A járatkimaradások százalékos aránya önmagában nem mutat teljeskörű képet. Az elfagyások jellemzően hajnali kiálláskor jönnek elő, így ebben az időszakban jóval nagyobb is lehet a járatkimaradási arány. Emellett hajnalban sehol sem a legsűrűbb a követés (meg úgy Győrben még a belsőbb városi járatok is max 15-20 percenként járnak, a peremkerületiek közül néhány meg ritkábban), pláne, ha egy vonalról véletlenül több kocsi is kimarad. Ilyen esetekben simán összejöhet akár 40-45 perces várakozás is. Meg amúgy is, reggel, főleg hajnalban nem az időmilliomos nyugdíjasok utaznak, hanem a melósok, akik pedig időre mennének, így nekik a járatkimaradások fokozott szívást jelentenek.
Nem a számok, hanem sajnos a szavak is ellenségei az illetőnek. Kb. annyit kellett volna írnia, hogy több vonalon is előfordult, hogy 45 perceket fagyoskodtak az utasok a reggeli időszakban. Ha nincs ott az "átlagosan" szó, akkor a dolog rendben lenne.
Így viszont védhetetlen, mert feltételezve azt, hogy egy csomó utas nulla perces késéssel szállt fel a buszra, bizony azt kell gondolnom, hogy néhány átlagidőt rontó utas akár 300-400 percet is a megállókban töltött.
"kaotikusan indult a győri buszközlekedés az év első munkahetén. Hétfőn 24, kedden 17 busz fagyott el induláskor vagy menetközben.
Az eredmény közismert: a hét első napján 22, míg kedden 31 járat maradt ki a kisalföldi megyeszékhelyen. Az utasok átlagosan több mint 45 percet fagyoskodtak a buszmegállókban a hidegre fordult téli időjárásban."
"A Győribuszok.hu információja szerint szerdán négy új busz érkezett Győrbe. Kettő Sopronból, egy-egy Szombathelyről és Pápáról jött a helyi buszközlekedést segíteni."
Nagyon kevés ilyen járat van, naponta talán 4-5. Lényegében a jóval sűrűbben közlekedő Debrecen-Hajdúnánás járatok meghosszabbításáról van szó Kálmánházán át Nyíregyházára. Érdekesség, hogy ezen néhány járaton kívül Hajdúnánásról Nyíregyházára (30 km) és vissza lényegében nem lehet tömegközlekedéssel eljutni.
Hajdúnánásról szintén ilyen 5-6 járatpárnyi eljutási lehetőség van a 15-20 km-re lévő, s Miskolc felé jól összekötött Polgárral, valamint a Nyíregyházával jól összekötött Tiszavasvárival. Tehát Hajdúnánás Debrecen felé van csak normálisan összekötve, miközben Polgár, Tiszagyulaháza, Görbeháza stb. településeknek ő a járási központja...
Debrecen és Nyíregyháza között a vasúttal párhuzamos gyors útvonalon csak a Debrecen-Sátoraljaújhely járatpár közlekedhet, kiegészítő jeggyel (miközben a Borsod Volán egy Alfa Regióval, előtte meg egy fapados E94-gyel szolgálta ki az "emelt szintű" járatot).
A Debrecen-Miskolc-Békéscsaba egy forda nagyobbik része. Persze, ha már így, akkor érdemes lett volna kiegészíteni a végén még egy - Debrecennel, így értelmes lett volna.
A Miskolc-Eger-Debrecen is egy forda, egy nap tesz egy Miskolc-Egert és egy Miskolc-Debrecent. De ez a része a közleménynek már tényleg védhetetlen. (Mint ahogy az Emőd-Miskolc-Eger is, ami gondolom, pusztán annyit jelent, hogy emődi telephelyes a kocsi, ami aztán egy ilyen közleményben teljesen felesleges információ.)
De ezek a példák legalább arra jók voltak nekem, hogy megértsem, a Tuv-Eger-Nyíregyháza kapcsán mire gondolhatott a szerző: van egy Tiszaújvárosban telephelyes kocsi, ami reggel bemegy Miskolcra, onnan tesz egy egri kört, majd egy tiszaújvárosi kört, délután pedig egy Miskolc-Nyíregyházát. Este pedig hazamegy Tuv-ba. Tehát akkor itt is annyi történt, hogy sikerült a telephelyet is feltüntetni. Mert csak.
