
- 120-nál a folyosó belső fejek összeborultak mint a lugas,
- 130-nál a légy szellentését is lehetett volna hallani.
A dolog pár perc volt.
Kipróbáltam.
Ez volt 24 éve.
Azóta nem vágytam rá.
A képen látható "öregfiú" - ha minden igaz - idén lesz 27 éves, de 2 hónapja újítoták fel... Egyébként a motorja a jelenlegi legszigorúbb EU-s normákat teljesíti,...
Ez igen!!!
De akkor ilyet Pesten miért nem csinálnak??? Jó, nem feltétlenül 27 éves gépekre gondolok, de ezek után simán járhatnának itt is a ’85, ’86-os évjáratú BX-51, 52-, 53-as 260/280-asok, sőt még ráncajtós 260-asok is a "fiatalabbjából". :-) (BU-(86-), 87-, 88-, 89- 90-.) De ehhez rendes karbantartás is kellene, vagyis kellett volna.
Nyilván ez is prágaváltós volt eredetileg.
Engem igencsak meglepett a BPO-332 állítólagos ezüstösödése. Több forrásból is hallottam róla, sőt állítólag a 49-esen is megjelent a napokban. Ez eddig nem volt ezüstnyíl. Aki látta, attól kérdezem, hogy mezőtúri vagy sallais felújítás-e? Utána fogok én is nézni a dolgoknak, amint újból munkahét lesz... :-))
Üdv.:VD
Hello!
Már máshol is érdeklődtem utána, de eléggé érdekel, így gondoltam itt is megkérdezem. Tehát: ki mit tud a márkavédjegyes 260-asok felújításáról (mármint a 06-57-es és 06-66-os hűvösvölgyi barátaira gondolok itt konkrétan)? Kiket visznek következőnek, mikor és mikorra várható, hogy elkészülnek velük? Remélem nem az lesz, hogy mire az utolsó is kész lesz, addigra már lehetne megint elölről kezdeni. :-)
Üdv, és köszi a választ!
Hali, leirnátok nekem hogy melyik tipusu busznak, illetve trolinak (oersze ikarus) mennyi az _ismert_ legnagyobb sebessége? az is jo lenne hogy ezt üzemben v üzemen kivül érte el. köszi
Tisztelt topiclakók, elsősorban mxa!
Nagyon megkapóak ezek a buszos képek, de a 100 kB-nál nagyobb fájlméretű képek beillesztése topicrombolásnak minősül, hiába kicsinyítitek le HTML kódolással. a böngészőnek először le kell töltenie a teljesméretű képet, és csak utána, a megjelenítésnél kicsinyíti le. Kérlek figyeljetek erre jobban, gondoljatok azokra, akik anyagi vagy technikai okok miatt kénytelenek még mindig analóg vonalon, modemmel csatlakozni az internetre.
Nem tudom minek örülsz... Attól, hogy tele van nem lesz sűrűbb...
(egyébként a 76gy is mindig tele van szombat este 6 körül még se sűrítik)
Kérdezősködés a 176gy-nél is mindig van... (de azért a vezér vagy az 5-10 utas egyike mindig elmagyarázza a helyzetet:)