"Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden."
"Az Európai Bizottság a hivatásos gépkocsivezetők sok helyütt tapasztalható hiánya miatt a C kategóriában 18 éves, a D kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. A testület értelemszerűen a közösségi szándékokkal egybevágó magyar intézkedések meghozatalát sem ellenzi - írja közleményében az NFM. A fejlesztési minisztérium közölte: a kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik. A leszállított korhatár a jövő év elején hatályba lép. Az intézkedés összhangot teremt a vezetői engedély életkori határa és a Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány megszerzésének szintén uniós szabályozáson alapuló feltételrendszere között. "
Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez?
Nem tartom valószínűnek. Tudtommal bejött reggel majd tankolt, majd 8:30 Miskolc vissza Eger és onnan a kötelező pihenő után irány haza. A 8:30 szerintem jó. Visszafelé talán korai. Bár télen nem vészes én szerintem, nyáron lehetne valóban későbbi indulás Miskolcról. Én inkább a szombati kanyarnak örültem volna ha megtartják télire is.
Reggel ha korai, akkor még nem is baj. Ha csak abból indulok ki, a szilvásváradi személyvonatra mennyien szállnak át a 8:50-kor érkező budapestiről, akkor kb. fél órával később, ahhoz igazítva, jó helye lenne. De most látom, reggel marad minden a régiben...
Délután, télen jó lenne egy sötétedés körüli leérkezés (ez lehet a mostaninál picinykét hamarabb is), nyári időszámításkor pedig a mostanihoz képest lehetne egy-másfél óra pluszt adni.
Esetleg lehetne úgy csinálni, hogy Miskolcról eljöjjön 30 perccel hamarabb, Egerből meg induljon 30 perccel később...és akkor még a vasúti csatlakozása is értelmes lenne.
...de az a néhány ember, akik a Velencei-tó háttérfalvaiból buszról buszra szállva ingázott Pestre, mászkálhat kétféle bérlet után. A munkáltató meg örülhet. A Balatonnál van olyan falu, ahonnan busszalel lehet jutni a partra, ez 11 km. Ahová sokan járnak dolgozni, az az átszállás helyétől 14 km. Lehet buszt és vonatot is igénybe venni. Buszról-buszra átszállva elég a 25 km-es bérlet (17800 Ft), buszról-vonatra két 15 km-es bérlet kellene (2x11900 Ft). A különbséget melyik munkáltató vállalná?
Ezek a KÖKI-s vonatok nem Fehérvárig meg Szabadbattyánig szoktak járni?
Minden második járt csak Fehérvárig/Szabadbattyánig. Eddig a másik Tárnokig járt, most reggel, délután lesz Kápolnásnyék-Köki meg Martonvásár-Köki is. 1171 et gondolom ezért áldozzák, be, hogy a vasúton kihasználtság javuljon. Csepp a tengerbe, de....
Nekem édesmindegy, hogy hány százalékban van pótjegyes vonat a buszhoz képest. Jól megszívom a 1171 kinyiffantását, mert Pestről haza ahhoz van normális csatlakozásom.
A nosztalgia nem gond... ;)
Ezeket az elővárosi bohóckodásokat nem szoktam figyelemmel követni, a szinte naponta változó vágányzári menetrendek között eleve ember legyen a talpán, aki kiigazodik. Ezek a KÖKI-s vonatok nem Fehérvárig meg Szabadbattyánig szoktak járni?
Azért bájos, hogy a jó hosszú közlemény csak bővítésről ad hírt, miközben a bevezetőben leírják, hogy 122 új járat mellett 96-ot leállítanak. Ezzel a Borsod Volán hagyományait ápolják, amely évek óta így december táján benyomja a menetrendi kereső linkjét, oszt jó napot.