Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61835

Jól írod.

Előzmény: Racilaci (61834)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.07 0 1 61834

Nem a számok, hanem sajnos a szavak is ellenségei az illetőnek. Kb. annyit kellett volna írnia, hogy több vonalon is előfordult, hogy 45 perceket fagyoskodtak az utasok a reggeli időszakban. Ha nincs ott az "átlagosan" szó, akkor a dolog rendben lenne.

 

Így viszont védhetetlen, mert feltételezve azt, hogy egy csomó utas nulla perces késéssel szállt fel a buszra, bizony azt kell gondolnom, hogy néhány átlagidőt rontó utas akár 300-400 percet is a megállókban töltött.

Előzmény: trizs77 (61833)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.07 0 1 61833

Az eredmény közismert: a hét első napján 22, míg kedden 31 járat maradt ki a kisalföldi megyeszékhelyen.

Az utasok átlagosan több mint 45 percet fagyoskodtak a buszmegállókban a hidegre fordult téli időjárásban."

 

---------------

 

A két mondat együtt biztos, hogy nem igaz.

Nem lehet igaz.

 

Aki írta annak és főnökének (szerkesztő úr) biztosan kettes vagy rosszabb jegye volt számtanból.

 

Hány járat van Győrben egy hétköznap ?

 - 400 ?

 - 500 ?

 - Több ?

 - Kevesebb ?

 

A 22 kimaradt járat az 500-nak hány %-a ?

 

Ha 22 kimaradt mondjuk 500-ból, akkor 478 nem maradt ki.

Az a 478 pedig biztosan nem 45 percenként járt.

 

Amikor egy humán szakos (itt újságíró gyakornok) számokat ír, azok jelentésének ismerete nélkül akkor ilyen sületlen cikk születik.

 

-----------------

 

a magyar újságíróknak a számok nagyobb ellenségeik, mint egy szerkesztőség elleni szélsőséges támadás.

 

 

 

sosiforda Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61832

http://www.kisalfold.hu/tudosito/tragikus_gyori_buszkozlekedes_-_igy_lattak_olvasoink_tuti_memek_keszultek_-_fotok/2458475/

 

http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/panaszaradat_utan_nem_maradt_ki_buszjarat_szerdan_gyorben/2458216/

 

"kaotikusan indult a győri buszközlekedés az év első munkahetén. Hétfőn 24, kedden 17 busz fagyott el induláskor vagy menetközben.

Az eredmény közismert: a hét első napján 22, míg kedden 31 járat maradt ki a kisalföldi megyeszékhelyen. Az utasok átlagosan több mint 45 percet fagyoskodtak a buszmegállókban a hidegre fordult téli időjárásban."

 

"A Győribuszok.hu információja szerint szerdán négy új busz érkezett Győrbe. Kettő Sopronból, egy-egy Szombathelyről és Pápáról jött a helyi buszközlekedést segíteni."

 

http://www.gyoribuszok.hu/hirek.htm

trizs77 Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61831
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61830

A Debrecen-Hajdúböszörmény-Hajdúnánás-Nyíregyháza autóbuszvonal már az 1970 es évek végén  is létezett a mainál kevesebb járattal...

Előzmény: Racilaci (61828)
Zahnrad Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61829
Előzmény: trizs77 (61820)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 1 61828

Nagyon kevés ilyen járat van, naponta talán 4-5. Lényegében a jóval sűrűbben közlekedő Debrecen-Hajdúnánás járatok meghosszabbításáról van szó Kálmánházán át Nyíregyházára. Érdekesség, hogy ezen néhány járaton kívül Hajdúnánásról Nyíregyházára (30 km) és vissza lényegében nem lehet tömegközlekedéssel eljutni.

 

Hajdúnánásról szintén ilyen 5-6 járatpárnyi eljutási lehetőség van a 15-20 km-re lévő, s Miskolc felé jól összekötött Polgárral, valamint a Nyíregyházával jól összekötött Tiszavasvárival. Tehát Hajdúnánás Debrecen felé van csak normálisan összekötve, miközben Polgár, Tiszagyulaháza, Görbeháza stb. településeknek ő a járási központja... 

 

Debrecen és Nyíregyháza között a vasúttal párhuzamos gyors útvonalon csak a Debrecen-Sátoraljaújhely járatpár közlekedhet, kiegészítő jeggyel (miközben a Borsod Volán egy Alfa Regióval, előtte meg egy fapados E94-gyel szolgálta ki az "emelt szintű" járatot).

