Igen, én kicseréltem mind a 4 kapcsolószelepet ! Egy porlasztóm beszart DE NEM A KAPCSOLÓSZELEP MIATT , az okát még nem tudom. Tartalék porlasztót raktam bele, de csak a "FELSŐ RÉSZT" amiben az elektronika van. A gép jó, semmi baja
köszönöm a kérdésed, minden rendben van.
Itt volt egy Renault-os barátom, azt mondta, hogy a porlasztónyomással van valami baj. Amikor kiszereltem a nevezett alkatrészt, egyenletesen kissé kormos volt a felülete a fúvókának, erre mondta azt a haver, hogy nyomásproblémás a porlasztó. Látott már egy pár darabot, úgyhogy van tapasztalata bőven.
Semmi probléma, nem kapcsolószelepes a porlasztó, az autó megy.
Sajnos az emberek sokszor nincsenek tudatában honnan lehet minőségi gázolajszürőt venni elérhető áron így aztán mivel az autós boltosok elkérnek a 7-8 ezer hejett 10-12 ezret így 40-60 ezreket elkocsikâznak vagy van hogy többet ugy hogy nem cserélbek gázolajszűrőt.Igy ijenkor szembesülnek vele mekkora kárt okoztak a motornak még a pénztárcájukba. Szerintem cserélj gázolajszűrőt.De nem ártana egy szereplőnek megnéznie .
Üdv!ma menet közben behalt az autó(1.5 dci)előzés közben motor leáll izzítás visszajelző,és vízpumpa lámpa világít,betolásra sem kapta el.tippek?még nem volt hibaolvasáson utána talán több infó lessz.
Adott egy 2005-ös Thalis 1.4 75le.Szeretnék hosszbordás szíjat cserélni.Kérdésem az lenne hogy az 5 vagy a 6 bordás szíj kell bele?Jelenleg 5-ös van benne,de látszólag a 6-os szíj is felmenne rá.
Az 1,5 dci-t a Kangootól kezdve a Lagunáig, a Nissan Micrától a Qashqai-ig sok típusba beépítik. A teljesítmények persze nem azonosak. Szerintem a típust és a teljesítményt lehet megkülönböztetni, ha ismerjük a számsort. Vagy ki tudja... :)
Az autókereskedők c. műsorban Edd China csinált ilyent, hogy (talán egy Range Rover volt) egyik befecskendező nem volt jó, és kiszerelve a hengerből egy PET palackba lógatva próbálta ki.
Sikerült megtalálni az arabot, érdekes, hogy emberek miket tudnak kitalálni ?
Azzal egyetértek, hogy a kódolás azért kell, mert nincs két egyforma porlasztó. Én azt nem értem, hogy a korábban leírt két különböző kódjelű porlasztó, hogy fog megférni a motorba, ha csak egyet fogok belerakni a meglévő háromhoz.
Pl. tegyük fel, hogy van 3 egyforma EJBR02101Z és ezekhez berakok 1 db EJBR01701Z-t.
Ezek a porlasztók keresztreferenciája stimmel, de akkor minek van más számozása? Erre tud valaki elfogadható választ ?
Tudom, hogy a porlasztó kódszámát tudatni kell a számítógéppel. Ezt el fogom végeztetni a barátommal, ha lesz ideje velem foglalkozni. Természetesen beszerelés előtt az általad jelzett számokat és karaktereket felírtam, mert a porlasztó, ha be van szerelve akkor már igen érdekes lenne a leolvasása. Nem akarok sokat várni a dologgal. Azt hiszem, hogy az említett porlasztó cseréjével kapcsolatban is tőle fogok választ kapni (talán ).
Azt tudjuk, hogy a magyar gázolaj nem éri el a nyugat európai gázolajok minőségét. Sokat járok külföldön, érzem is a különbséget. A MOL nem fog változtatni a "minőségen", mert így is a szabványoknak megfelelő, akkor miért csináljon jobbat?
Papalac írta nem régen, hogy én keverem a 2T olajat a dízelbe. Meg van, hogy ki az aki keveri, de Penge ez nem sok egy "kicsit" ? Én is keverek bele adalékot, de nem ilyen mennyiségben. Ettől füstölhet az autó, mint egy Babetta kismotor.
Leírod, hogy melyik 2T olajat használod ? Olvastam itt a fórumon, hogy sokan kevernek a gázolajhoz 2T olajat, de a 0,5 L
nekem soknak tűnik.
A bio olaj keverése a gázolajhoz szintén Európai szabvány, minden országnak kötelező.
A DELPHI rendszerről annyit, hogy ez a legkifinomultabb, leggyorsabb, legjobb a piacon, DE Nagyon jó minőségű és kiváló tisztaságú gázolajat kíván. A BOSCH, SIEMENS, DENSO porlasztók viszont tovább tartanak, de ezt is sokan kétkedve fogadják.
Amennyire értek a dolgokhoz a porlasztón két dolog tud tönkremenni (mechanika vagy az elektronika).
