"Ha ELSŐ-MÁSODIK vagyok, akkor a várható sárga előtt egy kicsivel rakom ki és kész...
HA sokadik, akkro meg a lámpa közeléeb érve, merat kkor is elég."
Ez így szabálytalan, ráadásul megtéveszted a mögötted állokat, akik nem tudják, hogy úgy állnak be mögéd, hogy nem tudnak időben egyenes tovább haladni, mert te feltartod őket.
"Már rég átértem-elkanyarodtam, mire egyáltalán elindul a mögöttem álló hülye :-(
10-ből legalább 8X ez van..."
Aha, persze. Az ég meg zöld. :DDD
Amikor balra kanyarodsz a szemből érkezőket meg kell várnod. Vagy azt is el akarod hitetni velem, hogy az egyenesen érkezők előtt is áthajtottál?
A féklámpa egy dolog, amiért lőnék, az a hátsó ködlámpa. Évente ha 10 percig van rá szükség, én betiltanám. Sok fasz meg felnyomja esőben - és elvakít mindenkit.
Múltkor ültünk a kocsiban. Előttünk egy újabb szuper kocsi. Természetesen a retinámat már kiégette a féklámpája, de ahogy lelépett róla elindult. Asszony hisztizett, mire elmagyaráztam neki. Lehet én sem venném ki minden pirosnál D-ből.
Ne haragudj, de a kanyarodási széndékot időben kell jelezni, ha a lámpánál állsz, akor is mennie kell, mert ezzel tájékoztatja a mögötte állok, merre fog tovább indulni. Ezt a tanfolyamon is így tanítják. Bármennyire is zavarjon téged, ezt így kell csinálni.
Én pl azért írhatok most itt, mert a feleségem másodikként lefulladt zöldnél, mikor én mellette ültem, és jobbról a mi helyünkön ment át úgy 80-nal egy opel kombi pár éve.
Zöld, megyek és persze azé nézek előre meg oldalra, hátha valami fasz béna. De normális esetben normális sofőrök esetében mint ha láncra lenne fuzve, lehet zöldre indulni.
A piros utáni sárga azt jelenti, hogy meg ne próbálj elindulni akkor, mert lebontják az autódat a 2-3 mp-es piroson keresztben áthaladók, padlógázzal gyorsítva, hogy csak 2-3 mp-es piros legyen...
Lehet, hogy nem vagyok egyedül vele, engem zavar, ha a lámpánál SÍK úton állva az előttem lévő 60 WATT-tal tapossa a féket, teljesen elvakítva ezzel engem, a mögötte állót, valamint mp-enként 1-2 narancsárga villanásban gyönyörködhetek 20-30 mp-ig, telibe a pofámba.
Mivel a zöldig úgy sem mozdul senki, valamint a sáv kötelező haladási iránya miatt nincs sok lehetősége variálásra sem, szerintem jó dolog, ha figyelünk íly módon a mögöttünk állóra...
Attól, hogy hasonló tempóban gyorsulnak. Ha ugyanolyan gyorsulással mennének, nyilván nem nőne. A lényeg az, hogy egy zöldre hogy lehet minél több autot elengedni. Na, azt ugy, hogy mindenki egyszerre indul, amíg zöld.
Ezt semmi nem tiltja. Viszont praktikus. Viszont népek faszok.
Ha egyszerre indulnak, és hasonló tempóban gyorsulnak, akkor mitől nőne köztük a távolság? Pont attól nő, hogy az egyik később indul, így folyamatosan lesz sebességkülönbség köztük (a szabályok szerint egészen 50 km/h-ig), amitől nő a távolság is. Az már más kérdés, hogy tényleg túl sokat várnak ki az elindulással, ráadásul olyan lassan veszik fel az utazósebességet, hogy alig lehet haladni. Nem tudják, hogy a padlógázas gyorsítás a legtakarékosabb.
Ettől azért szúrja magát tökön az ember gyereke, mert abban a hiszemben vagyok, hogy egyenesen megy tovább...de nem...akkor derül ki, hogy őfelsége balra kanyarodik...no nem indexel, csak a kormánymozdulat, és a féklámpa jelzi...mire a szembőljövőktől átmegy, addigra bachatom...mertugye jobbról folyamatos...
Mert vagy az orrából húz ki valamit, és azzal foglalkozik, vagy a GPS-t baszogattya, vagy sms-t küld, esetleg bármi...le van kötve piszkosul...ja, és ha nagyhirtelen mégis indulna, akkor?...na?...akkor?...hát persze hogy lefullad!
Amitől én kiakadok, az az, hogy vált lámpa zöldre, első elindul, már ment vagy 10 métert, mire a második. Stb. Ha a második, harmadik is zöldre indulna, 2szer annyi kocsi tudna átmenni.
Na, hát bammeg az emberek hujék. Ezt eddig is tudtam persze. Elmult két napban jo sok családlátogatás, vagy 2000 km. Kicsit esik. De hőmérséklet 5-6 fok. Na a tudomány mai állása szerint, akkor nem fagy. És a népek meg mennek autopályán max 100-zal. Menek emllettuk 180-nal, mert az simán belefér. (240 már nem nagyon, mert annyira nem volt üres a pálya)
Úgy látom, nem értetted meg, amit írtam. Na akkor még egyszer: A villamos a megállóhelyéről indul el, ott van előtte 1-2m-re a zebra. El sem lehetne indulnia, míg vki a zerbán tartózkodik, főleg nem, ha már a szembejövő sínpárnál tart. Szó nincs itt nagy fékezésről, meg egyebekről.