Az hülyeség lenne bevezetni, hogy ne az út hosszát, hanem adott település légvonalban lévő kilométer távolságát nézze a rendszer? Igy egységes díj lehetne a MÁV és Volán járatokon és nem kéne sakkozni, hogy Bp-Szobathely között melyik irany az olcsóbb
A közlekedéssel kapcsolatos részek a 148. oldalnál kezdődnek.
pl. ilyen is van benne:
Szeged Maty-ér megközelítését a Népligeti buszpályaudvar és a versenypálya közötti 162 km-t expressz buszjárattal is ki kell szolgálni (amely minisztériumi felmentéssel akár 110 km/h-val is közlekedhetne az autópályán, így a menetidő 1:30-ra csökkenne).
"Egyetlen ajánlattevőként a Mol Nyrt. nyerte a Volánbusz idei üzemanyag tenderét, nettó 126,7 milliárd forinttal - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A nyílt közbeszerzést hirdető Volánbusz Zrt. egyrészt a saját nevében, másrészt a Közlekedési Központok, továbbá a Volántrans Kft. megbízásából indította a tendert. A közbeszerzés két részből állt, az elsőben tartálykocsis kiszolgálást, míg a másodikban a közforgalmú üzemanyagkutaknál történő kiszolgálást kért az ajánlatkérő.
Az első rész ellenértéke nettó 112,8 milliárd, míg a másodiké nettó 13,9 milliárd forint lett. Az első részben 164 millió liter gázolaj és 9,3 millió liter benzin tartálykocsis szállítását kérte a Volán. Mindkét mennyiség 30 százalékkal csökkenhet.
A második részben - a benzinkutas kiszolgálásnál - a gázolaj mennyisége 20 millió, míg a benziné 412 ezer liter. A mennyiségek itt is 30 százalékkal lehetnek kisebbek a kértnél."
Flextronics is van Tab mellett Zalaegerszegen és Sárváron. A tabiba is járnak sokan más megyékből: Simontornya-Dég-Enying-Szabadhídvég-Tab, Dombóvár-Baté-Igal-Tab járatokkal a Récsei is jelen van a "Kaposos és Gemences" járatok mellett, plusz FlexTaxi Kaposvárról. Itt kb. 1900-2000 ember dolgozik mostanában.
Valószínűleg a cégek központi telephelyét, vagy bejegyzési helyét vették alapul, szóval jól láthatóan kicsit torz a kép. A statisztikák nem olyan részletesek és nagyon nehéz hozzájutni cégek telephely szintű részletes adataihoz, tehát még sok munkával sem lehet igazán pontos térképet létrehozni. A VOLÁN-ok nem ebből fogják megtudni, kivel érdemes jóban lenni. Szerintem a saját területüket pontosan ismerik most is.
Nagyjából 2006-08 körül lett bevonva néhány járat, az esti utolsók és a hajnali elsők "pótlására" az 1-es, 9-es, 4-es és a 8-as vonalakon. Ez tartott egészen addig, ameddig az Orangeways meg nem kapta a koncessziót, mert így neki már magának kellett leközlekedtetnie ezeket a járatokat, így az integrációnak ez az egyszerű formája is megszűnt. Akkoriban egyszerűbb volt a helyzet, mert sok vonal egyszerű sugárirányú volt és a Vonatkert ott volt egy köpésre az autóbusz-állomástól, így a helyköziek indulás után csak beugrottak oda.
Mióta visszakerült a Bácshoz a helyi üzem, azóta nincs ilyen. Szerintem azért, mert a körjáratokat jóval nehezebb bepótolni, ráadásul most már az új helyi végállomás is messze esik az autóbusz-állomástól. De elvi szinten nem lenne lehetetlen megoldani a dolgot, sőt, kéne is...
Az ÉNYKK-ról jut eszembe, az utasészrevétel-kezelésük elég sajátos:
Történt, hogy az egyik évközi menetrendi változás után az érintett vonalak kb. felét (~20 vonalat) hibásan (hiányzó oldalak, lelógó megállónevek stb.) töltöttek fel a pdf-es menetrendekhez. Jeleztem, hogy újra át kéne nézni a feltöltést. Erre visszaírtak, hogy nézzem át én újra, írjam össze a vonalszámokat, aztán talán foglalkoznak vele. Valahogy elfelejtődött a dolog, egy ideig nem foglalkoztam vele.
Az éves menetrendváltáskor jött a második felvonás: némely hibás oldalt menetrendváltozás miatt javítottak, nosza összeírtam azokat, amik továbbra is hibásan szerepeltek. Ezúttal arra hivatkozva nem cserélték ki a hibás fájlokat*, hogy az e-mailben nem adtam meg a postacímem és telefonszámomat...
*
Álljon itt e lista:
6605 vissza irány hiányzik
6648 vissza irány hiányzik
6811 oda irányban a korai, vissza irányban a késői járatok hiányoznak
6861 oda irányban a korai járatok hiányoznak
6921 vissza irány hiányzik
7055 vissza irány hiányzik, km és megállónév oszlopok nem olvashatóak
Ha tudom hogy sokáig várok minek járassam a motort. Fűtés attól függetlenül is van. Rákapcsolja a keringetőt, de azt hiszem 10perc állástól még keringető nélkül sem kéne annyira lehűlnie a fűtésnek, főleg nem az utastérnek.
