Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.31 0 1 61810

"elgondolkodtató, hogy egy magáncég 10%-kal olcsóbban vállalja el, mint a DDKK, ráadásul valamivel fiatalabb járműparkkal..."

 

Ez szerintem annyira nem meglepő, főleg, ha abból indulunk ki, hogy a Volánoknál eléggé merev az árképzés és úgy általánosságban van nem kevés általános költség is."

 

Csak, hogy illusztráljam, idézek a DAKK bajai szerződéshosszabbítását tartalmazó előterjesztésből (htibornak köszönet a megtalálásáért):

 

"A 2015. évben a cégnek a számítások szerint várhatóan 16,811M Ft vesztesége keletkezik (sztem a két évre fizetett 90M Ft támogatáson felül)...

 

a veszteség az alábbiakból adódik:

a) a tevékenységhez kapcsolódó értékesítés nettó árbevétele várhatóan kevesebb lesz a 2014. évi nettó árbevételtől (érthető)

b) a karbantartási tevékenység többletet mutat a bázishoz képest, melynek oka hogy

   b/a) régiósan egységes műszaki technológia került bevezetésre, mely szigorúbb paramétereket tartalmaz a korábbiakhoz képest, így magasabb fokú biztonságot biztosít a DAKK Zrt. az utazóközönség számára (???)

   b/b) olyan jármű is időszakos bevonásra került a feladat ellátásába, mely a korábbi évben nem vett részt a helyi személyszállításban, és amelyhez magasabb értékcsökkenési leírás kapcsolódik (ok)

c) többletet mutat a bázishoz képest a tevékenységhez kapcsolódó általános költségek összege, melynek oka a DAKK Zrt. szervezeti felépítésének jelentős átalakulása (??? nem úgy volt, hogy az összevonással olcsóbb lesz az üzem??), illetve új önköltségszámítási szabályzat kiadása, mely társasági szinten egységes elszámolási elveket tartalmaz. (???)"

Előzmény: Törölt nick (61806)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.12.25 0 0 61809

Ööö ... csak egyszer akartam, bocs :-)

Előzmény: Fradista Utazó (61808)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.12.25 0 0 61808

No, akkor nézzünk pár példát!

 

Budaörsön belüli utazás, alkami utas: 

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsön belüli utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 5.200 forint (környéki helyi bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint (5 ill. 10 km-es bérlet)

 

Budaörsről a metróhoz utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsről a metróhoz, majd tovább metróval utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 14.700 forint (helyi bérlet + Budapest-bérlet)

Volán-tarifa: 15.440 forint vagy 19.080 forint (5 ill. 10 km-es bérlet + Budapest-bérlet)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint 530 forint (vonaljegy vagy átszállójegy)

Volán-tarifa: 250 forint vagy 310 forint (10 ill. 15 km-es jegy)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 9.580 forint (10 km-es bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint vagy 11.900 forint (5, 10, ill. 15 km-es bérlet)

 

Megjegyzések:

- Budapest-bérlettel az utolsó budapesti megálló a Rupphegyi út, innét az 5 km-es bérlet a Csiki-csárdáig lehet érvényes (a távolság 4,9 km), azaz Budaörs lakosságának nagy többsége az 5 km-es sávba esne. A 10 km-es sávba esnének viszont a város külső végén található munkáltatók (METRO-áruház, és az a teljes terület).

- A Budapestre irányuló utazásoknál azzal számoltam, hogy a Budapest-bérlet továbbra is érvényes marad a Volánbusz járataira. 

- Budaörsön belüli utazásokra a jogszabályban rögzített helyközi tarifákkal számoltam. Több városban, ahol a Volánbusz a szolgáltató, a helyi utazásokra külön, helyi díjszabás vonatkozik (akkor is, ha az utas az utazására helyközi járatot vesz igénybe). Véleményem szerint nagyon valószínű, hogy egy ilyen váltás esetén Budaörs városa is bevezetné a helyi tarifát a Volánbusz járataira városon belüli utazásokra. Ennek mértékét ma természetesen nem ismerhetjük, de valószínű, hogy egységes lenne a városon belüli utazásoknál. 

- Ha valamit elnéztem, majd kijavítotok. 

No, akkor nézzünk pár példát!

