Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32703

Az említett olaj nem rendelkezik az ismertetett elfogadásokkal, csak a gyártó nyilatkozik arról hogy szerinte teljesíti azokat.

 

 

Kezdődik... :-(

Előzmény: mantec (32701)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32702

Akkor ennek enyhén szólva is csúsztatás szaga van... Webshop-ok ezt simán egybemossák és úgy írják ki az weboldalukra.

 

De olyat láttam már, hogy C3 és API SN. Aki meg csak azt nézi, hogy meglegyen neki a minimum API SJ, az örül, hogy talált egy jó olajat a motorba. (és az olajválasztó is hozza majd az autójához)

 

Te tudsz ajánlani megbízható minőségű 5W-30-as A3/B3-as + API SL (vagy jobb) minősítésű olajokat, (aminek a HTHS-e 3,5 feletti, TBN is magas, 10 feletti, ha ez számít)?

Mert találok én majdnem jókat, de valami miatt mindig kiesik. pl. SAPS, HTHS, viszkozitás 100 fokon túl alacsony.

Előzmény: mantec (32701)
mantec Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32701

T Soma.01!

 

Az említett olaj nem rendelkezik az ismertetett elfogadásokkal, csak a gyártó nyilatkozik arról hogy szerinte teljesíti azokat.

Előzmény: Soma.01 (32700)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32700

Na, már megint ott tartok, hogy elegem van és már azt sem tudom mit rakjak abba az autóba. 

Lehet 40-es olajat kellene nézegetni, nem 30-ast?

Amúgy lehet kizárja, nem ismerem a módszereket. De más gyártónál is láttam ilyen ajánlást. Pl. http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC_Local_TDS_Georgia_Shell_Helix_Ultra_Extra_5W-30_%28ka-GE%29_TDS_v4.pdf

Előzmény: SLX-350 (32699)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32699

" ... az is C3 olaj, de ajánlják A3/B4-be is ... "

 

Zavart érzek az erőben: a C3-as valamint az A3/B4-es minősítések tesztkövetelményei egy jó ideje kizárják hogy ugyanaz az olaj mindkét minősítésnek megfeleljen.

Előzmény: Soma.01 (32697)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32698

A minősítéseket is nézd meg a könyvben, ne csak a viszkozitást! Mit ír?

De gondolom, API SJ vagy SL lesz a követelmény. Esetleg ACEA A3?

Előzmény: Levike (32696)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32697

Értem.

Akkor nem egyszerű olyan olajat találni az 5W-30-asok közt, aminek a HTHS-e 3,5 feletti, TBN is magas, 10 feletti, ACEA A3/B4 és API SL (vagy jobb) minősítésű. Mit ajánlasz? Sustina volt/van benne, de sajna nem tetszik nekem, hangosabban jár a motor vele.

Most úgy néz ki vettem egy nem teljesen jó olajat az autómba, de nem is olyan rossz. Az olajválasztó ajánlásai közt volt.

Corolla 2006-os, 1.8 TS-be, Meguin Compatible SAE 5W-30. Lehetett volna jobbat választani, úgy érzem. De azért beletehetem?
Most nézem, hogy az is C3 olaj, de ajánlják A3/B4-be is, ezért mertem megvenni (meg az olajválasztó miatt).

Előzmény: SLX-350 (32695)
Levike Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32696

Sziasztok !

 

2006 -os, 1.3 -as , 2sz-fe motoros Yarisba szerintetek milyen olaj a javasolt ?

Megvan a gépkönyv hozzá, de az több félét is ír, ami jó bele, 10w-40, 5w-30...

 

SLX-350 Creative Commons License 2015.05.19 0 1 32695

Szia Soma,

 

Az alacsony szulfáthamu tartalommal önmagában semmi gond, az alapvető különbség a TBN értékben van. Amíg a C-s olajoknál ez az érték jellemzően nem haladja meg a 8.0 mgKOH/g-ot addig egy A3/B4-es olajnál a minimum 10.0 mgKOH/g.

A korosabb motoroknál szvsz célszerűbb nagyobb TBN értékű olajat választani mivel így később merülnek ki a diszeprgens/detergens adalékok vagyis az olaj tovább képes semlegesíteni a nagyobb illesztési hézagok miatt megnövekvő mennyiségű szennyeződést.

Előzmény: Soma.01 (32693)
Polly-pudli-pötty Creative Commons License 2015.05.19 0 0 32694

T mantec

 

Köszönöm, remélem az RN0710-nek megfelelő motul 6100 10w-40 jó választás volt.

Előzmény: mantec (32691)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32693

"C1

Stabil (SAE osztályon belül maradó) viszkozitású, alacsony belső súrlódású, energiatakarékos teljesítményszint kategória. Alkalmas dízel részecskecsapdával (Diesel Particulate Filter), illetve háromutas szabályozott katalizátorral szerelt motorokhoz. Biztosítja a kipufogógáz utókezelő berendezések maximális élettartamát. A motorgyártók előírásai szerint alkalmas hosszú szervizintervallumú üzemeltetéshez. A legalacsonyabb szulfáthamu, foszfor és kén tartalmú motorolaj előírás. Az alacsony szulfáthamu tartalom miatt egyes motortípusoknál nem alkalmazható.

