Ilyeneken ne lepődj meg, Cinkotára vasárnap reggel ment befelé egy 30-as (1/2 9 körül volt az Örsnél), ma 1/2 3-kor egy 260-as, arról meg ne is beszéljünk, hogy 12 körül milyen ki-be rohangálás van.
"...és felemeli a kereket, mimt a kutya pisiléskor...."
Itt OFF, de hasonló eset...
Surranótársam egyszer éktelen üvöltéssel és hanyatt -homlok menekült a billenős Kamaz fülkéjéből, mikor az általa lebillenteni akart 1 (egy) darab kő a plató végére érve valahogy megállt, és elemelte a kocsi elejét a földtől. A srác gondolkodás nélkül ugrott ki a kb. 2,5 -3 méterre elemelkedett Kamazfülkéből, és rohant el amilyen messze csak bírt. A fülkeajtónak még becsukódni se volt ideje, mikor a fékezetlen Kamaz, amely jóformán csak a C tengelyen támaszkodott, szép öregurasan kigurult a kődarab alól, és nagy tuttyanással földet ért az eleje.
Igaz, evvel a művelettel "kicsomagolta" a vezetőfülkét, azaz a szélvédő mögött, a motorsátoron, stb. tárolt vackok szerte és szana hevertek a kabinban. :o)
Nyugi, vannak egész érdekes gépek is.
Ott van mindjárt pl. BPF-031, aki egy 280 -as, de szép műanyaglökös van rajta mint a 250 -eseken, az ikerfényszóróiról már nem is beszélve. Pláne nem beszélve a műanyagból sajtolt utasüléseiről. :o)
415 -ösök szép, tiszta állapotban, dísztárcsákkal, stb.
Sajnos BOP-314 -et (még) nem tudtam lefotózni, pedig -kövezzetek meg- nekem nagyon tetszik jelen állapotában, azaz tetőtől talpig díííídzsúúúúúúsz reklámba öltöztetve.
(Bár eléggé locs- pocs idő volt még tegnap is, de meglepő volt számomra, hogy a kocsikon a felverődött piszok kb. annyi volt, ami reggeltől fogva érhette őket).
Belsőkerék-pukk meg légrugó-nyekk tud ilyet produkálni, úgy biz'a!
412 hátul viseli a mocit, ettől a súlypont letolt gatya effektusba megy át, és felemeli a kereket, mimt a kutya pisiléskor....
Ma egy eléggé látványos 412 lesérülést láttam. Corvin úton tépünk befelé 59-esen, és látom szembe billeg BPO-227 vészvillogóval. Hátulja 2 mm-re a földtől, bal első kereke meg kb 10 cm-re a levegőben!!!!!! Érdekes volt :o) Szőrmegyár mh.-nál be is adta a kulcsot. Délután is Csillagtelep felé is, és hazafelé is vele jöttem, addigra meggyógyult. Fok-Gyemje nem igazán. Külső kijelzőkön össz vissz annyi, hogy 59, belül pedig üzembiztos 13:27 perc 16 órakor is :o) Titkárnéni is megfeküdt, becsületére legyen mondva vezérünknek, hogy szépen mondogatta a megállókat befele.
Kérdés, hogy a rákba tudott így megbillenni? Jobbhátsó defekt nem volt. Lehet, hogy elszállt hátulról a levegő???
És mintha NOLAN topictársat láttam volna felszállni Csillagtelepen BPO-222-re (59A). Jól láttam, Nolan? :o)
Valamint SzentImre téren pedig nemrégiben kilakkozott BPI-813 pihent. Nála sem volt minden rendben.
BKV-ról mára ennyit.
A Csepel pláza parkolójában láttam egy sokak által favorizált Ikarus típust fehér színben. Ha jól láttam a rendszámot FIS-710. Nem ismerős vkinek?
"...Ezexerint jövőre a Repülőnapkor is lesz mit fotózzak...