Előzmény: trizs77 (61820)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61827

Miskolc-Eger-Miskolc, Miskolc-Debrecen-Miskolc járatai vannak. A közlemény szerzője kicsit rövidített.

Előzmény: Törölt nick (61824)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61826

A Debrecen-Miskolc-Békéscsaba egy forda nagyobbik része. Persze, ha már így, akkor érdemes lett volna kiegészíteni a végén még egy - Debrecennel, így értelmes lett volna.

 

A Miskolc-Eger-Debrecen is egy forda, egy nap tesz egy Miskolc-Egert és egy Miskolc-Debrecent. De ez a része a közleménynek már tényleg védhetetlen. (Mint ahogy az Emőd-Miskolc-Eger is, ami gondolom, pusztán annyit jelent, hogy emődi telephelyes a kocsi, ami aztán egy ilyen közleményben teljesen felesleges információ.)

 

De ezek a példák legalább arra jók voltak nekem, hogy megértsem, a Tuv-Eger-Nyíregyháza kapcsán mire gondolhatott a szerző: van egy Tiszaújvárosban telephelyes kocsi, ami reggel bemegy Miskolcra, onnan tesz egy egri kört, majd egy tiszaújvárosi kört, délután pedig egy Miskolc-Nyíregyházát. Este pedig hazamegy Tuv-ba. Tehát akkor itt is annyi történt, hogy sikerült a telephelyet is feltüntetni. Mert csak.

 

Sajnálom, hogy a Debrecen-Nyíregyháza járat fordájához tartozó egyéb járatokat lefelejtették, pedig gondolom, tesz még egy-két kört Nyírtelekre vagy valami ilyen helyre. Ezen logika szerint annak is itt lenne a helye.

Előzmény: sosiforda (61821)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.06 0 2 61825

Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.

 

-------------

 

Ennek a ÉMKK-nak a kommunikációs vezetőjét se az eszéért vették fel a céghez................:-((

Előzmény: sosiforda (61818)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61824
És a Miskolc-Eger-Debrecen? :)

Elképzelhetőnek tartom, hogy forda szerint van egy Miskolc-Eger, majd egy Eger-Debrecen járata.
Előzmény: sosiforda (61821)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61823

Igen, ugyanúgy a Bundeswehr-nél futottak.

Előzmény: JLW-470 (61822)
JLW-470 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61822

Ezek a Crosswayek ugyanolyanok,mint a DDKK-sok?

Előzmény: sosiforda (61818)
sosiforda Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61821

A Debrecen-Miskolc-Békéscsaba vonalat nem szúrtátok ki? :))

Előzmény: Racilaci (61819)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61820

Az alábbi viszonylatokon találkozhatnak velük az utasok: 

Berettyóújfalu-Ózd, Debrecen-Miskolc-Békéscsaba, Debrecen-Sátoraljaújhely,

Debrecen-Nyíregyháza, Hajdúszoboszló-Miskolc, Miskolc-Eger-Debrecen, Miskolc-Eger, Emőd-Miskolc-Eger, Miskolc-Salgótarján..........

 

 

------------------

 

ebből a Debrecen - Nyíregyháza járat érdekelne.

Mitől távolsági ?

Naponta hányszor megy?

Milyen útvonalon?

 

Előzmény: sosiforda (61818)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 1 61819

A Tiszaújváros-Eger-Nyíregyháza járat érdekes lehet.

Előzmény: sosiforda (61818)
sosiforda Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61818

http://www.emkk.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=125:autobusz-beszerzesek-es-atcsoportositasok-az-eszak-magyarorszagi-kozlekedesi-kozpont-zrt-nel&Itemid=363&lang=hu

 

"Autóbusz-beszerzések és átcsoportosítások az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél 

 

