Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bexxter Creative Commons License 2013.12.05 0 0 11792

Ha nem tudod simán kézzel letörölni (nekem sikerült mindenféle erőfeszítés nélkül9 és legalább 1 napot száradt, akkor alapozás (én buda vagy wash primert használtam eddig) és úgy a többi amit akarsz.

Előzmény: kunságfi (11782)
kunságfi Creative Commons License 2013.12.05 0 0 11791

Valaki csak válaszol a kérdéseinkre remélem....csak nem olyan nagy titkok ezek?

Előzmény: Törölt nick (11790)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.05 0 0 11790

Nekem ugyanez lenne a kérdésem, illetve még a mester tömítő kapcsolatban is.

Az alá kell valami vagy mehet a fémre közvetlen?

Előzmény: kunságfi (11782)
mykeman72 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 11789

Mindenképp több lépcsőben és eltérő finomságú pasztákat javasolnék. Egy lépcsőben nem tudod a karcokat ,és a felületi fényességet egyszerre produkálni.Durva és finom-közepes paszta használata  a legcélszerübb. igényes pl: fekete fényezések esetén a hologramm eltávolító paszta vagy a vax  mindenképp javasolt a tökéletes eredmény érdekében. Milyen csiszolópapírt használsz poírozáshoz, 1500-2000-2500??? nagyon nem mindegy!!! Mindíg tiszta legyen a polírkorong és a mikroszálas kendő is!!!

Előzmény: Akos0907 (11781)
tomi07 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 11788

igen, abból valószínűleg szervíz lesz mert az öndinditóhoz sajnos nem értek :S

Előzmény: Steven 68 (11786)
ksyy Creative Commons License 2013.12.04 0 0 11787

Az a baj,hogy ezért pénzt kérnek és kapnak is! Nulla munka!

Előzmény: Steven 68 (11785)
Steven 68 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 11786

Üdv!       Olvastam az öninditóval kapcsolatban feltett kérdésedet. Azt le kellene szerelni és átvizsgálni alaposan.  Mágneskapcsoló,bendix,perselyek,fogaskoszorú, bronzkefék.

Előzmény: tomi07 (11758)
Steven 68 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 11785

Üdv!   Én is azt tudom mondani mint Mafia05 fórumtársunk. Sajnos ez így már tényleg egy gány munka lett. Én is láttam már foltot popszegecselve,lemezcsavarral felfogatva sajnos ezek trágya munkák. Ilyen munkáért nemhogy pénzt elfogadni, hanem még kérni is aljasság. Én az ilyen mestereknek forró aranyba mártanám a kezüket! De hamár kérdeztél és nincs más aki orvosolni tudná a bajt, akkor a ragasztás önmagában nem elég,és a leírt módszerrel erősítsd oda. 

Előzmény: Kisbögre (11783)
Mafia05 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 11784

Hát oda ne is vidd vissza ahol ezt csinálták mert ez egy takony munka. Úgy csinálod ahogy akarod de nem lesz sem tartós sem jó, arra jó lesz viszont hogy nem megy be  a víz.

Előzmény: Kisbögre (11783)
Kisbögre Creative Commons License 2013.12.03 0 0 11783
http://kepfeltoltes.hu/131203/IMG_20131203_185634_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131203/IMG_20131203_185607_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Én elhoztam lakatostól aztán találtam még kettőt, mi van ha csak alu lemezt ragasztok rá alváztömítővel?

Nem szeretném visszavinni.
Előzmény: Steven 68 (11761)
kunságfi Creative Commons License 2013.12.03 0 0 11782

Tisztelt Hozzáértök!Szeretném meg kérdezni hogy a KORANT rozsda passziváló után kell-e még valamit használni,vagy mehet a body 930?Ha igen akkor mi az ajánlott,vagy a célszerú?KÖszönöm.

Előzmény: Akos0907 (11781)
Akos0907 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 11781

Sziasztok!

Polírozàssal kapcsolatban szeretnék segitséget keérni!

Mikor polírozok egy elemet, fújàs utàn, azt veszem észre, hogy fàtyolos vagy nem is tudom milyenes marad! Nem fényesedik ki mindenhol tükörre! A felület fényes, de nem tükrözödik vissza!

Nem rég óta polírozgatok így igazàból a teknikàjàt se nagyob tudom még!

Novol alapanyagokat hasznàlok fényezéskor, így a pasztàt is ott vettem: car repair system közepes paszta!

Valamint puha polírkorongot közepes sebességen, mert a boltos így tanàcsolta!

