Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2016.12.27 -3 2 41450

"Lassan elő kell vennem egy új variátorszíjat, egy garnitúra műanyagkörmöt a szekunder variátorhoz és fel kell készülnöm a primer variátor átalakítására."

 

lassan nekem is kellene, valami hasonló! pedig jó 1 hónapja lehet meg a járgány. amikor megvettem, gyári, de használt állapotban volt a szíj és a vario, de megfelelően működtek, majd én kicsit kezelésbe vettem és, megtáltosodot a paripa és majdnem, hogy még tetszett is, de ez azért túlzás, csak felmerűlt bennem, hogy lehet megkéne hagyni a varios rendszert? viszont, mostanra elmentem kb 3000km-ert a géppel és a karácsonyi bevásárlásokat és vidéki rokonlátogatást is a kobolddal intéztem és, szomorúan állapítottam meg, hogy a vario rendszer, azaz abban is legfőképp a szíj, kopott, cserére szorul, mert az asszonyal menekedve, egyre gyengébb sebességre képes, egyedűl, ha megyek, még csak, csak, de már velem sem annyira okés. a motor pörög, teljes fordulaton, de nem megy a kocsi, mint előtte, ha emelkedő jön, akkor vissza akar fordulni, ez eddig nem így volt. igaz, ki tudja mennyi volt már  avario rendszerben, főleg a szíjban, de azért olyan nagyon sok nem lehet, mert az autóban volt 31000km a vásárláskor és ez nem tekert órás gép volt... a lényeg! lezajlanak az ünnepek és előkotrom a váltót, amit vettem, a kiskocsohoz és belefércelem a rendszerbe! és, ha már belekezdek, rakok össze egy jó adagolót is és ráaplikálom aztat is! remélhetőleg emelve ezekkel az utazás minőségén, lecsökkentve a fogyasztást és a hülye vario rendszer bajait elfelejtve.mostanra bő 5 litert is mértem, ami nagyon sok, egy ilyen kis motornak! igaz, kimegyek, beindítom és ketyeg, míg be nem melegszik, addig be sem ülök, csak, ha szobameleg a kiskocsi. fáztam én már eleget motoron...

Előzmény: oljeg12 (41439)
ívfény Creative Commons License 2016.12.27 0 0 41449

mivel, hogy eltörik, megreped, stb... :))

 

na, de viccen kívűl! avival és öntök hozzá speckó pálcát.

Előzmény: Mnagy (41438)
barnazol75 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 41448

Na és akkor hogy zárod be a jobb oldali ajtót? Körbemégy?

Előzmény: Bakancs4 (41447)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41447

Szép jószág : kétütemű 50 ccm-es , vízhűtéses , indítódinamóval ...

Előzmény: barnazol75 (41445)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41446

Emlékszem az ellenállásodra , ezzel kapcsolatban úgy terveztem , hogy ha valamelyik eladásra szánt , de olcsóbb kocsim elkészül azt pár hétre letelepítem hozzád , hogy alkalmad legyen kipróbálni milyen , és hogy tényleg úgy csőstül jönnek-e az elháríthatatlan és méregdrága hibák , mint ahogy a fórum olvasása végett gondolná az ember .

De én én egyrészt sokkal lassabban haladok a járgányok lábra állításával mint szeretném, másrészt te is léptél ez ügyben . Probléma letudva .

Azon tűnődök az milyen változás lehet , amikor az embernek lehetősége van az ilyen Ausztriából kirúgott tizensok éves járgányok után szalonautóba ülni ?

 

Előzmény: oljeg12 (41439)
barnazol75 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41445

Nekem mindkét ajtóban benne van a motor és a vezetékek is. Valószinüleg nem így volt gyárilag, mert az ajtóban 5 vezeték van, ami azt jelenti, hogy a vezető oldali ajtó vezérelte a többit, viszont a motor csak 2 vezetékes. Szóval a két ajtóból összefutnak a vezetékek egy csatlakozóba, amibe nincs semmi bedugva, ezekből gondoltam, hogy központis lehetett. 

És van még egy csatlakozó üresen a szivargyújtó mellett, ahol vakdugó van. Az első ködlámpa lenne?

 

Nézd, Ligier távircsi:

 

Előzmény: Bakancs4 (41443)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41444

Ezt nem egészen értem . Ki árul mit ? Eladni vagy venni akar ? Mit akar beszámíttatni mibe ?

