Keresés

Részletes keresés

ivódzsima Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22024

na ez az...

Előzmény: BoGar (22016)
Macika Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22023

Pontosan így van!

Előzmény: nopánick (22022)
nopánick Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22022

Nézzük csak mikor hátrány... valóban...

 

Ha, csak egy sáv van akkor, ugye tökmindegy !

Mindenképpen szív.

 

Ha, van külön bal-egyenes és bal-jobb sáv, akkor kb. tökmindegy.

Mert bármely sávba áll is, igazából 50% rá az esélye, hogy lesz előtte kanyarodó is.

Itt, ugye akkor szív, ha ÉPPEN ELSŐ LENNE a másik sávban és

ezért nem mögém állna be, látva az indexem....

 

Ha, van külön csak egyenes sáv is, akkor a sietős mindig álljon oda.

Mert, a kanyarodó-egyenes sávban 50% az esélye a szívásra...

 

Szóval, ha első vagyok és ő a második, akkor a szívás esélye

TÖBB sáv esetén, sáv kiosztástól függően 6,25 vagy 12,5% vagy 25%

 

Nem tűnik, akkora tragédiának...

 

Ha, nem a második éppen, akkor meg cirka 50%

a szívás esélye a nem csak egyenes sávokban.

 

Ha, éppen a sokadik, akkor meg úgyis kb 100%, hogy szív... valaki miatt.

 

--------------

 

Vagyis, ha éppen egyedül állok még csak, akkor van némi alapja morgásodnak.

A többi esetben, már lényegtelenné válik a dolog...

 

Előzmény: BoGar (22017)
Macika Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22021

Ha csak az itthoni (hasra ütök 5-6 %-nyi) automata váltósok csinálnák ezt, akkor nem lenne annyira zavaró. De sajnos NAGYON nem csak ők teszik.

Lehet látni, lenyúl-e indulás előtt. Szoktam figyelni. 10-ből 9x igen...

Előzmény: ivódzsima (22001)
Macika Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22020

Általában egy oldalon szoktunk állni, de ez most nem OK.

Olyan, mint ha te akarnád megmondani, mit is jelent a KRESZ szerinti időben irányjelzés. Ráadásul rosszul.

 

Kétségtelen, hogy pl. az Ajtósin a Herminánál (rengeteget járok arra) a belső sávban haladók megszívhatják, ha állnak a pirosnál és az előttük lévő nem jelzi még hosszas 10másodpercekkel a zöld előtt a balra kanyarodási szándékát, ám rutinos ember nem is áll be a belső sávba, mert szinte minen pirosra jut egy troli, az meg rohadt nehezen tud balra kanyarodni az egyszerre elengedett egyenesen haladók és szemből balra kanyarodók miatt. EZ a hiba, nem az irányjelzés.

Előzmény: BoGar (22017)
Macika Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22019

Maximálisan egyetértek mind3 állításoddal...

Előzmény: nopánick (22008)
Macika Creative Commons License 2011.12.31 0 0 22018

Igazad van, vannak olyanok, akik az előttük elszáguldó vonatot sem veszik észre és ráhajtanak a sínekre. Ám az ilyenek a figyelmetlenek, szerintem biztosan nem azért hajtott át 80-nal a keresztbe soron, mert sietett, hanem mert még csak a pirosat sem vette észre.

Sajnos ilyen figyelmetlen embereken múlik az életünk, ha beszállunk a közlekedés c. társasjátékba.

Előzmény: Byk001 (21996)
BoGar Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22017

A kanyarodás megkezdése előtt időben! Nem akkor, amikor rögtön kanyarodni fogsz. Időben jelezni kell. Az nem minősül időbeni jelzésnek, ha a kereszteződés előtt állsz a lámpánál, és nem jelzel. Honnan tudják a mögötted jövök, merre fogsz elindulni a zöld jelzésnél? Nekem úgy tanították, a lámpánál megállva is jeleznem kell.

