Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Engem nem győztél meg, de látom magadat már igen. Nálad biztosan másképpen működik a fizika, de igazán nem bántani akarlak, csak a tények makacs dolgok. Itt sokan tapasztaltuk a felboltosodást, a visszaégést, a visszafüstölést(túlnyomásos helyzet is kialakulhat a kéménytől és a külső légnyomástól, széljárástól függően.) A pelletes fejek potyogtatósak, nem tudnak visszaégni, rossz példa. A tűzoltók nem értenek hozzá, nem kazánmérnökök (arról nem is beszélve, hogy a néhányuk valós szakmájának köze sincs a tűzoltáshoz, ismerek néhányat, jó emberek, csak nem nagyon tudják megítélni az ilyen helyzeteket, nincsenek képben...).
Végül, miután részemről a dolgot nem feszegetem tovább, sok szerencsét kívánok!
Leroy sommer motor 90w 1:300 áttétel ajánlom 4.6 percenkénti fordulat ez fékes motor vol csattant indulás előtt így a féket kiiktattuk szinte hangtalan ügyes kis motor.
Lakáson belül lesz igen pelllet kandalló sem veszélyes. Az a raövid cső kb 50 cm és nem igazán van hely a cső és a csiga között nincs hangja profi új francia motor van rajta kevesebb a hangja, mint amikor ropog a fa, ja 7 cm vastag samottal van béleleve az égőfej tipusát már sok kazánban teszteltékés tűzoltóval is megnézették ő is csak nehezen sokadik próbálkozásra tudta visszaégetni töklevél törmelékkel a többivel szinte lehetetlen, ha kifogy az anyag kb annyi füst jön vissza a tartályba ,mint amikor kinyitod a kandaló ajtajáőt egy pillanatra. Lessz rajta a ventillátornak frekvencia váltó is de szinte ismétlem zajtalan, de még így is kap egy hőszigetelés, ami hangszigetelés ként is működik. Az automatika úgy lessz beállítva, ha a lakás nem is kér fűtést 15-20 percenként tesz rá, hogy ne aludjon ki, ez itt már kiforrott technika kazánba, az első lesz kandallóba ami tökéletesen szigetelt por sem jön ki rajta de inkább szívná az első begyujtás után, mint sem ki jönne belőle valami.
Az anyagnak pedig olyannak kell lenni-e, hogy ne poroljon.
Egy kis kémia az égéshez szükséges dolgok:
Oxigén,magas hőmérséklet és éghető anyag, ha vissza is ég kit érdekel mert csak akkor tud, ha nem lessz benne anyag mert kb. 3-5 percenként tol ki magának egy kicsit(remélem tűzvihar nem lessz benne) ha ez bekövetkezik és vissza ég nem lessz kellő anyag neki de egy zárt dobozban nehezen is égne és ha el is égne akkor sincs gond mert egy elszigetelt fém doboz ami hőszigetelt alatta fém kandalló lemez mellette terméskő a falon a leg közelebbi bútor 1 méternél is távolabb van tőlle, hát égjen benne.
Akik készítették már nem az első adagolót csinálták és tudják mit csináltak.
Persze, hogy nekem is fontos a biztonságom.
Föl nem akad mert teszteltük egész télen tesóméban nem volt bekötve és a tört levél is lement a tartály kialakítása miatt.
És keverem a gépi keméyfa forgácsot, a rizshéjat, és az ocsút= nehezebb anyag .
Köszönöm a hozászólásokat mindenki véleménye fontos, de persze én is gondolok mindenre.
Sok sikert mindenkinek.
Ha van kérdése bárkinek szívesen válaszolok.
Ja igen és szép fehér lángal ég , füstje szinte láthatatlan, nagyon tökéletes az égése.
Szia! Nekem a 200l-es hordó függőleges falán felakad a fűrészpor vagy a szotyihéj. A visszaégés pedig bármikor megtörténhet, főleg forgácsnál, aprítéknál. Persze el lehet menni ilyen fontos dolgok mellett és sokkal egyszerűbb égetőt lehet készíteni, de nagy veszéllyel jár. Lakáson belül életveszélyes, de a kazánházban sem garantált biztonság...
Szia!Gratulálok,szép munka!Lakásba vagy műhelybe lessz?Műhelybe oké,lakó hellyiségbe zaj,por és biztonsági okból én nem tenném!Szemes anyagok ilyen kis tartállyal bolygató nélkül is utánna hullnak,a forgács viszont már nem igazán.Szerintem valamilyen visszaégés gátlásról feltétlen gondoskodjál,kivéve ha csak akkor üzemelteted mikor ott vagy mellette!A vissza égés alattomos és veszélyes,dolog főleg ilyen rövid csigacsőnél könnyen megeshet!Persze ez is anyag függő a napraforgó szemét a repce és a gyaluforgács gyorsan vissza éghet a fűrészpor nehezebben ,a búza pelyva egyáltalán nem ,ha nincs tűztartási ventillátor vezérlőd akkor ha lekapcsol a termosztát képes teljesen kialudni!Sok sikert,jó barkácsolást!Üdv.