Sajnálom, hogy a Debrecen-Nyíregyháza járat fordájához tartozó egyéb járatokat lefelejtették, pedig gondolom, tesz még egy-két kört Nyírtelekre vagy valami ilyen helyre. Ezen logika szerint annak is itt lenne a helye.
Alapvető célkitűzés, hogy a beszerzés, valamint átcsoportosítás megvalósítása kedvező hatást fejtsen ki a közszolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítésére, a szolgáltatási színvonal emelésére és az utas-elégedettség növekedésére.20 db Irisbus CROSSWAY típusú jármű elsősorban távolsági autóbuszvonalakon áll az utazóközönség szolgálatába január első napjaitól. Az előzőekben jelzett pozitív hatások érdekében az autóbuszok nagyobb befogadóképessége (54 ülő és 23 álló utas) révén a jövőben ezeken a járműveken álló utasok utazása is biztosított. Így a vevői oldalról jelentkező elégedettségen túlmenően - az alacsonyabb számban indítani szükséges rásegítő járatok miatt - költség- és környezeti terhelés csökkentő hatást is eredményeznek a beruházással kapcsolatos forgalomszervezési intézkedések. A 12 méteres, teljesen megegyező kivitelű, 243 kW-os EURO V motorral felszerelt és teljes körűen klimatizált távolsági autóbuszokat közbeszerzés útján szerezte be az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Az alábbi viszonylatokon találkozhatnak velük az utasok: Berettyóújfalu-Ózd, Debrecen-Miskolc-Békéscsaba, Debrecen-Sátoraljaújhely, Debrecen-Nyíregyháza, Hajdúszoboszló-Miskolc, Miskolc-Eger-Debrecen, Miskolc-Eger, Emőd-Miskolc-Eger, Miskolc-Salgótarján, Tiszaújváros-Eger-Nyíregyháza, Miskolc-Szeged, Miskolc-Debrecen, Nyíregyháza-Eger, Ózd-Eger-Mezőkövesd, Ózd-Budapest, Ózd-Miskolc, Sátoraljaújhely-Debrecen, Kazincbarcika-Miskolc. Nyíregyháza helyi közlekedésében is korszerűsödik az autóbusz-állomány. Kiemelt nagyjavítás során felújított 9 db MAZ típusú helyi kivitelű jármű váltja ki a magasabb életkorú autóbuszokat a megyeszékhelyen. Az átcsoportosított autóbuszok helyi közszolgáltatásában történő foglalkoztatásával célunk a szolgáltatás szintjének és megbízhatóságának növelése, ezáltal a közszolgáltatási szerződésben rögzített menetrend mind teljesebb, lehetőség szerint eltérés nélküli teljesítése. A 12 méteres autóbuszok alacsony padlóval, 3 ajtóval és klímával rendelkeznek. Korszerű, Mercedes EURO III-as motor biztosítja a hajtásukat."
Régebbi Szabolcs megyei helyközi menetrendi jegyzékeket keresek. Egy-két vonal régebbi járatai érdekelnének nagyon, főleg a 80-as évek vége és a 90-es évek menetrendi jegyzéke. Aki esetleg rendelkezik ilyennel és segítségemre lenne, az a publikus e-mail címemre írjon legyen szíves.
Sóstón lakik kb. 30 család. Mehetnek helyközivel. "Kaposos" járat Sóstónál: van tanítási napokon egy balatonaligai járatpár. A többi "Albás" enyingi meg "Balatonos" veszprémi. Egy városrész egy kb. 1800 fős községgel együtt (Balatonvilágos és Aliga) egyetlen régión (és megyén) belüli járatpárral ellátva...
A Volán-csoport helyi járati szerződéseinek lejárta:
2015.12.31.
Vélhetően az új szerződés megkötése a "Volánnal" vagy más szolgáltatóval illetőleg a szerződésmeghosszabbítása megtörtént, de erről nem találtam adatot