A hirdetésben egyszerűen csak venni akar , és mellékel egy képet amin van egy mopedautó . Ezek szerint van már neki egy , és fiatalítani szeretne ?

Előzmény: BIGYO4 (41408)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41443

Én Ligierben még nem találkoztam központi zárral . A hátsó ajtó elektromotorosan nyílik , de semmi több .

Előzmény: barnazol75 (41441)
barnazol75 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41442

LIGIER tulajok!

 

Elfér az Ambrán a 145/70 R13-as gumi?

barnazol75 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41441

Én ma raktam vissza, extra erős 2K epoxit használtam, lehet, hogy az első beindításkor elszáll a tükör. :) Egy rakás elektromos furcsaságot is megszüntettem, végre nyílik a hátsó ajtó, és záródik a vezető oldali. Működik a hátsó ablakfűtés. Fel volt cserélve a hátsó ködlámpa kapcsolójával. ??? A műszerfal órája is ketyeg, a rádió kiszerelésekor lehúzták a csatlakozóját. :D Tiszta karácsony!

 

Viszont nem tudom, a központi zárat mi vezérelte, mert az van benne. 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (41435)
oljeg12 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41440

Én eddig úgy tudtam, hogy a spiátert nem lehet hegeszteni, mert a hő hatására összerogyik.

Előzmény: Mnagy (41438)
oljeg12 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41439

Együtt tudok veled örülni. Én 5 évvel ezelőtt váltottam a téli közlekedést fülkés járműre. Egy Sulky vásárlásával. Akkor még a 4 kerekű mopedautókhoz nem volt elég a segédmotor jogosítvány. Mindjárt kinyílt a világ a feleségem részére is, mert a betegsége miatt, nem tudott kimozdulni itthonról. Be tudtam tenni a kerekesszéket és eltudtunk menni vele vásárolni, meg a rokonsághoz, barátokhoz is. Ha orvoshoz, vagy kórházba kellett menni, nem kellet senkit se megkérni, hogy vigyen hozzon. És nem kellett a betegszállítókat igénybe venni, mert azokkal megjárni agy vizsgálatot,, vagy akár egy labor vérvételt, egy egész napba került. Így akkor indultunk amikor akartunk, és mikor végeztünk, tudtunk jönni haza. Fűtés nem volt benne semmi és mikor már bejöttek a hideg idők, akkor az ablakot kicsit megkellet nyitni, mintha melegem lett volna. Pedig csak azért kellett, mert különben nagyon párásodtak az üvegek. De akkor is megváltás volt, hogy nem fújt a szél és nem vert az eső. Majd vettem egy Piaggio motoros Sulkyt, amiben már volt egy kis légbefúvásos fűtés. Ha nem is kellet nekivetkőzni a "hőségtől", de a komfortérzeten egy kicsit segített. Bakancs4 próbált meggyőzni, hogy vegyek valami 4 kerekűt, de féltem rászánni magam, mert itt a fórumon azt olvasgattam, hogy ez a baj, meg az a baj és segítséget kértek a hiba elhárításában. Ez elrettentett. De azért dolgozott bennem az "elvetett mag" és figyelgettem a hirdetéseket. Volt néhány autó, amit megnéztem, de nem nyerte meg egyik sem a tetszésemet. Most a nyár derekán akadt egy alkalmi vétel, valamivel több mint 30 km távolságra, amire mindjárt rá is mozdultam. Így lettem egy Aixam Van tulajdonosa. És nem bánom, hogy minőségi váltást csináltam. Ez már valóban rendelkezik azokkal a kényelmi elvárásokkal, ami egy autóban van.  Eddig a hosszabb útjaim amik voltak, Kaplocsa, oda-vissza 110km: Soltvadkert, oda vissza 150 km: Doromlás mopedautós találkozó, oda vissza 144 km. Lassan elő kell vennem egy új variátorszíjat, egy garnitúra műanyagkörmöt a szekunder variátorhoz és fel kell készülnöm a primer variátor átalakítására. Ezek nem annyira sürgősek, de itt legyenek kéznél a dolgok, hogyha kell, ne akkor kellejen kapkodni a beszerzéssel.

Előzmény: Lawicska (41436)
Mnagy Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41438

Mivel hegeszted a spiátert?