Ja. Lehet hogy MAN -t.
Ugyanis (ezt már nem emlékszem, honnan hallottam, igen félve és fű alatt merem csak kimondani, lehet félreértettem) valszeg a három ex -BKV -s lesz az első, amit kidobnak, ha Kmétre új helyi csuklósok érkeznek.
(Bárki, aki esetleg közelebbit tud: Ez tényleg így van, vagy csak beképzelem magamnak??)
A megfigyelés a 61E esetében jó. Néhány hónappal ezelőtt a VÉEK-en volt is erről szó, hogy a járműbeszerzéseknél lehetne pont a 61E-re olyan kocsikat beszerezni, amik nem 100%-ban alacsonypadlósak. (Urambocsá' még 4. ajtajuk sincs) Tulajdonképpen a 435-ös arra a vonalra kivállóan megfelelő padlómagasságát tekintve. De ha még a 2-es és a 4-es ajtó se lenne, még az is bőven beleférne. (Szerintem tupolev ezt meg is tudná kreálni egy Volánbuszos 435-ösből. Mondjuk "felújításon átesett, befalazott ajtós, Ezüst-nyilas 435 a budapesti 61E viszonylatra" címmel.)
Mai metró újságban olvastam, hogy hétvégén (SZ,V) a 74, 74A troli helyett pótlobusz jár felsővezeték-karbantartás miatt, de ugyanolyan menetrenddel. Andriska, 41VP, nem mentek? Azért kérdem, mintha már voltatok volna trolipótlok.
Ha már tudtátok a hírt, akkor bocsi.
Nem csoda, hogy csak ~ 15 ezernél tartunk 30 ezer helyett, ha délelőtt nappal nem ír senki. Hogy iskolában vagy munkahelyen vagy? Ez nem lehet kifogás, igazolatlan jár érte. :)
Topic.Volan.ON
A volános 435-ökben milyen motor van? Hasonló a BKV-s testvéreihez? Jobb vagy rosszabb valamilyen szempontból? Azt tudom, hogy a bp-s helyközi (sárga) 435-ök manuális váltóval szereltek.
Néha szoktam volánbusszal Üllőre menni. Jó érzés utazni rajta: tiszta, nincs összefirkálva, még a 16 éves buszok is sokkal jobb állapotban vannak, mint a hasonlókorú bp-iek. Tegnap 61E-vel mentem... ja párdon elfelejtettem
Topic.Volan.OFF
Topic.BKV.ON
Szóval tegnap (19-23), és valószinüleg ma is 61E-vel megyek. Szerintem ide nyugodtan lehetne Volános buszt 280 vagy 435-t tenni, indoklásaim:
- ha elfogy a buszon az üllőhely, az emberek az ajtó előtt kővé dermednek és bambán bámulnak a szerencsés széken üllő utasokra, magyarul állóhelyre kevés szükség van
- nincs megállója, tehát a fel és leszállásnak nem kell villámgyorsnak lennie, (ezért a szövegért a keresztúriaknál már nem lennék népszerű, ha pl, valamiért csúcsidőben 10 percet késne a busz, és az egyesével leszálló utasokra külön még várni kéne)
- a megtett út 60-70%-a padlógázzal megy, ami a bkv-snak picit megerőltető, egy volános busznak meg sem kottyanna az átlag 60 km/h.
Üdv!
Most értem haza Kecskemétről. Távirati stílusban a nap eseményei: A keresett járművet becserkésztem, utaztam vele egy kört, és le is sikerült fényképezni.
Ő volt ACH-447, azaz ex. BU-20-41.
Benyomások:
Az eredeti dekoritok már cserélve lettek rajta, át lett fényezve, de más tekintetben nem sokat változott.
Igazi élmény volt vele utazni, a ráncajtós-prágaváltós-kismotoros feeling tökéletesen megvolt. Pláne hogy az ajtajai szép egészséges, hangos szusszanással nyílnak és csukódnak. :o)