Egy öreg szaki meg fel szerette volna szerelni a szivattyút két napig küszködött és nem és nem ment fel . Igen mert az nem 5 hanem 6mm es borda szélességű volt. ugyan is a régi az a vékonyabb bordás.
Jó estét. Ha mindent le kötöttél akkor valószinű a tömítés van odaragadva annyira,és Józsi barátunknak igaza van hogy" jó esestben csak a 3-as sz. alkatrész a hibás". A hátulját nem elég levenni.
múltkorjában kérdeztem hogy mi van akkor ha a váltóba nyomja át a hidraulika olajat a szekér kaptam is választ ,hogy tömítést kell cserélni ,ma hozzá is fogtam de nem bírom levenni a hidraulika szivattyút semmi áron pedig már erőszakot is alkalmaztam de nem jön .vagy nem is kell levenni elég a hátulját leszedni hozzá ?
Nekem nincs se földem, se traktorom. Csak az emlékeim, amik erősen kötnek az MTZ-hez.
1961 nyár végén 14 és fél éves koromban a Tószegi Gépállomás akkori igazgatójának külön korengedélyével indulhattam egy szántó versenyen, ahol 20 induló közül a 3. lettem! :) Erre gyerek fejjel olyan büszke voltam, hogy a 45-ös Belorusz azóta is a "szerelmem". Persze, jó tanító mestereim voltak, a gépész ezermester Édesapám és a szomszédban lakó traktoros. Hetedikes voltam, amikor a falunkba bekerült az első MTZ, attól kezdve minden szabad időmet azon töltöttem. :)
Aztán két évet hivatalosan is ültem rajta, mert a középiskolához (akkor) nem fűlt a fogam, a gépállomásra meg abban az időben ilyen fiatalon is be lehetett kerülni, ha volt a gyereknek rátermettsége és affinitása a gépekhez meg a mezőgazdasági munkákhoz. Nekem volt. :)
Később aztán más irányt vett az életem, távolabb kerültem az agráriumtól. Ennek ellenére a szívem még most is visszahúz a borozdába!!!
Ebben a topikban meg hasonló érzelmű MTZ szerető embereket találtam, és nagyon szívesen olvasgatom okosabbnál okosabb hozzászólásaitokat, nézegetem az újabb gépeket. Talán majd egyszer megkérek egy topik társat, hogy elmehessek hozzá egy kicsit nosztalgiázni, és kipróbálni, tudok-e még valamit kezdeni a technikával.
Hát, ennyi.
Mindenkitől elnézést kérek, hogy kissé elragadott az egynémely idős emberre jellemző szófosás!!!
Egyáltalán nem veszem kioktatásnak, sőt!!! Mint mondottam volt, olyan precízen írtad le az indítómotor működését, hogy az példa értékű. :) Nekem nem szakmám a villamosság, csak a fejem felett elszállt évtizedek alatt a piszokon kívül ragadt rám ez-az......
Tehát, ha valaki elnézést kérhet kettőnk közül az én vagyok, mert elsőre nem mentem olyan mélyen bele a magyarázatba, mint Te tetted.
Már csak egy "fontos" dolog maradt ki, amit meg kell beszélnünk.
Nevezetesen: milyen színű önindító műxik a legtökéletesebben? A kék, a piros, vagy a fekete? :DDD
Szóval nekem is itt a kezem, nem disznó láb. :)
Mindnyájotoknak olcsó gázolajat és bő termést kívánok!
Ha arra gondolsz amit az önindítóról írtál nem kell szégyenkezned , pontosan zamatosan fogalmaztál . Kár hogy , nekem ilyen zamatos fogalmazásokhoz nincs türelmem . Ezért már elnézést is kértem ,azt hiszem.
Az ember nem is gondolná, hogy milyen finom lehet egy "durva gépszerető-gépszerelő lelke" :-) Jó a fórum, csupa jó emberrel, maradjon is így! Köszönöm kedves szavaid, nem vagyok rá méltó.
Kedves "Tóni bácsi" a visszhangok miatt újra elolvastam amit írtam akkor késő este, és félek, hogy kioktatólag hatott. Ezért elnézésed kérem és kérlek fogadd virtuális baráti jobbom! Üdv.