Az látszik hogy nem érted, ezt szokták az érzelmi intlligencia hiányának tulajdonítani.
Ha az autóját szidod valakinek, akkor egyrészt a társadalmi helyzetén, másrészt a döntésének (amikor megvette) a helyességén gúnyolódsz. Ez ritkán esik jól, szerintem Macika is vacillálna kicsit, hogy őt magát nevezd inkább tragacsnak, vagy az autóját. (Legjobb mind a kettőt. :)
Na látod, ezt nem értem meg sose, minek ennyire érzelmesen viszonyulni egy darab használati eszközhöz. Ha Macikát neveztem volna tragacsnak, akkor az személyeskedés. Ha a tulajdonát, akkor szerintem nem. (majd az autó kikéri magának:)
Párszázezerért nyilván van kereslet.
Amugy, a bérautó az ugy működik, hogy ha kell, felhivom a céget és félora mulva az ajtó előtt van.
Nyilván marhaság lenne eltömegközlekedni.
Fenntartom, van egy olyan éves km-mennyiség, ami alatt nem érdemes kocsit tulajdonolni. (elég nyilvánvaló, ha valaki évente egy km-t megy, akkor tutti nem éri meg:-)
Hogy ez a break-even 5ezer vagy 30, azon nyilván számolgatni kell, meg sokmindentől függ, de eléggé kiszámolgatható.
Hobbiautók, veterán autók nyilván más eset, de azok nem használati eszközök, ilymodon a van-e értelme kérdésnek nincs értelme.
Aha. Meg a megvételt is beleszámoltad? Nem számoltok szinte semmivel, csak a benzinköltséggel, holott más számok is vannak. Ha áll az autód, akkor azok a költségek nem jelentkeznek. (Nem azt mondom, hogy folyamatosan áll, csak azt, hogy hétközben BP-en belül nem közlekednél vele, csak vidékre, külföldre, stb.) Szóval tévesen állítod azt, hogy a Bp-en belüli napi mondjuk 30-50km nem számít. Ez havi szinten 600-1000km, heti 5 munkanappal számolva. Ez éves szinten 7200-12000km. Ez nem oszt, nem szoroz?! Másnak az autója fut ennyit egy évben összesen.
"Dehogynem." Mikor, hol? Nem láttam sehol a számolásban.
Ha csak bérlem az autót idönként, akkor előre kell gondolkodni, nincs olyan, hogy na menjünk most, ne holnap, vagy holnap menjünk, ne ma. Nincs meg úgy sem a közlekedési szabadságod. Mellesleg akkor is tömegközlekedned kell az autó felvételi pontjáig, amikor leadod, akkor vissza. Az is idő.
Ehelyett cserébe, ha csak 10-20 hétvégére kell, tiszta, nagy bérelt auto amit hazhoz hoznak és elvisznek, pártizezer - nem kell karbantartani, nem kell rá vigyázni, stb.
Én ugy évi 50 ezer kilométert megyek, de eszembe nem jutna, hogy sajátom legyen a kocsi. Faszom tele lenne a karbantartéssal, szopjon vele a tulaj. 4 ev mulva odaadom, vigye és kenje a hajára, kapok ujat.
Tragacsod pillanatnyi értéke lényegtelen., ugyse tudnád eladni, tehát nulla. Ami lényeges, valamiko rmegvetted X pénzért, és közben ráforditottál Y pénzt, és mentél vele Z km.-t. Na mibe kerult egy km?
Már mondtam, hogy nem megy a matek neked, ne erőltesd!
Az autóm pillanatnyi értéke (10 évesen) nem 0 Ft, hozzá hasonlókat árulnak most 700e körül.
Itt az első komoly hiba a számolásodban.
A második, hogy BÁRMIKOR a rendelkezésemre áll, akár fél percen belül, az éjszaka közepén is tudok vele menni bárhová, ha a szükség úgy hozza.
Bérelt autóval te ezt hogy csinálnád?
Ez az, amit meg kell fizetni, a készenlétet a saját autóban.
A taxi pedig azért nem alternatíva, mert az NEM LEHET olcsóbb, ha egy jóval drágább autó megvételét, fenntartását meg egy ember (netán egy család) eltartását kell belőle kihozni. Ráadásul általános a 6-8-10 perc várakozás, ha hirtelen kell, nem előre megbeszélt időre jön.
Van egy évi km határ, ami alatt jobb nem fenntartani autot, felette meg igen. Szerintem az évi 4-5 ezer esetében nem.
Amugy, ha minden körülmény között jobb lenne tulajdonolni, miből élnének a leasingcégek? Épeszű vállalkozás nem vesz autot. Épeszu magánembernek lehet hogy érdemes, mások a könyvelési szabályok, de 5 ezer km futással kétlem.
Persze lehet érzelmi a cucc, pl nyilván gazdaságilag semmi értelme fenntartani egy 60 éves autót, de mekkora királyság, nem kérdés.
Ez nálam egyszerűbb: autóbuzi vagyok, imádom a kocsimat (most szervizben van, andd kussoljon:))), de mivel itt vagyunk ezen a fórumon, gondolom szinte minden topiklakó így van vele.
Nos. Én is BKV iletve tömegközlekedés párti vagyok. Sok dolog miatt. És Budapesten belül csak és kizárólag akkor közlekedem autóval, ha az BKV-val irreálisan hosszú ideig tartana, vagy kényelmetlen lenne. Olyan esetben viszont nem megyek autóval, ha a belvárosba kell bejönnöm. Még hétvégén sem! Nem kell parkolóhelyet keresni az uticéltól távol, ott a BKV, megyek azzal. Közelebb visz, nem kell bent keringenem az egyirányú utcákban, stb. stb.
Nekem nem alternatíva tömegközlekedés amíg ki tudom fizetni az üzemanyagot. Reggel végig cibálni a gyereket a városon, utána haza a kocsiért, -avval melózom- már időben sem férne bele. Illetve talán koppra beleférne, de akkor a vásárlás, ilyesmi felejtős.
En Zafirát néztem, sok gyerek, sok csomag, hogy kényelmes is legyen.
MIndegy, látszik, hogy Macika sokkal jobban járna ha autot berelne. Mondjuk, ha meg garantáltan lekotne évi X hétvégét, komoly alkupozicioban is lenne =a bérautos cégek kocsijai általában hétközben fogynak, szoval a béka segge alá le lehetne alkudni ha leköt 6-8 hétvégét.)