Nincs előírt gázhőfok, ez sok mindentől függ. A reduktor víz hőfokától, a csövek hosszától, a motortér hőfokától, és még lehetne sorolni. Nem véletlen van hőmérsékletmérés a kisnyomású körben. Maga a vezérlő bekalkulálja a térfogatváltozást, bár a szenzor hő tehetetlensége meghamisítja a pontosságot. Mert ahogy írtam is, a terhelés függvényében erősen változik a hőfok.
Az egyik barátomnak van egy fordja Landi omegas plus rendszerrel.
Egyszercsak se kép se hang a gázrendszer felől. Volt akkucsere szervízben, előtte bikázás, lehet akkor halódott meg.
Amit tudtam kimértem az ecu panelen, a táp bemegy, a gyújtásjel bemegy a panelra, a táp védődiódák épek.
Szokott ezeknek valami típushibájuk lenni ami javítható?
Szeged környékén tudtok-e valakit aki egy bontottat fel tud programozni, esetleg van is neki?
A berkóéknál heves pingvinezés után a "szerintünk ez a baja, vegyünk újat" opciót javasolták, nem is tudtak másikat belepróbálni. Az meg aranyárban van.
Hali .. :-)) .. ...lehet a reduktor hőgombád szarakodik ... jártam vele úgy hogy gyújtáson hideg motornál 60-70 fokot mutatott , beindítottam akkor meg -30-at és mind ezt nyáron ...kicseréltem és megszűnt vagy lényegesen kevesebbet rángatott átváltáskor
..én is használok ilyen bt obd kiolvasót , lehet vele motor hibakódokat olvasni /törölni élőadatokat olvasni , pillanatnyi és átlag fogyasztást figyelemmel kísérni... stb
Multipláoz k vonalas kábel kell, ahol a motor, az abs és a légzsák külön kapcsolóval kapcsolható, a multiuesuscan kiválóan elvan vele. Az elm olvasók az alfaobd nevű profival elvannak, élőadatok olvasása megy, de hibakódot nem látnak vele.
Egy ismerős akar hozzá venni egyet, de tőlem érdeklődött, mert van 3 multija, és hol ez, hol az világit időnként rajta. Nekem hál istennek egy sincs, de mint már tudjuk, az új stift sem az igazi alany a gázosításra.
Mostanában sokat hallani a Bluetooth-os hibakód olvasókról. Multiplán próbálta már valaki, tudót kommunikálni a vezérlővel, esetleg hibakódot kiütni vele. Minden infó érdekel.
Múltkor ránéztem a gáz EKU-ra, kicsit a gáz görbe elvolt csúszva, bogyókkal vissza tereltem a helyére. Majd a -8 ba nem akart indítani a vas. Kapott egy új aksit. Olyankor a Swift elfelejti az alapjáratot. Mire megtanulta kaptam egy sárga lámpát. Sarú egy pillanatra le, megint jó minden. Alapjárat azóta sem az igazi, majd tegnap újabb sárga. Ma laptop rá, gázgörbe a másik irányba elmászva. Bogyókkal vissza mindent eredetire, görbék szépen lassan egymásra simultak. Minden szuper, lámpa ég, de az idők görbék rendben. Ha már rajta a laptop bámészkodtam, 10 Km után gázhőfok 5 azaz 5 fok reduktor 64 fok. Majd 15 Km után gázhőfok 6-7 fok, és van egy emelkedő vissza egy fokozat és padló, gázhőfok mire 110-ig felhúzattam felment 17 fokra, a lejtőn meg visszahűlt 7 fokra és ott is maradt. Délután laptop rá ujra egy kis finom hangolásra gondolva de minden tökéletes. Laptop le irány haza, fél távon sárga lámpa kialszik. Ki érti ezt......................................
Oda van írva, a 165. oldalon a 12.§-tól felfelé nyilatkozik róla. A 14.§ kifejezetten az időszakokról ír, autógáz tartálynál ez még mindig 10 év.
" a külső szerkezeti vizsgálatot legalább 5 évenként, a belső szerkezeti vizsgálatot és a szilárdsági nyomáspróbával történő vizsgálatot legalább 10 évenként kell elvégezni."
Erről megoszlanak a vélemények, ártani nem árt, de attól is függ milyen állítású a szelephézagod. Autó típusa, használat módja és beállítás függő a hézag csökkenés.
Én csak azért járok gázzal mert hidegen nem nyomja tele az olajat benzinnel, meg alig van szaga, sokkal jobb a károsanyag kibocsájtás...
egyébként nálunk 215 azt megszorzom 1,3-al mert az 280ft...nekem ennyit fogyaszt de ez full gázos üzem..
Kiváncsi leszek a miskolci busztársaság CNG kútja mennyiért adja majd, de azt hiszem nem éri meg majd áttérni.. meg valahogy nem barátom a 200-250 bar sem...
"...345 Ft-ra csökkentette a CNG kilogrammonkénti árát, ami 230 forintos benzin literárnak felel meg.345 Ft-ra csökkentette a CNG kilogrammonkénti árát, ami 230 forintos benzin literárnak felel meg."
A benzin ara mar most 300ft akatt van egyes helyeken. Szoval egyre kevesbe lesz alternativa, ha nem csokkentik jelentosen az arat (a foldgaz ara is esett az olajjal egyutt)