Van egy régi, azonos méretű, jól szétégett elektródám másik készülékből, ahol még a csere előtt az működött...
De, szkeptikus vagyok ebben, mert a 3x-os sorozat vs. 1 hosszú szikra sorozatot éppen azért csinálhatja, mert mégis érzékeli ill. széthúzva a csatit nem érzékeli a lángot.
Fémtiszta az elektróda. A furcsa az, hogy biztosan érzékeli a lángot, mert hiba esetén max. 3x szikráztat normál ideig, szünetekkel. Ha széthúzom a kábelt, akkor végig szikráztat szünet nélkül - tényleg nem érzékelheti a lángot.
A láng viszont mindig megjelenik azonnal.
Van amikor a 2. sorozat vagy esetleg a 3. sorozat szikrára megnyugszik és kigyullad a sárga, lángot jelző LED és minden OK.
Sajnos újabb kazán probléma... Hátha tud valaki konkrétanan erre a hibára válaszolni.
A Chaffoteaux Elexia Comfort hetek óta, de egyre gyakoribban a kezdeti gyújtás és a láng megléte mellett leáll és a 60-as LED-et villogtatja, azaz 'hiba a lángérzékelő áramkörben'. Már a 70/80-as LED is kijött egyszer, szintén valami gyújtáshibát jelez (sajnos spanyolból kellett visszafordítanom, már amennyire pontosan sikerült).
Gondolom panelhiba lesz, mert minden csatlakozót lehúztam/visszadugtam, a készülék 3x próbálja meg szikrázással begyújtani a lángot, amely már az első pillanatban jól ég, de az áramkör nem érzékeli valahol belül (mára már az esetek rel. nagy százalákában). Mindez annak ellenére, hogy ha a láng érzékelő csatlakozóját széthúzom, akkor nem 3x gyújtogat szünetekkel, hanem kimondottan úgy érzi, hogy nincs láng, végig szikrázik a hiba miatti tiltásig. Tehát a lángérzékelő vezetékét összedugva már érzékel valamit, de nem minden esetben eleget. (A reset gomb megnyomására üzemkész lesz ismét, vagy esetleg több reset is kellhet, mert az azonnali próbálkozásra ismét újra kijön a 60-as LED. Úgyanígy indul újra egy rövid feszültségmentesítéssel is.)
Mit lehetne tenni a hiba pontosabb behatárolásáshoz, vagy marad a panelcsere (az honnan szerezhető be konkrétan)?
A nyákon minden nagyon szép, ami a forrasztásokat illeti, tehát időzített, hibás forrasztást sem találtam.
Nekem is Semia kazánom van és szintén újkora óta resetelni kell, nyáron ritkábban, télen naponta... A HMV gondot a váltószelep tengelyének pucolása és kenése nekem helyrehozta, azóta ha épp békésen stand by ban van és megnyitom a csapot akkor a meleg víz folyamatos, szóval talán ez neked is segíthet.
Szeretnék érdeklődni, hogy tényleg ki lehet e olvasni cirkónál egy elektronikai hibát 100% os pontossággal? Olvastam már máshol, hogy márkaszerviz tud ilyet csinálni, de feleslegesen egy forintot sem fizetnék nekik, viszont más sajnos nem képes erre... Egy Saunier Duval Semia F24 ről lenne szó, gyanítom hogy a panelja rossz, vagy valamelyik érzékelő.
Még egy kérdés: A fenti cirkóhoz tud esetleg valaki olyan linket, ahonnan le lehetne lesni a pontos beállítását? Értem ez alatt a panelen lévő potméterek helyes értékeit, hátha a gyári nem megfelelő.
Baxi Luna 240 i típusú cirkómból csöpög a víz valami szelep féleségnél? Valaki be tudná nekem azonosítani, hogy miért van ez és hogy tudnám esetleg javítani? Képet próbálok csatolni.
van egy visszatérő problémám SEMIA C/F 23 E kazánom „működésével”. Radiátor kör, padló fűtés illetve a melegvíz megy rajta immár három éve, de soha nem működött igazán jól... Sajnos sok esetben nem is indul el a kazán, amikor a szobai termosztátok bekapcsolnak - van jel, de a kazán stand by módban áll - , ekkor egy reset nyomásra beindul a fűtés. Sok esetben hibát jelez a kontrol lámpa (pirosan villog), de a hibát nem lehet kiolvasni, így ismét "reset", és megy a fűtés. Sajnos zuhanyzásnál/fürdésnél is sok esetben "elmegy", majd "visszajön" a melegvíz. Gyakorlatilag ott tartunk, hogy téli időszakban annyiszor kell lemennem a kazánházba resetelni a kazánt, amennyiszer be kellene kapcsolnia automatikusan...