 

Budaörsön belüli utazás, alkami utas: 

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsön belüli utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 5.200 forint (környéki helyi bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint (5 ill. 10 km-es bérlet)

 

Budaörsről a metróhoz utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsről a metróhoz, majd tovább metróval utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 14.700 forint (helyi bérlet + Budapest-bérlet)

Volán-tarifa: 15.440 forint vagy 19.080 forint (5 ill. 10 km-es bérlet + Budapest-bérlet)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint 530 forint (vonaljegy vagy átszállójegy)

Volán-tarifa: 250 forint vagy 310 forint (10 ill. 15 km-es jegy)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 9.580 forint (10 km-es bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint vagy 11.900 forint (5, 10, ill. 15 km-es bérlet)

 

Megjegyzések:

- Budapest-bérlettel az utolsó budapesti megálló a Rupphegyi út, innét az 5 km-es bérlet a Csiki-csárdáig lehet érvényes (a távolság 4,9 km), azaz Budaörs lakosságának nagy többsége az 5 km-es sávba esne. A 10 km-es sávba esnének viszont a város külső végén található munkáltatók (METRO-áruház, és az a teljes terület).

- A Budapestre irányuló utazásoknál azzal számoltam, hogy a Budapest-bérlet továbbra is érvényes marad a Volánbusz járataira. 

- Budaörsön belüli utazásokra a jogszabályban rögzített helyközi tarifákkal számoltam. Több városban, ahol a Volánbusz a szolgáltató, a helyi utazásokra külön, helyi díjszabás vonatkozik (akkor is, ha az utas az utazására helyközi járatot vesz igénybe). Véleményem szerint nagyon valószínű, hogy egy ilyen váltás esetén Budaörs városa is bevezetné a helyi tarifát a Volánbusz járataira városon belüli utazásokra. Ennek mértékét ma természetesen nem ismerhetjük, de valószínű, hogy egységes lenne a városon belüli utazásoknál. 

Előzmény: trizs77 (61800)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.24 -1 0 61807
A maszeknak van Eurolines-os matrinyás Bovája is, nem csodálom, hogy a 415-östől fiatalabb kocsival tudtak indulni.

A DDKK a saját járataihoz biztosít csatlakozást, amihez szükséges. A vágányzári bohóckodásokhoz hadd ne kelljen csatlakozniuk a Kilitieknek, Foki-hegyieknek, akik helyben dolgoznak/tanulnak/ügyintéznek. Pl. melóhelyemen (központi rész) egy-két vidékin kívül a zöme kiliti. Mindenki buszozik. A többi gyalogol vagy biciklizik. Autós elvétve.
Előzmény: kbn (61803)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.24 0 1 61806

"elgondolkodtató, hogy egy magáncég 10%-kal olcsóbban vállalja el, mint a DDKK, ráadásul valamivel fiatalabb járműparkkal..."

 

Ez szerintem annyira nem meglepő, főleg, ha abból indulunk ki, hogy a Volánoknál eléggé merev az árképzés és úgy általánosságban van nem kevés általános költség is.

A teljes járműpark kb 6 db-os, amiből 4 Credot a város egyik cégétől kell bérelni. Ezen kívül van még helyiben egy 415-ös és egy Nabi midi. Ha azok átlagéletkorát nézem, akkor a DDKK ezzel a kettővel indulhatott szvsz.

A csatlakozós dolgot én sem értem, a bérekkel viszont úgy "operál" egy magán, ahogy tud, lásd Orangeways Baján...

Előzmény: kbn (61803)
IkarusEAG1985 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61805

Helo. Tud valaki valamit arról hogy a Hajdú volán melyik buszait szokta leküldeni Szegedre. Előre is köszi

kbn Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61804

És az mit jelent, hogy a nyertes pályázó 100% csatlakozási arányt vállal a helyközi tömegközlekedési járatokhoz?

 

Ha bizberhiba miatt 90 percet késik a vonat, akkor másfél órán keresztül nem lehet majd hazajutni munkahelyről, iskolából, SZTK-ból, piacról stb...?

Előzmény: kbn (61803)
kbn Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61803

TED-en nem találom a hirdetményt. Tudja esetleg valaki, mint jelent itt a bruttó 603 ft/km?

 

Ezt olvasva az jutna az ember eszébe, hogy bruttó elszámolású (fix díjas) szerződést kötnek a szolgáltatóval, de egy Siófok méretű kisvárosnál nem szokványos, és nem is túl célszerű megoldás, hogy a megrendelőt illesse a bevétel.

 

Esetleg attól bruttó, hogy a megrendelő 603 Ft/km-ig pótolja ki a bevétellel nem fedezett költséget, függetlenül annak tényleges nagyságától?

 

Gondolom a bruttó itt nem az ÁFA-val növelt díjat jelenti, mert a megszokott, indololt költségig kipótolt nettó elszámolásnál nem igazán értemezhető az előre megadott fajlagos díj.

 

De bármelyik is az első kettő közül, elgondolkodtató, hogy egy magáncég 10%-kal olcsóbban vállalja el, mint a DDKK, ráadásul valamivel fiatalabb járműparkkal...

