Nos. Buszoknak egyenes és jobbra, autósnak jobbra. Mi ebben a nehéz? (Tudod, buszsávba csak akkor hajthat be az autós, ha a következő kereszteződésben jobbra kanyarodik)
Teljesen átlátható, szaggatott vonallal jelzik a sávok eltolását, sőt fényvisszaverő burkolati elemeket szereltek fel, szóval éjszakai is tökéletesen látszik. Egyszerűen csak észre kell venni, hogy az egyenes nem a fizikai egyenest jelenti. Sajnos sokan nem veszik észre, sok a dudálás, néha kiabálás, kiszállás is.
A Dohány-Rottenbillernél a belső sáv egyenes-balra, ahogy mondod! Az egyenes sáv meg a korábbi (a Rózsák tere elejétől haladó) BUSZ-sávból lesz, ami jogosan szűnik meg a trolimegálló után, nem gondolod? :)
A jobb szélső meg csak JOBBRA kanyarodik (gondolom, figyelmetlenség volt csak), onnan a járdasziget miatt más felé lehetetlen is menni.
Teljesen korrekt kereszteződés, ha az ember átlátja...
Na és mondjuk a Dohány utca Rottenbiller kereszteződés? A balra-egyenesen sávnak van elsőbbsége a kereszteződés után. A csak egyenesen sáv megszűnik a buszmegálló után. A jobb szélső viszont csak balra.
És megint csak a hátulról, mögötted lévők szempontjából néztük az esetet, a szembejövökről, gyalogosokról elfeledkeztél. Aki a lámpánál elsőnek áll meg, igenis jelezzen, mert megtéveszti nem csak a mögötte jövőket, de minden más közlekedőt.
Megmondanád, miért rosszul? Kevés nekem ez mindenféle magyarázat nélkül. Mitől időben jelzés az, ha csak akkor teszi ki az irányjelzőt, amikor már indul a sor és kvázi ott vana kereszteződésben. Az közel sem időben való használat, annál inkább megtévesztés. Főleg a szemből jövő autósoknak, valamint kerékpárosoknak és gyalogosoknak.
Általában egy oldalon szoktunk állni, de ez most nem OK.
Olyan, mint ha te akarnád megmondani, mit is jelent a KRESZ szerinti időben irányjelzés. Ráadásul rosszul.
Kétségtelen, hogy pl. az Ajtósin a Herminánál (rengeteget járok arra) a belső sávban haladók megszívhatják, ha állnak a pirosnál és az előttük lévő nem jelzi még hosszas 10másodpercekkel a zöld előtt a balra kanyarodási szándékát, ám rutinos ember nem is áll be a belső sávba, mert szinte minen pirosra jut egy troli, az meg rohadt nehezen tud balra kanyarodni az egyszerre elengedett egyenesen haladók és szemből balra kanyarodók miatt. EZ a hiba, nem az irányjelzés.
Igazad van, vannak olyanok, akik az előttük elszáguldó vonatot sem veszik észre és ráhajtanak a sínekre. Ám az ilyenek a figyelmetlenek, szerintem biztosan nem azért hajtott át 80-nal a keresztbe soron, mert sietett, hanem mert még csak a pirosat sem vette észre.
Sajnos ilyen figyelmetlen embereken múlik az életünk, ha beszállunk a közlekedés c. társasjátékba.
A kanyarodás megkezdése előtt időben! Nem akkor, amikor rögtön kanyarodni fogsz. Időben jelezni kell. Az nem minősül időbeni jelzésnek, ha a kereszteződés előtt állsz a lámpánál, és nem jelzel. Honnan tudják a mögötted jövök, merre fogsz elindulni a zöld jelzésnél? Nekem úgy tanították, a lámpánál megállva is jeleznem kell.
Látom, nagyon nem érted. Állsz a pirosnál. Nem indexelsz. Jönnek az autók. Beáll mögéd, mert nem indexelsz, azt hiszi, jó helyen van, te is egyenesen fogsz menni, mint ő. De nem, te elkezdesz egyszer csak balra indexelni, majd a kereszteződés közepén megállsz, mert nem tudsz átjutni a szembe jövöktől, őt meg feltart, aki be sem állt volna mögéd, ha tudja előre, hogy te balra mész.
Nem vagyok aranyos. Ha arra gondoltam volna, akkor azt írom. :))
Nagyon keveset vezettem ótómatát, még ott tartottam, hogy a bal lábamat keresztbe teszem a jobb mögött és akkor nincs baj. :))
Amúgy mivel sokat megyek városban, hamar meg tudnám szeretni. Kicsit irígy is vagyok rá, de azért ugye van annak is hátulütője és ismerem a korlátaimat, tehát marad a kézi.
Így legyen és Nektek is legalább így sikerüljön a következő év ! :)
Nem igazán értem a problémdat. Két eset lehetséges. Balra akarok kanyarodni, és behúzódom középre, ahogy kell, vagy nem húzódom be középre. Ha behúzódtam, az már elég gyanús kellene, hogy legyen, de általában az ember zöldnél úgyis gurul előre kicsit, hogy azt is megspórolja, ha lesz annyi hely, hogy beforduljon, tehát ha be is állt mögém valaki, aki egyenesen akar menni, az is ki tud kerülni jobbról. Főleg, ha fel is tud készülni rá, mert a piros végénél már indexelek.
Ha nem húzódom be középre, akkor tökmindegy, hogy tudja-e vagy sem, hogy balra akarok kanyarodni, mert úgysem fér el mellettem, hacsak zöldnél az előreguruláskor nem húzódom be, de akor meg még jobban is járt esetleg, hogy mögém állt. Az meg, hogy lassabban indulok a kanyarodás miatt, tökmind1, mert már elindulás előtt jelzem, hogy kanyarodni fogok, tehát lassabb indulásra számítson.
aranyos vagy, ilyen finoman célozni a P- használatára, ez igen.. ....egyébként jogos... de a gépkönyv kifejezetten tiltja az állandó déből ki, débe be technikát...ha ez megnyugtat valakit is, nekem is folyik a szemem, ha "kolléga" áll előttem....a "tengeren túl" nem foglalkozik ezzel senki...
nasszóval igazad van, bocsánat......olvasom, hogy a ködlámpa...na, az igen...amikor melléérek, és nagy tisztelettel bátorkodom merészelni szólni, rémülten keresi, hogy mi is az? neki van olyanja? és tényleg nem tudja.. ezért nem használok soha ködlámpát, maximum autópályán...de városban soha....ettől már csak a felfelé hordó összevisszaberakott xenon a rosszabb...
újévi kívánságként, legyen boldog évetek, a Nejednek vehess egy automatát...(nagy élmény egyébként)