Videókban làtom h többfajta korongot meg pasztàt is hasznàlnak 1 elem polirozàsa alatt .valaki tudna segíteni hogy milyen korongokkal sebességgel és pasztàkkal dolgozzak?

Most rendeltem kék kupakos 3m pasztàt de kivàncsi lennèk valaki tapasztaltabb véleményére is

Előre is köszönöm a segitséget!

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11780

Én másképp gondolkodom akkor :).. Van egy osztrák vonalam például, ahonnan szinte állandóan áramlik be valami kis autós munka egy kinti ismerősi körből. Itt nem csak kasznis munkára kell gondolni, hanem a fényezéstől kezdve a motorfelújításon át a kipufogózásig mindenre. Sok munkát magam is meg tudnék csinálni, de ha nem érek rá vagy nincs sok kedvem hozzá, akkor egyszerűen kiadom valakinek. Nem kérem, hogy adjon részesedést az árból , inkább rárakok egy kicsit és így mindenki jól jár. Sőt sok esetben megtoldom még a mester javára az árat, mert úgy is kifizetik a kintiek. Én levezényelem a projektet, tolmácsolok, kapcsolatot tartok és így mindenki jól jár a végén. Az osztrák hálás nekem hogy ilyen olcsón elnitéztem, a szakember pedig azért, hogy jól fizető munkát hozok neki. 

Igy az autózás minden területén vannak ismerőseim, akik jellemzően baráti alapon számolnak nekem is - ha épp a saját autóimmal van valami olyan gondom. 

Pár napja is küldtek az osztrákoktól pl pár fotót egy restaurálásra szánt Golf I GTI kaszniról. Írtam nekik, hogy elég soknak tűnik rajta a meló, de lenne kedvem hozzá. Kérdés, hogy mennyit szánnak rá. Én csak a rendes megcsinálását vállalom - de csak egy éves határidővel. Az autóból viszont nem fog tudni valószínűleg annyi pénz kiszedni - ha el szeretné adni. Lehet kevesebből és rövidebb határidővel is kihozni, de akkor én nem vállalom - hanem keresek rá olyan karosszérialakatost, aki tudom, hogy olcsó és hamar megcsinálja, de olyan is lesz..

Fényezéssel ugyanez a helyzet. Irtam egy kb. összeget a rendes fényezésre, illetve egy olcsóbb alternativát a "csak jól nézzen ki pár évig" verzióra. 

Előzmény: Steven 68 (11779)
Steven 68 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11779

Sajnos itt meg legtöbb esetben ez a szarért-húgyért munka kellene,de azt én sem csinálom pont azért amit írtál,hogy utána ne köpködjenek. A másik dolog az ,már régen írtam erről,hogy itt egymáshoz nem küldik át a munkát még akkor sem, ha ő maga nem csinálja meg.  Van itt is jónéhány szaki hiába mondtam nekik,hogy ha nincs kedvetek, vagy nem füllik a fogatok ahhoz a munkához, küldjétek hozzám hátha én tudok segíteni.  Szerintem még irigységből sem küldenek munkát nehogy utána elpártoljon tőlük a páciens.

Előzmény: Törölt nick (11778)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11778

Azért nem hiszem, hogy ez általános - de tény, hogy sokan vannak így , ahogy írod. Akik velem idáig dolgoztattak és akik be vannak jelentkezve hozzám, azok jellenzően viszonylag jól kereső emberek, akiknek van arra igényük, hogy azért ne horror áron, de rendesen meg legyen csinálva - még akkor is ha drágább az alapanyag. A városunk tele van trafóolajjal és bitumennel fújó műhelyekkel - mégsem oda akarják vinni. 

Aki szaré'-hugyé' akar a roncsból várat építtetni, alkudozik az alapanyagon, "csak a műszakin menjen át" - őket lepattintom. Én csak a munkaidőmön túl dolgozgatok  a témában és nem akarok olyan munkát csinálni, aminél most az a lényeg, hogy olcsó legyen, aztán egy év múlva meg köpköd rám a hátam mögött, hogy megint rohad és kihoz engem hibásnak. Vannak kasznis ismerőseim helyben - szívesen megadom nekik az elérhetőségeiket :)..

Előzmény: Steven 68 (11777)
Steven 68 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11777

Ez megint pontosan így igaz,de amikor jószándékkal ezt elmagyarázod a tulajnak azt hiszi csak azért mondod,hogy sok pénzt tudj kérni a munkáért, hiszen neki fingja sincs mennyit kell szenvedni vele.