Előzmény: sosiforda (61802)
sosiforda Creative Commons License 2015.12.23 0 1 61802

Jelentősen változik január 1-től Siófok város helyi buszközlekedése:

 

Az új hálózat:

 

http://www.ddkk.hu/tartalom/tajekoztato/20160101_siofok_helyi.pdf

 

Egy bemutató cikk:

 

http://siofok.hu/hir/valtozasok_ujitasok_a_helyi_autobuszos_kozlekedesben

 

És egy kis háttéranyag a pályázatokról:

 

http://siofok.hu/files/19_taj_siofoki_helyi_kozlekedesrol.pdf

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61801
Tudtommal Tárnok, Százhalombatta... Csak, hogy Érdet említetted. És korábban helyi tarifa volt , amit az önk. határozott meg.
Előzmény: Fradista Utazó (61798)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61800

Amiben viszont igazad van, pontatlanul fogalmaztam.

 

Mert :

 

Ezt írtam :....."....Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak.....

Ez így helytelen.

 

 

 

Helyesen ugyanezt így kellett volna írni :

 

Olyan budaörsi helyi forgalomban, melyet olyan autóbusz végez, melynek legalább egyik végállomása NEM Budaörs területén van, ezentúl nem a BKK tarifáit, hanem az országos, állami, hatósági tarifákat kell alkalmazni.

 

--------------------------

 

A mostani 288-289-es járatok tarifáit, mivel azok végig Budaörs város területén dolgoznak, továbbra is a budaörsi önkormányzat határozza/határozhatja meg.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (61798)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61799

Helyi forgalomban miért is lennének helyközi tarifák mérvadóak? Van ilyen, bárhol az országban, ahol helyi forgalomban helyközi tarifát kell fizetni?

 

--------------------

 

Kb. 30-40 városban így van.

Lehet, hogy csak 20 városban.?............................:-))

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61798

>Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak

- Helyi forgalomban miért is lennének helyközi tarifák mérvadóak? Van ilyen, bárhol az országban, ahol helyi forgalomban helyközi tarifát kell fizetni? Érden és Vácott biztosan nem így van. 

- Budaörs - Törökbálint viszonylatban pedig ez nem is lenne baj, mert a törvényes helyközi tarifa alacsonyabb is lehet, mint a BKK idióta helyközi díjszabása, de maximum ugyanannyi. 

Előzmény: trizs77 (61797)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61797

Érdekes lesz mindenesetre. Főleg, hogy úgy hangzott a kijelentés "mostantól".
Akkor ezek szerint az utasoknak növekszik a bérlet ára is?

 

----------------

 

Utasokat ez rövid távon nem érinti.

 

Ugyanaz a busz fog odajárni mint eddig.

Ugyanannyiba kerül a bérlet jegy mint eddig.

 

Középtávon már lehet változás.

Például a helyközi díjszabás átvétele.

Azaz Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak.

 

Hosszú távon az várható amit WW olvtárs írt:

- jelentősebb kínálat szűkítés,

 - drágulás.

 

 

Előzmény: dundalk (61795)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61796

Ez ennek a folyamatnak a természetes velejárója.

 

Arra kellene vigyázni, hogy a történetből a Volánbusz Zrt. nehogy jelentős anyagi kárral jöjjön ki....

 

A szolgáltató nehogy 1:1 ben lenyelje azt ami egy politikusi döntések eredménye.

 

Itt komoly fejlesztés volt járműbeszerzés, komoly hitel van felvéve stb.

 

Szerintem a közszolgáltatási szerződések módosításával a helyzet megoldható, a most alkalmazott Volánbusz ill. vidéki Közlekedési központok MÁV sávos tarifái bevezetésével. Nem lesz pl.: BKK környéki bérlet ill. jegy stb.

 

A mostani BKK városhatárt átlépő járat sima helyközi viszonylat lesz.

 

A városhatáron belüli Budapest bérlet elfogadása érdekes kérdés, ezen lehet véleményem szerint  a legnagyobbat bukni , ha nem lesz elég a kompenzáció.

 

Ha a szerződések fel lesznek mondva vagy átalakulnak, akkor megszűnhet az a fix kilométer alvállalkozói költségtérítés amit a Volánbusz kap, ez finanszírozási oldalról nehéz kérdés.

 

Lehet másfajta megoldás is, ez amit írtam egy logikus az ország többi részén működő verzió, ott nem minden esetben van ugyanazon cég esetében a helyi meg a helyközi járatok esetén se tarifaközösség.

 

Pl.: Hatvanban igen, Gyöngyösön Egerben Nyíregyházán nem.

Ott utóbbiaknál a helyközi utazás esetén a városi összvonalas bérlettel nem vehető igénybe a helyközi járat.

