Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.12 0 0 61840
sosiforda Creative Commons License 2016.01.11 0 0 61839

http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/2565

 

"2016. január 18-ától a Budapest és Szeged között közlekedő éjszakai járatpár meghosszabbított útvonalon, a Keleti pályaudvarig közlekedik.

Az autóbuszokra felszállni a Keleti pályaudvar Kerepesi úti autóbusz és trolibusz végállomásánál, a 73-as trolibusz megállójában lehet."

trizs77 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 61838

Az újságíró szerint ebből a napi 1400 járatból kimaradt 22.

 

Ok.

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (61837)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61837

Tanítási napokon nagyságrendileg 1300 helyijárat és 100 helyi forgalmat is kiszolgáló helyközi járat közlekedik Győrben.

Előzmény: trizs77 (61833)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61836

A járatkimaradások százalékos aránya önmagában nem mutat teljeskörű képet. Az elfagyások jellemzően hajnali kiálláskor jönnek elő, így ebben az időszakban jóval nagyobb is lehet a járatkimaradási arány. Emellett hajnalban sehol sem a legsűrűbb a követés (meg úgy Győrben még a belsőbb városi járatok is max 15-20 percenként járnak, a peremkerületiek közül néhány meg ritkábban), pláne, ha egy vonalról véletlenül több kocsi is kimarad. Ilyen esetekben simán összejöhet akár 40-45 perces várakozás is. Meg amúgy is, reggel, főleg hajnalban nem az időmilliomos nyugdíjasok utaznak, hanem a melósok, akik pedig időre mennének, így nekik a járatkimaradások fokozott szívást jelentenek.

Előzmény: trizs77 (61833)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61835

Jól írod.

Előzmény: Racilaci (61834)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.07 0 1 61834

Nem a számok, hanem sajnos a szavak is ellenségei az illetőnek. Kb. annyit kellett volna írnia, hogy több vonalon is előfordult, hogy 45 perceket fagyoskodtak az utasok a reggeli időszakban. Ha nincs ott az "átlagosan" szó, akkor a dolog rendben lenne.

 

Így viszont védhetetlen, mert feltételezve azt, hogy egy csomó utas nulla perces késéssel szállt fel a buszra, bizony azt kell gondolnom, hogy néhány átlagidőt rontó utas akár 300-400 percet is a megállókban töltött.

Előzmény: trizs77 (61833)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.07 0 1 61833

Az eredmény közismert: a hét első napján 22, míg kedden 31 járat maradt ki a kisalföldi megyeszékhelyen.

Az utasok átlagosan több mint 45 percet fagyoskodtak a buszmegállókban a hidegre fordult téli időjárásban."

 

---------------

 

A két mondat együtt biztos, hogy nem igaz.

Nem lehet igaz.

 

Aki írta annak és főnökének (szerkesztő úr) biztosan kettes vagy rosszabb jegye volt számtanból.

 

Hány járat van Győrben egy hétköznap ?

 - 400 ?

 - 500 ?

 - Több ?

 - Kevesebb ?

 

A 22 kimaradt járat az 500-nak hány %-a ?

 

Ha 22 kimaradt mondjuk 500-ból, akkor 478 nem maradt ki.

Az a 478 pedig biztosan nem 45 percenként járt.

 

Amikor egy humán szakos (itt újságíró gyakornok) számokat ír, azok jelentésének ismerete nélkül akkor ilyen sületlen cikk születik.

 

-----------------

 

a magyar újságíróknak a számok nagyobb ellenségeik, mint egy szerkesztőség elleni szélsőséges támadás.

 

 

 

sosiforda Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61832

http://www.kisalfold.hu/tudosito/tragikus_gyori_buszkozlekedes_-_igy_lattak_olvasoink_tuti_memek_keszultek_-_fotok/2458475/

 

http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/panaszaradat_utan_nem_maradt_ki_buszjarat_szerdan_gyorben/2458216/

 

"kaotikusan indult a győri buszközlekedés az év első munkahetén. Hétfőn 24, kedden 17 busz fagyott el induláskor vagy menetközben.

