Keresés

Részletes keresés

Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.11 0 0 220038

Basszus srácok, bekövetkezett az amitől féltem, totál megfeledkeztem róla, hogy a felkelő nap hazájában élő Imi barátunk holnap rajtol a Bamako rally-n a kis Subarujával a Lurdy háztól. Épp az előbb figyelmeztetett rá Ricsi a Facebook-on. Baromira sajnálom, de sanszos, hogy nem lehetek ott, mert elvileg holnap még csak nem is tartózkodok a városban, pedig jó lett volna kimenni és egy kis bíztató szóval hátbaveregetni a nagy kalandort.

 

Ha valaki közületek teheti, akkor elvileg holnap 14 órától lesz a rajt a Lurdy-nál, menjen ki és rázzon kezet a nevemben is Imrével!

 

Én meg innen küldök neki egy nagy virtuális "Hajrá Imi, hajrá tentomushi!"-t és bocs, hogy nem lehetek ott (nem mondom még 100%-ra, de sok esélyét nem látom).

 

 

moci60 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220037

Jawa 350 na csak lemaradt....

Igaz akkoriba tized annyIt kerestem mint most, igy a.mostani arak is realisak.

Előzmény: moci60 (220036)
moci60 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220036

Ez.igy volt....

Jo par motort nagyon banok hogy nem vettem meg, 1998 kornyeke oldalkocsis papiros T5 15000ft ert,vagy 2005  ben 350 oldalkocsival 15ezer.... :((

Előzmény: Zoli_t5H (220034)
Total497 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220035

Hol volt ez meghírdetve és mennyiért?

Előzmény: ggabbroo (220027)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 1 220034

Akkoriban ez nem volt olyan nagyon különleges jótékony eset, a kutyának nem kellett (rajtunk kívül). A 90-es évek végén olyan Pannoniákat vettem 5-10 ezer forintért, amik bármelyike olyan állapotban volt, hogy miután megírtuk a tulajjal az adásvételit (nem a huszadik ideiglenes "tulaj" nepperrel, hanem a forgalmiban szereplővel), akkor utána felültem rá és saját "lábán" hazavittem. 

Szép volt, elmúlt.

De legalább annak örüljünk, hogy amink már megvan az nem ócskavas árat ér.

 

Előzmény: T1OK3 (220031)
tono_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220033

Nálunk a '80-as évek közepe-vége felé egy Duna oldalkocsi csónak volt a hinta beülő a horgásztavak melletti kis úton...

Már nincs ott.

Előzmény: T1OK3 (220031)
abes Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220032

2-3 kilót simán 1 db kerék rendbetétel 50e.

Küldtem mailt.

Előzmény: Zoli_t5H (220026)
T1OK3 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220031

Kb. '98 körül olvastam egy apróhirdetést, hogy Duna oldalkocsi ingyen elvihető. Sajnos mire felhívtam addigra már nem volt meg, ráadásul még helyben is volt. :-(

Előzmény: Zoli_t5H (220024)
19620405 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220030

Verhetett haccázat ,majd feltűnik Misiert 1 talán hozzáertő buglisnál .

Előzmény: ggabbroo (220029)
ggabbroo Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220029

Az csak egy dolog, hogy gyári fény, de még német export is! :)

Szerintem olcsó volt....

Előzmény: Zoli_t5H (220028)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220028

Sajnos nem én. :-)

Legalább jó szaré'-húgyé' adták?

Eléggé gyári fénynek néz ki.

 

Előzmény: ggabbroo (220027)
ggabbroo Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220027

Ki vette meg ezt a szépséget? 

 

Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220026

Akkor neked nagy disznofarmod lehet. :-)))))))))))))

(Vagy olyan allapotu az OK, amire ra kell locsolni vagy 2-3 kilot).

 

Előzmény: abes (220025)
abes Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220025

40-ért tudok olyat ami szögletes sárvédős.

Teljes felújítást igényel.

Előzmény: kovcshu (220022)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.10 0 0 220024

Nehéz lesz, kösd fel a gatyát! Már 10 évvel ezelőtt se lehetett annyiért venni, max akkor, a disznófarmnyi malacod volt.

Jelenleg egy leszuttyadt csónak is 100 körül indul.

 

Előzmény: kovcshu (220022)
bervas Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220023

A dolog áll. El kellene adni a Jawa 638-at, hogy újra legyen hely elővenni, foglalkozni vele.

Előzmény: R100 (220020)
kovcshu Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220022

Sziasztok! Keresek Pannónia t5 h mellé normál de nem felújitott állapotu oldalkocsit reális áron (max 50 ezer vagy csere valamire) 70es évjáratu a gép.

T1OK3 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220021

Én is szívesen olvastam. Még most is könyvjelzőzve van, néha rákattintok.

Előzmény: R100 (220020)
R100 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220020

Tényleg, mi van a T1-el? Nem folytatod? Szerettem olvasni a blogot, de megértem, ha van az az állapot ami után nem szereted írni...

Előzmény: bervas (220015)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220019

Ennyire azért nem sarkos a dolog, mindenképpen értékes egy ilyen korabeli dokumentum, csak figyelembe kell venni, hogy akadnak benne elírások. 