Előzmény: Törölt nick (11773)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11776

Ez nálam szinte költői kérdés :) - APP.. Egyrészt ugye városunkban székel az importőr és kényelmes ember vagyok ilyen szempontból, de most már lassan elmennék bizonyos termékeikért messzebbre is, mert nagyon megkedveltem pár cuccukat. 

Arról nem is beszélve, hogy egyre inkább unom a sok zátonyra futott kísérletezést más márkákkal. Ilyen pl a Mipa. Jófej srác az eladó a helyi boltban, de német cég létére nagyon sok silány termékük van - az elmúlt fél évben sok bosszúságot és anyagi kárt okozott. 

Az APP 2K Grund EP-t  szórom még az alvázvédő alá is a problémás helyeken ( http://app.com.pl/products/?grid=11&gridn=3&prid=55 )- bár ugye ez inkább töltőalapozó jellegű, vastag, jól csiszolható. Viszont jellemzően olyan kevés kell egy ilyen alvázvédelmes projektnél, hogy a drágább ára  egy sima 1K alapozóhoz képest alig érződik. 

Ha van időm, akkor először Fertan-nal passziválok, de ha nincs legalább 24 óra reakcióidő, akkor nincs értelme használni. Olyankor maradnak a klasszikus magyar termékek. Utána le szoktam kenni a problémás helyeket APP R-Stoppal ( http://app.com.pl/products/?prid=59 ) Ez egy nagyon gyorsan száradó és nagyon vékony filmréteget képez a rozsdán és hermetikusan lezárja.

Pár éve csináltam egy "stressz-tesztet" rozsda ügyben. Az egyik termék ez volt. Egy évig kint hagytam hóban, esőben egy vas darabot ázni a földön és egész jól bírta 4-5 hónapig a vele bevont rozsda. Persze egy év alatt mindegyik zóna visszarohadt odakint, de nem volt ugye semmiféle fényezéssel védve mellette.

És akkor erre jön a 2K Grund EP és arra pedig az APP U210 ( http://app.com.pl/products/?grid=14&gridn=3&prid=114 ) 

Nálam ez a bevált képlet, ha nem ilyen horror áron mért Teroson neg Sika cuccokat veszek - utóbbiakat meg úgy sem tudják a legtöbben megfizetni.



Előzmény: bexxter (11774)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11775

igen el fog ütni.de most arról van szó hogy gányolni akarsz.akkor meg miért baj ha el fog ütni?

Előzmény: <Tycoon> (11767)
bexxter Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11774
LEirnad milyen 2k alapozot hasznaltal? Meg a lakk stb?
Előzmény: Törölt nick (11764)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11773

Én saját magamból indulok ki. Én is meg akartam anno mutatni "ifjú koromban", hogy majd én jól lefényezem azt az autót, aminek az értéke vetekszik két elem fényezési költségével :).. Aztán annyira azért nem lett rossz (de jó sem), de nem volt túl időtálló. 

Viszont hamar rájöttem, hogy milyen iszonyú sok munkával jár a fényezés és hogy mennyi minden múlik a felület előkészítésén. 

A kasznizásnál megint az a helyzet, hogy az emberek úgy gondolják laikusként - régen én is úgy gondoltam-, hogy van rajta két lyuk - az max fél óra munka összesen :). De aztán amikor órákat alakítgattam, hogy kijöjjön egy forma, vagy órákig bontogattam kárpitokat a hegesztés előtt stb. akkor nyilván hamar rájöttem, hogy mi kerül ezen ennyibe. 

Ezért szoktam lefozótni néha a dolgokat. Igy látja a kocsi gazdája, hogy mennyi mindent kell csinálni az alvázvédelemnél ahhoz, hogy az elkészüljön rendesen. Le is szoktam hívni őket az aknába. As tulaj ugye alapból csak annyit lát, ami a küszöbből kilátszik. Gondolná, hogy ráfújtam húsz perc alatt pár flakon trutyit és másfél napig pipáztam a műhelyben az autó mellett és jól lehúzom őt :)..

Arról nem is beszélve, hogy csavarok az idős autókon lerohadva, csavarok törnek, műanyag patentek törnek, sokszor ott kell óráik legóznom, patentet és csavart pótolnom, hogy összeálljon az autó.

Előzmény: Steven 68 (11770)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11772

Passz - vidéki vagyok..