Az eredmény közismert: a hét első napján 22, míg kedden 31 járat maradt ki a kisalföldi megyeszékhelyen. Az utasok átlagosan több mint 45 percet fagyoskodtak a buszmegállókban a hidegre fordult téli időjárásban."

 

"A Győribuszok.hu információja szerint szerdán négy új busz érkezett Győrbe. Kettő Sopronból, egy-egy Szombathelyről és Pápáról jött a helyi buszközlekedést segíteni."

 

http://www.gyoribuszok.hu/hirek.htm

trizs77 Creative Commons License 2016.01.07 0 0 61831
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61830

A Debrecen-Hajdúböszörmény-Hajdúnánás-Nyíregyháza autóbuszvonal már az 1970 es évek végén  is létezett a mainál kevesebb járattal...

Előzmény: Racilaci (61828)
Zahnrad Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61829
Előzmény: trizs77 (61820)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 1 61828

Nagyon kevés ilyen járat van, naponta talán 4-5. Lényegében a jóval sűrűbben közlekedő Debrecen-Hajdúnánás járatok meghosszabbításáról van szó Kálmánházán át Nyíregyházára. Érdekesség, hogy ezen néhány járaton kívül Hajdúnánásról Nyíregyházára (30 km) és vissza lényegében nem lehet tömegközlekedéssel eljutni.

 

Hajdúnánásról szintén ilyen 5-6 járatpárnyi eljutási lehetőség van a 15-20 km-re lévő, s Miskolc felé jól összekötött Polgárral, valamint a Nyíregyházával jól összekötött Tiszavasvárival. Tehát Hajdúnánás Debrecen felé van csak normálisan összekötve, miközben Polgár, Tiszagyulaháza, Görbeháza stb. településeknek ő a járási központja... 

 

Debrecen és Nyíregyháza között a vasúttal párhuzamos gyors útvonalon csak a Debrecen-Sátoraljaújhely járatpár közlekedhet, kiegészítő jeggyel (miközben a Borsod Volán egy Alfa Regióval, előtte meg egy fapados E94-gyel szolgálta ki az "emelt szintű" járatot).

Előzmény: trizs77 (61820)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61827

Miskolc-Eger-Miskolc, Miskolc-Debrecen-Miskolc járatai vannak. A közlemény szerzője kicsit rövidített.

Előzmény: Törölt nick (61824)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61826

A Debrecen-Miskolc-Békéscsaba egy forda nagyobbik része. Persze, ha már így, akkor érdemes lett volna kiegészíteni a végén még egy - Debrecennel, így értelmes lett volna.

 

A Miskolc-Eger-Debrecen is egy forda, egy nap tesz egy Miskolc-Egert és egy Miskolc-Debrecent. De ez a része a közleménynek már tényleg védhetetlen. (Mint ahogy az Emőd-Miskolc-Eger is, ami gondolom, pusztán annyit jelent, hogy emődi telephelyes a kocsi, ami aztán egy ilyen közleményben teljesen felesleges információ.)

 

De ezek a példák legalább arra jók voltak nekem, hogy megértsem, a Tuv-Eger-Nyíregyháza kapcsán mire gondolhatott a szerző: van egy Tiszaújvárosban telephelyes kocsi, ami reggel bemegy Miskolcra, onnan tesz egy egri kört, majd egy tiszaújvárosi kört, délután pedig egy Miskolc-Nyíregyházát. Este pedig hazamegy Tuv-ba. Tehát akkor itt is annyi történt, hogy sikerült a telephelyet is feltüntetni. Mert csak.

 

Sajnálom, hogy a Debrecen-Nyíregyháza járat fordájához tartozó egyéb járatokat lefelejtették, pedig gondolom, tesz még egy-két kört Nyírtelekre vagy valami ilyen helyre. Ezen logika szerint annak is itt lenne a helye.

Előzmény: sosiforda (61821)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.06 0 2 61825

Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.

 

-------------

 

Ennek a ÉMKK-nak a kommunikációs vezetőjét se az eszéért vették fel a céghez................:-((

Előzmény: sosiforda (61818)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61824
És a Miskolc-Eger-Debrecen? :)

Elképzelhetőnek tartom, hogy forda szerint van egy Miskolc-Eger, majd egy Eger-Debrecen járata.
Előzmény: sosiforda (61821)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61823

Igen, ugyanúgy a Bundeswehr-nél futottak.

