Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Topacsenkó Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32673

Sziasztok.

1;MTD Thorx motorral szerelt kerti kisgépekbe  tehetek 10W30 helyett 10W40 olajat, ha az előírt  API-SJ-t teljesíti ill meghaladja? Pl a MOL essence 10w40 a kiszemelt az már API-SL.

2; MTD kapálógép hajtóművébe MOL Hykomol K 80W90 megfelelő lehet? Ezt sajnos nem tartalmazza a gépkönyv.

Köszönöm, üdv.

Topacs

Soma.01 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32672

Nekem az is jó ha megmondod nekem, hogy az olajcsere után mi miatt lett hangosabb a motor alapjáraton? Mert én az olajra tudtam csak ráfogni, az említett dolgok miatt. Mást nem csináltam vele, csak olajat cseréltem. Amúgy mások is tapasztalták ezt a Sustinával kapcsolatban...

A Meguinról (mint motorolajokról) mi a véleményed?

Előzmény: stevie-13 (32670)
lapar Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32671

Azt hiszem,mégsem volt értelmetlen itt homályosítani magamat.

Marad a Total quartz 9000, találtam olcsóbb helyet is.

az Agip/Eni, csak, mint olcsóbb került a sorba, nem mint ismeretlen.

Előzmény: oLayos (32668)
stevie-13 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32670

A Sustina 10-es viszkozitása 100 fokon, szerintem túl alacsony volt és a HTHS-e is 2,9 alatti. Ezért lehetett hogy nagyobb lett a motor hangja. Nem akarok 12 alatti viszkozitású olajat.

 

 

Túlaggódod :-)

 

A motor üzemi közbeni hangja és a kenőolaj tulajdonságai között (extrém eseteket leszámítva) nincs érdemi összefüggés.

 

A motor üzeme közben a súrlódás miatt keletkezett zajok eleve csak kis részét képezik az utastérben hallható zajoknak, ezek a zajok két - egyébként jó minőségű - olaj használata esetén nem lesznek füllel érzékelhetően alacsonyabbak vagy magasabbak.

Előzmény: Soma.01 (32669)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32669

A Meguin olajokról mi a véleményetek? Most azt készülök venni.

2005-ös (Corolla TS ---> nagy fordulatú) Toyotámba LM 4600 hogy néztem kb. = a Meguin Efficiency-vel. Eneos Sustinával hangosabb volt a motor, mint a gyári olajjal és mindkettő 5W-30 volt. A Sustina 10-es viszkozitása 100 fokon, szerintem túl alacsony volt és a HTHS-e is 2,9 alatti. Ezért lehetett hogy nagyobb lett a motor hangja. Nem akarok 12 alatti viszkozitású olajat.

oLayos Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32668

T lapar!

 

A Total nem éppen túlárazott olaj és ezért nem értem, miért csapongsz. Ehhez a motorhoz megfelelő választás akár a 10W-40 ( 1100.- huf körüli liter áron ) akár az 5W-40 (1500.- huf körüli áron )

Előzmény: lapar (32665)
stevie-13 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32667

Az azt megelőzőeknél esetleg nem működik az a dolog, hogy ha az olaj nem az, ami, ill. nem tudja a ráírtakat, pontosan a nagy hagyományokkal rendelkező gyártók fogják leleplezni/kitúrni a piacra betőrni készülő ujakat?

 

 

A sas nem kapkod a legyek után :-)

 

Általában minden olajnak megvan a saját története. Én például jártam a boszniai Modrica olajgyárban. Ezt a márkanevet Magyarországon nem ismerjük, sőt, Bosznián kívül sehol máshol sem nagyon ismerik :-) Ez egy pici gyár, a brodi finomítóban finomított alapolajokkal dolgozik. Rettenetesen gazdaságtalan a működése, de nem merik bezárni, mert akkor egy elég szegény vidéken több száz ember vesztené el a munkáját, ezért inkább dotálja a kormány a termelést, mert még mindig olcsóbb, mint ezeknek az embereknek végkielégítést meg segélyt fizetni. A Modrica márkanév "hazai pályán" egy régóta jól bevezetett, ismert brand, sokan már csak azért is ezt használják, mert támogatni akarják a hazai ipart, például az állami flották beszállítói.

 

Fogalmam sincs, milyen olajokat gyártanak, a gyártelepen rend és tisztaság volt, ami bizalomgerjesztő, de kutatás-fejlesztésre nyilván nincs komoly tőkéjük, feltehetően a távoli rokon Gazpromtól kaptak valami bevált receptúrát és a hozzá való adalék-készletet, és helyben keverik és palackozzák.

