Mégegyszer leírom.A kaucsukbázisú,a mechanikai sérülésektől véd,a bitumenbátizisú a nedvességtől.Ezt a kettőt egymás után kell használni.Először,kaucsuk,utána bitumen.Üregvédő csak akkor,ha ezek biztosan rátapadtak a felületre.Egy két nappal a fújás után,mert az üregvédő minden alá is bemegy(ez a dolga) és leválaszja a felületről a védelmet.Szinte mindegy melyik anyagot választod,a legolcsób is képes lassítani a korróziót,hisz nem új az autó,így már csak lassítani lehet,a korrodálást.Az anyagok,biztonsági adatlapját,keresd meg a neten,ott leírják szerintük,mire jó.Ne költs sokat,ahhoz hogy tíz évekig eltartson,restaurálási szintű,előkésztés,lemezjavítás kell.Az új autók is korrodálnak,már öt hat éves korukban.Találd meg a középutat,jó munkát,tetszik az előkészítés,amit leírtál.Ha így megcsinálod,meg is unod a gépet,mikorra újra elkezd korrodálni.Ha igazán szép ,tartós munkát akarsz akkor,alvázvédő helyett,színnel fújd le,mint a gyár.
Aknáról, de fel is lesz bakkolva. A kerekek, kipufogó, és a hővédő lemezek, műanyag doblemezek, ki lesznek szedve. Alja lemosva, és át drótkefézve. Küszöbök, nyulványok, ki lesznek üregvédőzve. Már csak az anyagot kell megvenném. 6-7liter alvázvédőt, és 1liter üregvédőt tervezek venni.
,,nagy könyv szerint ősszel ,tavasszal újra meg kéne fújni" Ha ennyiszer alvázvédőznél egy autót, a végén olyan súlya lenne mint egy harckocsinak. Már a leghitványabb alvázvédő is bír 2 évet, kivétel ha több hígító van benne mint alapanyag.
Személyes tapasztalatom nincs az alvázvédőkkel, régen emlékszem az Olvikort használták, de attól jobbat szeretnék. Elkezdtem utána olvasni, és több posztban a műanyag-kaucsuk alapú alvázvédőket említették hogy jobbak mint a bitumenesek. Mivel nem vagyok jártas az alvázvédelemben, ezért is fordultam hozzátok. A saját autómat fogom csinálni, meg akarom tartani még jó pár évig, ezért valami jobb anyagot akarok ráfujni. Nekem teljesen mindegy, hogy bitumenes, vagy nem, csak jó legyen.
Ami kaucsuk alapú,az nem alvázvédö.Csak ha egyszerre, egy rétegben fújod fel az egészet,akkor vízzáró. Az alvázvédö,bitumen alpú.Nem kell drágát venni,a nagykönyv szerint ősszel ,tavasszal újra meg kéne fújni,mert idővel lekopik,lemosódik.Olajjal lefújást,és hasonló baromságokat felejtsd el.Üregekbe,üregvédő viasz kell.Az alján lévőszerelékeket csöveket,ugyanúgy el kell takarni,mint ,fényzésnél.
Veled együtt az utolsó 3 hozzászólás dec 16, dec 23 és dec 25. De fölösleges mondanom, hiszen ezt te is látod nem kell külön megmagyarázni, hogy mit kell nézned.
Ez nem a 65 ezres kategória.. :) És ide nem vihető úgy, hogy az üregekben lenne bármi. De hogyan takarítod ki fémtisztára? Sav? benne marad.. akárhogy mossák.. megáll benne a lapolások között. Én szerintem nem jó technika ez.. de ez csak magánvélemény.
Azt gondolom,hogy mindegyik a kereskedelemben forgalmazott epoxy jó minőségű. Én a Spectral 385 jelzésű 2K epoxy alapozóját használom, teljes megelégedéssel.akár csiszolható,akár nedves-nedves változatban.
Az igaz, hogy nem otthonra való, de a "majd 10000 év múlva megtalálják a régészek, akkor is felismerjék, hogy ez egy Passat B4 hátsó híd" feltételnek megfelel :)
Nekem 15.000 (tizenötezer) forintért KTL-ztek 2 db segédalvázat Cegléden nyáron.
(Sőt egy másik helyen 65.000-ért az egész kasznit megfürdetik, onnantól örök élet. A bibi ott van, hogy fémtisztára pucolva kellene odavinni... )