Előzmény: nopánick (22009)
BoGar Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22016

Látom, nagyon nem érted. Állsz a pirosnál. Nem indexelsz. Jönnek az autók. Beáll mögéd, mert nem indexelsz, azt hiszi, jó helyen van, te is egyenesen fogsz menni, mint ő. De nem, te elkezdesz egyszer csak balra indexelni, majd a kereszteződés közepén megállsz, mert nem tudsz átjutni a szembe jövöktől, őt meg feltart, aki be sem állt volna mögéd, ha tudja előre, hogy te balra mész.

Előzmény: Byk001 (22007)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22014

Hja, öregszik az ember. Időnként van olyan, hogy lusta vagyok fékezni is. Nekem csak ezért kéne ótómata. :)

Kicsit el voltam tájolódva a dsg-vel, de most beleolvastam. Tényleg odabasz.

 

Mióta mész lassabban az eső miatt ?! Orvos látott? :)

Előzmény: Törölt nick (22013)
ivódzsima Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22012

ha nem, hát nem...

 

ráadásul a szolgálati kocsijaim csak kézisek voltak...nem is értették, hogy nem tévedek...kellene? nem, csak furcsa...

 

rutin, meg az évek...

hát ha így sikerülne a jövő év is, elégedett lennék...köszönöm.

azt nem írom, hogy buék, mert kiugrok az ablakon, inkább sok serencsét!

Előzmény: M.Sanyi (22011)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22011

Nem vagyok aranyos. Ha arra gondoltam volna, akkor azt írom.  :))

Nagyon keveset vezettem ótómatát, még ott tartottam, hogy a bal lábamat keresztbe teszem a jobb mögött és akkor nincs baj. :))

Amúgy mivel sokat megyek városban, hamar meg tudnám szeretni. Kicsit irígy is vagyok rá, de azért ugye van annak is hátulütője és ismerem a korlátaimat, tehát marad a kézi.

 

Így legyen és Nektek is legalább így sikerüljön a következő év ! :)

Előzmény: ivódzsima (22006)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22010

A swiftesek külön feltosszák vele az én agyamat is !  :)

Előzmény: Pitrinkó (22003)
nopánick Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22009

Ez így szabálytalan,

 

Miért is sazbálytalan?!!!

 

MÁR a kanyarodás megkezdése előtt jelzek!

És még bőven a kellő időben.

 

 

Ha haladás közben váltasz irányt akkor is max

3-4 másodperccel előbb indexelsz és kap infót a hátsó.

 

Vagy Te már órákkal előre jelzel, hogy a hátsó idegbajt kapjon Tőled?

Mert nem tudja, hogy aztán vajon mikor is akarsz már végre irányt váltani?!

Mert már félórája indexelsz ... de semmi nem történik.

 

Ez is egy igencsak bunkó szokása pár embernek, sajnos...

A túl korai, fölöslegesen túl hosszú idejű indexelés.

Ami már bőven nem a "kellő időben megkezdett", ahogy azt a KRESZ elvárja.

Előzmény: nopánick (22008)
nopánick Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22008

"Ha ELSŐ-MÁSODIK vagyok, akkor a várható sárga előtt egy kicsivel rakom ki és kész...

HA sokadik, akkro meg a lámpa közelébe érve, mert akkor is elég."

 

Ez így szabálytalan, ráadásul megtéveszted a mögötted állokat,

 

 

Mi a jó anyjával téveszteném meg, amíg ál?!!! ill messze van még a lámpától.

 

akik nem tudják, hogy úgy állnak be mögéd, hogy nem tudnak időben

egyenes tovább haladni, mert te feltartod őket.

 

Tartja halál... IDŐBEN megtudja a szándékom, marad 3-5 másodperce a döntésre.

Akinek ez nem elég az ne is vezessen...

 

 

Amikor balra kanyarodsz a szemből érkezőket meg kell várnod.

Vagy azt is el akarod hitetni velem, hogy az egyenesen érkezők előtt is áthajtottál?

