1. Meg tudja valaki nézni nekem, hogy a Husqvarna 365Sp fűrészre milyen méretű a cserélhető betétkerekes kuplungharang? (kuplungharang belső átmérő, magasság, tengelyfurat átmérő)
Ezen felül szükségem lenne a tűgörgős csapágy méretére.
2. Hol lehet kapni a Husqvarna 440-es gépre cserélhető betétkerekes kuplungharangot? Neten nem találtam csak 40-eshez. (Lehet, hogy emgegyezik a kettő mérete?)
Boltban azt mondták, hogy erre a típusra nem létezik. Ezt kétlem, mert a karbantartási füzetben is le van írva, hogy fel lehet rá szerelni.
Amúgy netről tudtok jó minőségű lánc, láncvezető stb... beszerzési forrást?
Igen, ez igaz. Darabokra szedtem a karburátort ma, amennyire csak tudtam. Az alapjárati fúvókákat takaró kis lemezt nem tudtam kipattintani, nem is nagyon feszegettem a témát, viszont a főfúvóka kijött. Van itt egy szűrő, ami igencsak el van tömődve láthatóan. Ha esetleg van tipped, linked, hogyan kell az alapjárati fúvókák fedelét levenni, örömmel venném :) Van itthon tartalékban egy felújító készlet, de ha menthető az a kis szűrő, nem lövöm el a tartalékomat, mert minek is.
Üdvözletem mindenkinek!
Lenne egy érdeklődő kérdésem.
Tehát 2 napja vettem egy mtd gcs 50/45 típusú láncfűrészt ma volt két napja,hogy elkezdtem bejáratni és azt vettem észre,hogy az alapjárat elkezdett emelkedni,nem azt mondom,hogy sok,csak nekem tűnik soknak az első indításhoz képest.
Egyébként a láncot nem forgatja alapon,de nem tudom nem valamilyen hiba ez,vagy egy új fűrésznek így kellene működnie?
Azért kérdezem,mert mindig használt gépeim voltak.
Valamint a két nap alatt a kb fél liter elfogyasztott benzin sok?
Persze vágtam vele és sokszor teljes gázzal ment.
No köszönöm mindenkinek a választ!
Tiszteletem.
Szerintem egyáltalán nem amatőr kérdés... Mivel sokféle lánc és vezető létezik, mindenki arra esküszik ami neki bevált... Én pl az Oregon láncokra és vezetőkre... Jórészt fenyőben és akácban használom egy Jonsered 2050-es és egy Husqvarna 40-es fűrészeken, évek óta jól teljesítenek... Tipust sajnos nem tudok mondani, mert az üzletben a srác letekerte egy dobról és ő rakta össze méretre... A lap az egyik PRO-AM a másik PRO-LITE, minőségben azthiszem az utóbbi jobb, de ez két év alatt nem derült ki szerencsére... Mindegyik jól bírja... Tehát én mindenképp maradok ennél a márkánál...
Az 1000 éves Husikám a jelek szerint megünnepli az 1001. szülinapját is, mert...
Szóval megpróbáltam mindent beleértve a vákuum-szelep megbütykölését is (jah, megtaláltam), de semmi sem hatott. A hülyeségre, mondják, nincs orvosság. Ez most is igaznak bizonyult. Egy jó barátomnak az az ötlete támadt, miután egyszer én és egyszer ő szétszedtük és összeraktuk a karburátort, hogy szedjük szét újra, hátha látunk benne valami rendelleneset.
A rendelleneset ő vette észre: köszönöm neki. Az alsó membrán egy kis pöcök segítségével mozgatja az alsó szelepet, így kerül a kis tartályából benga a rendeltetési helyére. Hát ezt a pöcköt elegánsan nem akasztottuk bele a szelepet mozgató karba, ami nyomni tudta, húzni nem. Megoldódot a rejtély, hogy miért állt le néhány fordulat után (hát mert amíg a karburátorban volt egy kis benzin, addig pöfékelt, utána viszont nem jött az utánpótlás).