Természetesen minden évben (gari lejárta után is), "szakszerviz" végezte el a karbantartást, de a hibára nem tudott megfelelő választ adni. Visszaolvasva sokan nem ajánlják ez a típust, de sajnos (egyenlőre), ez van a falon...:O(
Örülnék, ha tudnátok tanácsot adni, vagy egy olyan megbízható szerelő/szerviz elérhetőségét, aki tényleg nem csak kiporszívózza az égésteret, és legombolja a szervízdíjat a kedves tulajdonosról.
Kérlek titeket, hogy ne kíméljetek, és azt is mondjátok el, ha egy árva petákot sem szabad költeni a "Francia csodára". Elballagok a megfelelő helyre, és veszek egy megbízható kazánt...:O)
Nekem is turbósnak tűnik, de az a bal oldali víznyom annyira nem néz ki jól...
Ha évente normálisan át van nézve és cserélve, amit muszáj, akkor elmehet sokáig is. Fateroméké Junkers, 17 éves, minden évben átnézve, javítva. Ha nincs kontrollálva, akkor max 10 év lenne az élete. Így akár a duplája...
Ez valószinüleg egy zárt égésterű turbós készülék lehet. Hogy miből ? Hát az a cső fehér, nincs rajta hő okozta pörk nyom. Ez pedig csak egy cső a csőben fordulhat elő. A belülső csőben megy az égéstermék kifelé, a külsőben a levegő a készülékbe. De lehet nagyot tévedek. Nyomozz tovább.
10-12 éves (minimum 10, mert 2004-es kéményseprős matrica már van rajta), de nem az enyém a lakás, így a cirkó sem... viszont még lehet...
azért ismerkedek vele, mert tudni akarom, hogy ha gond lesz vele és teljesen le kell cserélni (ami záros időn belül várható), akkor milyen költségekbe futok bele... (no meg mennyi idő ezt megtenni, hiszen nélküle se fűtés, se meleg víz, ha gázórát leszerelik, akkor főzés sincs...)
inda-ra feltöltöttem a képeket, bár nehezen látható rajta de a cső átmérője kicsi...
Hány éves az a kazán ,hogy most ismerkedsz vele ??
Erről jut eszembe, hogy párnapja kétségbeesve telefonál a lányom, hogy nincs se fűtés se melegvíz - este fél tizenegykor és hogy hová telefonáljon , sehová. aztán reggel ütögeti a fehér csövet hátha beindul.
Nem indult be. Meg hogy melyik a levegőcső, melyik a füstcső ? A levegőé a fehér, a füstcső a fényes inox. Az egyik a lichthofból jön - a levegő cső, a másik a falba megy, tehát a kéménybe.
Mindegy, az ütögetéssel nem indult. Csak rákérdeztem ezt a gyógymódot honnan vetted ? hát a szomszédja a 40 éves magányos tanárnőtől, neki ugyanilyen kazánja van.
Végül estére megoldódott a probléma. Nem magától. Nem volt víznyomás, egy hozzáértő 20 másodperc alatt kiderítette.
Tehát nem árt az alapvető ismereteket egy készülékről megszerezni.
Amúgy egy másik készüléken pl. 30 hiba lehetőség van. pl. nincs áram, pl. nincs a hálózatra csatlakoztatva - na ezt pechre pont nem jelzi a készülék. Aztán nincs gáz - mert el van zárva valamelyik gömbcsap, nincs vízhálózati nyomás, nem megy ki a füst, nincs levegő utánpótlás és így tovább.
Mondjuk sok kezelési útmutatóba ez nincs is világosan leírva, vagy a használó nem olvassa el, nem érti meg, elkallódik az a kezelői utasítás stb.
Nyár elején vásároltam egy Whirpol mosógépet. ment minden, de kb. 3 nap múlva leállt művelet közben. Mindig azt írta ki, hogy nincs vízutánpótlás. Ami nem igaz, mert az volt . vagy 10 próba után csak kihívtam a szervízt. kijöttek és készségesen elmagyarázták, hogy nem víz nincs csak kicsi az áramlás. Nyitottunk a csempeszelepen és azóta működik.
Mi a konkluzió ? Hát nem 32 nyelven kell a használati útmutatót kinyomtatni,hanem egy nyelven és szabatosan megfogalmazva.
Mert a nincs víz az nem egyenlő a kevés vízáramlással.
A fentebb bemutatott kazán egyébként 9 éves, hiba még nem volt vele, kivéve az első napot. Akkor is egy bagatell dolog volt - fázisérzékeny ez a masína. Na ezt se közölték, de hála az indexnek rájöttem.