Üdv. Az 5 1/2 " tér el a másiktól egy kicsit szélesebb a felni az ET szám azt mutatja, hogy a kerék beljebb van 4mm-rel, ezért a nyomtáv is szűkebb annyival. Nyugodtan elmegy. Én hátra tenném, amíg nincs más.
Nem én voltam vele a gumisnál, hanem a párom. De ő is persze megkérdezte, hogy ez így biztonságos lesz-e, nem-e gond a 3 egyforma s 1 eltérő lemezfelni. Azt mondta nem lesz gond.
Én csak meg szeretnék bizonyosodni, hogy ez valóban így van, ezért érdekelnek a vélemények.
A 3 db felni az a ROVER márkájú 4x100 5Jx14H2 ET45
Amit adtak az gyári Opel felni 4x100 5 1/2 x14 H2 ET49
Gondolom, hogy a gumis is megmondta, hogy jó e rá az amit vettél. Azt nem tudtam kihámozni, hogy milyen felni az a másik 3 ami jó. A lényeg, hogy 14"-os és az ET szám ugyanolyan legyen.
+ az evidens, hogy a lyukkör és a lyukszám stimmeljen.
Amit írtál az: 5Jx14H2 ET45 -----5 afelni szélesség hüvelykben a J az a pántszarv magasságát jelző kód ( a J az általánosan használt a személyautóra) a 14 a felni átmérő hüvelykben a H2 a perem kialakításának kódja, ami a felni szilárdságát mutatja. ET szám a felni középvonalától való eltolás mértéke mm-ben. (a tiéd az 45mm-re van eltolva kifelé.)
A 4x100-as felirat fontos: 4 lyukú és a lyukak 100-as osztókörön vannak. Kb. ennyi
Hát, ha a tanksapit levetted, akkor egy ideig jó lehet, de megint előjön, ha ott a baj a vákuum miatt.
Figyeld meg, hogy szisszen e a tanksapka levételkor. Ha igen, az produkálhatja azt a hibát, amit írtál. Legtöbbször szétmegy az aktívszén szűrő ős a szénszemcsék eltömődést okozhatnak a csövecskékben.
Nem volt eldugulva, csak megrepedve. Miután ki lett cserélve, már nem produkálta a nehezen indulást. Nem tudni, hogy volt-e köze a repedésnek a hibához, én nem vagyok benne szakember.
Hát, az a kis cső ha elreped, max. a fülkében benzinszag lehet. Viszont, ha el van dugulva, akkor produkálhat olyan tünetet, mint amit írtál. Akkor a tanksapka levételekor szisszen a vákuum miatt.
(rosszabb esetben képes összehorpasztani a tankot )
Megnéztem a hét végén, a kipufogó nincs eldugulva, gyönyörűen lehet érezni a motor járását.
Viszont kaptam egy tippet egy Opelos ügyfelemtől, nézzem meg a tanksapkánál lévő kis darab csövet, ami vákumot csinál. Ez el volt repedve, kicseréltem. Most egyenlőre úgy indul, mint előtte, remélem, csak ennyi volt.
Akkor jól sejtettem, hogy 1,6 16V ecotec. Olajfogyasztása mekkora? Mindenképp nézd meg a kipufogógáz kiáramlást. Ha gyanús, akkor le kell venni a dobokat és visszafelé kirázni belőle a dolgokat. A katalizátor kerámiarész széttöredezik és olyan diónyi darabokban belepotyog a csőbe és a dobba, ami eltömíti azt.
Üdv.! Nem ártana leírni, hogy milyen motor van az autóban. A gázfröccs leírásból gyanítom, hogy benzines motorról van szó. Bocs le is van írva hátrább, hogy benzines. Akkor is valamit le lehet szűrni, a hibából, ha tudható a motor pontos típusa. A gázfröccs amíg nem indul be, csak tekertetve van, nem hinném, hogy sokat segítene egy befecskendezős autón. Az a karbisoknál volt "divat", mert a gyorsítószivattyú bespriccelt + anyagot. Amúgy lehet sok minden. Pl. az 1.6 16v ecotec motor eléggé fogyasztja az olajat, ami a gyertyákat is megviseli. Az ilyen idős autónál a katalizátor szétég és eldugítja a kipufogó rendszert. Ez lefojtja a motort. A kipufogó gáz kiáramlását ellenőrizd.
(alapjáraton is kell érezni a kipufogócső végénél a tenyered odatéve a kiáramlás lüktetését.)
