Basszus srácok, bekövetkezett az amitől féltem, totál megfeledkeztem róla, hogy a felkelő nap hazájában élő Imi barátunk holnap rajtol a Bamako rally-n a kis Subarujával a Lurdy háztól. Épp az előbb figyelmeztetett rá Ricsi a Facebook-on. Baromira sajnálom, de sanszos, hogy nem lehetek ott, mert elvileg holnap még csak nem is tartózkodok a városban, pedig jó lett volna kimenni és egy kis bíztató szóval hátbaveregetni a nagy kalandort.
Ha valaki közületek teheti, akkor elvileg holnap 14 órától lesz a rajt a Lurdy-nál, menjen ki és rázzon kezet a nevemben is Imrével!
Én meg innen küldök neki egy nagy virtuális "Hajrá Imi, hajrá tentomushi!"-t és bocs, hogy nem lehetek ott (nem mondom még 100%-ra, de sok esélyét nem látom).
Akkoriban ez nem volt olyan nagyon különleges jótékony eset, a kutyának nem kellett (rajtunk kívül). A 90-es évek végén olyan Pannoniákat vettem 5-10 ezer forintért, amik bármelyike olyan állapotban volt, hogy miután megírtuk a tulajjal az adásvételit (nem a huszadik ideiglenes "tulaj" nepperrel, hanem a forgalmiban szereplővel), akkor utána felültem rá és saját "lábán" hazavittem.
Szép volt, elmúlt.
De legalább annak örüljünk, hogy amink már megvan az nem ócskavas árat ér.
Kb. '98 körül olvastam egy apróhirdetést, hogy Duna oldalkocsi ingyen elvihető. Sajnos mire felhívtam addigra már nem volt meg, ráadásul még helyben is volt. :-(
Sziasztok! Keresek Pannónia t5 h mellé normál de nem felújitott állapotu oldalkocsit reális áron (max 50 ezer vagy csere valamire) 70es évjáratu a gép.
Apos találta a garázsában pár napja , én örültem mint majom a farkának! Ahh de mindegy a gyerekeimnek jó lesz mese könyvnek. Pedig a sok szép fotó benne. Ez van! :-(((
azt gondolom én is, hogy a gyári utasításban megadott 11 LE +/- 5% (azaz +/- 0,55 LE) reális és ugyanígy reális lehet megfelelően csökkentve az égéstér térfogatát a 14-15 LE is... a gyári állapotú 20 LE-s motor ugyanezen a technikán ejt engem gondolkodóba...
Offtopic: ifjú koromban apámmal rajzoltunk (na meg számolgattunk is) egy Trabant blokk átalakítást. Ha jól számoltunk, valahol 50-52 LE-t lehet abból kihozni, persze alaposan módosított blokkal és vezérléssel... de az élettartamát és a féktávot a meglevő technikával nem számoltuk ki :-)) Ennek alapján a 20-25 LE nem lehetetlen, de biztosan nem a gyári konfigurációval.
Már csak okulásképpen összevetettem az említett Balogh-Wohlmut könyv, a Szente Gyula-féle könyv és a gyári használati utasítás (szerencsére nagybátyám megőrizte) adatait a TL-250F tekintetében:
Teljesítmény 11 LE/4400 (+/-5%); kompresszióviszony 1:6,8; Furat/löket 68/68 (a forgalmiban 12,5 LE szerepel)
Azt hiszem a hibák egy részét a helytelen korrektúra hagyta az első könyvben, 1960-ban nyilván az írógépet/kézírást nehéz volt korrektúrázni. A Szente-féle könyvem 10 évvel fiatalabb (1970), lehet ott óvatosabban jártak el. Én az első felújítást kizárólag a gyári használati utasítás alapján csináltam még 1992-93-ban, a sárkány 1993-ban kapott 3betű3szám rendszámot - és azóta pihen zárt helyen.
Azt nagyon is elképzelhetőnek tartom, hogy a különböző teljesítményszinteket a kompresszióviszony változásával érték el a különböző változatoknál (TL - 1:6,5; TLF - 1:7,2; T5 - 1:7,5; T8 - 1:8,5; T9 - 1:10), nem elfelejtve az alu hengerfejtömítés kivételével nyerhető növekedést (az USA exportnál kellett is valamit csinálni, mert azok nem nyelték le ha a gép nem tudta a gépkönyvben leírt adatokat az engedélyezésnél). A forgattyús mechanizmus nyilván az összes típusnál ugyanaz, valószínűleg az égésterek térfogatában lehetett különbség - nekem csak 3 hengerfej van itthon, de tavaszig biztosan nem veszek a kezembe hideg vasat a méregetéshez!
Zoli, legyél szíves korrigáld az okoskodásom
PS: ha kellene valakinek a 3 közül bármelyikből valami, szívesen berakom a szkennerbe a kért dolgokat