A biztonsági szelep nyitónyomása 145-160 bar, a reteszeléskioldóé 125-135bar a 80-as és az 550-es mtz-nek, a régi 50-esnek kb. 15 barral kevesebb mind a kettő.
A 6-os résolajvezetéknél látszik, hogy a csavar elzárja a résolaj útját. Ha van benne rés akkor nem kell visszavezetni vékony csővel? Mert itt az előbb valaki emlegette, hogy ha van rés benne a a vezérlőtömbön belül megvan oldva. Lehet nekem is a csavar zárja el az útját.
Üzemi hőfokon is jól emel ezzel nincs probléma. Mondjuk motorolajat használok hidraulika olaj helyett. Lehet ezért is emel jobban. A hőfokot nem kell mérni mert tudom és erezhetően melegebb mint más mtz-éken. A nyomást lefogom mérni a közeljövőben csak még készül a nyomásmérő. Mennyi a jó nyomás? Én 160bár körül emlékszem, de lehet, hogy nem jól emlékszem.
Meg a nyomáshoz azért se nyúltam mert minden munkagépet alapjáraton emel még a tárcsát is(650kg), Meg az MBP-6,5 póton 78mázsa léalmát is alapjáraton billenti.
Az üzemi hőfoktól szerintem melegebb, mert a műszerfal is felmelegszik és nyáron szauna van benne. Nagybátyám mtzéjével is dolgoztam nagy melegben egésznap és az övé nem melegszik fel úgy mint az enyém. Az enyémnél nyáron nagy melegben nem tudom sokáig a kézfejemet rajta tartani. Mi okozza?
Az relatív , hisz van üzemi hőfok . Mennyi a mért nyomás ? Azt a résolaj csövet meg ahogy említették kösd vissza. A 3/4 222 szelepes az 210 bár nyomással működő vezérlőtömb de ezzel ne foglalatoskodjunk.
Azt még elfelejtettem kérdezni, mikor beszéltem a vezérlőtömbös fickóval és elmeséltem neki a problémámat akkor ő azt mondta, hogy akkor valószínű, hogy a zuhanásgátlós szeleppel ellátott vezérlőtömb van a traktoron és ezért süllyeszt rosszul. Azt mondta hogy egy gólyó az egész és vegyem ki utánna jónak kell lennie. Hallotatok már ilyenről? Melyik alkatrész lehet az?
Vezérlőtömben ezek mit jelentenek? Vezérlõtömb nem szelepes R-80 3/4-222: 27 866,00Ft Vezérlõtömb szelepes R-80 3/4 222G: 28 123,00Ft
Sziasztok. Neked ha az erő-helyzetszabájzó ki van véve akkor a résolajcsőnek vissza kell vezetve lenni a tartályba. A régi 50-eseken ez azért nincs mert ott a tömbben ez egy furattal meg van oldva, régen törtek szét ugy szivattyúkat hogy az 50-esre föltették a 80-as tömböt, a résolajt nem kötötték vissza.
Valószínű, hogy a 80-asé van már rajta mert az 50-es vezérlőtömbön még az oldalán van az antiszlip. Nekem meg már az ülés alatt volt valamikor. Meg egy vakdugóval van az a kivezetés lezárva amin a résolajnak kellene távoznia. A résolajcső amit reggel berajzoltál abból csak a tartója van meg.
Visszább azt írtad, hogy ki van szerelve a szabályzód, már így vetted a traktor(ha jól emlékszem). Azt jó lenne tudni, hogy milyen tömb van rajta, mert az 50-esén ez a csatlakozás nincs meg, ott nem kell visszavezetni semmit. A tsz-ben tettünk fel 50-esre 80-as tömböt, fél nap után vehettük vissza, füstölt az olaj a tartályban. Aki már cserélt 50esen, az tudja milyen jó munka, ráadásul ezen PF05 kazalrakó volt, hozzáférés 0. Viszont 80asra felrakható az 50-esé. Az 552 hidraulika rendszere megegyezik a 80-82-ével.
Ilyen probléma nincs, mert vontatott tárcsát húztam eddig és mikor a tárcsa elejét emeltem(főmunkahenger) akkor a tárcsa munkahengere meg se mozdult. Vagy a hidraulika karról huzgálom az 1tengelyes pótot és ott se tapasztaltam ilyen problémát. Sőt tavasszal szántottam váltvaforgatós 3-as ekével és ott se tapasztaltam ilyet.
Értem én a résolajat, csak nekem nincs sehol visszavezetve. Erre tegnap este jöttem rá, mert egy kicsit belemélyültem a hidraulika rendszerekbe. Én arra gondoltam, hogy a résolaj nincs visszavezetve és ezért a tolatyút feszíti vagyis ezért nehéz mozdítani a kart. De ez csak egy gondolat. Azért érdekes nekem ez a jelenség, mert általában két kart szoktak használni a legtöbbet a két szélsőt. A középső kar az oldalra kihelyezett hidraulika csatlakozókat vezérli. Én átkötöttem a főmunkahengert erre is és itt is ugyanúgy csinálja sőt már kísérleteztem a bal szélsővel is. És mind a három karnál csinálja. Szerintem meg olyan nincs, hogy egyszerre mind a három tollatyú elromlana.
Nyáron kicseréltem a szűrőt vadi újra kompletten házzal szűrő lapokkal együtt. Meg beépítettem a hidraulika munkahengerbe egy lassító szelepet így sokat javult vagyis nem zuhan már olyan gyorsan le a munkagép "nem vágja földhöz". De a hidraulikát még most sem tudom finoman vezérelni süllyesztéskor vagyis nem tudok mondjuk csak 10cm-t süllyeszteni a munkagépen egyből megindul lefelé és mire a kart visszaengedem addigra már leért. Emelésnél meg szépen dolgozik cm-ről cm-re tudok emelni vele. Így kéne neki müködni leeresztéskor is vagy hasonlóan. Viszont nehéz munkagépet órákig megtartja nagyon keveset ereszt.
Annó a T-25-ben is ugyanilyen vezérlőtömb van építve csak 2kar van rajta. Azzal tudtam finoman süllyeszteni és annak a munkahengerében is lassítószelep van építve.