borzoll: én úgy tudom, hogy idén már elkezdik a fejlesztéseket: lesznek hangárok, kiszolgáló épületek, parkoló stb.
Ugye mi találkoztunk 2002 őszén, amikor Tárnokon modellt reptetett fuhur1 resellerrel, kinnt volt Puci is.
Apropo Gyúrói reptér...
Tud valaki valamit rola, mikor várhato egyáltalán valami fejlesztés, fejlődés? Tudok(unk) mi is segiteni benne?
Tök jo a terület, csak még nulla élet van...gondolom mert még nem elég ismert vagy mert még nincs ott semmi. A megközelithetősége egyelőre elég tragikus (hosszú sáros/poros földút).
Idén már kétszer is jot repültünk ott, köszönet érte a tulajnak!!!!!Remélem ezek után is kijárhatunk időnként.
Albert: kiváncsi vagyok, hogy fog működni ez a dolog a (közel?)jövőben megnyíló gyúrói reptéren. Remélem nem lesznek ilyen problémák és jól ki fognak jönni egymással a különböző repülőágakat űzők. A vitorla iskolakőr Pusztazámor felé lesz, a motoros pedig gyúró irányában. Reprádió kötelező lesz, szóval SZVSZ adottak lesznek a feltételek a konfliktusmentes, nyugodt repüzemhez.
Mölders, egy jó régi hozzászólásodra reagálok: átkozottul egyetértek veled. Debrecenben egyébként így működik a dolog, hála a jó égnek. Legalábbis egyelőre így tapasztalom. Kicsit morgunk egymásra, pl. ha nem tudunk vitorlával felszállni, mert potyognak ránk az ernyősök, vagy bevág valaki sárkánnyal eléd iskolakorön.., de összességében jól megvagyunk, a kölcsönös tisztelet működik.
Fuhur sajnálom a kocsid és neked meg részvétem (ügyintézésileg).
Tegnap repcsiztem (nem eleget)Gyurón. Kinn volt Puci is. Ő is repcsizett plussz jött egy hátimotoros ernyős srác (helybéli) kocsival, hogy összerakja a cuccot és repül. Az oktatója szárnyon érkezett Vál felől.
Erős lökéses szél volt úgyhogy egy kissé kockás volt a levegő, de késő estére (kb. 3/4 7)azért leállt. Puci úgy fogalmazott olyan, mintha állandóan légcsavarszélben repülnénk.
Beköszöntünk 01-300-hoz (Tóth Andris)is Pusztazámoron.
Kár hogy nem voltál kint...élet volt
Hetvegere megint (meg mindig) jo ido igerkezik....Csak hetfotol varhato egy kis eso:(www.weatheronline.co.uk)
Ha tudok vasarnap kimegyek Puszta(m)zamorra, 15-16 h korul.Ugyis mar nyari idoszamitas lesz: napnyugta kb. 19.30 korul...de addig repulok amig latok (plussz meg egy kicsit):)))))))
Fuhur! Esetleg (bocs inkabb: talan) kijossz? Szolok Pucilacinak (papa lima) is.
Köszönöm az infokat...Nagyon jol hangzik!
Tényleg meg kell látogatni Titeket.
Kényelmes pilóták, hangárba motorozás, nyitva tárolás...ezek nekünk (fuhurral) mindig is csak vágyálmok voltak. Már-már el sem hittük, hogy ilyen is van valahol a világon:))
Bizsereg a tenyrem a trapéz után...
Nem hallottam hogy motoros sárkánytól kértek volna eddig leszállási illetéket, szerintem a sportrepülőktől nem is fognak. Ha utasokat reptetne valaki hivatalosan, és kiderülne, azt lehet megpróbálnák lehúzni, de nálunk csak "szoktató" repülések vannak.
A tárolás 1-2 napra biztosan nem gond, bár jelenleg tele a hangár, csak középen van hely, de akkor a hátul lévőknek ki kell tolni az útból a gépet. Nálunk olyan kényelmesek a pilóták, hogy nem tologatják a trike-ot, hanem járó motorral állnak be. Ha levennék a szárnyakat, akár 30 gép is elférne, de egyenlőre még itt nem tartunk.
Ha tábor, vagy verseny van, szoktak a reptéren sátrazni, de a közelben van egy strand, ahol néhány száz Ft-ért lehet kempingezni, és még a medencéket is lehet használni.
Hát ez nagyon frankón hangzik. Szerintem nyáron már el is kezdem a tanulást. Még előtte le kell diplomázni, de ha letettem, akkor megyek repkedni. Anyám szívrohamot fog kapni! Asszongya, ha már ennyi pénzt belefeccölt a taníttatásba, akkor már ne zuhanjak le az égből. :-)) Igazság szerint még nem tudom eldönteni, hogy siklóernyőzzek, vagy sárkányozzak, mert az ernyővel sík talajról is el lehet startolni csak úgy "natúr", viszont a gyaloghoz nem árt a csörlőzés. (Fel lehet egyáltalán csak nekifutással szállni önerőből?) Én a sárkány felé húzok, mert merev, azt pedig jobban komálom, mint az összecsukló paplanernyőt.
