Maradjunk annyiban, hogy a bajai helyi közlekedésre vonatkozóan nem szabad feltenni a kérdést, hogy miért. Ennél pihentebb aggyal nem lehetett volna menetrendet, meg hálózatot eszkábálni.
Ha már DAKK! Miért vannak olyan hülye járatszámok Baján? Nem az lenne logikus, hogy 1-2-3-4-5-6... Ha meg körjárat, akkor az elleniránynak 11-12-13-14-15-16. Ha meg van alternatív változat is, akkor meg 21-22-23-24-25-26...
Fogalmuk nincs az online megjelenésről, nekik sem és a legtöbb kk-nak, de a volánoknak sem sok volt. Rábízzák az IT-s kollégára vagy valakire akinek szintén nincs elképzelése sem mit kellene kiírni.
..és attól még hol vannak, hogy mobilon é élvezhető verzió legyen. gondolom azért beletoltak vagy fél millát ebbe az oldalba is.
"A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény preambulumában meghatározott elvek érvényre juttatására a helyközi autóbusszal végzett közösségi közlekedési szolgáltatás rendszerének átalakítása során szolgáltatás központú, átlátható támogatási módokon keresztül ellentételezett, a társadalom és a költségvetés teherbíró képességét figyelembe vevő egységes közszolgáltatási személyszállítási rendszer létrehozása érdekében, az állami vagyonnal való gazdálkodás szabályozásáért felelős miniszter 100%-os állami tulajdonban lévő zártkörűen működő részvénytársaságokat alapított. Ez a Dél-alföldi régióban a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. megalakítását jelentette.
A Miniszter a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény (a továbbiakban: Gt.) 284.§ (2) bekezdése valamint az állami vagyonnal való gazdálkodásról szóló 2007. évi CVI. tv. 19.§ (1) bekezdése és a 20.§ (8) bekezdése szerinti 29/2012. RJGY sz. határozatával a társaság Magyar Állam nevében történő megalapítására a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t jelölte ki."
Ha valaki megnyitja a www.dakk.hu honlapot, ezekkel a mondatokkal találja szembe magát. :)
Ha jól tudom, akkor Ausztráliában is van egy hasonló hosszúságú.
Olvastam, hogy arrafelé a rossz vasúti szolgáltatások miatt a buszközlekedés magas színvonalú. De bennem maradt pár kérdés.
A világ leghosszabb autóbuszjárata kezdte meg működését Lima és Rio de Janeiro között
Az 56 férőhelyes emeletes busz 102 óra alatt teszi meg a Lima és a Rio de Janeiro közti 6200 kilométeres utat, a jegy 57 500 forintnyi pénzbe kerül.
A Csendes- és az Atlanti-óceán közti 6200 kilométeres utat 102 óra alatt teszi meg az 56 férőhelyes emeletes busz, amelyre mindössze 57 500 forintnak megfelelő összegbe kerül a menetjegy. A buszon két sofőr teljesít szolgálatot, 4-4 óránként váltják egymást az Amazonas vidékén és az Andokon át vezető hosszú úton. Útközben mindössze két alkalommal tartanak étkezési és WC-szünetet. A világ leghosszabb autóbuszjárata valójában úgy jött létre, hogy az eddig Lima és Sao Paulo közlekedő távolsági busz vonalát Rióig meghosszabbították.
Ácsi! ha 102 órát nem is, de 12-24 órát biztosan sokan utaznak majd. Két étkezési szünet elég lesz? Ugyanis az ember nem vihet fel akkora mennyiségű kaját, mert megmelegszik, meg hol fér el? Tehát ha nincs kajaszünet, akkor a buszon kell árulni szendvicseket. Na, de akkor valahol fel is kell tölteni a buszt. Két alkalom elég rá? Mondjuk azt, hogy igen. Na de ha nincs hosszabb szünet, akkor a folyó ügyeket hogy oldják meg? Mert a tartály eléggé hamar megtelik, így napjában kétszer is üríteni kellene.
Na meg a sofőrök. 4 óra vezetés, 4 óra alvás, 4 óra vezetés 4 óra alvás, 4 óra vezetés, 4 óra pihenés. Ennyi elegendő nekik? Nem lesznek túlságosan hullák az út végére?
Nálunk még fater készített egy tartóoszlopot,masszívan volt rögzítve.Így nézett ki.Az Almex épp nincs benne mert esténként illetve hétvégén bevittük,igaz abban a szerencsés helyzetben voltunk ill.vagyok a házunk előtt áll a busz.Valahol meg van még a tartó oszlopostól,selejtezéskor kiszereltem.Megbízható szerkezetek voltak az Almexek,hidegben melegben egyaránt működtek,nem fagyott le a műholdkapcsolat.Annyi hátránya volt,fejben kellett lennie a napi forda minden járatának a tarifája.És szuperül tudtál fejben számolni összeadni a jegyek értékét stb.Fotón BRS 521 (1980-as Ik 266) látható,8-évet zötykölődtem még vele.