Alapvető célkitűzés, hogy a beszerzés, valamint átcsoportosítás megvalósítása kedvező hatást fejtsen ki a közszolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítésére, a szolgáltatási színvonal emelésére és az utas-elégedettség növekedésére.20 db Irisbus CROSSWAY típusú jármű elsősorban távolsági autóbuszvonalakon áll az utazóközönség szolgálatába január első napjaitól. Az előzőekben jelzett pozitív hatások érdekében az autóbuszok nagyobb befogadóképessége (54 ülő és 23 álló utas) révén a jövőben ezeken a járműveken álló utasok utazása is biztosított. Így a vevői oldalról jelentkező elégedettségen túlmenően - az alacsonyabb számban indítani szükséges rásegítő járatok miatt - költség- és környezeti terhelés csökkentő hatást is eredményeznek a beruházással kapcsolatos forgalomszervezési intézkedések. A 12 méteres, teljesen megegyező kivitelű, 243 kW-os EURO V motorral felszerelt és teljes körűen klimatizált távolsági autóbuszokat közbeszerzés útján szerezte be az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. 
Az alábbi viszonylatokon találkozhatnak velük az utasok:
 Berettyóújfalu-Ózd, Debrecen-Miskolc-Békéscsaba, Debrecen-Sátoraljaújhely, Debrecen-Nyíregyháza, Hajdúszoboszló-Miskolc, Miskolc-Eger-Debrecen, Miskolc-Eger, Emőd-Miskolc-Eger, Miskolc-Salgótarján, Tiszaújváros-Eger-Nyíregyháza, Miskolc-Szeged, Miskolc-Debrecen, Nyíregyháza-Eger, Ózd-Eger-Mezőkövesd, Ózd-Budapest, Ózd-Miskolc, Sátoraljaújhely-Debrecen, Kazincbarcika-Miskolc.
Nyíregyháza helyi közlekedésében is korszerűsödik az autóbusz-állomány.
 Kiemelt nagyjavítás során felújított 9 db MAZ típusú helyi kivitelű jármű váltja ki a magasabb életkorú autóbuszokat a megyeszékhelyen. Az átcsoportosított autóbuszok helyi közszolgáltatásában történő foglalkoztatásával célunk a szolgáltatás szintjének és megbízhatóságának növelése, ezáltal a közszolgáltatási szerződésben rögzített menetrend mind teljesebb, lehetőség szerint eltérés nélküli teljesítése. A 12 méteres autóbuszok alacsony padlóval, 3 ajtóval és klímával rendelkeznek. Korszerű, Mercedes EURO III-as motor biztosítja a hajtásukat."

AUTOSANdris Creative Commons License 2016.01.02 0 0 61817

Kedves fórumos társak!

 

Régebbi Szabolcs megyei helyközi menetrendi jegyzékeket keresek. Egy-két vonal régebbi járatai érdekelnének nagyon, főleg a 80-as évek vége és a 90-es évek menetrendi jegyzéke. Aki esetleg rendelkezik ilyennel és segítségemre lenne, az a publikus e-mail címemre írjon legyen szíves.

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.01 0 0 61816
Esetleg. De a leginkább lakott részt pont nem szolgálja ki a vonat. Világoson sem.
Előzmény: siófoki35 (61815)
siófoki35 Creative Commons License 2016.01.01 0 0 61815

Vagy vonattal is lehet sóstóra menni.

 

A világosi helyzet nekem is szemet szúrt....

Előzmény: Törölt nick (61814)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.31 0 0 61814
Sóstón lakik kb. 30 család. Mehetnek helyközivel. "Kaposos" járat Sóstónál: van tanítási napokon egy balatonaligai járatpár. A többi "Albás" enyingi meg "Balatonos" veszprémi. Egy városrész egy kb. 1800 fős községgel együtt (Balatonvilágos és Aliga) egyetlen régión (és megyén) belüli járatpárral ellátva...
Előzmény: siófoki35 (61811)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.31 0 2 61813

A Volán-csoport helyi járati szerződéseinek lejárta:

 

2015.12.31.

Vélhetően az új szerződés megkötése a "Volánnal" vagy más szolgáltatóval illetőleg a szerződésmeghosszabbítása megtörtént, de erről nem találtam adatot

Esztergom

Kazincbarcika

Paks

Tamási

Vác

 

2016.02.28.

Gödöllő

 

2016.02.29.

Szigetvár

 

2016.08.31.

Hatvan

Újszász

 

2016.12.31.

Ajka

Baja

Balatonfüred

Balatonfűzfő

Dunaújváros

Eger

Érd

Hódmezővásárhely

Karcag

Kecskemét

Makó

Nagykanizsa

Nyíregyháza

Orosháza

Ózd

Pápa

Salgótarján + Somoskőújfalu

Siklós

Szár

Szarvas

Szeged

Székesfehérvár

Szekszárd

Szolnok

Szombathely

Tata

Tatabánya

Veszprém

Zalaegerszeg

Zirc

 

2017.12.31.

Békéscsaba

Csongrád

Győr

Gyula

Keszthely

Komló

Mór

Mórahalom

Tiszafüred

 

2018.12.31.

Hajdúszoboszló

Komárom

Szentes

Várpalota

 

2019.05.31.

Balzamújváros

 

2019.12.31.

Bátaszék

Bonyhád

Jászberény

Sopron

Tiszaújváros

 

2020.03.31.

Nagyatád

 

2020.12.31.

