Ezért így 60-at sehol nem kapsz. Ha ráköltesz még ennyit, akkor esetleg ki tudsz belőle venni közel ennyit (de erre nem fogadnék nagyobb tétben), de ki tudja, mennyi idő alatt. Aki azt mondja, simán ér 80-at, az adja el így, "áron alul" LOL 60-ért fél nap alatt, és fizesse ki a gitárodat KP-ben. Ez viccnek is gyenge. Biztos én vagyok elkényeztetve, de egy ilyen régi csövön - ami, valljuk be, új korában sem volt egy csoda - senkit nem kényszerítenék játszani, pedig hányan tanulnak ilyenen... (Fújtam anno B&S szaxit, bár tény, hogy nem sokáig.)
Szia I.C.A. ! Boccs hogy beleszólok, de ez a szaxi nagyon gáz! Akkor inkább ujonnan veszel egy olcsóbb hangszert ami tanuláshoz megfelelő! Pl : palatino 130000! Most vettem nagyon sirály!
Hát, ez elég furán néz ki. Nem az a B&S, amire én gondoltam, bár NDK, az biztos, de valami ős darab. A minimum 80 az barokkos túlzás, viszont minimum 60-at rá kell költeni, az szinte biztos (ennyi ma egy generál).
ha rendben van az a B&S, akkor mindenképpen megéri. Valószínűleg régi NDK-s, ha egy ilyen gitárért cserélik el, mert az új B&S-ek többszázas kategória.A régi NDK hangszerek jók voltak, de így látatlanban az a hangszer a kuka szeméttől a csodálatosig terjedhet, úgyhogy nézze meg valaki előbb. Bármi hiba lehet, te max annyit tudsz megnézni, nincs-e nagyon összeverve.
kérdésem lenne olyan emberekhez akik járatosak a szaxofon témában! jómagam gitáros vagyok ezért nem értek a szaxofonokhoz. el akarom adni vagy cserélni az egyik gitáromat és valaki felajánlott cserébe egy B&S márkájú szaxofont. Gondolkodom rajta, hogy belemegyek az üzletbe. A gitárom 60-70 ezer ft értékű. Az lenne a kérdésem, hogy ez a B&S jó márkának számít-e a sayofonok között valamint mire kell odafigyelni egy szaxofonnál, milyen hibái lehetnek amit egy avatatlan szem nem lát. Egy szóval megéri e nekem ez a biznisz vagy sem. Nyilván így látatlanban nehéz megmondani de aki ért hozzá talán mégis tud segíteni . valamelyest.
Segítséget kérnék, vagy legalábbis valamilyen segígtség nyújtást, amit előre köszönök!
Fúvástechnikámmal lenne egy kis probléma, de szinte bizonyos, hogy nem csak nekem van ilyesféle problémám....ez a probléma pedig a gyors staccato...milyen fúvástechnikai gyakorlatokkal tudom kigyakorolni, hogy a "staccato-m" kellőképpen gors, szabályozható, és tetszetős legyen?
Már Piréziában hamisítják a jól bevált, minőségi kínai brendeket? Atyaég, hová leszünk így, ha már ezt a törvényességet kínosan betartó, tisztességgel, minőségi iparosmunkával feltörekvő szegény kis ázsiai országot sem tudjuk megvédeni a mindent felhabzsoló, maga alá gyűrő, gaz piréz hordától, amelynek tagjai nem ismernek sem Istent, sem embert, sem márkanévhez fűződő, sem szomszédos jogokat. :-)
Szerintetek a palatino b-tenor szaxi tanuláshoz megfelelő? Vajon milyen a hangja? És a thomann szaxi? Az milyen nemzetiségű????????????? A válaszokat előre is köszi! Szaxofon quartettot szeretnék csinálni! Nyíregyházi vagyok írjon akit érdekel!!!!
Na, megvolt a Vandoren fej első "eredménye": a szomszéd tiltakozik. De jó is annak, aki a munkahelyén gyakorolhat...! Az enyém sajnos szintén bérházban van :((
De, mindenhol ismerik a Thomann árait, de nem mindenhol igazodnak hozzá. Vagyis inkább nagyon ritka, hogy igazodnak hozzá. Passacaglia amúgy rendes hely, de nem bolt (legalábbis nem ez a fő profiljuk). Nyilván beadták hozzájuk a hangszert, aztán, ha elmegy ennyiért, akkor elmegy. Minden annyiba kerül, amennyit megadnak érte.
Ebben a kategóriában (Keilwerth, Schagerl stb.) szerintem az ízlés/pénztárca dönt. Eldöntöd, megéri-e egy viszonylag korrektül ellenőrzött kínai hangszer annyiért, amennyi, vagy nem. Számít-e, hogy mi van ráírva? Számít-e a csicsa? Melyik márkás hangszerről van lopva, annak tetszik-e a fogása? Ilyesmi dönthet. Thomann ugyanez a kategória, de mivel nem egy híres név áll mögötte, kicsit Tesco-gazdaságos fílingje van. Aztán van akit ez zavar, és van akit nem.