Sajnos ez a menetrendi hirdető olyan lett, amilyen. Mióta összevonták a cégeket, úgy tűnik egységesítették ezt a hirdetmény formátumot, ami számos hiányosságot hordoz magában. Pontosabban nem a kisvárosi üzemekre optimalizált verzió, az tuti. (Néhol, talán a Körös háza táján még nem olyan régen éltek a saját eredeti hirdetményeik.)
A járatok fejlécében a kezdő és a végpontként ugyanaz a megálló igencsak vicces, ha tételesen körjáratként közlekedik, szóval jogos az észrevétel. (Pl. Szegeden képesek kiírni úgy a szatymazi körjáratot, hogy Szeged-Szeged.) Ez sajnos nincs átgondolva, de Kecskemét istenes, mit szóljon Baja, ahol az összes járat körjárat és mindegyiknél az van a fejlécben, hogy Déri sétány-Déri sétány....
Az, hogy az irányokat külön-külön, vagy egyben hirdetik meg, az a vonal jellegétől függ. Körjáratoknál, vagy olyan vonalaknál, melyek nagyobb, több megállós hurokban végződnek és nincs igazi végállomásuk (és nem is túl hosszú a vonal), ott nem célszerű szerintem külön bontani a járatokat. Pl. 20, 21, 22. De ide vehetjük még a 3-ast is, ahol Műkertvárosban öt megállós hurokban fut, ráadásul a teljes vonalat 20-23 perc alatt körbejárja, szerintem ezt nem célszerű kettébontani. A 23-as határeset, legfőképpen azért, mert elég hosszú vonal, itt már célszerű lenne megadni egy katonatelepi időpontot is.
A túl sok betű valóban zavaró, szerintem itt túl precízre vették a figurát. Önmagában azzal nincs semmi gond, hogy a garázsmenetes járatok benne vannak a többi járat között, itt inkább az a gond, hogy a rendszeres bejáratott útvonal (amin a futásteljesítmény 95-98%-a megy egy átlagos nap) is külön betűvel van megjelölve. Ez teljesen felesleges, nem kéne az alapesetet betűvel megjelölni. Minthogy szerintem ugyanúgy felesleges a betét garázsmeneteket külön sorban kipercezni, miközben a részmenetidejeik megegyeznek az alapjáratokéval, szóval abból ki lehet számítani őket. Tehát összességében csak 1, vagy 2 betű kéne és azok is csak napi 1-2 járatra.
És akkor most gondoljuk bele, hogy ugyanezzel a meghirdetéssel Békéscsabán hogy néz ki egy olyan vonal, ahol van egy betétjárati végállomás is és egy napon belül is más menetidőt alkalmaznak napközben és peremidőben :))
Egyébként percre pontos adatokat jelenleg is el lehet érni minden megállóra, csak nem a Kunság, hanem a Tisza honlapjáról, ugyanis utóbbin az összes DAKK-os helyijáratos város menetrendje fent van, és a megfelelő megállóra kattintva az adott megállóra érvényes időpontokat mutatja. (http://tiszavolan.hu/Default.aspx?enc=qEjVTBjXW2cPAaYWl1gOW5B4O8IPTD6+VL6x++zh0bTYCPjc1mBdQHu0CN77DvFb) Csak ugye elég parasztos, hogy ezt nem reklámozzák sehol, hogy hé te hülye, itt is lehet keresni... Egyébként korábban a Kunság honlapján egy elég jó térképes menetrendi keresőprogram működött tesztüzemben, azonban ez nem elérhető, gondolom ez is az összevonás áldozata lett.
Amúgy érdekesség, hogy Kecskeméten a városban jelenleg is az ex Kunságos típusú megállóhelyi hirdetmények vannak kint, annak ellenére, hogy például már Baján mindenhol átálltak a szegedi típusú (adott megállóhelyről való indulásokat közlő) hirdetményekre. Amúgy az egész DAKK honlapja csapnivaló. Már egy éve az összevonásnak, azóta nem voltak képesek egy normális, mindent tartalmazó honlapot csinálni, helyette "elegánsan" a jogelőd Volán társaságok honlapjára irányítanak. Ahhoz képest, hogy a KK-k közül az elsők közt jött létre a DAKK honlapja, mára lemaradtak, mint a borravaló. Az is működőképes lenne, hogy akkor, ha már azon is megvan minden, a Tiszáé legyen az új összesített honlap, csak legyen már valami egységes izé a jelenlegi bohóckodás helyett...