Körmend

Lenti

Oroszlány

Siófok

 

2021.01.31.

Mosonmagyaróvár

 

2023.12.31.

Békés

 

2024.12.31.

Balassagyarmat

 

2025.03.31.

Bátonyterenye

 

Ismeretlen dátumig

Nem találtam róluk adatot

Baracska

Csurgó

Fonyód

Gyöngyös

Mezőberény

Mezőtúr

Mohács

Nagykarácsony

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.31 0 0 61812

Hivatalos indoklás szerint a Balaton Busz Bt. a megadott határidőig nem tudta beszerezni a szükséges engedélyeket.

Előzmény: siófoki35 (61811)
siófoki35 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 61811

Ugy tűnik végül mégis maradt a DDKK. Legalábbis az ő honlapjukon van fenn a menetrend, és a megállóhelyi táblákon is DDKK van feltüntetve.

 

Amugy szerintem jó lett az új hálózat, a Fokihegyre jobb eljutást ad. Viszont a sóstóiakkal alaposan kibabráltak...

Előzmény: sosiforda (61802)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.31 0 1 61810

"elgondolkodtató, hogy egy magáncég 10%-kal olcsóbban vállalja el, mint a DDKK, ráadásul valamivel fiatalabb járműparkkal..."

 

Ez szerintem annyira nem meglepő, főleg, ha abból indulunk ki, hogy a Volánoknál eléggé merev az árképzés és úgy általánosságban van nem kevés általános költség is."

 

Csak, hogy illusztráljam, idézek a DAKK bajai szerződéshosszabbítását tartalmazó előterjesztésből (htibornak köszönet a megtalálásáért):

 

"A 2015. évben a cégnek a számítások szerint várhatóan 16,811M Ft vesztesége keletkezik (sztem a két évre fizetett 90M Ft támogatáson felül)...

 

a veszteség az alábbiakból adódik:

a) a tevékenységhez kapcsolódó értékesítés nettó árbevétele várhatóan kevesebb lesz a 2014. évi nettó árbevételtől (érthető)

b) a karbantartási tevékenység többletet mutat a bázishoz képest, melynek oka hogy

   b/a) régiósan egységes műszaki technológia került bevezetésre, mely szigorúbb paramétereket tartalmaz a korábbiakhoz képest, így magasabb fokú biztonságot biztosít a DAKK Zrt. az utazóközönség számára (???)

   b/b) olyan jármű is időszakos bevonásra került a feladat ellátásába, mely a korábbi évben nem vett részt a helyi személyszállításban, és amelyhez magasabb értékcsökkenési leírás kapcsolódik (ok)

c) többletet mutat a bázishoz képest a tevékenységhez kapcsolódó általános költségek összege, melynek oka a DAKK Zrt. szervezeti felépítésének jelentős átalakulása (??? nem úgy volt, hogy az összevonással olcsóbb lesz az üzem??), illetve új önköltségszámítási szabályzat kiadása, mely társasági szinten egységes elszámolási elveket tartalmaz. (???)"

Előzmény: Törölt nick (61806)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.12.25 0 0 61809

Ööö ... csak egyszer akartam, bocs :-)

Előzmény: Fradista Utazó (61808)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.12.25 0 0 61808

No, akkor nézzünk pár példát!

 

Budaörsön belüli utazás, alkami utas: 

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsön belüli utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 5.200 forint (környéki helyi bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint (5 ill. 10 km-es bérlet)

 

Budaörsről a metróhoz utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsről a metróhoz, majd tovább metróval utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 14.700 forint (helyi bérlet + Budapest-bérlet)

Volán-tarifa: 15.440 forint vagy 19.080 forint (5 ill. 10 km-es bérlet + Budapest-bérlet)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint 530 forint (vonaljegy vagy átszállójegy)

Volán-tarifa: 250 forint vagy 310 forint (10 ill. 15 km-es jegy)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 9.580 forint (10 km-es bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint vagy 11.900 forint (5, 10, ill. 15 km-es bérlet)

 

Megjegyzések:

- Budapest-bérlettel az utolsó budapesti megálló a Rupphegyi út, innét az 5 km-es bérlet a Csiki-csárdáig lehet érvényes (a távolság 4,9 km), azaz Budaörs lakosságának nagy többsége az 5 km-es sávba esne. A 10 km-es sávba esnének viszont a város külső végén található munkáltatók (METRO-áruház, és az a teljes terület).

- A Budapestre irányuló utazásoknál azzal számoltam, hogy a Budapest-bérlet továbbra is érvényes marad a Volánbusz járataira. 