Ha a mechanikus ( kapcsolószelep, csúcs, tű) alkatrészek állnak meg nem kell illesztés, ha az elektronikus ( porlasztófejben az elektronika) akkor kell. Viszont úgy tudom, hogy illesztés nélkül is elketyeg a gép..., hogy milyen plusz hibát okoz ne kérdezd nem tudom, szerintem max a fogyi nem lesz tökéletes. Az illesztés állítólag azért kell, mert nem egyformák a porlasztók, elvileg nincs két egyforma alkatrész nem lehet tökéletesen egyformára gyártani... a befecs. mennyiséget korrigálja a motorvezérlő, hogy mindegyik porlasztó kb. ugyanazt nyomja a hengerekbe ( Befecskendező szelepek egyedi korrekciója).
Az okoskönyv szerint:
A befecskendezőszelepeken egy 16 karakteres, C2I-nek nevezett kód található (befecskendezőszelepek egyedi korrekciója). Ez kód minden befecskendező szelepen különböző, jelzi a gyártási értékeket és a szelepek által befecskendezett mennyiséget. A befecskendezőszelep cseréje esetén az új befecskendezőszelep kódját a számítógéppel közölni kell. A befecskendező számítógép cseréjekor vagy átprogramozásakor meg kell ismertetni az új számítógéppel a négy befecskendezőszelep kódját. Két eset lehetséges: ● Ha lehetséges kapcsolatba lépni a számítógéppel: –a számítógép adatait töltse át a diagnosztikai eszközbe, – cserélje ki a számítógépet, – töltse át a diagnosztikai eszköz adatait a számítógépbe, – Ellenőrizze a diagnosztikai eszközzel, hogy a számítógép nem érzékel hibát a befecskendezőszelepek kódjával kapcsolatban, és hogy a kijelző a műszerfalon nem világít. ● Ha nem lehetséges kapcsolatba lépni a számítógéppel: – cserélje ki a számítógépet, – olvassa le az adatokat a befecskendezőszelepekről, – adja be ezeket az adatokat a számítógépbe a diagnosztikai berendezés segítségével, – állítsa be a motor alkalmazkodó értékeit, – Ellenőrizze a diagnosztikai eszközzel, hogy a számítógép nem érzékel hibát a befecskendezőszelepek kódjával kapcsolatban, és hogy a kijelző a műszerfalon nem világít.
Láttam az tuniszi arab tette fel a próbálós videót...
Egyébként a porlasztó elektronikáját is meg tudod nézni, melyik megy vagy sem. Ez egy orosz videban van. Egyesével leveszi a porlasztókról az elektromos csatikat ( működő motornál), ahol nem változik a motor járása az az rossz. ( mint benzinesnél a gyertyák ellenőrzése).
Rozsda !Sajnos a üzemanyagok savasak képesek és annyira szárazak hogy főleg a Renault és a Fordulatszám a legérzékenyeb ezekre a dolgokra.A Mol nál is Pl tudomásom szerint kötelesek 7℅ van bio üzemanyagot keverni az üzemanyagokhoz.A szerelők aki csinálta az autómat azt mondja hogy Olaszból volt egy kuncsaftja és Németből is.Viszont mind a gázolaj mind a benzin tekintetében össz sem hasonlítható a Magyar és a külföldi üzemanyag.A Német vagy Olasz üzemanyag azt mondja hogy amit leeresztett reggel délután is megvolt a Magyar gázolaj vagy a benzinről ne is beszéljünk hát ha nem is felé de jócskán elpárolgott belöle. Na én ezért rakom min 4-5 deci 2t motor olajat rakni 50 liter gázolajba és Spurit is egy tankot 1decit.
A garázsban játszadoztam és a porlasztós dobozomban ránéztem a másik tarcsi porlasztóra. Én azt hittem, hogy az nem passzol az én motoromhoz, de a múltkorában Tibibá666 leírta nekem a keresztreferenciákat.
Utána néztem a dolognak és nagyon meglepődtem, mert az EJBR02101Z és a EJBR01701Z cserélhetők egymással.
Tehát ez azt jelenti, hogy van még egy porlasztóm, nincs para, de azért ne történjen megint meglepetés.
Még annak kell utána nézni, hogy mit kell csinálni, ha esetleg csere kell, biztos, hogy van valami kódolni való, vagy esetleg valami más tenni való. Mind a kettő Euró 3-as. Azt még ma sem tudom, hogy mi történt a másikkal, de láttam a youtube
videon, hogy a "szerelő" egy átalakított csővel, beindított motornál (három henger ment), próbálta ki, hogy a porlasztó hogyan
működik. Ez a porlasztó szabadba nyomta a gázolajat és jól látható volt, hogy nem működik rendesen. Amelyik nem megfelelően "spriccelt" , az a beépítés után olyan hangokat produkált, és sántán járt a motor, mint az enyém egy hete.
Olvastad te is esetleg a cikket amit a csávó leírt ? Balika75 Megane-ja lehasalt , Mert valami savazásról írt a haver. Ráadásul debreceni, itt lakik a közelembe. Én ezt a savtémát abszolút nem értem. Hálás lennék, ha valaki megmagyarázná !