C3

C1 kategóriával megegyező követelményrendszerű, de kén és foszfor tartalomra enyhébb előírású, átlagos üzemi viszkozitású (HTHS > 3,5 mPas) motorolaj kategória. Magas bázikusság jellemzi (TBN > 6 mgKOH/g).
Az alacsony szulfáthamu tartalom miatt egyes motortípusoknál nem alkalmazható."

 

Ezek szerint nem a TBN nem alacsony? Vagy az A3/B4-hez mérten még mindig alacsony? De mi a baj az alacsony szulfáthamu tartalommal?

Soma.01 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32692

Gondolom a itt akkor a TBN lesz az, ami kártékony lehet, nem a kevesebb kén vagy foszfor.

Amúgy 2007-es Yaris-ba tenném, 1KR-FE motor. Daihatsu a motor gyártója és különféle autókba ez az ajánlás:

Peugeot 107 1KR-FE

Engine oil ACEA A3/B4 SAE 15W-40 From -15 °C to 50 °C 
Engine oil ACEA A3/B4 SAE 10W-40 From -20 °C to 50 °C 
Engine oil ACEA A3/B4 SAE 5W-40 From -30 °C to 50 °C 
Engine oil ACEA A3/B4 SAE 0W-30 From -45 °C to 45 °C 

Daihatsu Sirion 1KR-FE

Engine oil API SH SAE 0W-20 All temperatures 
Engine oil API SH SAE 5W-30 All temperatures 

Toyota Aygo 1KR-FE

Engine oil API SJ SAE 5W-30 All temperatures 
Engine oil API SL SAE 5W-30 All temperatures 
(Alternative specification:) 
Engine oil API SL SAE 10W-30 All temperatures 
Engine oil API SM SAE 10W-30 All temperatures 
Engine oil API SL SAE 15W-40 All temperatures 
Engine oil API SM SAE 15W-40 All temperatures

 

Előzmény: SLX-350 (32690)
mantec Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32691

T Polly-pudli-pötty!

 

Nagy öröm számunkra, hogy 10 hónap szünet után első hozzászólásoddal eme topicot tisztelted meg!

Előzmény: Polly-pudli-pötty (32687)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.18 0 1 32690

Szia Soma,

 

" .... C3-as olajat használhatok-e olyan benzin motorban, ahol ugye nincs részecskeszűrő és A3/B4 vagy API SL minősítésű olajat ajánlanak bele? .... "

 

A C3-as olajok túlnyomó többsége  API SL (vagy attól újabb) minősítéssel is rendelkezik így amennyiben az autógyártó az API minősítést is elfogadja akkor szvsz a C3-as olaj használatának semmi akadálya.

Érdemes figyelembe venned hogy a Cx valamint az A3/B4-es olajok közt alapvetően a bázisszámban (TBN) valamint az olaj kén-, foszfor- és olajhamu tartalmában van különbség.

A régebbi tervezésű motorok jobban érzik magukat a nagyobb bázisszámú olajokkal így ott szvsz nem célszerű C3-as olajokkal "kacérkodni".

Előzmény: Soma.01 (32689)
Soma.01 Creative Commons License 2015.05.18 0 0 32689

Mondjátok már meg nekem legyetek szívesek, hogy C3-as olajat használhatok-e olyan benzin motorban, ahol ugye nincs részecskeszűrő és A3/B4 vagy API SL minősítésű olajat ajánlanak bele? Pl. Castrol Edge 5W-30 vagy TOTAL INEO 504/507 5W-30 mehet-e benzines autóba? (ugye ennek a HTHS-e nem alacsony a C3 miatt) Mi baj lehet belőle? Amúgy 10.000 kilométerenként cserélem az olajat, nem long life-ozok.

masterflash Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32688

Igen erre gondoltam.

Autóba már nem raknám, de szerintem más gépekhez el lehetne használni orsóolajnak, vagy szánkenő olajnak.

Egyébként én valahol azt olvastam, hogy centrifugálják, meg a vizet és az üzemanyagmaradékot párologtatják el az újrahasznosított olajokból.

Előzmény: cross_183 (32686)
Polly-pudli-pötty Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32687

Üdv Urak!

Tudnátok abban segíteni,hogy milyen teljesítmény szintű olaj kell renault clio rs 2.0 16v 124kw 2000-es évjáratú autóba?

cross_183 Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32686

Mire gondolsz? Fizikai szennyeződéseket akarod belőle kiszedni? Valamilyen 1-2 mikronos szűrőn át kell szűrni. De ugye ez édeskevés, hogy a "kémiai" tulajdonságai és az adalékolása is visszatérjen.