- Budaörsön belüli utazásokra a jogszabályban rögzített helyközi tarifákkal számoltam. Több városban, ahol a Volánbusz a szolgáltató, a helyi utazásokra külön, helyi díjszabás vonatkozik (akkor is, ha az utas az utazására helyközi járatot vesz igénybe). Véleményem szerint nagyon valószínű, hogy egy ilyen váltás esetén Budaörs városa is bevezetné a helyi tarifát a Volánbusz járataira városon belüli utazásokra. Ennek mértékét ma természetesen nem ismerhetjük, de valószínű, hogy egységes lenne a városon belüli utazásoknál. 

- Ha valamit elnéztem, majd kijavítotok. 

No, akkor nézzünk pár példát!

 

Budaörsön belüli utazás, alkami utas: 

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsön belüli utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 5.200 forint (környéki helyi bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint (5 ill. 10 km-es bérlet)

 

Budaörsről a metróhoz utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint (vonaljegy)

Volán-tarifa: 250 forint (10 km-es jegy)

 

Budaörsről a metróhoz, majd tovább metróval utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 14.700 forint (helyi bérlet + Budapest-bérlet)

Volán-tarifa: 15.440 forint vagy 19.080 forint (5 ill. 10 km-es bérlet + Budapest-bérlet)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, alkalmi utas:

BKK-tarifa: 350 forint 530 forint (vonaljegy vagy átszállójegy)

Volán-tarifa: 250 forint vagy 310 forint (10 ill. 15 km-es jegy)

 

Budaörsről Törökbálintra utazás, rendszeres utas:

BKK-tarifa: 9.580 forint (10 km-es bérlet)

Volán-tarifa: 5.940 forint vagy 9.580 forint vagy 11.900 forint (5, 10, ill. 15 km-es bérlet)

 

Megjegyzések:

- Budapest-bérlettel az utolsó budapesti megálló a Rupphegyi út, innét az 5 km-es bérlet a Csiki-csárdáig lehet érvényes (a távolság 4,9 km), azaz Budaörs lakosságának nagy többsége az 5 km-es sávba esne. A 10 km-es sávba esnének viszont a város külső végén található munkáltatók (METRO-áruház, és az a teljes terület).

- A Budapestre irányuló utazásoknál azzal számoltam, hogy a Budapest-bérlet továbbra is érvényes marad a Volánbusz járataira. 

- Budaörsön belüli utazásokra a jogszabályban rögzített helyközi tarifákkal számoltam. Több városban, ahol a Volánbusz a szolgáltató, a helyi utazásokra külön, helyi díjszabás vonatkozik (akkor is, ha az utas az utazására helyközi járatot vesz igénybe). Véleményem szerint nagyon valószínű, hogy egy ilyen váltás esetén Budaörs városa is bevezetné a helyi tarifát a Volánbusz járataira városon belüli utazásokra. Ennek mértékét ma természetesen nem ismerhetjük, de valószínű, hogy egységes lenne a városon belüli utazásoknál. 

Előzmény: trizs77 (61800)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.24 -1 0 61807
A maszeknak van Eurolines-os matrinyás Bovája is, nem csodálom, hogy a 415-östől fiatalabb kocsival tudtak indulni.

A DDKK a saját járataihoz biztosít csatlakozást, amihez szükséges. A vágányzári bohóckodásokhoz hadd ne kelljen csatlakozniuk a Kilitieknek, Foki-hegyieknek, akik helyben dolgoznak/tanulnak/ügyintéznek. Pl. melóhelyemen (központi rész) egy-két vidékin kívül a zöme kiliti. Mindenki buszozik. A többi gyalogol vagy biciklizik. Autós elvétve.
Előzmény: kbn (61803)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.24 0 1 61806

"elgondolkodtató, hogy egy magáncég 10%-kal olcsóbban vállalja el, mint a DDKK, ráadásul valamivel fiatalabb járműparkkal..."

 

Ez szerintem annyira nem meglepő, főleg, ha abból indulunk ki, hogy a Volánoknál eléggé merev az árképzés és úgy általánosságban van nem kevés általános költség is.

A teljes járműpark kb 6 db-os, amiből 4 Credot a város egyik cégétől kell bérelni. Ezen kívül van még helyiben egy 415-ös és egy Nabi midi. Ha azok átlagéletkorát nézem, akkor a DDKK ezzel a kettővel indulhatott szvsz.

A csatlakozós dolgot én sem értem, a bérekkel viszont úgy "operál" egy magán, ahogy tud, lásd Orangeways Baján...

Előzmény: kbn (61803)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!