Nincs szükség bolygatóra sem a tartályban sem pedig az égőfejben csőtengelyes csigát használunk 80 mm tengely 92 mm levél emelkedés, akinek volt is kikötötte mert nem kellett. A visszaégés nehézkes neki, de ha mégis a kis tartálynak lessz teteje és oxigén hiányában nem igazán tud majd égni. Rizshéj, keményfa száraz gépi forgács, napraforgó és repce ocsú keverékével.
Ez még szigetelve lesz és egyszínűre festve a szebb megjelenésért akik összerakták profin megcsinálták, köszönet nekik.
Azt sajnos nem tudom, hogy különböző kazánok hogyan viselkednek az ilyen "szekrényes" megoldásoknál, sajna még élőben nem láttam ilyet működni, de ha az eddigi megoldással neked nem vitte fel a pernyét a hőcserélők felületére akkor szerintem ennél se fogja, azért egy kicsit lutri ez is, mint gyakorlatilag mindenkinek aki házilagosan elkezd bármilyen égetőt is készíteni. Gondolom azért néha ezt is kell pucolgatni mint minden kazánt...Ha te leszel az "úttörő" aki megépíti ezt a verziót, szerintem mindenki kíváncsi lesz a tapasztalatodra:) legyen az pozitív vagy negatív. Én biztos, hogy nem foglak lebeszélni róla:)))
Szia! Nem a rostély hőátadása számít csak, hanem a körülötte lévő víztér a falban is, de ha ettől el is tekintünk a tálca szétéghet és a lángnak nincs helye, hogy normálisan tudjon égni és a hamu sem biztos, hogy ki tud esni abban a 9cm-nyi helyben, ha netán üvegesedik és akkor beszorul az egész.
A fejet nem lehet leengedni, csak az ajtó alsó pereméig.
Természetesen figyelmen kívül lehet hagyni minden ész érvet, mindenki maga dönt. Én is felülre tettem először, mert nem voltam elég tájékozott...
Szia! Én 25-30cm-t mondanék. Neked az lenne jó, ha a fej alja a rostélyhoz majdnem hozzáérne és a magassága az égőkerettel együtt 20cm lenne, ami 20cm kivágást kérne a jelenlegi ajtód alsó pereméhez képest.
Sikerült felvennem a kapcsolatot a kazán gyártojával. Igéretet kaptam, hogy a kazánról átküld egy robbantott ábrát, de problémám meghalgatása után azt javasolta - állitolag már mások is tettek kisérletet hasonló kazán átalakitáshoz és sikerrel jártak - hogy a darálék égő fejet nyugodtan tegyem be a középső ajtón és probáljam amennyire lehetséges leültetni minél közelebb a rostélyhoz. Véleménye szerint a rostély a hőátadásban kb 10 % szerepet vesz át.
Ezeknél a kazánoknál sem lehet kivenni a rostélyt. De ahogy nézegettem igencsak az ajtón alakítok egy kicsit lefelé (csak szépen be kell foltozni a belső peremet, hogy ne folyjon a víz ) Annyit bőven megér!Kb mekkora az ideális távolság amit illik megtartani az égőfej és a táska között?
Szia! Nagyon tetszik ez a megoldás, korábban már én is gondolkodtam rajta, csak nem voltam benne biztos, hogy a rostélyon átmegy rendesen a füst, és nem dugul el hamar a pernyétől. A kazánomról tettem fel korábban képet a3944-es hozzászólásnál. Szerintem át fogom alakítani így a kazánom.
Szia! Sajnos nincs időm vele foglalkozni. Ha elég elégetem így, még akkor is, ha kevesebb energiát tudok kinyerni belőle. Szerencsére sikerült repce ocsúból is kb 300 zsákkal szereznem, és még úgy néz ki holnap lesz valamennyi száraz napraforgóocsú. Idén kaptam famunkát is ebből lesz kb 2 évre elegendő fa, de amíg kitart majd az ocsú azzal fűtök, mert sokkal kényelmesebb.
Sziasztok érdeklődnék, hogy házilag épített apriték égetőbe milyen vezérlő elemek kellenek, és hova kell azokat rakni?Nagyon gondolkozok egy építésén csak nem tudom még hogyan kéne vezérelni a szabályozni a dolgokat.
Érdekes, hogy egy ekkora kazán esetében sem nagyobb a beltér magassága az ajtóhoz képest, mint a totya3 kazánomé, sőt a totyán az ajtó 28x28cm-es és az alsó tálca 30cm-re van az ajtó alsó peremétől, még sem volt jó a hőátadás, mikor először oda tettem a fejet.