Előzmény: ívfény (41427)
ívfény Creative Commons License 2016.12.26 -3 0 41437

no! nem hergelésként mondtam!, csak nálam ez már szakmai ártalom... :)

Előzmény: Bakancs4 (41435)
Lawicska Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41436

Ez így van ahogy Bakancs4 kolléga mondja biza nagyon mélyen zsebbe kellett nyúlnom.Rokkantnyugdíjasként részmunkaidőbe dolgozva nem egyszerű volt össze kuporgatni.

Motoromat is feláldoztam miatta.Amiben biztos vagyok hogy ennyire keveset futott már nem lesz többet.

De sebaj nekem is van egy jó kis autoimun sok ízületi gyulladás betegségem.Jelenleg most csak van mint egy kabát a fogason.Plusz emellett a bal szemem nincs csak a jobb így eléggé hikomat vagyok de mindig is megpróbáltam teljes életet élni amíg csak tudok.Tavaly nyáron egyik barátommal visszamotoroztam Németországba Türingiába NDK-ba Suhlba simson gyárba.Természetesen a kis simson SR50 robogóval.A kis Aixamal valószínű nem fogok azért nekiindulni Francia országnak. :)

Egyik kedves fórumtársamnak is köszönöm még egyszer hogy ez az autó az enyém lehetett. :)

Nagyon jól esik melegben és 4 keréken közlekedni mint szétfagyni.

Én is hasonló cipőben járok mint Attila.Nekem a dokik max.20évet adtak még kb addig tudok járni.de nagyon nem is érdekel.Ha csak 2 évet vezethetem a járgányt már megérte,ha más nem átveszi a volánt a kislányom ha 14 betölti és levizsgázik,no meg persze ha érdekli. 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41435

ezt én inkább meghegesztettem volna... .)

 

Hogy Te az lehet . Ha a saját lehetőségeimből indulok ki : van néhány (pillanat) forrasztópákám , és egy 140 A-es inverteres hegesztőm -- ez utóbbit tavaly vettem , és eddig összesen talán 3 alkalommal használtam , talán 10 percig ha üzemelt .  Valószínűleg ezeket nem vette volna be a spiáter .

Előzmény: ívfény (41427)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41434

"Kicsit árnyalja a képet a mozgássérült utalvány,ami kinullázza a költségeket"

Pontosítok : nem költségeket nullázza ki , hanem a vételár és az eladási ár közötti veszteséget -- eredetileg így akartam érteni .

Előzmény: Törölt nick (41433)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.26 -5 0 41433

"Kicsit árnyalja a képet a mozgássérült utalvány,ami kinullázza a költségeket"

Bár, úgy lett volna komám !Tény ,hogy nagy segítség volt,de ahhoz még akkor hozzá kellett tenni 450 ef cash-t+ 100 beszerelési ktg

amúgy stimmel.... 

OK !Kivánok mindenkinek ilyen eladót+ vevőt.

A téma azt hiszem  kielégitően körbe lett járva.

Nincs más mint Lali barátomnak jó egészséget,a kis harcjárműhöz sok örömöt kívánva,nektek a szekértő véleményeket/Bakancs,Woodou,Kiwi nem a teljeesség igényével/ megköszönve ahogy már privát emilben tettem,

elköszönjek

barátsággal

Előzmény: Bakancs4 (41431)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.26 -6 0 41432

Mindannyian jól szórakozunk,bár még szilveszterig van néhány nap.De szerintem egy Anettka bőven elég ennek a fórumnak/még ha valakinek a másod ,harmad v sokadik nickje is/azért tán nem ő példaképed ?

Előzmény: pál0123 (41426)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 2 41431

Nem is veszem magamra . A hozzászólásomban nem az Aixam Goldot drágállottam annyiért -- ismerem a kínálatot , az árakat , naponta nézem őket . Egy Gold manapság ennyibe kerül . Nagyjából reális áron vetted, a közvetítő rá tudta játszani az utalványt , annak annyi az ára , ennyi lett a vége . Amennyiért eladtad az is valahol a piaci realitások környékén van . Bár élőben nem láttam a kocsidat és nem is igazán foglalkozom a félmillió feletti árfekvéssel , de nem tűnt kirívónak az ár .