 

Ez egy konkrét történet, de feltehetően valami ilyesmi állhat a többi, általad megnevezett márkanév mögött. (Kivéve az Agip-ot, mert az Európa egyik legnagyobb olajvállalata, az Agip/Eni olajok pedig kifejezetten első vonalasak, csak esetleg valamiért te pont nem találkoztál a nevükkel.)

Előzmény: lapar (32666)
lapar Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32666

"Nincs igazán műszaki érv."

az utolsó érv hatott rám leginkább....

Az azt megelőzőeknél esetleg nem működik az a dolog, hogy ha az olaj nem az, ami, ill. nem tudja a ráírtakat, pontosan a nagy hagyományokkal rendelkező gyártók fogják leleplezni/kitúrni a piacra betőrni készülő ujakat? Persze, ha nem megfelelő a termékük.

Előzmény: stevie-13 (32663)
lapar Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32665

Az autóhoz mellékelt kézikönyvben a következő olvasható:

"SAE 10W-40 / 5W-40 szntetikusalapú, többfokozatú motorolaj, jellemzői meghaladják az ACEA B3, és API CD /CF teljesítmény előírásokat"

És mellette hőmérő nyilacskákkal, kb. mi hány fokig.

Na,most ezek alapján szinte bármelyik modern olajat beletölthetném, amit pl. az olajshopon találok, ezért is kérdeztem itt. Az API CF-et mind eléri, ezért kérdeztem, van-e jelentősége az (autó) gyártói ajánlásnak.

Természetesen, mivel Fiat, a Seleniat javasolják, de azt hiszem, ennek nincs jelentősége, mivel PSA motoros.

Előzmény: stevie-13 (32663)
stevie-13 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32664

Tudtok-e érveket, hogy ezek a (számomra ismeretlen) márkákat miért nem javasolnátok, vagy csak azért olcsók, mert még nem ismertek, és nem költenek vagyonokat a reklámokra?

 

 

Ez a "nem költenek a reklámokra" amolyan amway-es érvrendszer :-)

 

Egy darab FMCG* termék árában arányaiban annyira kicsi a marketing ára, hogy gyakorlatilag elhanyagolható. Intelligens hasraütéssel annyit tippelek, hogy egy 2000 ft/l olaj árából olyan 1-3% a marketing költség (azaz 20 - 60 ft), miközben van rajta 20-27% áfa, 10-30% kisker árrés, 10-20% nagyker árrés.

 

Az olajok esetében a "márkátlan" termékek elleni igazi érv, hogy igazából alig jelent megtakarítást a használatuk - legalábbis családi felhasználás esetén, tehát amikor az 1 db családi autóban évente egyszer cserélsz 4-5 liter olajat. Mondjuk az 5W-40-es olajok esetében literenként 1400-1500 a legolcsóbb olaj, és olyan 2500-2700 forint a legdrágább. Négy literes olajtöltettel számolva tehát évente 4-5 ezer forint a megtakarítás - ennyiért nem érdemes egy márkátlan termékkel kockáztatni. Szerintem.

 

 

 

*FMCG = Fast Moving Consumer Good = a végfelhasználók felé gyorsan és nagy mennyiségben eladható áru, pl. rágógumi, mosópor vagy akár motorolaj

 

 

Előzmény: lapar (32660)
stevie-13 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32663

Ezek szerint nekem a másodikat célszerű választani?

 

 

Azt kellene tudni, pontosan milyen követelmény szerepel az autóhoz mellékelt kézikönyvben. Ha nincs meg a kézikönyv, az alvázszámmal (!) hívd fel a Fiat márkaszervizt, és megmondják.

 

Ha a gyártáskor még nem volt előírás az adott motorhoz a PSA saját követelménye, akkor nem is kell vele foglalkozni.

 

 

Ha nem titok, elolvasnék egyet-kettőt az érvekből....

 

 

Nincs igazán műszaki érv.

 

A kenőanyaggal az a baj, hogy nincs olyan érzékszervi tulajdonsága, amivel meg lehetne különböztetni az egyiket a másiktól. Amikor olajat választasz, a pénzeden kívül a bizalmadat is befekteted. Amikor az ember a márkás olajok közül választ, biztos lehet benne, hogy

 

a) az van a flakonban, amit ráírtak

b) a flakonon megjelölt minősítésekkel valóban rendelkezik az olaj

c) a gyártási minőséget rendszeresen és alaposan ellenőrzik

d) a logisztika úgy van kialakítva, hogy az olajat garantáltan optimális körülmények között tárolják és szállítják, pl. nem kerülhet szennyeződés az alapanyagba (mondjuk a szállító konténer faláról)

e) ha nagyon beüt a krach, van egy olyan forgalmazó a háttérben, akivel érdemben lehet tárgyalni garanciális kérdésekről

 

Ezzel természetesen nem állítom, hogy a "márkátlan" olajok ugyanezt nem tudják.