...vagy az esztergomi Suzuki. Püff neki! Akkor mindjárt reálisabb a 200-220e mint ár. 250-ért már vadonatújat lehet kapni a Thomann-nál - 3 év garanciával. És ezt a Passacagliában nem tudják? (Ott találtam.) A Keilwerth ST-90 altról hallottál már valamit (jót/rosszat)?
A fej számít a legtöbbet. Volt tanítványom Palatino tenor hangszere olyan szinten megtáltosodott egy fém Vandoren fejtől (ami mellesleg 20000-el többe került, mint a hangszer :)), hogy leesett az állam. Lehúzás, minőség, szájtípus, gyakorlat stb. együtt rengeteget számít, és egy jó fúvóka tsodákra képes.
Szerintem szaxofon esetében nem. Nem akarlak kiábrándítani amúgy, de tudomásom szerint a 275-ös soha nem készült Japánban, csak az első szériára az van írva. Tudom, szemétség, de ezt hívják manapság kereskedelemnek. Persze vitát nem szeretnék erről nyitni, mert dokumentumok nekem sincsenek a kezemben, és nem voltam a Japán/taiwani/kínai gyárban sem. Csak olyan ez, mint az Ausztriában készülő Schagerl...
Wow! Hát tényleg rengeteget számít a fej. Jóideje szenvedtem a kölcsönAmatihoz kapott, házilag megbarkácsolt fúvókával. Az Istennek sem sikerült egy valamire való, egészséges hangot kicsikarni belőle (mondjuk a lakótelepi lakásban, ahol fújom, ez nem túl nagy hátrány, viszont az intonálás kínkeserves vele), és a szaxi hangja is olyan volt mint a duda. Pár napja kaptam kölcsön egy közepes húzású Vandoren fejet, és láss csodát: az ócska Amati Classicból szép egészséges, erőteljes hangok keltek életre - no és végre szép, telt szaxofonhangja van!
Vagy lehet, hogy a másik fej 6-os húzása az eddigi sikertelenség oka?
Amúgy a YAS275 újonnan 300. 250-ért nagyon jó állapotban kell lennie. (Thomannál meg 928 eu-ért kottaállványt, szaxiállványt, Seiko metronómot, meg nádtartó dobozt adnak mellé.....)
A tanuló esetleg nem tudja, mit akar. Vesznek neki egy szaxit 700000-ért, aztán 2 év múlva kiderül, hogy inkább zongorázni akar, a hangszert meg lehet árulni 400-ért, mert kb. ennyi az áresés új és használt között.
Én inkább az új, olcsó, jó kínai hangszerek pártján vagyok, mint a használt márkásén, pontosan ebből az okból. Ha van egy bejáratott márka (mint teszemazt a Thomann), azt meg lehet venni (ki lehet fizetni viszonylag), mert kb. annyi az ára, mint egy generálnak, valamint el lehet adni elég kis veszteséggel, ha mégsem kell. Ezzel szemben egy kitudjamilyen használtat inkább profi vegyen, mert tudja, mit kell nézni, hallani, valamint az árakkal is jobban tisztában van.
Persze én is úgy gondolom, hogy legjobb a legjobbon tanulni, de amíg több havi fizetésbe kerül, meggondolja az ember (arról nem is beszélve, hogy az én Thomannjaim királyok, mondjon/gondoljon mindenki, amit akar. :)).
Hogy ne sikkadjon el a kérdés: miért gyártanak különböző szintű (tanuló, haladó, félprofi, profi) hangszereket? Hogy ne lőjünk ágyúval verébre? A kezdőnek eleve kezdő hangszert ajánlatos vennie, vagy a tanulás szempontjából jobban jár, ha vesz egy ugyanolyan árú (jó) használtat? Esetleg megszólaltatási nehézségeket jelent számára, ha nem kezdő hangszert használ tanuláshoz?
A hangszer külsőre ugyanaz, a felszereltsége is: ugyanúgy textilzsákban, ugyanaz a kemény műanyag doboz, pár fehér kesztyű, tisztítókendő, ugyanaz a gagyi műanyag fej, csálé ligatúra (ha ugyan annak lehet nevezni azt a sárga pléhlemezt)... de azért talán igazad van, az Invotone finomabb kivitelűnek tűnt (lehet, hogy egy másik műszakban gyártották?). Egy kérdés: miért gyártanak különböző szintű (tanuló, haladó, félprofi, profi) hangszereket? A kezdőnek eleve kezdő hangszert ajánlatos vennie, vagy a tanulás szempontjából jobban jár, ha vesz egy ugyanolyan árú (jó) használtat?
Nem teljesen ugyanaz a kettő. Invotone van a látókörömben egy, megfelelő hangú, tiszta hangszer 2 éve zúzza egy tizenéves fiatalember, nem tudom, milyen napi gyakorisággal, de a hangszer jól bírja.