 

Ha első vagyok (sőt néha másodikként is) elszoktam tudni menni simán balra is!

Annyira tetű lassú a szemből egyenesek zöme...

Előzmény: BoGar (22005)
Byk001 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22007

Nem igazán értem a problémdat. Két eset lehetséges. Balra akarok kanyarodni, és behúzódom középre, ahogy kell, vagy nem húzódom be középre. Ha behúzódtam, az már elég gyanús kellene, hogy legyen, de általában az ember zöldnél úgyis gurul előre kicsit, hogy azt is megspórolja, ha lesz annyi hely, hogy beforduljon, tehát ha be is állt mögém valaki, aki egyenesen akar menni, az is ki tud kerülni jobbról. Főleg, ha fel is tud készülni rá, mert a piros végénél már indexelek.

Ha nem húzódom be középre, akkor tökmindegy, hogy tudja-e vagy sem, hogy balra akarok kanyarodni, mert úgysem fér el mellettem, hacsak zöldnél az előreguruláskor nem húzódom be, de akor meg még jobban is járt esetleg, hogy mögém állt. Az meg, hogy lassabban indulok a kanyarodás miatt, tökmind1, mert már elindulás előtt jelzem, hogy kanyarodni fogok, tehát lassabb indulásra számítson.

Előzmény: BoGar (22005)
ivódzsima Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22006

aranyos vagy, ilyen finoman célozni a P- használatára, ez igen..    ....egyébként jogos... de  a gépkönyv kifejezetten tiltja  az állandó déből ki, débe be technikát...ha ez megnyugtat valakit is, nekem is folyik a szemem, ha "kolléga" áll előttem....a "tengeren túl" nem foglalkozik ezzel senki...

 

nasszóval igazad van, bocsánat......olvasom, hogy a ködlámpa...na, az igen...amikor melléérek, és nagy tisztelettel bátorkodom merészelni szólni, rémülten keresi, hogy mi is az? neki van olyanja?    és tényleg nem tudja..  ezért nem használok soha ködlámpát, maximum autópályán...de városban soha....ettől már csak a felfelé hordó összevisszaberakott xenon a rosszabb...

 

újévi kívánságként, legyen boldog évetek,  a Nejednek vehess egy automatát...(nagy élmény egyébként)

Előzmény: M.Sanyi (22002)
BoGar Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22005

"Ha ELSŐ-MÁSODIK vagyok, akkor a várható sárga előtt egy kicsivel rakom ki és kész...

HA sokadik, akkro meg a lámpa közeléeb érve, merat kkor is elég."

 

Ez így szabálytalan, ráadásul megtéveszted a mögötted állokat, akik nem tudják, hogy úgy állnak be mögéd, hogy nem tudnak időben egyenes tovább haladni, mert te feltartod őket.

 

"Már rég átértem-elkanyarodtam, mire egyáltalán elindul a mögöttem álló hülye :-(

10-ből legalább 8X ez van..."

Aha, persze. Az ég meg zöld. :DDD

Amikor balra kanyarodsz a szemből érkezőket meg kell várnod. Vagy azt is el akarod hitetni velem, hogy az egyenesen érkezők előtt is áthajtottál?

Előzmény: nopánick (22000)
BoGar Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22004

Ha jól emlékszem, akkor az olyan sávban nem kell irányt jelezni, ahonnan csak egy irányba lehet menni, mivel a kötelező haladási irányt követi.

Előzmény: Pitrinkó (21999)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22003

A féklámpa egy dolog, amiért lőnék, az a hátsó ködlámpa. Évente ha 10 percig van rá szükség, én betiltanám. Sok fasz meg felnyomja esőben - és elvakít mindenkit.

Előzmény: M.Sanyi (22002)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22002

Múltkor ültünk a kocsiban. Előttünk egy újabb szuper kocsi. Természetesen a retinámat már kiégette a féklámpája, de ahogy lelépett róla elindult. Asszony  hisztizett, mire elmagyaráztam neki. Lehet én sem venném ki minden pirosnál D-ből.