Nemrég vettem a nejemnek egy OPEL ASTRA G 1999 évjáratú nagyon tip-top autót, még egy rozsdafolt sincs rajta. Németországból lett behozva. Némi fék javítással a műszakin is simán átment. Most egy olyan kis bosszantó hibajelenséget produkál, hogy hidegen kicsit nehezen indul (eddig 1 pöccre ment). Most hidegindításnál egy pár gázfröccsöt kell adni, és vagy kétszer-háromszor köszörültetni, hogy induljon. Melegen továbbra is pöccre indul, tehát valószínűleg nem gyújtás probléma, hanem üzemanyag ellátás.
A nejem azt mondta hogy gyorsításnál sem húz úgy mint előtte. Nekünk eddig mindig dizel autóink voltak, ezért a benzinesekben járatlan vagyok, ezért kérném a segítségeteket, hogy a leírt hibajelenség alapján mire lehet gondolni. Az üzemanyag szűrő már ki lett cserélve. Esetleg egy diag segíthet?
Üdv.! Az astra F classic felnije gyárilag ET49-es. Amit kinéztél az ET45-ös. Ez azt jelenti, hogy 4mm-errel kifelé tolódik a kerék, azaz a nyomtávod szélesebb lesz 2x4 azaz 8 mm-rel. Simán elfér szerintem és még stabilabbá válik az autód. :)
Segítséget szeretnék kérni Tőletek hátha jártak már így mások is. Reggel tönkrement az indítózáram a Zafira-ban, ki is cserélték szinte azonnal a szakik. Egy nagy bajom lett ezzel, hogy most már két kulcsos lett a kicsike (egy indít és egy zár - eredeti). Van valami megoldás, hogy visszatérjek az egy kulcsos, távirányítos használatra? A szakszervízről van tapasztalat, itt főleg az árra gondolnék?
Adott egy z19dth motor. Reggel indítás után dadog, mintha az egyik henger nem menne rendesen olyan jelenség. Kis kékes füst is van hozzá. Menet közben nem csinálja, csak alapjáraton. Amint melegszik kb 60 foknál már nem csinálja egyenletesen jár a motor.
EGR, fojtószelep, nyomásszenzor tisztítása megtörtént, a szívósor eléggé tele van korommal.
Üzemmeleg motornál a résolaj mennyiségek: 25, 30, 23, 20 ml volt 2 perc alapjárat után.
Mit kellene megnézni, vagy mi okozhatja ezt a hibát? Hibakód nincs, tárolt sem.
Bemásolom ide is a másik fórumon éppen most ez ügyben írtakat.
" Először azt kell/ene/ megérteni, hogy mit jelent ez a hibakód, és erre mi módon következtet a vezérlő.
Ha ez megvan, akkor már tudható, hogy miket kell ellenőrizni az EGR szelep cseréje előtt. Az, hogy a hibakód leírásában szerepel az EGR szelep kifejezés, távolról sem jelenti azt, hogy maga a szelep a rossz."
Mint mondtam, hogy nem vagyok az, aki feltétel nélkül elfogadja amit állítanak a gyártók! Sőt!
Elhiszem neked azt amit leírtál, csak a chip tuning nem szokott motoroptimalizálás lenni, de ha azt is idesoroljuk, akkor rendben. Ha optimalizálásnak mondjuk azt például, hogy a környezetvédelmi előírást a káros anyag kibocsátás tekintetében úgy optimalizálják, hogy a határértékeket visszatolják
egy 15 évvel ezelőtti szintre a teljesítménynövekedés érdekében, akkor érthető. Azt nem vitattam, hogy jobb menettulajdonsága lett az autódnak. Viszont, azt fenntartom, hogy valamit valamiért.
Amikor, egy adott motor be van állítva gyárilag egy optimális értékre. (tisztában vagyok azzal, hogy
itt nem minden összetevő van a "csúcson", hanem a kompromisszumok eredménye ez a beállítás) Valamelyik tulajdonság javára történő elállítást valahol meg kell fizetni. Persze a mérték nem mindegy. A finomhangolás az más. Az nekem is oké! A személyre szabása egy kocsinak az is egy dolog. Ha jobban érzi valaki magát benne, akkor csináltassa meg. :)
Kiegészítem, mert lemaradt. Mint ahogy olvashattad, egy régi 1,4-es benzines Merivából ültem át egy új 1,4-es benzines Merivába, ami papír szerint 10LE-vel erősebb mint a régi. Valóságban sokkal rosszabb volt és jóval többet evett. Én mást nem csináltattam vele, mint az új fejlettebb és modernebb autómat felhozattam a régi elavult - egyébként gyári beállítású - autóm tudásszintjére. Remélem ettől nem fog tönkremenni. :-)