Szerintem tekerj rendszeresen egyre többet és többet.
Kizárt, hogy 100 km+ már gondot okozzon egy bejáratott ülőgumónak és környékének. Ha meg tudod oldani, hogy hetente többször is nyeregbe pattanj és hétvégeken beütemezel egy-egy hosszabb távot, hamar hozzászoksz a terheléshez. Az viszont igaz, hogy a közeledő ősz nem feltétlenül kedvez az ilyen tervek végrehajtásának.
Habár Tarlós érthetően elmagyarázta, hogy a kerékpáros közlekedésnek nem lehet célja, hogy minél rövidebb úton eljussunk A-ból B-be, szerencsére Szentendrén még nem ő a főpolgár.
Mindenekelőtt szeretnék eloszlatni egy félreértést: nem csak a simulósnadrágos országútisok és hobby-bringások fogják használni a kerékpáros nyomot Szentendre belterületén, hanem az olyanok is mint például én, a commuter bringások. A commuter definíció szerint az, aki munkába megy, ügyeket intéz, bevásárol, egyszóval a mindennapi közlekedését kerékpárral oldja meg autó vagy tömegközlekedés helyett minden olyan esetben amikor ez lehetséges és értelmes döntés. A commutert egyetlen cél vezérli, hogy minél gyorsabban és minél rövidebb úton eljusson A-ból B-be. Pont az, ami a legtöbb nem sport- és hobby-célú autósnak is.
Próbáltam rájönni, hogy mi az amivel itt a Facebook-on posztolóknak valójában problémája lehet. A következőkre jutottam:
- Legyen kevesebb baleset! Erre a legjobb megoldás ha bringásokat engedünk az útra. Ha a bringások az úton vannak és nem a járdán, az autósok sokkal jobban tudnak figyelni rájuk, és fordítva, a bringások az autósokra, hisz együtt közlekednek, nem csak akkor találkoznak, amikor keresztezik egymás útjait. Egy olyan úton, ahol vannak bringások, egyébként is jobban figyelnek az autósok. Ha jobban figyelnek, akkor a közlekedés más, például gyalogosok vagy más gépjárművek okozta veszélyhelyzeteire is jobban, gyorsabban reagálnak. Mindennek a tetejébe a kerékpárok megjelenése forgalomlassító hatású. A 11-esen akkut probléma a gyorshajtás és az ebből eredő balesetek. A bringások megjelenésével ez is jó irányban fog változni. Kevesebb lesz a baleset.
- Ne legyen dugó! A dugókat nem a bringások okozzák. A dugókat az autók okozzák, meg a balesetek. A baleset, ahogy az első pontból kiderül kevsebb lesz. Autó is kevesebb lesz, hisz ahol bővül a kerékpáros infra, ott növekszik a (commuter) kerékpárosok száma is. A reggeli csúcsidőszakban minden egyes bringás, aki az út szélén halad, jó esélyel egy autót hagyott otthon. Ő már hozzájárult ahhoz, hogy ne legyen dugó!
- Javuljon az infrastruktúra! A 11-es úton a kerékpárosokkal együtt egy olyan lobbi jelenik meg, akik sikerrel tudnak fellépni a saját érdekeikben. Így már az autósokkal közösen fogunk dolgozni azon, hogy az önkormányzat és a Magyar Közút vegye figyelemebe Szentendreiek és Dunakanyarban élők életminőségét javító igényeinket. Használjuk fel az ebben rejlő szinergiákat ahelyett, bhogy marjuk egymást.
Mégvalami a végére. Nincs autós, nincs kerékpáros. Emberek vannak, akik céljaik, lehetőségeik szerint járművet választanak. Ha konfliktusom van valakivel, aki letörte a tükrümet, akkor azzal az emberrel van. Ha konfliktusom van valakivel, aki elgázolt a bicikliúton akkor azzal az emberrel van. Az emberek 99.9999%-a jó fej. A maradék miatt meg nem érdemes bosszankodni. Nekik úgyis rosszabb.
Majdnem. A felfestések felújítása nagyon ráfért már a 11-esre, alig lehetett látni, hol vannak a sávok. Ha meg már hozzányúltak, akkor nem baj, hogy szélesebb lett a külső sáv. Egyébként kíváncsi lennék, hogy a Szentendre és az Omszki tó közötti szakaszon milyen széles a két sáv - nem lennék meglepve, hogy ha maximum 10 centivel lennének szélesebbek, mint a városban az "új" belső sáv...
Na, az jó, én nyolckor leléptem a hegy felé. Biztosan lehagytatok, mert egy helyen félre kellett mennem. Szép idő volt, angol turistákat is láttam odafönn. Képeket most nem tudok betenni, majd pár nap múlva.
Ki volt még odafönn? Én egyedül ziháltam föl, nem előzött meg senki. Volt egy kis eső, a Hold felhő mögül mosolygott elő. Mindjárt beteszek néhány képet.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)
167. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2017. szeptember 6. (szerda)
Időpont: 20:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
na igen, ez a nagy forgalom valahova csak megy. pl. a szabadtéri múzeum fele, vagy visegrádra, ahol pont együtt mennek a bringásokkal, akik szintén ugyanoda tartanak. és valahogy nem látom a halálos baleseteket. az meg soha nem megy át a fejükbe, hogy ha a bringás is tudna normálisan naponta közlekedni, akkor az az autóval közlekedőknek csak előny, mert -1 autó az utakon. ugyanígy robogó/motor.