 

Ennek egyik eredménye az volt, hogy főleg a helyi közlekedésben kevesebb a bérletes. A helyközit igénybe veszik, de a helyit valahogy másképp oldják meg (Pl.: gyaloglás).

Előzmény: dundalk (61795)
dundalk Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61795

Érdekes lesz mindenesetre. Főleg, hogy úgy hangzott a kijelentés "mostantól".
Akkor ezek szerint az utasoknak növekszik a bérlet ára is?

Előzmény: Törölt nick (61794)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61794

Szerintem hasonló modell várható, mint a vidéki kisvárosok, megyeszékhelyek közlekedésében...

 

Az ottani városkörnyéki forgalmat a területileg illetékes KK-k látják el.

 

Ellenpélda Miskolc-Felsőzsolca MVK, Borsod megyében.

 

A technikai lebonyolítás az kérdéses, mert jelenleg nincs annyi BKV állományú busz ami a belső forgalmat ellátná.

 

A kiszervezés is ebbe az irányba hatott amikor, a  Volánbusz Zrt. alvállalkozó lett.

 

Buszok az övéi, a sofőrök kinnalvós telephelyes kocsikon járnak.

 

Egyedül a finanszírozás a kérdéses, mert jelenleg a belső szakaszon közlekedik egy Volánbusz helyközi kocsi a Budapest Bérlet érvényes rá, a BKSz szerű szövetség megalakítása óta, tarifaközösség van.

 

Nem zárnék ki egy ritkítási célt sem.

 

Ez egy alkalom a Budapest buszos közlekedésének átszervezésére.

 

A környéki járatokon én egy kevesebb megállóhelyen megálló, ritkább követési idejű, a vidéki nagyvárosok környékén tapasztalható szolgáltatási szintet tudok elképzelni, ami min 30-40% os járatritkítást vezet be fokozatosan.

 

Az egyedüli kérdés a Volánbusz Zrt mennyit veszít ezen a helyzeten?

Komoly pénzbe került az az új járműpark, aminek a többletköltségét a hitelszerződés lejártáig fizetni kell.

 

Előzmény: dundalk (61793)
dundalk Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61793

Vége az agglomerációs BKV-járatoknak

Tarlós nem tudott megegyezni Orbánnal a BKV finanszírozásáról, 26 településnek ezentúl az állammal kell tárgyalni a közlekedésükről. Tovább »

forrás: Index.hu



A kérdés az, hogy ha összességében ez ugyan annyiba kerül a "VB/Máv" előadásában, akkor ennek van-e értelme vagy csak a probléma tologatása? Illetve ez nem kevés utast érint nekik ez mit fog jelenteni vajon?

setra415HD Creative Commons License 2015.12.19 0 0 61792

Igen, az egyik kapcsolódó cikkben leírnak egy esetet, hogy az ottani "volán" hogy tájékoztatja félre az utast, míg az alább linkelt cég kulturált szolgáltatást nyújt.  

Előzmény: Törölt nick (61791)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.18 0 0 61791
Milyen vonzó lehetőség a kapcsolódó cikkcímeket olvasva...
Előzmény: setra415HD (61790)
setra415HD Creative Commons License 2015.12.18 0 0 61790
FIATowner Creative Commons License 2015.12.14 0 0 61789

Köszönöm az érdeklődést, a könyv elkelt.

Előzmény: FIATowner (61787)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 61788
FIATowner Creative Commons License 2015.12.13 0 0 61787

Sziasztok!

 

Kicsit off, de talán mégsem teljesen.

 

Eladnám a "VOLÁN - Ötven éve minden úton vezetünk" című könyvét. További részletek a könyvről: https://www.antikvarium.hu/konyv/dregelyi-laszlo-korompai-erik-otven-eve-minden-uton-vezetunk-261804

 

A könyvhöz jár egy különleges kísérőlevél is Dr. Sármásy Gábornak címezve, Saslics Elemér aláírásával.

 

Ára: 3000ft

 

Elérhetőségem: quick_kukac_freemail_pont_hu

 

Köszi a figyelmet!!!

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 61786
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.12.09 0 0 61785

Tudtommal balatoni telephelyes. 

Előzmény: Racilaci (61779)
sosiforda Creative Commons License 2015.12.09 0 0 61784

Az ex-Nógrád Volán változásai is felkerültek:

 

http://www.kmkk.hu/images/Salgotarjan/hirek/ert%2020151213-helyk.pdf

AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61783

Értem, köszönöm.

Előzmény: Komlósfecskés (61782)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61782

A D kategória feltételei közül kivették a C meglétét, de a vizsgára bocsátás feltételei közül nem...

Előzmény: AUTOSANdris (61780)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61781

Segítenél pontosítani?

Előzmény: Snake-Mojzi (61778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!