Megmondanád, miért rosszul? Kevés nekem ez mindenféle magyarázat nélkül. Mitől időben jelzés az, ha csak akkor teszi ki az irányjelzőt, amikor már indul a sor és kvázi ott vana kereszteződésben. Az közel sem időben való használat, annál inkább megtévesztés. Főleg a szemből jövő autósoknak, valamint kerékpárosoknak és gyalogosoknak.
Általában egy oldalon szoktunk állni, de ez most nem OK.
Olyan, mint ha te akarnád megmondani, mit is jelent a KRESZ szerinti időben irányjelzés. Ráadásul rosszul.
Kétségtelen, hogy pl. az Ajtósin a Herminánál (rengeteget járok arra) a belső sávban haladók megszívhatják, ha állnak a pirosnál és az előttük lévő nem jelzi még hosszas 10másodpercekkel a zöld előtt a balra kanyarodási szándékát, ám rutinos ember nem is áll be a belső sávba, mert szinte minen pirosra jut egy troli, az meg rohadt nehezen tud balra kanyarodni az egyszerre elengedett egyenesen haladók és szemből balra kanyarodók miatt. EZ a hiba, nem az irányjelzés.
Igazad van, vannak olyanok, akik az előttük elszáguldó vonatot sem veszik észre és ráhajtanak a sínekre. Ám az ilyenek a figyelmetlenek, szerintem biztosan nem azért hajtott át 80-nal a keresztbe soron, mert sietett, hanem mert még csak a pirosat sem vette észre.
Sajnos ilyen figyelmetlen embereken múlik az életünk, ha beszállunk a közlekedés c. társasjátékba.
A kanyarodás megkezdése előtt időben! Nem akkor, amikor rögtön kanyarodni fogsz. Időben jelezni kell. Az nem minősül időbeni jelzésnek, ha a kereszteződés előtt állsz a lámpánál, és nem jelzel. Honnan tudják a mögötted jövök, merre fogsz elindulni a zöld jelzésnél? Nekem úgy tanították, a lámpánál megállva is jeleznem kell.
Látom, nagyon nem érted. Állsz a pirosnál. Nem indexelsz. Jönnek az autók. Beáll mögéd, mert nem indexelsz, azt hiszi, jó helyen van, te is egyenesen fogsz menni, mint ő. De nem, te elkezdesz egyszer csak balra indexelni, majd a kereszteződés közepén megállsz, mert nem tudsz átjutni a szembe jövöktől, őt meg feltart, aki be sem állt volna mögéd, ha tudja előre, hogy te balra mész.
Nem vagyok aranyos. Ha arra gondoltam volna, akkor azt írom. :))
Nagyon keveset vezettem ótómatát, még ott tartottam, hogy a bal lábamat keresztbe teszem a jobb mögött és akkor nincs baj. :))
Amúgy mivel sokat megyek városban, hamar meg tudnám szeretni. Kicsit irígy is vagyok rá, de azért ugye van annak is hátulütője és ismerem a korlátaimat, tehát marad a kézi.
Így legyen és Nektek is legalább így sikerüljön a következő év ! :)
Nem igazán értem a problémdat. Két eset lehetséges. Balra akarok kanyarodni, és behúzódom középre, ahogy kell, vagy nem húzódom be középre. Ha behúzódtam, az már elég gyanús kellene, hogy legyen, de általában az ember zöldnél úgyis gurul előre kicsit, hogy azt is megspórolja, ha lesz annyi hely, hogy beforduljon, tehát ha be is állt mögém valaki, aki egyenesen akar menni, az is ki tud kerülni jobbról. Főleg, ha fel is tud készülni rá, mert a piros végénél már indexelek.
Ha nem húzódom be középre, akkor tökmindegy, hogy tudja-e vagy sem, hogy balra akarok kanyarodni, mert úgysem fér el mellettem, hacsak zöldnél az előreguruláskor nem húzódom be, de akor meg még jobban is járt esetleg, hogy mögém állt. Az meg, hogy lassabban indulok a kanyarodás miatt, tökmind1, mert már elindulás előtt jelzem, hogy kanyarodni fogok, tehát lassabb indulásra számítson.
aranyos vagy, ilyen finoman célozni a P- használatára, ez igen.. ....egyébként jogos... de a gépkönyv kifejezetten tiltja az állandó déből ki, débe be technikát...ha ez megnyugtat valakit is, nekem is folyik a szemem, ha "kolléga" áll előttem....a "tengeren túl" nem foglalkozik ezzel senki...
nasszóval igazad van, bocsánat......olvasom, hogy a ködlámpa...na, az igen...amikor melléérek, és nagy tisztelettel bátorkodom merészelni szólni, rémülten keresi, hogy mi is az? neki van olyanja? és tényleg nem tudja.. ezért nem használok soha ködlámpát, maximum autópályán...de városban soha....ettől már csak a felfelé hordó összevisszaberakott xenon a rosszabb...
újévi kívánságként, legyen boldog évetek, a Nejednek vehess egy automatát...(nagy élmény egyébként)
"Ha ELSŐ-MÁSODIK vagyok, akkor a várható sárga előtt egy kicsivel rakom ki és kész...
HA sokadik, akkro meg a lámpa közeléeb érve, merat kkor is elég."
Ez így szabálytalan, ráadásul megtéveszted a mögötted állokat, akik nem tudják, hogy úgy állnak be mögéd, hogy nem tudnak időben egyenes tovább haladni, mert te feltartod őket.
"Már rég átértem-elkanyarodtam, mire egyáltalán elindul a mögöttem álló hülye :-(
10-ből legalább 8X ez van..."
Aha, persze. Az ég meg zöld. :DDD
Amikor balra kanyarodsz a szemből érkezőket meg kell várnod. Vagy azt is el akarod hitetni velem, hogy az egyenesen érkezők előtt is áthajtottál?
A féklámpa egy dolog, amiért lőnék, az a hátsó ködlámpa. Évente ha 10 percig van rá szükség, én betiltanám. Sok fasz meg felnyomja esőben - és elvakít mindenkit.
Múltkor ültünk a kocsiban. Előttünk egy újabb szuper kocsi. Természetesen a retinámat már kiégette a féklámpája, de ahogy lelépett róla elindult. Asszony hisztizett, mire elmagyaráztam neki. Lehet én sem venném ki minden pirosnál D-ből.
Ne haragudj, de a kanyarodási széndékot időben kell jelezni, ha a lámpánál állsz, akor is mennie kell, mert ezzel tájékoztatja a mögötte állok, merre fog tovább indulni. Ezt a tanfolyamon is így tanítják. Bármennyire is zavarjon téged, ezt így kell csinálni.
Én pl azért írhatok most itt, mert a feleségem másodikként lefulladt zöldnél, mikor én mellette ültem, és jobbról a mi helyünkön ment át úgy 80-nal egy opel kombi pár éve.
Zöld, megyek és persze azé nézek előre meg oldalra, hátha valami fasz béna. De normális esetben normális sofőrök esetében mint ha láncra lenne fuzve, lehet zöldre indulni.