Letöltöttem a Kecskeméti helyi menetrendet az oldalukról ( http://kunsagvolan.hu/images/pdf/kmet_helyi_201601.pdf ) mely felsőfokú végzettséggel is átláthatatlan, bonyolult, ésszerűtlen.Kérem a jövőben tegyék mindenki számára egyértelművé hogy melyik busz hova megy, mikor és honnan indul?
Mi az hogy Széchenyi tér => Széchenyi tér?
Létezik: Szelei Falu, Miklovics Falu, Talfája, Rendőrfalu, Műkertváros stb.
Nehezükre esne csinálni egy ODA irány és egy VISSZA irányú menetrendet a mostani átláthatatlan körforgalmi menetrend helyett, mondjuk a 2-es, 3-as, 6-os, 9-es stb. járatoknál?
Az sem értem mi az , hogy az 1-es busznál Piaristák tere van írva indulásnál, mikor a Noszlopyról indul? Mi szükség az indulás ideje előtt a.) meg b) meg d) időadatra, teljesen átláthatatlanná teszi az egész menetrendet.Kibogarászva utánanéztem, ezek valószínűleg a garázsba beálló és onnan kiálló járatok, bár a d) időadatot nem sikerült értelmeznem .
Ezeket nem lehetne más módon jelölni, pl. az oldal aljára odaírni magyarul, hogy:Tisztelt Utasaink! Reggel 4:40 kor a Piaristák teréről is indul autóbusz Homokbánya felé. Az a 10 utas akit ez az egyetlen járat érint az megérti, a többieket legalább meg nem zavarná össze az átláthatatlan betűk és számok halmaza. Szintén érthetetlen a KP és HM jelölés. erre valami logó (kalapács, vagy kereszt vagy hasonló) nem lenne értelmesebb és a lap aljára kiírni hogy csak keddtől péntekig közlekedik?
Aztán vannak hiányosságok is:A 4-es vonalon pl nincs feltüntetve hogy a volán járatokat is igénybe lehet venni az utazásra. Egy nem helyi lakó honnan tuja ezt? A 15-os vonalon hétvégén néhány busz betér Miklós-telepre, másik nem tér be, de a 19-es Miklós-telepi járat menetrendjében erre semmi utalást nem látok. Ott nem kéne jelezni, hogy hétvégén is jár arra busz csak épp 15-ös jelzéssel (bár hogy lehet egy járatnak több útvonala, ez is megtévesztő?)
A 23-as 23A menetrendjét ember legyen aki megérti, nekem nem sikerült, remélem vezérigazgató úr eligazodik hogy mikor milyen busznak kellene közlekednie ezen a vonalon, mert az utasok nem igazán. Régebben volt egy Széchenyi tér - Katonatelep és egy Katonatelep - Széchenyi tér menetrend. Most egybevonva, átláthatatlan az egész, ráadásul itt is a, b, c indulási menetrendekkel. Legyenek szívesek példát venni a Budapesti Menetrendről. Igaz, ott is vannak apróbb hibák, de lényegesen átláthatóbb, és mindegyik megállóhelyre PDF-en le lehet tölteni az adott indulási időt, nem csak a végállomásokra. http://www.bkk.hu/menetrendek/
Szintén problémás, hogy szinte 1,5 éve nincs megoldva a weboldalukon a normális utastájékoztatás Felrakják az összes menetrendi módosítást egy PDF file-ba, engem mint Kecskemét környékit nem érdekel sem Orosháza, sem Békéscsaba, sem Szeged közlekedése.Nem lehetne megoldani hogy weboldalukra kirakják a megyei térképet és ráklikkelek arra a megyére ami engem érdekel, és ott a megyei változásokról tájékozódhatna az ember? Miért nem lehet egy normális webolalt készíteni ahol az adott megyére vonatkozó menetrendek és módosítások megtalálhatóak?
Régen volt a Kunság Volán weboldala.Átlátható, rendezett, normális helyi és távolsági menetrendeket lehetett találni térképpel.Amióta átvették a Kunság Volán oldalát (bár valamelyik almenüben elérhető) az Önök főoldalán egy nulla információval bíró, pocsék weboldalt talál az utazó! Hány év szükséges ahhoz, hogy ez változzon és megújuljon az oldaluk?
"Társaságunk az országosan is népszerű Kocsonyafarsang közösségi közlekedését az Észak-magyarországi- és a Közép-magyarországi Közlekedési Központtal hatékony együttműködésben valósítja meg. Mivel a villamospótlózás során több buszra van szükségünk, így január 28-án és 29-én több járatunk vonalán is a megszokott járműveinktől eltérő színű és típusú buszokkal is találkozhatnak utasaink.