Örülök, hogy épp rátaláltam erre a topikra! Több módon és ÉNYKK elérhetőségen próbáltam választ kapni erre a kérdésre, de sikertelenül. Miért jó az egyes sofőröknek, ha majd minden vasúti átjáróban, piros lámpánál vagy bárhol 10 perc várakozás miatt leállítgatja a buszt? Emellett nem is fűt rendesen(Bár gondolom ha nem jár a motor, akkor a buszon sincs fűtés...). Ezt csupán egy járaton tapasztalom, ezért nem is értem az okát. Jutalékot kap a megtakarított gázolaj mennyisége után? Vagy nap végén leszívja? Vagy miért jó ez neki?
Nem tudom, a DDKK az egyik cég, akinek a honlapján egyáltalán nincs információ a helyi-helyközi összefonódásokról, mindössze a paksi 5-ös és a siófoki 3-as menetrendjében van utalás rá.
Veszprém: a Zirc felé/felől közlekedő ex Balaton Volános járatokon elfogadják a 23-as vonalra szóló egyvonalas, valamint az összvonalas helyijáratbérletet, amenyiben az utas Kádárta vagy Gyulafirátót városrészekbe/ből utazik. Gyulafirátót--Veszprém ill. Kádárta--Veszprém viszonylatban ezeken a járatokon csak a helyi tarifa érvényes.
Érdekességek:
- a 23-as helyijáratokon nem fogadják el a Zirc--Veszprém viszonylatú helyközi bérletet.
- Az ex Bakony Volán járatai Zirc felé csak felszállók részére állnak meg Gyulafirátóton, vissza irányban pedig csak leszálló utasok részére.
- A Volánbusz vasárnapi Budapest--Veszprém--Zirc (és vissza) járata le- és felszállókat is kiszolgál Gyulafirátóton, de ott kivételesen helyközi tarifa érvényes, a helyi jegyek/bérletek nem.
Ezenkívül a helyi és a helyközi hálózat teljesen különálló.
Fonyódon is igénybe lehet venni helyi bérlettel helyközi járatokat, de nem tudom, hogyan működik a valóságban. Többször utaztam keresztül Fonyódon úgy, hogy helyi bérletes kisiskolások szálltak föl. Lehet, hogy csak egy-két járat van, mint Siófokon is, és sikerült pont olyat kifogni.
Tavaly nyáron Veszprémben az Aréna/Tesco előtti megállótól mentem be a buszállomásra helyközivel. A busz megállt, sofőrbá szó nélkül adta a jegyet.
A helyközi járatok mennyire lettek bevonva a helyi közlekedésbe? Vannak városok, ahol a helyköziek közül kivétel nélkül minden járatot igénybe lehet venni helyi tarifával a városon belül (pl. Érd), vannak, ahol csak bizonyos járatokat (pl. Siófok, az újonnan létrehozott 6007, Siófok-Balatonszabadi-Siójut menetrendi mezővel, összesen 4 járattal). Baja hol tart ilyen tekintetben?
Mi a baj vele? Egyetlen olyan számozási rendszer az országban ami a városhatáron túl is lát és a szomszéd megyékhez/agglomerációkhoz/közlekedési szövetségekhez is csatlakozni tud. Ezen az elven gyakorlatilag gubanc nélkül végig lehetne számozni az összes helyi és elvárosi viszonylatot az országban. Aminek én azért örülnék, mert azt feltételezné hogy a közösségi közlekedés ennél fontosabb vagy legalábbis annak tartott problémáit már megoldották.
A vasútállomásnak napi 6-700 fős az utasforgalma. De ennek egy jelentős hányada, iskolanapokon kb. 400 fő, diák, de az meg nem száll át helyi járatra...
Az új végállomás a Déri Frigyes sétány, lényegileg a fő tér (Szentháromság tér) szomszédságában van, szóval igen jó helyen van. A belváros kb. a Déri Frigyes sétánytól kezdődik (a főtér ettől nyugatra, a sétáló utca pedig nyugatra, a főtértől északra fekszik) és kb. az autóbusz-állomásig tart, de a súlypontja a helyijáratok vonalától, a Déri Frigyes sétány-Jelky tér vonaltól nyugatra fekszik.
Azzal, hogy most a Vonatkertből átköltöztünk a Déri Frigyes sétányra, az északról és nyugatról jövő helyi járatok (1,12,112,121,4) jobban jártak, de a délről jövők (6,68,8,86,65) nem, mert azok már nem értinik a Jelky teret, vagy a Főiskolát, (errefelé már át kell szállni) márpedig ezekbe a megállókba még volt utasforgalom, nemcsak a főtér környékére megy mindenki. Tehát amolyan fából vaskarika módon költözött át a végállomás az egyik szar helyről a másik, kevésbé szar helyre. A haszon legalább annyi, hogy a hálózat asszimterikussága és a déli irányú vonalak menetrendi túlfeszítettsége megszűnt.
Igazából a legjobb helyen a Jelky tér volt, az volt a legjobb a hálózat és a belváros súlypontjainak összehozása szempontjából. Ezt fel kellett adni, mert valaki kitalálta a Vonatkertet, meg a Jelky téret hosszú távon egy nagy körforgalmú térré akarják alakítani. De ez csak nagyon távoli terv, már 10-15 éve is beszéltek róla és semmi nem történt idáig, a régi buszállomás helyén meg csak személyautók parkolnak...