Mobilgát környéki szakaszt írtam, nem a szervizutat. Ott szokták telerakni bodegákkal az úttestet és emiatt tiltanak ki mindenkit, aki nem gyalogos. Az egyik ilyen rendezvény miatt küldtek le a szervizútra, de nem volt nagy élmény az üvegszilánkokat és a gyalogokat kerülgetni.
Érdekes, hogy a sok hülye a 2X2 sávos szakasz miatt hőbörög és nem is törődik azzal, hogy az ottani autósforgalom több, mint fele rákerül a 2X1 sávos 11-esre, mégsem döntik halomra a bringásokat.
Komment a kommenthez: a legteljesebb módon egyetértek, egy kivételével: a mobilgát alatti szakaszra (sétány?) bringatilos van kirakva, nem mehetsz rá bringával. Elvileg felül kell menni, ahonnan viszont az átmenő gépjtrműiforgalmat letiltották.
De megismétlem, Szentendre tökéletes példa arra, hogyan nem szabad bringautakat kialakítani, gyakorlatilag az egész városban, no meg előtte és utána is szinte csak bringásszivatásból állnak az útvonalak. Ennek ellenére mégis, vagy talán épp ezért? ide tekernek a legtöbben az országban.
Néha emiatt el is tünődöm, hogy tényleg ennyire perverzek lennénk, hogy direkt szivatjuk magunkat?
"Kerékpárút van egész Esztergomig, állítólag... akkor minek is ez a macera? Kíváncsi leszek, a "sportkerékpáros" csoportosulások hogy fogják a kreszt betartani, amikor most is teljesen szabálytalanul tekernek a 11-esen, miközben tilos közlekedésük az úton."
"Kevés lesz a mentő ha tényleg megindulnak az edzeni vágyó öngyilkos jelölt, donorok a 11esen. Amikor majd a szentendrei polgároknak várni kell mert Pestről küldik ki a mentőt mert 2 motorost mentenek a Pilisbe, a másik kettő meg éppen a bringások darabjait szedi össze a Bükkös patak környékén, mert egy 20 méteres autó szerelvény bedarálja, akkor majd lehet szídni azt a 3000 emberkét. Az meg rohadtúl naiv gondolkodás, ( valami bringás egyesület magas beosztású kisegere írta ) hogy majd az autós kultúra fog változni. Na szóval remélem látta vagy olvasta az Alíz Meseországbant mert nektek ott kellene keresni a bringa utakat."
A várost átszeli és mindig lehet tudni, honnan fúj a szél - a penetráns szennyvíztisztító szag miatt.
A várost átszeli, de több szakaszon úgy felnyomódtak a gyökerek, hogy országútival egyáltalán nem élmény azon gurulni.
A várost átszeli, de kolbászsütős-árus, kürtőskalácsos és a fene tudja miféle gagyi kereskedő hétvégéken nem lehet használni a mobilgát környéki szakaszt. Gurulj a kockaköveken!
A várost átszeli, de a Pap-sziget mellett a gyalogosokat is a bringás, ha nem figyel, mert a járdára tereli a gyűlölt "Merci" tábla.
A várost átszeli - egy irányban. Nem gondoskodik (ja, mert nincs is rá hely) a dömörkapui, vagy a Skanzen felé vezető út normális eléréséről.
Jól, van, minden "lakósaagi" fórumon van néhány agyhalott. És ebben az esetben még annak sem kell lenni vkinek, elég, ha csak nem eléggé tájékozott a témában, elhiszi, amit a legtöbb helyen még mindig olvashat, hogy a különálló kerékpárút az atyaúristen.
Nekem meglepően korrektnek tűnt a bejegyzés, bár kétségtelen, leginkább tényközlésre hagyatkozott. De már az is vmi ebben a témában.
Igen, ez mindig érdekes, hogy csak addig sietnek ezek az élőlények, amíg másokat kell veszélyeztetni, de ha egyszer az egójuk ráesett az IQ-jukra, akkor már nem is sürgős, és ráérnek visszamenni, hogy megmondják. Ha nem fenyegetett meg életveszélyesen, akkor jól jöttél ki belőle. Engem is akart már szétverni ilyen életforma.
A Balaton déli partján haladtam Siófok felé. Az utolsó kánikulai meleg hétvégén meglehetősen sokan bringáztak a belső utakon (Balatoni Bringa körút kerékpárosbarát útvonalai).
Földvár előtt jött szembe egy nagyobb csoport, szépen libasorban, emiatt elég hosszúak voltak.
Aztán utolérte őket egy Volvo XC90, és teljes nyugalommal elkezdte őket előzni. Csakhát én meg jöttem neki szembe, de hát nem zavartatta magát, úgy, hogy le kellett mennem az útról, hogy át ne menjen rajtam.
Amikor mellém ért, mindössze annyit kérdeztem, hogy Hát ez meg mi ez, mit csinálsz?
Megúsztam esés nélkül, mentem tovább.
Néhány perc után megjelent mögöttem a terepjáró, mellém ért, lelassított, lehúzta az ablakot (csak úgy ömlött ki a hideg légkondícionált levegő) és kioktatott, hogy milyen helytelenül közlekedek. Szerinte ha ő előz, akkor neki elsőbbsége van, és nekem akkor le kell mennem az útról, hogy elférjen. Meg amúgy is, hogy kerültem oda, ahol találkoztunk? Hát mert éppen kanyar volt. De szerinte akkor is nekem le kell menni az útról, mert már elkezdett előzni.
Még jó, hogy nem egy Kamazzal voltam, mert akkor letarolta volna a bringásokat.