Ok, csak az volt furi, hogy nem annyira említettem, hogy a nejem Évi.
Csak Porsche-s fórumokban. (Legalábbis úgy emlékszem.)
Azért gondoltam, hogy valahonnan ismerhetjük egymást esetleg. Autós múltból, vagy melóhelyről, vagy csak úgy. Mivel itt csak azóta írok, amióta a puncika megvan. :-)))))))
A Punto-ra van egy nagyon zsír ötletem, mert én annyit láttam tegnap, amíg itt volt nálam és még a motorteret sem láttam.
Beszélek a sráccal és kikérdezem minden praktikáról. :-)
Az apukája kollégám, csak másik műszakban.
Neki egy agyon spoilerozott MK1-e volt, metál zöldben.
Már bocsi, hogy beleszólok de ilyen szinten én is ismerlek. Mivel, hogy korábban Te magad írtad le részleges autós pályafutásodat (talán itt vagy másik fórumon). Erre én is emléxem.
Viszont visszafelé is működne dolog, mert szerintem Te is tudnál rólam olyan dolgokat írni, amin meglepődnék, ebben biztos vagyok. Tudod: Zsolt-uno . . .
Pedig személyesen még sosem ütköztünk.............azaz találkoztunk. :-)
Anya megkapta a jogsit és csúnyán összeveszett a kuplung-váltó klánnal.
Akkor jött az uno a képbe.
Ezt használta, amíg a bal féltengely szét nem hullott.
Konkrétan kiesett a váltóból.
Megcsinálták, de aztán megint széthullott.
Akkor vettem egy 1,3-as suzuki automatát. (eredeti japo)
Évi nagyon szerette, de én nagyon nem.
A régi tuning 1,0(!) nyomába nem ért és az a szaggatás a váltáskor, meg 90-nél már üvöltött. Ki voltam nagyon, de anya mondta, hogy az övé és legyek nyugodtan csöndben. :-)
Ráraktam az ufot és bexart 4Q fa alatt.
A 1,0-val a 870-es lakómat cibáltuk mindenhová. (És még ma is megy, mert már akkor sorban álltak a barátaim érte, úgy nézett ki, meg felszereltségben is.
Amikor vett egy kocsit a srác, akkor visszahozta nekem és már jött is érte a másik barátom és a mai napig nála van és hasít minden gond nélkül. :-)
Én így adok el kocsit. Nem fost.) :-)
Na akkor döntöttem úgy, hogy a letámasztott uno-t kell feltámasztani, mert ez nem állapot.
A féltengelynek az volt a baja, hogy a hátsó váltótartó lezuhant, mert a guni-ból csuzli lett, valamint a rugó letérdelt.
A féltengelyt összerakattam ismét és kapott előre daihatsu rugókat és egy házi bakot, valamint egy NEM fal vizsgát egy kosár pénzért.
Azóta ment mostanáig, amikor is egy hatvanast rálocsoltam, hogy majd megy még két évet kussban.
Kapott egy nagy revizíót. csere minden olaj, szíj, görgő. Fagyálló, fékfolyadék.
De megláttam a punto-t és onnan már nem volt állj. :-) Gyakorlatilag a kukába is dobhattam volna a pénzt, meg a munkámat. :-)
Évi egy hatvanast rakott az uno-ba.
Tegnap még bucsúzóul Ő vitte el a srácnak.
120-ért ment el és annyit költöttem, vagy többet rá két év alatt. Monkey business!!! :-)))))))))
Nem védeni akarom az olaszt, de inkább szídd azt a magyart aki előtted gátlástalanul leharcolta. Nem lep meg a haragod, hidd el. Átérezzük mindannyian. Gondold át, ha mindezt a javítást egy bármilyen német autónál(mondjuk a csillagos) kell megejteni. Szerintem hasonlóan éreznél és sokkal-sokkal többe lenne.
100 szónak is egy vége. Szarból várat egy olcsó mulatság. :-(
B.
UI.: Én is ha autót veszek, nagyon megnézem milyen állapotút veszek alapnak, amit még érdemes üzemeltetnem.............................. ha már nem futi újra :-D
Kicsit bővebben már a Puntorol kérem szépen.............................
1-es vagy 2-es benzin vagy dízel stb. Kíváncsi tekintetek várják a részleteket.
B.
UI.: Szomszédomnak Golf II-je van, hasonló móka....... Csak egy gond van vele. túl erős a motor a kocsiba. Lacházán egy párszor megnyígattuk már. Valami mindig szétszakadt benne.