      Ha hirdet az ember akkor mindig megjelenek efféle alakok . Egy ismerősömnek volt a feleségétől visszaörökölt Kispolszkija . Valós 47 ezer km , tkp. első tulajdonos , lényegében rozsdamentes , egész életében garázsban tartott , 99 %-ban eredeti ,  forgalomból ( régi szabályok szerint ) véglegesen kivonva -- vagyis szabadon elbontható vagy ismét forgalomba helyezhető -- magyarán eszményi restaurálási alap a márka szerelmeseinek . A tulaj engem kért meg a masina meghirdetésére , így az érdeklődők is nálam futottak be . Az első telefonáló a klasszikus "vasas" volt , villámgyorsan beajánlotta a 30 ezres ( igen baráti) irányár felét . Amikor mondtam , hogy egyelőre várnánk jobb ajánlatra akkor azon háborgott : eladni akarom vagy árulni ?! Mondtam neki : elsősorban gyűjtőt várnánk rá aki nem fog sokallni ennyit , másrészt fél nappal a hirdetés feladása után nem fogom fél áron lepasszolni . Ha hetekig nem jön jobb ajánlat akkor rosszul mértük fel az igényeket , visszahívom és viheti 15-ért . Ez a kocsi 5 éve foglalja a helyet a garázsban , most még kibírnak egy kis időt -- nem kenyérre kell az ára . A járgány végülis egy miskolci gyűjtőhöz került aki veteránosítani akarja majd . Ez azért is volt szempont , mert a Kispolák a forgalomból kivonás előtt a két huszonéves gyerek nevére került örökléssel akik szívesebben vették , ha elhunyt édesanyjuk egykori autója nem a flexelés szikrái között végzi , hanem valahol valakinél még örömet okoz . 

      Hasonló , de sokkal szomorúbb sztorim is van . Megjelent nálam egy kék nagylámpás 400-as . Volt már szó róla : http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141998573&t=9147790

Ez a szerencsétlen rokkant márkatárs mesélte , hogy 9 éve gázolták halálra itt egy közeli településen az akkor 14 éves lányát . Mivel a szerveinek a további felhasználását nem tiltotta le ezért a kislány szíve valahol valakiben még most is dobog ...

     Ezek olyan érzelmi nüanszok amikkel egy nepper aligha foglalkozik .

A te kocsidnak két szomorú aspektusa van . Egyrészt buktatok rajta : a kocsi vételára + felszerelés + üzemanyag + biztosítás = ez olyan 1,2 milla . Elment 0,755-ért , vagyis a 3800 km-re cca. 120 Ft-os kilométerdíj esik . Kissé árnyalja a képet a mozgássérült utalvány , ami lényegében kinullázza költségeket .

    A másik sajnálatos vonatkozás nem anyagi : nem jöttek be abbéli terveid , hogy még kocsit vezethess , egészségügyi vagy egyéb okok miatt . És ez pénzben nem kifejezhető veszteség .

   

    A hozzászólásomban pedig csak egyszerűen azon poénkodtam , hogy nem a Jézuska hozta (vitte) oda Vas megyébe azt sárga csikót , hanem keményen zsebbe kellett nyúlni miatta . Ennyi pénz nem kevés , sajnos nagyon sokan nem tudják összeszedni pedig égető szükségük lenne ilyen járműre . És Jézuskára -- ezt már egy ideje tudjuk --- sajnos nem lehet számítani a járműbeszerzések vonalán. Főleg a nyomorúságosan kicsi kínálattal rendelkező és relatíve drága  mopedautók piacán .

 

Előzmény: Törölt nick (41429)
daty55 Creative Commons License 2016.12.26 -1 0 41430

:-))

 

Igyexek, hogy jövőre már meg legyen!:-)

Előzmény: oljeg12 (41417)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.26 -6 0 41429

Kieg:

Peti!

Semmiképpen nem neked szól a hsz,csak nálad "kulmináltak" az ilyen -olyan előjelű érdeklődések

barátsággal 

 

Előzmény: Törölt nick (41428)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.26 -6 0 41428

Nos fránya egy Jézuska,aki a mopedautókat hordja: Nekem 3 éve 1040 ft-ért hozta számlával,beletettetünk egy tolatóradart,egy központi áramtalanító kapcsolót,új akksit/cca 100 ef/ mentünk vele 3800 km-ert végül elment 755 ef-ért.:):) Ha már ilyen kedvesen összeraktátok,amit vagy háromszor leírtam.