A tiéden persze hatalmas ajtó van, de vízteres, így nem lehet kivágni akárhol. Látom, hogy csináltak hozzá pellet égőfejet, azok előrefelé égnek kissé, illetve vannak láng befúvásuak is, de akkor sem ideális, mert az alsó vízterek nem működnek kellőképpen a hőátadásban. Neked sem lehet kivenni a rostélyt? Mert ha ilyen kazánom lenne, szintén a hamuajtóba próbálnám tenni a fejet, ha lehet.
Igen az külső, lángbefúvós fejjel sok macera van. A te kazánod esetében nem kifizetődő. Ronkovik aláépítős javaslata viszont bármilyen kazánhoz jó lehet, amibe nem fér bele a fej.
Az ejtőcső elég meredek, 95%, hogy jó lesz, kiderül!
Igen, a kazán gyárilag ilyen, mert van hozzá gyári pellet égőfej.
Az, hogy mennyire válik be az égetővel, majd kiderül. Ha jó lesz, akkor tényleg szuper.
Nagyon remélem, hogy az ejtőcső meredekségével nem lesz gond, mert ha nem jó, akkor át kell szabni mindent.
Az pedig sok munkaóra és sok stressz. Ami nem hiányzik.
Ami a külső égetőt illeti, nem emlékszem, hogy hol láttam ilyet a neten. Talán a you tube-on.
Rémlik, mintha akkor futottam volna bele ilyen dologba, amikor a fagáz kályhákról (wood gas stove) néztem videókat.
Mintha ott lett volna olyan szerkezet, amelyet a régi kazán elé lehet tenni. De az is lehet, hogy az nem egy égőfejes, hanem egy faelgázosítós égőtér volt.
Amit meg leírtam az saját agyszülemény, ha emlékszel említettem régebben, hogy esetleg külső égetőt csinálok a kazánhoz. Na az valami ilyesmi lett volna, amit kushido kollegának is felvázoltam. De aztán elvetettem a dolgot, pont a nehézkes megvalósíthatósága miatt.
Szia! Kicsit keresgéltem és találtam egy ilyet. A kazán az ugyan olyan mint az enyém. A kisajtó mérete 250*250. Az ajtó felső szélével van kb egyvonalban a külső víztáska alja, ami kb a kazán feléig nyúlik be. A másik víztáska mögötte van és fentebb.Lehet, hogy odáig be kellene nyújtanom az égőfejet?
Szia! A visszatérőbe nem szerencsés zsákot rakni, azt újra kell hajlítani a megemelt csonkhoz. A visszafelé elindulás ismert probléma, itt a fórumon is előfordult, ha jól emlékszem Süsü1983-al, bár lehet, hogy ott más jellegű volt a probléma.
Szivattyúval biztosan nem indul el visszafelé, egyébként meg ki tudja! A tévedés jogán szintén fenntartom! :)
Biztos, hogy nem indulhat meg visszafelé az áramlás, mivel a rostélyban felmelegedett víz, ha törik ha szakad felfelé fog elindúlni, mindíg a könnyebb utat választja, könnyebb felfelé egy nagyobb térbe (ld.:kazán test ) mint egy szűk oldalirányban elhelyezkedő csövön keresztül visszafelé. Ráadásul ha még a csöveket is át kell szabni akkor a visszatérő ágnak lesz egy olyan szakasza ami a kazán eredeti csonkjától min.30-40cm-el lentebb lesz, erre biztos, hogy nem fog elindulni az áramlás, de a tévedés jogát fenntartom:)))
A doboz szerintem csak egy sima acélszekrény, nincs benne víztér, azért egy jó szigetelés az minimum kellene neki.
Szia! Ne aggasszon. Amennyi hőt beviszel, majdnem annyi bele fog menni a vízbe, ez szinte biztos. A fő kérdés, hogy mekkora teljesítmény kell neked, ettől függ a fej mérete.
Keresgéltem gyári égetőket és számolgattam teljesítmény ügyben és arra jutottam, hogy a fej maximális teljesítménye összefügg a fejben égő anyag mennyiségével, pontosabban egy 250dm3-es fej 25kW-os, egy 1literes pedig 100kW-os. Ebből ki lehet indulni a méretezésekkor.
Az én fejem esetében ez annyit jelent, hogy az égőkeretben lévő anyag mennyisége határozza meg a teljesítményt, mert a furatok alatt nem ég az anyag. Így könnyű méretezni, sőt be lehet állítani a teljesítményt a maximális alá, a beadagolási szakasz időtartamával. A keret magasításával egy bizonyos fokig lehet növelni, ha szükséges, de inkább a fej területével érdemes játszani, a keret magasságát 5cm-esre érdemes választani...
Köszönöm, hogy ilyen gyorsan reagáltál. A kazán 50 kw-os "Calor v-50"-es.A méreteit holnap tudom lemérni. Azért ekkora mert kissebbe nem fért volna bele a bála, meg egy 2300 l-es puffert fűtök vele.Engem épp a nagy belső tér aggaszt az égetőfejjel kapcsolatban.