Előzmény: masterflash (32685)
masterflash Creative Commons License 2015.05.16 0 0 32685

A fáradt motorolajat hogyan lehetne megtisztítani házilagosan?

oLayos Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32684

T Zsoca76!

 

" ... alkalmatlan ... "

 

Ha a C3-as Edge a kiválasztott, akkor igen.

Előzmény: Zsoca76 (32681)
Zsoca76 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32683

Köszönöm!

Előzmény: SLX-350 (32682)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32682

Szia Zsoca,

 

A rendelkezésemre álló információk szerint ehhez a Matrix modellhez ACEA B4-es minősítésű olajra van szükség. Kevés olyan autóról tudok amelynél a C3-as és a B4-es (vagy B3-as) olajok is használhatóak - ez egyértelműen nem tartozik közéjük.

Az olaj nagyobb mértékű elsötétedése nagy valószínűséggel a nagyobb mennyiségű gané feloldásának következménye.

Előzmény: Zsoca76 (32681)
Zsoca76 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 32681

Sziasztok!

 

Egy 2004-es Hyundai Matrix 1.5 CRDi (165e km) olajválasztásával kapcsolatban kérnék véleményt tőletek.

0 km-esen került hozzám, garis szervízben 10W/40-el tolták - rendszeresen rá kellett nézni és néha töltögetni. Garis időszak után váltottam: Castrol Magnatec 5W40-re (ACEA B3-as minősítés - ok), minimális utántöltéssel (1 - 2 dl 15e km).

Utolsó ciklust Castrol Edge 5W/40-nel teljesítette (C3-as - szervízkönyv ezt a tip-t nem tartalmazza ajánlottként). Nem igényelt utántöltést a 15e km alatt, kevesebb a finom vibráció, és szerintem javult a fogyasztás is - viszont csere alkalmával jóval feketébb, kormosabb olaj távozott. (és ugyan ezt töltöttem most is...)

Kérdés, az olaj tip választás alkalmatlan és emiatt sötétebb az elhasznált olaj (amit az egyéb jellemzők - pl.: olajfogyás - nem támasztanak alá), vagy csak a jobb jellemzőkkel bíró olaj "átmosta" a motort, oldotta a korábbi lerakódásokat?

Illetve a C3 minősítés hogyan viszonyul a B3-mal, helyettesíthető?

Traubi Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32680

Köszönöm. A vw-jelzésben vagyok érintett, ezek szerint az OK! Vajon keverhetem is később? (Van bontott Extrám, de olajcseréhez az Etc-t tudnám beszerezni, ráadásul olcsóbban)

Előzmény: mantec (32679)
mantec Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32679

T Traubi!

Különbség:
Shell Helix Ultra Extra 5W-30:
ACEA A3/B4/C2/C3
Mercedes-Benz 229.31
PSA  B71 2290
Chrysler MS-11106
Fiat 9.55535-S1

Shell Helix Ultra ECT 5W-30
-

Azonosság:
BMW LL-04
MB approval 229.51
VW 504.00/507.00
Porsche C30

Előzmény: Traubi (32678)
Traubi Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32678

Sziasztok. Shell Helix Ultra Extra 5w30 olaj után kutakodtam a neten. Több helyen forgalmaznak Helix Ultra ECT nevezetű olajat, ami némileg olcsóbb, kicsit más a csomagolása, a jelölése ennek is 5w30.

Van különbség a kettő között? Ha igen, miben?

Topacsenkó Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32677

Nem hinném, hogy a top 10 szempont között szerepel :)

Rendben, akkor nem ragaszkodom az előírt 10w30-hoz, azt ugyanis 6dl-s flakonban árulják, és csomagolást minden doboznál megfizettetik.

Árban jobban kijövök ha megveszek egy 4L-es 'autóba való' 10w40 olajat, és az megy rotikapába, fűnyíróba, zsanérokra, bicikliláncra :) és marad utántölteni is.

 

Köszi még1x, üdv:

Topacsenkó

Előzmény: SLX-350 (32676)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32676

Egyetértünk, egy roti kapánál szvsz fontosabb a stabil kenés, nem gondolom hogy ez esetben bárki is a (10W-30-as olaj  kisebb viszkozitási értékéből eredő) kedvezőbb üzemanyag fogyasztásra gyúrna. :)

Előzmény: Topacsenkó (32675)
Topacsenkó Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32675

Szia SLX-350

 

Köszönöm a válaszod. Tehát a 30 helyett 40 szerinted sem okoz problémát. Ha jól vettem ki ez jelentené, hogy üzemmeleg állapotban kevésbé hígul (sűrűbb marad) az olaj?

Ha helyes infót találtam, ez 9,3 -> 12,5 mm2/s nem tűnik jelentős különbségnek.

Előzmény: SLX-350 (32674)
SLX-350 Creative Commons License 2015.05.13 0 0 32674

Szia Topacsenkó,

 

Szvsz mindkét választásod (Essence 10W-40 és Hykomol K 80W-90) hibátlan, javára fog válni a kapálógép lelkének.

Előzmény: Topacsenkó (32673)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!