-Ti mennyiért adtátok volna el? vagy vettetek volna hasonlót?

-Ha a nálam jelentkező nepperek/5-6 fő/megvette volna/húgyért -sz.arért 550-600-ért/

"helybe megyek,kp ban fizetek "stb/lásd a kupec történet

akkor szerintetek mennyi lett volna a vételár?/Érden,Devecseren stb/

úgyhogy a vevő és az eladó is szerintem minden tekintetbe korrekt módon eljárva jól járt . 

Bár nem tartozik a közönségre,és véleménye mindenkinek lehet természetesen,de kérteik további fanyalgásokat átgondolni....

Előzmény: Bakancs4 (41387)
ívfény Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41427

ezt én inkább meghegesztettem volna... .)

Előzmény: Bakancs4 (41424)
pál0123 Creative Commons License 2016.12.26 -1 2 41426

Ja, Gizi férje két hete bolyong keresi a cib bankot,nem találja,pedig Gizi mondta neki ott a sarkon ahol a méhecske áll,dehát minden előzetes nélkül eltűnt,szomorú  karácsony az ott élőknek

Előzmény: Törölt nick (41420)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41425

Autópótlék japánból:

 

http://ecolounge.hu/zoldmotor/jateknak-alcazott-elektromos-auto

 

Mai szemmel nézve nyomorúságos szerkezet , de én szemrebbenés nélkül bevállanám itt a városban az esős napokon bicikli helyett . Vagy robogó helyett , bár én nem motorozom a városban .

 

A félhülye cikkíró természetesen megint autós szempontból közelítette a témát , és abból is nagyvárosok közlekedési követelményeihez hasonlítva . Ha úgy nézné , hogy megfelelhet-e az az alsórekettyési Géza bácsinak aki nyugdíjas kőműves , hogy bicikli vagy robogó helyett ezzel menjen ki a hegyre akkor talán nem lett volna ennyire lekezelő .

Ezek a minijárgány tesztetelők mindig elfeledkeznek arról ,  hogy a lakosság több mint 3/4-e NEM a fővárosban él és közlekedik , jelentős részük nem is (nagy)városban .

Ez a cikk is ilyen : http://totalcar.hu/belsoseg/2016/12/25/a_legjobb_nemet_vicc/

 

Előzmény: WooDoo (41334)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41424

Törik a spiáter, mint a ropi.

 

Nekem mondod ?

Előzmény: barnazol75 (41405)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 1 41423

Nem egy lehetetlen ügylet szétszedni a tükörmozgatót -- majd az új gazdája eljátszik vele , hogy nem áll miatta a kocsi nyugodtan meg tudja csinálni -- csak arra kell figyelni összerakásnál , hogy a bovdenek nem teljesen egyforma hosszúak , az a pár mm eltérés nem teszi lehetővé a felcserélésüket . Oda kell visszakerüljön ahol volt . Nálam a huzal rohadt be kissé , kimozgatás és olajozás után jó lett .

Előzmény: Törölt nick (41421)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 41422

Miért írják oda a Angol 3 kerekű Realint Robin személygépkocsira hogy 50 köbcentis ha 850 köbcentis kategóriába tartozik mert gyári Mini Morris motor van benne a járműben gyárilag is beépítve van.

 

Azért mert .... idézek a hirdetés szövegéből , amit el kellett volna olvasni :

 

Eladó a képen látható angol gyártású de bal kormányos,4 személyes Reliant Rialto kombi. Eredetileg 850cm3-es benzines motorral szerelték de azt már kosárba kaptam én is. Ezért egy 50cm3-es honda blokk lett beépítve ami valójában működött de az volt vele a gond,hogy a motor kihajtása és az eredeti váltó nyeles tengelye 45 fokos szöget zárt be,így menet közben szaggatott volt a járása

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.26 -6 0 41421

Bár nem konkrétan  nem az Aixam Gold tükre volt az inditó téma,de a történeti hűség kedvéért:

Én 2013-ban már a Fiat -Uno ezüst tükreivel vettem a Zsolttól,de megkaptam hozzá az eredeti aranysárga színrefújt tükröket is,amit aztán Lali komámnak oda is adtam/valami állítócsavar szorúl javításra,ezért lett kicserélve....Mondjuk azzal tényleg "menőbb"... 

Előzmény: Bakancs4 (41396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!