 

 

Előzmény: lapar (32662)
lapar Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32662

 

"... Tudtok-e ..."
Igen.

Ha nem titok, elolvasnék egyet-kettőt az érvekből....

 

Amire céloztam az imént, az Eurol Turbo DI 5W-40 olajára ez van írva:

API: SM/CF
ACEA: A3/B4 (07)
ACEA: C3 (08)
VW 505.01 (05) (approved)
VW 500.00/502.00/505.00
MB: 229.1 / MB229.3
MB 229.31 (approved)
BMW LL-01 and LL-04 (approved)
Porsche A40
Ford M2C-917A
Renault RN0710

 

Az Eurol Super Lite, pedig:

API SN/CF
ACEA A3/B4 (08)
VW 502.00/505.00
MB 229.1/229.3
BMW LL-01
GM-LL-B-025
Renault RN0700/RN0710
Porsche 5W-40
PSA B71 2296

 

Ezek szerint nekem a másodikat célszerű választani?

Előzmény: mantec (32661)
mantec Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32661

T lapar!


"... Tudtok-e ..."
Igen.

"... csak azért ..."
Ennél azért árnyaltabb a kép.

"... mennyire fontos ..."
Kizáró ok.

Előzmény: lapar (32660)
lapar Creative Commons License 2015.05.12 0 0 32660

Fiat Scudo 2.0 JTD-be cserélnék olajat (RHZ Peugeot motor HDI), eddig Total Quartz 9000 volt benne, 5W-40-es. Elvileg, ha nem jár nagyon hidegben, elég neki a 10W-40 is, de mivel rövid utakon jár, megadnám neki az 5W-40-et.

Ahol vásárolni szoktam, ott léteznek olcsóbb olajok (Mannol, Eurol,Parnalub, Agip)

Tudtok-e érveket, hogy ezek a (számomra ismeretlen) márkákat miért nem javasolnátok, vagy csak azért olcsók, mert még nem ismertek, és nem költenek vagyonokat a reklámokra?

Ami még érdekelne, hogy a specifikációk között a tipusra vonatkoztatott mennyire fontos? pl. csak az egyik (az olcsóbbik) Eurolnál írják, hogy "PSA B71 2296"

Soma.01 Creative Commons License 2015.05.11 0 0 32659

Édesapám jár vele, az autóban 110.000 Km lesz nemsokára és ritkán használja az autót, hetente 2x kb. Városban jár legtöbbször, rövidtávokra, havonta egyszer van egy 40 Km-es útja. Az motort nem pörgeti, hamar vált, nem megy gyorsan. Ennyi.

Az autó Eneos 5W-30-ból egy év alatt (6-7.000 Km) fél 5-6 deci olajat eszik meg. (azt nem tudom, menyi benzin kerül az olajba :-) )

Előzmény: SLX-350 (32658)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.11 0 0 32658

Szia Soma,

 

Az autó korára való tekintettel én inkább hajlanék egy A3/B4-es olajra, bár ha a motor jó állapotú (és gyakran jársz vele rövid távon) akkor érdemes elgondolkodni az A1-es (vagy a korszerűbb utódjaként járatos) A5-ös olajokon is.

Előzmény: Soma.01 (32657)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.11 0 0 32657

Köszi, pláne a második linket. Ott jobban látszik a minősítése. Ott már ott van az MB 229.1 és a FIAT 9.55535 pontosítása is ---> G2.

 

Ezt a kezelésit találtam csak, online: http://www.gsmmedia.hu/book/PuntoII/index.html#/174 174. oldal ---> pdf-ben 169.

Azt néztem ott, hogy 5W-30-at is ajánl, API SJ és Acea A1 (96) minősítéssel. 10W-40-nél meg nem nagy az elvárás, csak A3 (szintén 96-os). ACEA A3-04/B4-04 (ugye azóta már A3 nincs magában, csak A3/B4 vagy A3/B3) olajat találni nem nagy kihívás manapság. Az ott ajánlott olaj a Selenia 20K (10W-40-es) aminek a minősítései: "ACEA A3/96; API SL/CF; CCMC G5; UNI 20153-NOM C1; VW 500.00 - 505.00; FIAT 9.55535".

Ami engem megkavar, az az A1 az 5W-30-nál. Nagy nehezen megtaláltam a linkelt könyvben említett Selenia Performer 5W-30-at is amihez azt írták, hogy API SL/CF és ACEA A1-96 minősítésű. Alig találtam meg ennek az ACEA minősítésnek a leírását, de végül meglett. Miszerint 2,9-3,5 mPas HTHS viszkozitású a szabvány. A 96-os is!! Ezt az infót találtam meg nehezen. (épp most találtam meg) Az a kérdés, hogy ez a motor tényleg bírja ezt a közepes HTHS értéket? Vagy biztos ami biztos, olyan olajat válasszak ami 3,5 mPas-nál nagyobb a HTHS viszkozitással rendelkezik? Vagy ez nem is számít közepesnek?