A motor változatlanul bivalyerős, úgyhogy még mindig a kedvenc fűrészkém ez az elnyűhetetlen nagypapi.
Köszönöm a válaszokat. Közben nem voltam gép előtt mert szereltem. Láncfék volt, most kitakarítottam az egészet és beolajoztam. Remekül könnyedén forog ahogy kell. A láncfék is fog azonnal amikor a gázt leveszem róla. Kuplungra gondoltam először, mert a lácvezetőt láncostól direkt levettem.
Még egyszer kösz, megyek kivágom anyámnál a cseresznyefát, mert nyárom kihalt.
Sziasztok. Stihl m230-om van, ma próbálom elindítani és elindul, de lefullad. A lánc nem forog, levettem a vezetőt a csillagkeréknél is szorul, kézzel nem lehet fordítani. Mi lehet a baja?
mondjuk, hogy 25 centi átmérőjűek. hát, szeretném minél olcsóbban megúszni, de ahogy most visszaolvastam...elektormosból lenne nekem való? vagy csak benzines bír ennyit?
sziasztok! akarok venni itthoni használatra, tűzifa daraboláshoz egy láncfűrészt, de tanácstalan vagyok, hogy mit lenne érdemes. szezononként 1-2 "kocsi" (itt így mondják, hogy pontosan milyen mennyiség, arra már nem emlékszem, csak az árára: 120 e/ "kocsi") keményfát kell felfűrészelnem. érdemes egyáltalán ilyen célra fűrészt venni, vagy jobb megbízni valakit, aki ilyesmivel foglalkozik? ha érdemes, akkor elektromost vagy benzinest? milyen márkát, milyen teljesítményűt stb. köszi előre is.
"Én úgy csináltam, hogy megnéztem, hogy hol áll a kisgödröcske és megszámoltam, hogy hányat tekerek, míg kiér, bár ez nem bizonyult nagyon tuti megoldásnak."
Nem kifelé kell ilyenkor számolni, hanem megnézed hogy befelé ütközésig mennyit tudsz rajta tekerni.
A garanciám ekkor már lejárt, de mindegynek is bizonyult. A "fűrész" 30. üzemórájában már a 6. 10000-est is átléptem szervizdíjakat tekintve, ugyanis mindig (de mindig) olyan hibája volt, amire a garancia nem volt érvényes. A szervizek errefelé egyszerűen felmondták a garanciális javítását a kínai "gépeknek", mert mindig velük veszekedtek a "boldog" tulajdonosok, hogy már megint fizetni kell (nem is keveset) a javításért.
Mérlegelned neked kell, hogy hozzányúlsz-e vagy kipróbálod a garanciát. Talán szerencséd lesz.
A gépkönyved vsz nincs meg, mert azt nem adtak már a doboz nélkül. Ha lenne, akkor valahol benne megtalálnád, hogy amit állítanod kellene, ahhoz "szakszerviz" kell.
Én fizettem azért is, mint a katonatiszt, ha jól emlékszem, akkor 3× vagy 4×, mire meguntam. A beállítás néha még egy teljes órán át is megfelelt, aztán újra nem indult, felpörgött, leállt végül soha többet... Nekem egy életre elég volt a kínai hulladékokból.
A Husim vagy 1000 éves és mostanáig tette a dolgát. Ha nem sikerül helyre hozni, talán még egy ugyanilyet szerzek valahonnan, bár az otthoni kuglizgatáshoz túl sok, a vékony fát pedig nagyon nem szereti.
Ez pont olyan, amihez véletlenül hozzá tudok szólni. A légszűrő csavarjainak mozgatását igen gyakran úgy tervezik, hogy ahhoz elég legyen a fűrészekhez tartozó gyertyakulcs. Ha mégsem, vált be a tippem, akkor másé itt a fórumon be fog.