Eltérő megjelenésű buszok is járnak majd Miskolcon csütörtökön és pénteken
Ezért kérjük, a megállóba érkező busz kijelzőjét, viszonylatjelző tábláit ezen a két napon figyelmesebben nézzék meg. A kölcsönkapott és korszerű VOLVO buszokat változatlan utazási feltételek mellet vehetik igénybe utasaink."
Wow! Az eddigi menetrendnek a Göcsej IC újraindulása óta mondjuk tényleg semmi értelme nem volt már.
Az útvonal szerintem nem életképtelen, bár vannak benne furcsa, kompromisszumnak tűnő dolgok... Zalaapáti, Pacsa és Pölöske együtt több mint 4000 lakos + jelentős "hátország", közvetlen budapesti eljutásuk csak vasárnap van, az átszállásos kapcsolatok pedig nagyon rosszak.
Búcsúszentlászló ellenben nehezen érthető, az a szakasz egy keskeny, zötyögős mellékút, helyette egyértelműen adná magát Bak és Bocfölde, ezek külön-külön is sokkal nagyobb helyek, az út is jobb, és nem mellesleg 3 km-rel rövidebb.
A keleti végen pedig a gyorsjáratokkal ebben a fekvésben remekül ellátott Sármellék helyett Keszthely+Alsópáhok lehetett volna a "nagy hal", ahol pont egy jókora csúcsidei "lyukba" találna be a járat, és valószínűleg gyorsan nagyon népszerű lenne... igaz 6 km (kb. 10 perc) kerülő, de az utasszámot szerintem simán megduplázáná. Nyilván emiatt lehettek ellenérdekeltek is.
(Érdekes kísérlet lehetne kiküldeni a Gratisnak egy ráhordó kisbuszt a fenékpusztai megállóhoz, ami egy nagy kört megtéve feltárná Keszthelyt... használható helyi közlekedés híján sokan lennének, akiknek ez a közvetlen távolsági járatoknál is kényelmesebb lenne. A többlet távolsági jegyeladásokból könnyen elképzelhető, hogy behozná az árát.)
Nagy kérdés, hogy az új menetrend eredetinél 10, a Volános járatokénál pedig 15 perccel hosszabb menetideje miatt hány egerszegi utast fognak veszteni, és ezt tudják-e kompenzálni a Pacsa környéki utasok. A szaldó kétséges, a régi formájában viszont tényleg értelmetlen volt a járat.
Autóbuszoknál nem alkalmaztak külön felárat a gyorsabb pl.: autópályás buszoknál, a gyorsaságot nem "büntették" a vasútnál a gyorsvonatokon külön felár volt.
1-1 sebesvonatot közlekedtetettet a Gysev ott a gyors pótjegy felét kellett felárként fizetni.
Helyi forgalomban előfordult az, hogy a gyorsabb járatok csak összvonalas bérlettel vagy kettő darab jeggyel ( két előrevásárolt jegy egyidejű érvényesítése) voltak igénybe vehetőek, pl,.: Egerben az M5 és M10 helyi buszok.
Múltidéző:
Szintén év közben indult az M3 as autópálya átadása (1983.04.30.) után pár hónappal egy Gyöngyös-Budapest járatpár Volán Tröszt 20 sz Vállalat üzemeltetésében:
1983-09-14, Népújság
Tanulókedvezmény nappali tagozatos diákoknak a nyárra csak a Volán Tröszt 20 sz Vállalat járatain!
1982 es áremelés előtt és után is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a vasút a személyvonati tarifában kevesebbért vitte a vasút az utasokat, mint a Volán az 5 km feletti díjövezeteknél.
1:1 ben nehéz összehasonlítani, mert a közút és a vasút távolsága eltér, illetve a Volán 5 km lépcsős tarifát használ, a vasút 10 km km övetekben ugrik.
1982 es áremelésig:
Volán Autóbusz MÁV Személyvonat
1-5 2
6-10 4
1-10 2
11-15 6
16-20 8
11-20 4
21-25 10
26-30 12
21-30 8
31-35 14
36-40 16
31-40 10
41-45 20
46-50 22
41-50 14
Gyorsvonati pótjegy felár ami a személyvonati jegyen felül értendő : 1-50 km 8 Ft
1982 es áremelés után:
Volán Autóbusz MÁV Személyvonat
1-5 4
6-10 8
1-10 4
11-15 14
16-20 18
11-20 8
21-25 24
26-30 28
21-30 16
31-35 34
36-40 38
31-40 20
41-45 44
46-50 48
41-50 28
Gyorsvonati pótjegy felár ami a személyvonati jegyen felül értendő : 1-50 km 8 Ft
Amit még meg kívánok jegyezni:
Biztosításért 1982-ig külön kellett fizetni, ez a tarifaváltozás után nem külön külön jelenik meg.