Előzmény: oLayos (32656)
oLayos Creative Commons License 2015.05.10 0 0 32656

Ha a Selenia olajat elfogadjuk gyári ajánlású olajnak, akkor talán ez az olajajánló elég autentikus:

 

http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/162/258/

 

...és az itt ajánlott olaj adatlapjából a lényeget kiolvashatod.

 

http://flcf.onion.it/commonfile/eng/pdf/1072_stec_ENG.pdf

 

Előzmény: Soma.01 (32654)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 32655

Amúgy a Meguin NEW GENERATION 5W-30-as olajat néztem ki.

Előzmény: Soma.01 (32654)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 32654

Mondjátok már meg légyszi, hogy 2002-es, 1.2 16V Fiat Punto motorjába milyen minősítésű olaj kell?

Én 5w-30-at szeretnék beletenni. Alacsony vagy közepes HTHS viszkozitású olaj is jó hozzá, vagy azt inkább ne?

Vadkeleti Creative Commons License 2015.05.06 0 0 32653

"Szerintetek mennyi km-t mehetek így károsodás nélkül? (Persze nem üveghangon)"   

1.Nem menj egy métert sem vele tovább, azonnal cseréld le, lehet, hogy már most jóvátehetetlen károkat okoztál a motorban. 2.Még évekig eljárhatsz ilyen viszkozitású olajjal, kutya baja sem lesz, a gépjárművek jelentős hányadát amúgy sem a gyártóművi előírásoknak megfelelő olajjal működtetik, mégis mennek. Szerintem a kettő között lesz valahol a megoldás, közelebb az elsőhöz.

Amúgy ha egy gyári motortervező mérnököt kérdeznél, az sem tudna egzakt válasz adni a kérdésedre.

 

 

 

Előzmény: lapar (32649)
Robi53 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 32652

Bár régi kérdés/válasz, csak kíváncsiságból rápillantottam (nem a Mitsu, hanem az olajosok oldalain).

A Castrol a Te autódhoz sokfélét mond, nála mindegyik 5w-30 vagy 5w-40, van köztük A3/B4, A5, C3 is.

A Motul meg még többet, 5w-30, 5w-40, 10w-40, 15w-40, sőt, még 15w-40, 15w-50, 20w-50 is.

 

Szóval, senki nem mondott rosszat.

 

https://www.motul.com/hu/hu/products/recommendation

 

http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator

 

Előzmény: Mooc01 (32647)
lapar Creative Commons License 2015.05.06 0 0 32651

Tudom, de az első helyszini ragasztás után még abban sem voltam biztos, hogy kibírja hazáig az 50 km-t, ha meg esetleg kicsöpög, legalább ne a drága anyag vesszen....

Előzmény: orsiluca (32650)
orsiluca Creative Commons License 2015.05.06 0 0 32650

Jó szart tettél bele. gyorsan tedd szabaddá a lyukat, hogy kicsurogjon.

Előzmény: lapar (32649)
lapar Creative Commons License 2015.05.06 0 0 32649

Érdekes kérdéssel állok elő:

Kilyukadt a karterom, és ideiglenesen beragasztottuk, meg vettem bele a legolcsób olajat, ami vót a kúton (MOL asszem Dinamic 20W-50) Most hajtok bontott olajteknő után, mert az új csak aranyozott változatban elérhető (gondolom az árából).

Szerintetek mennyi km-t mehetek így károsodás nélkül? (Persze nem üveghangon)

Az alany Fiat Scudo2.0 JTD, Total Quartz volt benne 5W-40-es, de a manual szerint, ha nincs hideg, a 10W-40 is jó neki.

rvf400 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 32648

Megölted a topikot...    ;-)

Előzmény: Mooc01 (32647)
Mooc01 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 32647

Koszonom. (meg jo, h kerdeztem mert eddig 2 "szaki" is 5W-30-at mondott egy meg azonnal 15W-40-et bar utobbirol tudtam is h ugy hulyeseg ahogy van)

Előzmény: SLX-350 (32646)
SLX-350 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32646

Szia Mooc,

 

Alapesetben egy 10W-40-es olaj teljes mértékben megfelel, ha a következő olajcseréig nem csipegeti a motor akkor gondolkodhatsz egy 5W-40-esen is (ideális esetben ACEA A3/B4 minősítéssel).

Előzmény: Mooc01 (32643)
rvf400 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 32645

Urak !

Yamaha XVS650 1998 jó időben, hosszú utakon használva, 10-40, vagy 20-50 a jobb választás ?

Robi53 Creative Commons License 2015.04.14 0 1 32644
Előzmény: kisp113 (32641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!