Előzmény: JLW-470 (61822)
JLW-470 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61822

Ezek a Crosswayek ugyanolyanok,mint a DDKK-sok?

Előzmény: sosiforda (61818)
sosiforda Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61821

A Debrecen-Miskolc-Békéscsaba vonalat nem szúrtátok ki? :))

Előzmény: Racilaci (61819)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61820

Az alábbi viszonylatokon találkozhatnak velük az utasok: 

Berettyóújfalu-Ózd, Debrecen-Miskolc-Békéscsaba, Debrecen-Sátoraljaújhely,

Debrecen-Nyíregyháza, Hajdúszoboszló-Miskolc, Miskolc-Eger-Debrecen, Miskolc-Eger, Emőd-Miskolc-Eger, Miskolc-Salgótarján..........

 

 

------------------

 

ebből a Debrecen - Nyíregyháza járat érdekelne.

Mitől távolsági ?

Naponta hányszor megy?

Milyen útvonalon?

 

Előzmény: sosiforda (61818)
Racilaci Creative Commons License 2016.01.06 0 1 61819

A Tiszaújváros-Eger-Nyíregyháza járat érdekes lehet.

Előzmény: sosiforda (61818)
sosiforda Creative Commons License 2016.01.06 0 0 61818

http://www.emkk.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=125:autobusz-beszerzesek-es-atcsoportositasok-az-eszak-magyarorszagi-kozlekedesi-kozpont-zrt-nel&Itemid=363&lang=hu

 

"Autóbusz-beszerzések és átcsoportosítások az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél 

 

Alapvető célkitűzés, hogy a beszerzés, valamint átcsoportosítás megvalósítása kedvező hatást fejtsen ki a közszolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítésére, a szolgáltatási színvonal emelésére és az utas-elégedettség növekedésére.20 db Irisbus CROSSWAY típusú jármű elsősorban távolsági autóbuszvonalakon áll az utazóközönség szolgálatába január első napjaitól. Az előzőekben jelzett pozitív hatások érdekében az autóbuszok nagyobb befogadóképessége (54 ülő és 23 álló utas) révén a jövőben ezeken a járműveken álló utasok utazása is biztosított. Így a vevői oldalról jelentkező elégedettségen túlmenően - az alacsonyabb számban indítani szükséges rásegítő járatok miatt - költség- és környezeti terhelés csökkentő hatást is eredményeznek a beruházással kapcsolatos forgalomszervezési intézkedések. A 12 méteres, teljesen megegyező kivitelű, 243 kW-os EURO V motorral felszerelt és teljes körűen klimatizált távolsági autóbuszokat közbeszerzés útján szerezte be az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. 
Az alábbi viszonylatokon találkozhatnak velük az utasok:
 Berettyóújfalu-Ózd, Debrecen-Miskolc-Békéscsaba, Debrecen-Sátoraljaújhely, Debrecen-Nyíregyháza, Hajdúszoboszló-Miskolc, Miskolc-Eger-Debrecen, Miskolc-Eger, Emőd-Miskolc-Eger, Miskolc-Salgótarján, Tiszaújváros-Eger-Nyíregyháza, Miskolc-Szeged, Miskolc-Debrecen, Nyíregyháza-Eger, Ózd-Eger-Mezőkövesd, Ózd-Budapest, Ózd-Miskolc, Sátoraljaújhely-Debrecen, Kazincbarcika-Miskolc.
Nyíregyháza helyi közlekedésében is korszerűsödik az autóbusz-állomány.
 Kiemelt nagyjavítás során felújított 9 db MAZ típusú helyi kivitelű jármű váltja ki a magasabb életkorú autóbuszokat a megyeszékhelyen. Az átcsoportosított autóbuszok helyi közszolgáltatásában történő foglalkoztatásával célunk a szolgáltatás szintjének és megbízhatóságának növelése, ezáltal a közszolgáltatási szerződésben rögzített menetrend mind teljesebb, lehetőség szerint eltérés nélküli teljesítése. A 12 méteres autóbuszok alacsony padlóval, 3 ajtóval és klímával rendelkeznek. Korszerű, Mercedes EURO III-as motor biztosítja a hajtásukat."