Előzmény: ivódzsima (22001)
ivódzsima Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22001

tanácsot kérnék...húsz éve, hogy automata kocsival járok(a nejem is), ráadásul a kúszósabb fajtákkal.... mit tegyek?

 

az útszéli válaszokon ugorjunk, valami életszerűbb...ha szabadna...

 

 

Előzmény: Macika (21990)
nopánick Creative Commons License 2011.12.30 0 0 22000

akor is mennie kell, mert ezzel tájékoztatja a mögötte állok, merre fog tovább indulni.

 

Hát én biza' nem szoktam végig indexelni 1-2 perceket a lámpánál, mert minek?!!

 

Ha ELSŐ-MÁSODIK vagyok, akkor a várható sárga előtt egy kicsivel rakom ki és kész...

HA sokadik, akkro meg a lámpa közeléeb érve, merat kkor is elég.

 

De, általában, eh elől állok akkor fölösleges is :-)

Mert a tipikus lassú-lusta köcsög, úgyis lemarad általában mögöttem.

Már rég átértem-elkanyarodtam, mire egyáltalán elindul a mögöttem álló hülye :-(

10-ből legalább 8X ez van...

 

Amikor előttem szarol és nem akrja találni azt kibaszott gázpedált és váltott, akkor meg szívesen megtolnám.

 

Napi rendes 2x2 sávos keresztződesemen a 15 sec zöld alatt van,

hogy csak KÉT!!! ilyen húgyagú autós fér át, de 3-4 a tipikus.

 

Ha, néha normálisan elindulni és gyorsítani tudok jönnek össze, akkor megvan 9-10 is!

 

Vajon miért nem lehet

- elindulni csak 2-3 másodperc késséssel egyenként ?!!! és

- a tetves gázpedált lenyomni és nem rögtön elváltogatni a 2.-at és 3.-at?!

 

Nem tudnak vezetni és lámpánál ráérős-bunkók is sokan, sajnos.

Előzmény: BoGar (21998)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21999

Egyrészt igazad van, mert ez a szabály.

29.

(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni

 

 

Másrészt, ha az adott sávbol amugy is csak egy fele lehet menni, ki nem szarja ja ha nem indexel, de amugy pont arra megy amerre onnan lehet?

 

 

Előzmény: BoGar (21998)
BoGar Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21998

Ne haragudj, de a kanyarodási széndékot időben kell jelezni, ha a lámpánál állsz, akor is mennie kell, mert ezzel tájékoztatja a mögötte állok, merre fog tovább indulni. Ezt a tanfolyamon is így tanítják. Bármennyire is zavarjon téged, ezt így kell csinálni.

Előzmény: Macika (21990)
BoGar Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21997

"

A mai gyakorlat, hogy már állásbol nagy a távolság.

 

nem ezt tapasztalom.

Előzmény: Pitrinkó (21984)
Byk001 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21996

Még ez sem jelent teljes biztonságot.

Én pl azért írhatok most itt, mert a feleségem másodikként lefulladt zöldnél, mikor én mellette ültem, és jobbról a mi helyünkön ment át úgy 80-nal egy opel kombi pár éve.

Előzmény: Macika (21992)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21995

Zöld, megyek és persze azé nézek előre meg oldalra, hátha valami fasz béna. De normális esetben normális sofőrök esetében mint ha láncra lenne fuzve, lehet zöldre indulni.

Előzmény: Törölt nick (21993)
ivódzsima Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21994

némely kereszteződésnél koszorú is igazolja állításod...  

Előzmény: Macika (21992)
Macika Creative Commons License 2011.12.29 0 0 21992

A piros utáni sárga azt jelenti, hogy meg ne próbálj elindulni akkor, mert lebontják az autódat a 2-3 mp-es piroson keresztben áthaladók, padlógázzal gyorsítva, hogy csak 2-3 mp-es piros legyen...

Előzmény: Törölt nick (21985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!