Előzmény: tomit1 (220017)
gyulcsut Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220018

annyira azért nem használhatatlan, csak fenntartásokkal kell kezelni a leírtakat. Előbb 2x mérni, csak aztán vágni.

 

Előzmény: tomit1 (220017)
tomit1 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220017

Apos találta a garázsában pár napja , én örültem mint majom a farkának! Ahh de mindegy a gyerekeimnek jó lesz mese könyvnek. Pedig a sok szép fotó benne. Ez van! :-((( 

Előzmény: Zoli_t5H (220012)
gyulcsut Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220016

azt gondolom én is, hogy a gyári utasításban megadott 11 LE +/- 5% (azaz +/- 0,55 LE) reális és ugyanígy reális lehet megfelelően csökkentve az égéstér térfogatát a 14-15 LE is... a gyári állapotú 20 LE-s motor ugyanezen a technikán ejt engem gondolkodóba...

Offtopic: ifjú koromban apámmal rajzoltunk (na meg számolgattunk is) egy Trabant blokk átalakítást. Ha jól számoltunk, valahol 50-52 LE-t lehet abból kihozni, persze alaposan módosított blokkal és vezérléssel... de az élettartamát és a féktávot a meglevő technikával nem számoltuk ki :-)) Ennek alapján a 20-25 LE nem lehetetlen, de biztosan nem a gyári konfigurációval.

Előzmény: bervas (220015)
bervas Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220015

Én fékpadon mértem a gyári állapotnak megfelelő T1-en a 14 LE-t.

 

Jól sikerült henger-kipufogó párosítással szerintem ez oké. A TLF nagyobb térfogatű égésterével a 11-12 LE is reális lehetett.

Előzmény: gyulcsut (220013)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220014

Nem igazán tudok mibe belekötni, az eszmefuttatásba sem, hasonló feltételezéssel élnék én is. :-)

(Nincs is hideg, az majd állítólag csak most jön, pedig lassan már inkább melegednie kellene az idönek. :-(  )

 

 

 

 

 

Előzmény: gyulcsut (220013)
gyulcsut Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220013

Már csak okulásképpen összevetettem az említett Balogh-Wohlmut könyv, a Szente Gyula-féle könyv és a gyári használati utasítás (szerencsére nagybátyám megőrizte) adatait a TL-250F tekintetében:

B-W

Teljesítmény 14 LE/5100; kompresszióviszony 1:7,2; Furat/löket 68/60

Szente

Teljesítmény 12 LE/4750; kompresszióviszony 1:7,2; Furat/löket 68/68

Gyári könyv

Teljesítmény 11 LE/4400 (+/-5%); kompresszióviszony 1:6,8; Furat/löket 68/68 (a forgalmiban 12,5 LE szerepel)

 

Azt hiszem a hibák egy részét a helytelen korrektúra hagyta az első könyvben, 1960-ban nyilván az írógépet/kézírást nehéz volt korrektúrázni. A Szente-féle könyvem 10 évvel fiatalabb (1970), lehet ott óvatosabban jártak el. Én az első felújítást kizárólag a gyári használati utasítás alapján csináltam még 1992-93-ban, a sárkány 1993-ban kapott 3betű3szám rendszámot - és azóta pihen zárt helyen.

 

Azt nagyon is elképzelhetőnek tartom, hogy a különböző teljesítményszinteket a kompresszióviszony változásával érték el a különböző változatoknál (TL - 1:6,5; TLF - 1:7,2; T5 - 1:7,5; T8 - 1:8,5; T9 - 1:10), nem elfelejtve az alu hengerfejtömítés kivételével nyerhető növekedést (az USA exportnál kellett is valamit csinálni, mert azok nem nyelték le ha a gép nem tudta a gépkönyvben leírt adatokat az engedélyezésnél). A forgattyús mechanizmus nyilván az összes típusnál ugyanaz, valószínűleg az égésterek térfogatában lehetett különbség - nekem csak 3 hengerfej van itthon, de tavaszig biztosan nem veszek a kezembe hideg vasat a méregetéshez!

 

Zoli, legyél szíves korrigáld az okoskodásom

 

PS: ha kellene valakinek a 3 közül bármelyikből valami, szívesen berakom a szkennerbe a kért dolgokat

Előzmény: Zoli_t5H (220012)
Zoli_t5H Creative Commons License 2018.01.09 0 0 220012

Ebben a könyvben sajna több hiba is van. Nem szabad mindent szentírásnak venni, csak mert korabeli szakirodalom.

 

Előzmény: tomit1 (220011)
tomit1 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220011

innen másoltam , lehet , hogy a nyomdász sietett a büfébe.

Előzmény: kéthengeres (220008)
tankjuferi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220010

A múltkor tettél fel képeket a Vape gyújtás bekötésről, a kis relét a lámpa fejben, mindenféleképp be kell kötni?

Előzmény: p21-feri-tb2 (220004)
SzVZoli Creative Commons License 2018.01.08 0 0 220009

Köszönöm szépen !

Remélhetőleg így már menni fog ! 

Előzmény: p21-feri-tb2 (220004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!