Kuplung kétszer. Már kapott szintert, aztán az bírta, utána a váltó robbant szét szó szerint. A kartervédőből marokszámra szedtük ki a törmeléket. Ez van. Ja a power? 220+
Igen, én is nagy boldogan vágtam bele a megvásárlásába, mikor ránéztem mi mennyibe kerül hozzá. De én azokat néztem, amik általában sokba kerülnek egy autóhoz, mint pl. váltó, kuplung, karosszéria alkatrészek. Erre mostanában szembesülök vele, hogy ebbe ezek olcsóak, ellenben minden, ami más autóba olcsó, ennél pont az ellenkezője. Pl. termosztát 20-35 ezer, vízpumpa 20-40 ezer, egyszerűen hihetetlen. Most épp hengerfej tömítés csere következik, meg vízpumpa. Aztán, ha nem jön más egyéb, akkor már "csak" az első- és hátsó fuómű marad, az persze megint egy vagyon. Ha nem jön más hiba elő, ami ennél az autónél kis esélyes, akkor lehet, hogy már el sem akarom adni. Annyiban van lassan, amennyiér már egy 80-as audit vehettem volna, és azokat legalább ismerem és megvan az alkatrész ellátás is normál áran. Kellett nekem olasz :(
Pedig az annyi. Valahol olvastam, hogy 90 vagy 95A-ben van korlátozva. Nekem ha jobbra tekerem akkor max 93A De ha balra, akkor néha 98-100A is van. Nagyon nem tesz jót neki szerintem. Fiat ECUScan szerint középre nulláztam a kormányt, így egyenesben nem is vesz fel áramot. Ha ez a nullázás elmarad pl. egy futómű állitásnál, akkor a szervo egyenesben is felvehet 5-10A a semmire. Nekem stabilan 7.5A-t evett egyenesben is. Szerintem ez a kormányszervo kivitelezése (alulméretezése)a Fiat szégyene. Pedig ennek az autónak pont ez az extrája a legjobb. A kormány fogása, forgató ereje, visszahatása szuper. Sok nagyobb autóban is irigylésre méltó lenne, ha jól tervezték volna :-(
Nem olyan durva az a 80-100A áramfelvétel. Ennyi szokott az lenni. Az önindító nagyon kivételesen tökéletets állapotban vesz fel csak ennyit nyáron meleg motor esetében. Szokott az lenni 150-200 is............ szo-szo
Én nem vagyok (téma) érintett most(kívételesen) de azazizéötvenkétfokosgyümölcslé az nyam-nyam nekem. :-) Én partnered leszek az elpusztításában szívesen. És utána nem ülök volán mögé........................................ ÍGÉREM !
Ez az 5-ös alkatrész "nem" kompatibilis a kézi váltós meghajtó spirálnyakkal? Elég hasonló. És nem gondolnám, hogy gyártottak volna másfajtát a Selectához. De lehet, hogy tévedek.
Én úgy vélem ezeket a dolgokat, hogy az ha csinál valamit, akkor igenis vállalja baj esetén a következményeit.
Ezt arra értem, hogy ha valaki az ABS-es autóval megmahinálva, kiiktatva jár és bizonyíthatóan annak hiánya miatt következett (akár halálos) baleset, akkor nincs miről beszélni................................... jogos a bünti, vagy börtön. de nem akarok túlzásokba esni.
De a hatóság biztos ebbe a ténybekapaszkodna bele, az 1000%.
Ammondó vagyok, hogy a töltés lámpa áramkörét nézném végig. Egyébként még a töltéslámpa villogása indításkor nem feltétlen idegen dolog. Ugyebár azért tud megtörténi ez a jelenség, mert amikor az indító forgatja motort a kompresszó a hengerekben fogja vissza az indítót. De az meg teker-teker. Ezáltal a motor körbefordulásakor egy hullámos forgás van a berobbanásig. Ezáltal a generátor is így forog. 350-550-370-560-380-590 rpm stb. Aztán jár 900 körül alapjáraton. A generátorok külső segítséggel kb 1000rpm-en gerjednek. Mivel 1:2 áttétel van a motor és a gen. között így a 900 rpm alapjáraton már 1800 forog a gen.
A fenti írt indítási fordulatot ha szorzod kettővel, akkor kb 700-1200 rpm-en "bukdácsol" a gen, amin próbál tölteni. Ezt mutatja controllámpa villogással. Ha van maradó mágnesesség a generátoron belül, akkor sokkal könyebben gerjed fel. Ebben az esetben viszont nem jellemző a villogás, hanem már alacsonyabb fordulaton(700-900rpm) is beindul a töltés.
(Nem összetévesztendő a motor ford.száma a generátor ford.számával.)
Összegezve: Én a hibát generátoron kívűl keresném először is. A gen-en lévő érintkezőtől a műszerfali izzón át a tápellátó gyújtásáramig.
Ez egy 1.7 td 63 lovas (46 kw) . Mot.kód: 176B7000
A bárdiban, kedvezmény nélkül 18.801,- a legolcsóbb és gyanítom nem a legjobb minőség. Ennél olcsóbbat per. pill. nem találtam, de ha tud valaki, azt örömmel veszem :)