L-H.......: a kínaiak csodás ötlete az a csavar, amit magad előtt látsz. Abba aztán semmi nem passzol és szerintem kulcsot sem fogsz kapni (ha mégis, akkor horrorban). Régebben nekem is volt egy rémkínai csodaszarvasom. Ezen úgy oldottam meg, hogy egy vékony pálcát (pl. egy tűt) dugtam abba a töppedt mélyedésbe, ami a csavar fejének peremén van és kitekertem. Nagyon lassan megy, de megy, mert nem feszíti semmi egy gyenge rugón kívül. (Miért is feszítené? Csak beállításra kell.)
FONTOS, hogy mielőtt megmoccantod ezeket a csavarokat, fel kell jegyezned, hogy hol álltak különben nagyon hosszú napoknak nézel elébe. Én úgy csináltam, hogy megnéztem, hogy hol áll a kisgödröcske és megszámoltam, hogy hányat tekerek, míg kiér, bár ez nem bizonyult nagyon tuti megoldásnak.
Nah, ha már kint van végre az a csodasárgahígkínaimellékkéntfőtermelék, akkor jön az "észmunka". Fogsz egy vasfűrészt :D és azt a gödröt teljesen átvágod, hogy bele tudj tenni egy normál csavarhúzót, de arra azért vigyázz, hogy az eredeti gödröt meg kell jelölni (bár szerintem nem szükséges).
Visszarakod, állíthatod. Rohadt sokáig eltart, mire sikerül.
Az baj, mert fogalmam sincs, hogy mi lehet itt főfúvóka. Ez "naon eccerü"-nek látszik, de "naon" nem az. Egy rahedli furatot látni rajta kívülről (már ameddig szét lehet szedni). Mivel a működést vsz ezek a kis furatok vezérlik, gyanítom, hogy annyira pontosak, hogy elég nekik egy apró sérülés és küldhetem a karburátoromat egyenesen a kukába. Mozgó/mozgatható alkatrésze csak a karburátor alján látható egy döbö kicsi szelep, amit egy rugó tart. Ezt az előzőben leírtam, miért nem mertem piszkálni, de ha nincs más megoldás, akkor persze valaminagyobb dobozt kerítek (van egy szép piros műanyag ládám, amiből talán, de csak talán, nem esik ki), ahol megcsinálom.
Már eszembe jutott, hogy készítenem kellene a szétszedett karburátorról néhány fotót, de a telefonom olyan gyatra képeket gyárt, hogy azon sztem nem látszana semmi. Azért reggel megpróbálom és feltöltöm ide. Hátha úgy könnyebben kaphatok segítséget.
Kompresszorom nincs, de ha nagyon kell, akkor el tudom vinni néhány házzal arrébb. Lehet, hogy tényleg nem pucoltam ki teljesen, de akkor miért szelel, ha simán belefújok? A mosás igazából teljesen fölöslegesnek tűnt, mert majdnem mindenhol szétszedtem, ahol csak lehetett és úgy nyomtam tele a réseket tiszta benzinnel. Igaz, hogy erre csak egy kis fecskendőm volt.
Ahol nem tudtam és nem akartam szétszedni, az a karburátor alján található kis szelep, ami egy rugó ellenében mozog. Mivel tartottam tőle, hogy ez kiszedéskor elpattan a fenébe vagy hogy egyszerűen nem tudom visszatenni a helyére az apró alkatrészek és kicsi helyük miatt, csak megnéztem, hogy vajon működhet-e (teljesen simán jár, amúgy ránézésre nem képes mozgatni soha semmi, legfeljebb nyomás, de akkora talán nincs is a karburátorban - ez persze szubjektív vélemény), locsoltam rá némi bengát és ezzel annyiban is hagytam.
Csak egy túlfolyót látni kívülről. A tankba nyúlik a motorházból és egy kis szűrő van a végén. Mást nem láttam, de átnézem még egyszer, hátha elkerülte a figyelmem.