A fateromtól örököltem a smucigságot, úgyhogy megkérdezem: mennyibe kerül egy kiképzés? Olyanra gondolok, amikor már egyedül repülök. Saccra mondtok egy összeget?
A "bűz" igaz, bár én repültem már virágillatúban is. Az kellemeseb :) Alegtöbbje szagtalan, vagy fű, szalma szagú.
A sziget felett tekerő vitorlának jóval nagyobb a siklószáma, tehát, ha lerohad, haza tud siklani. A gyalogsárkány pedig behullik a nyaralók közé. Persze, ha van leszállásra alkalmas terület, ....
Mikor repülhetsz egyedül?
Ez sokmindentől függ. Gyalognál az "A" vizsgát követően mehetsz magas startra. Addig csak kb fél perces siklások "S"-elések start, leszállás gyakorlások vannak. Az "A" vizsga (emlékeim szerint) abból áll, hogy bemutatod ezt a kb. fél perces tudásodat többször. Utánna jön a seggre pacsi és mehetsz magas startra. Itt sem egyedül. Az oktató figyel és elmeséli a gondokat, tapasztalatokat. Egyedül repülsz már (gyalognál a kezdetektől fogva) de mindíg van aki felügyel. Tehát, nem repülhetsz úgy, hogy ne legyen a starton egy oktató se! Előfordul, hogy páran lejtőznek, téged pedig az oktató nem enged, mert a tudásod még nem elég ahoz a szélhez, turbulenciához, tömeghez (sokan vannak a lejtőn).
Aztán szép lassan meglesz az első 10 perc (egy startból), később az első termik és lassan-lassan elindulhatsz a sziget felé. :)
Először gyalogozni akarok, és ha már megy, csak akkor váltanék majd sárkányrepülőre. Végül is én csak arra vágyom, hogy önerőből emelkedni tudjak, fel a felhőkig.
Azt nem értem, hogy miért nem jó a sziget fölé menni a gyaloggal. Mások a viszonyok? Nagyon fújdogál a szél? Gyakorta látok vitorlázórepülőket körözni, szerintem azt is csak a termik emeli. Mikor éri el a növendék azt a szintet, amikor egyedül is felemelkedhet, és nem kell hozzá az oktató? Mert van a közelbe egy bazi nagy mező, amire alkalomadtán le lehetne szállni, és az a szigeten van.
Egyébként most olvastam valahol, hogyha bűzt érez az ember a levegőben, akkor az egy fincsi kis termik, és határozottan bele kell szállni. Mondjuk ez siklóernyősöknek volt tanács.:-)
Sajnos amióta "nemzetközi" lett a debreceni reptér, kötelező a reprádó használata. Csak akkor lehet elsumákolni, ha kötelékben repülünk, és legalább az egyik gépen van rádió.
Nyugalom! Az utcáról nem fogsz repülni. A sziget fölé se nagyom ajánlott gyaloggal betévedni. Motorossal voltam már én is, de az más tészta.
Mobil működik kb 300 méterig, de sisakba épített hangszóróval és mikrofonnal, mert nem csak a motorzúgás nagy, de a mikrofont is fújja a szél, ezért annak is a zárt sisakon belül ajánlott lennie.
Nem teljesen világos, hogy gyalogozni, vagy motorozni akarsz megtanulni. Más! Jó, nem teljesen, de külön pecsét a startkönyve és ennek megfelelően átképzés is kell!
A gép építésben nem tudom, mekkora a tapasztalatod, de ha abból indulsz ki, hogy néhány cső, sodrony, meg vászon, akkor erőteljesen ellenjavallt!!! Szerintem jobban jársz, ha megveszel egy gépet, aminek minden papírja megvan.
Üdv,
Fuhur
Ps. Nem kötözködök, de jobb ha az elején megismered a problémákat és a lehetőségeket. :)
Kösz a tanácsokat, valamelyik hétvégén kisurranok, és megnézem a Hármashatárhegyet, és a dunakeszi repteret is, hátha akad valami kósza gyalogos. Ha előbb kiképezni kell, akkor még várnom kell a sárkányvásárlással, mert annyi pénzem nincs egyszerre, gondolom a kiképzés sincs ingyen. Mennyi pénzbe kerül mostanság, egy ilyen? Próbáltam rákeresni a neten a gyalogosokra, de csak a siklóernyősökkel foglalkoznak. Micsoda diszkrimináció! (viszont láttam 40 eft-ért egy csőrlőzhető gyalogot, biztos átverés, nem?)
Egyébként nézegettem itt az összetákolt motorosrepülőket, és nagyon tetszettek. én is összeütögetnék egy ilyet, milyen jó lenne, ha felrepülnék vele az utcából! Hogy néznének a szomszédok! (persze jól körülnézek, nincs-e rendőr, nehogy nyakonvágjon!) Nyáron a Szentendrei szigeten nyaralok, és már nagyon kiváncsi vagyok, hogy nézünk ki fölülről, piciben. Van pár jó kis mező, ami felett biztos akad sok termik, meg hát közel van a Duna is. Még egy kérdés: mobilt felvisztek az égbe? Lehet telefonálni a motorzúgástól?