Az a baj hogy akkor már peres gumi kellene előre (pl:13.6/70) bár még lehet ez is nagyobb átmérőjű mint a 11.2-es attól pedig nem érdemes nagyobbat a 15.5-öshöz, és az ára is húzós lehet. A másik, a tapadáshoz suj is kell nem csak gumiszélesség.
Felnicserével előre 13,6R20-ast ajánlok ez még probléma mentesen felrakható, hátra meg 18,4R38 vagy R34-est ajánlok ide is probléma mentesen felrakható. Így a hátsó gumi kb 7,5cm-rel lesz szélesebb mint a gyári az első, meg kb 6cm-rel. Duplakerékre egy két példa:
Láttam olyan megoldást is hogy a kormányszervó munkahengerét ki kötötték fönt és a hidra szerelt munkahengerre kötötték rá a vezérműtől az olajcsöveket( talán még a fogaslécet is kivették ) és igy is könnyebb lett a kormány. Nem kell orbit és jóval olcsóbb, de nem tudom mennyire jó nem próbáltam.
Persze, hogy szabad csak hivatalosan azt a gumi méretet kell használni ami a forgalmiba be van írva. Annyira én nem szélesíteném mert a a féltengely nem fogja bírni. És hamar így fog kinézni a traktor:
A multkor írtad hogy eredetileg esztergályos vagy , és gondoltam megosztom veled hogy én is szoktam ezt a szakmát gyakorolni,na nem profi szinten csak a melóhelyen ilyen gép van amit emlitettem és ha kell valami a kolegámmal szoktunk rajta bűvészkedni. Szeretek vele dolgozni jó kis gép, és ha kell valami ithonra is (persely,csap stb.)azt is meg tudom csinálni.
Az 552-es hátsó kerékmérete 15,5R38-as, az első meg 11,2R20-as vagyis ez a gyári mérete. Szerintem ettől szélesebb gumit csak felnicserével tudod megoldani, ami elég húzós árban.
Szivattyú a 80-asé kell, a kormányoszlop marad a vezérlőt kell kicserélni orbitvezérlőre az elsőhídra kell a munkahengert felrakni, irányítókart kell cserélni, meg kell egy pár hidraulika cső. Ha hidat nem kell cserélni akkor kb: Munkahenger: kb.: 16ezer. Munkahengertartó: kb: 6ezer Irányítókar: kb:4-5ezer Orbit vezérlő kb 50ezer Meg még egy pár apróság: hidraulika csövek csavarok csapszegek.
lenne egy olyan kérdésem, hogy szabad e felrakni a gépre a gyári gumiméretnél másfélszer esetleg kétszer szélesebb gumikat, ez főleg elől lenne érdekes a számomra. Ezenkívül ez mennyire függ össze a teljesitménnyel? Tehát hogy birja e?
Hogyan kell számolni az átmérővel, hogy a hátsó és az első lehajtás szinkronban legyen?
Hát szétkaptuk rendesen, de majd lesz még belőle gép egyszer :) A vezérlőtömbnél a résolajcső vissza van vezetve úgy ahogy mondtad. a két cső összevan forrasztva.
Más hibára jöttem rá a képen jelölöm piros nyíllal az elkopott alkatrészek hibáját ami okozhatja a karok szorulását. Erre ma jöttem rá nézegettem a vezérlőtömböt és ha a karral akartam süllyesztés helyzetbe mozdítani akkor szorult, ha csak az összekötő rudazattal mozgattam akkor könnyedén ment. Beperselyezzük és a kopott rudazatokat kicseréljük és meglátjuk mi lesz.
Ha az üzemóra valós akkor elméletileg a kuplungtárcsán kivül még bontatlannak kell lennie a gépnek. Ezekben még benne van az anyag. Már mint a kuplungtól hátrafelé előtétház, sebváltó, difi. A motor is esetleg egy hüvelyezésen eshetett át. Ha már fent fog a kuplung és nem lehet állítani akkor hamarosan kuplungozni kell. Addig a váltóval nem kell foglalkozni mig IX.ikben nem hajtja a kompresszort. Vagy ha mész vele IX.ikbe és hirtelen leveszed a gázt és hangosan morog vagy rükvercbe visitó hangot ad.
Értem, csak azért kérdeztem,mert a tiéd és az enyém között csak 1 év van. Így talán a kopások is hasonlóak,bár az enyémbe 5360 üzemóra van,nem tudom hogy átesett-e már teljes generálon,mielőtt megvettem? (Bár én gondolom hogy igen,mert túl sok ez az üzemóra,ahhoz hogy ne kellett volna már cserélgetni dolgokat,a motorba vagy a váltóban )