AUTOSANdris Creative Commons License 2016.01.02 0 0 61817

Kedves fórumos társak!

 

Régebbi Szabolcs megyei helyközi menetrendi jegyzékeket keresek. Egy-két vonal régebbi járatai érdekelnének nagyon, főleg a 80-as évek vége és a 90-es évek menetrendi jegyzéke. Aki esetleg rendelkezik ilyennel és segítségemre lenne, az a publikus e-mail címemre írjon legyen szíves.

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.01 0 0 61816
Esetleg. De a leginkább lakott részt pont nem szolgálja ki a vonat. Világoson sem.
Előzmény: siófoki35 (61815)
siófoki35 Creative Commons License 2016.01.01 0 0 61815

Vagy vonattal is lehet sóstóra menni.

 

A világosi helyzet nekem is szemet szúrt....

Előzmény: Törölt nick (61814)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.31 0 0 61814
Sóstón lakik kb. 30 család. Mehetnek helyközivel. "Kaposos" járat Sóstónál: van tanítási napokon egy balatonaligai járatpár. A többi "Albás" enyingi meg "Balatonos" veszprémi. Egy városrész egy kb. 1800 fős községgel együtt (Balatonvilágos és Aliga) egyetlen régión (és megyén) belüli járatpárral ellátva...
Előzmény: siófoki35 (61811)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.31 0 2 61813

A Volán-csoport helyi járati szerződéseinek lejárta:

 

2015.12.31.

Vélhetően az új szerződés megkötése a "Volánnal" vagy más szolgáltatóval illetőleg a szerződésmeghosszabbítása megtörtént, de erről nem találtam adatot

Esztergom

Kazincbarcika

Paks

Tamási

Vác

 

2016.02.28.

Gödöllő

 

2016.02.29.

Szigetvár

 

2016.08.31.

Hatvan

Újszász

 

2016.12.31.

Ajka

Baja

Balatonfüred

Balatonfűzfő

Dunaújváros

Eger

Érd

Hódmezővásárhely

Karcag

Kecskemét

Makó

Nagykanizsa

Nyíregyháza

Orosháza

Ózd

Pápa

Salgótarján + Somoskőújfalu

Siklós

Szár

Szarvas

Szeged

Székesfehérvár

Szekszárd

Szolnok

Szombathely

Tata

Tatabánya

Veszprém

Zalaegerszeg

Zirc

 

2017.12.31.

Békéscsaba

Csongrád

Győr

Gyula

Keszthely

Komló

Mór

Mórahalom

Tiszafüred

 

2018.12.31.

Hajdúszoboszló

Komárom

Szentes

Várpalota

 

2019.05.31.

Balzamújváros

 

2019.12.31.

Bátaszék

Bonyhád

Jászberény

Sopron

Tiszaújváros

 

2020.03.31.

Nagyatád

 

2020.12.31.

Körmend

Lenti

Oroszlány

Siófok

 

2021.01.31.

Mosonmagyaróvár

 

2023.12.31.

Békés

 

2024.12.31.

Balassagyarmat

 

2025.03.31.

Bátonyterenye

 

Ismeretlen dátumig

Nem találtam róluk adatot

Baracska

Csurgó

Fonyód

Gyöngyös

Mezőberény

Mezőtúr

Mohács

Nagykarácsony

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.31 0 0 61812

Hivatalos indoklás szerint a Balaton Busz Bt. a megadott határidőig nem tudta beszerezni a szükséges engedélyeket.

Előzmény: siófoki35 (61811)
siófoki35 Creative Commons License 2015.12.31 0 0 61811

Ugy tűnik végül mégis maradt a DDKK. Legalábbis az ő honlapjukon van fenn a menetrend, és a megállóhelyi táblákon is DDKK van feltüntetve.

 

Amugy szerintem jó lett az új hálózat, a Fokihegyre jobb eljutást ad. Viszont a sóstóiakkal alaposan kibabráltak...

Előzmény: sosiforda (61802)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!