Előzmény: <Tycoon> (11768)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11771

Itt a festésnél több múlik azon, hogy mit csináltak alatta. Ha simán rákitteltek a rozsdára vagy mély a horpadás, nem a célra megfelelő kittet használták, akkor könnyen lehet, hogy a legdrágább festék ellenére egyben fel fog repedni és leválni az egész. Akkor felesleges is rá többet áldozni, mint pár deci festék - max 1-2 évet fog bírni.

Csodát viszont nem kell várni egy sima festék spray-vel lefújástól. Szinte biztos, hogy el fog ütni, ha foltban fújod, inkább csak arra jó, hogy mondjuk egy fehér autón ne virítson annyira a fekete folt. Ha vannak igényeid, akkor érdemesebb inkább gyűjteni szakira, mert házilag szakmai és anyagismeret nélkül elég necces, hogy fillérekből időtálló fényezést csináljon az ember. Nem lehetetlen, de sok szerencse kell hozzá.


Előzmény: <Tycoon> (11767)
Steven 68 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11770

Az viszont nagyon igaz,hogy az idős autónak is ugyanannyi a javítási fázisa mint a fiatalabbnak és ezért nem is szeretik csinálni mert a gazda azt modja,hogy az autó nem ér annyit,a szerelő meg azt akkor nekem mi benne a haszon.

Előzmény: Törölt nick (11769)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11769

Ez jogos - utólag én is belegondoltam, hogy az számlátlan legalja - csak rosszul ugrott be reggel álmosan  :)..

Előzmény: Steven 68 (11766)
<Tycoon> Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11768

Pesten a belváros környékén hol kevernek színre autófestéket?  tudtok pár üzletet  ajánlani?

Előzmény: Törölt nick (11765)
<Tycoon> Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11767

 

Namost ha ki van glettelve, síkba van akkor csak simán ráfújok és kész. Vagy kell rá még valamilyen védőanyag, hogy az időjárás ne kezdje ki?

 

Nagyon el fog ütni ha színre kevert festékkel javíttatom? 

Előzmény: Törölt nick (11765)
Steven 68 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11766

Egy számlás műhelyben a világon nem csinálják meg 20000 ft -ért elemenként,már feketén is itt jár az ár sőt 25000 ft-os árat is tudok.

Előzmény: Törölt nick (11765)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11765

Egy rendes számlás , kamrás műhelynél a 20 ezer teljesen korrekt ár szerintem. Itt mifelénk vidéken a tudomásom szerint a legolcsóbb szaki sem csinálja meg kamrán kívül fújva 12e Ft/elem alatt a fújást -sőt metálnál még drágább. Egy 25 éves autó fényezése semmivel sem jár kevesebb munkával, mint egy pár évesé. Egy elem rendes fényezése pedig iszonyú  sok munkával jár és drága eszközök, alapanyagok kellenek hozzá. 

A másik gond szerintem, hogy a rozsdás karosszéria javitása nem az autószerelő feladata - hanem a karosszérialakatosé. A karosszérialakatosnak pedig nem feladata a fényezés. Egy autószerelőnek meg főleg nem feladata a fényezés. A valóságban persze sokszor van, hogy az egyik szaki kicsit ért a másik szakterülethez is, de ha egy autószerelő vagy egy kasznis nem vállal el egy fényezést, akkor lehet, hogy oka van, hogy nem vállal.

Ha tényleg csak az ár számít  és hogy ne üssön el annyira a foltozás, akkor szerintem menj el egy fényező szaküzletbe, kevertess ki spray-be festéket, csiszold meg és fújjad le magadnak. Valahogy ki fog nézni valameddig úgy is.

Előzmény: <Tycoon> (11763)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11764

Én a hétvégén egy B corsát csináltam - alvázvédelemnek indult, de két kerékjáratnál és a hátfalnál kellett rozsdát kivágnom és foltoznom. Négy doboz alvázvédő, háromnegyed doboz üregvédő, fél szett 2k korroziógátló alapozó, fél doboz rozsdapassziváló lakk, és három doboz fehér festék. 25 lett a vége nagyon baráti alapon, 15 körül volt nekem az alapanyag ebből.

https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/OpelCorsaBAlvazvedelem#

És akkor még kiderült, hogy a hátsó nyúlványok is elég hervadtak - ahogy a fotón is látszik. Szerencsére azért elég vastag a lemez ott és nincs még annyira elvékonyodva, de azt már nem tudtam úgy elvállalni most, hogy hétfőre menetképes is legyen feltétlenül  az autó a megrendelő óhaja szerint. Szóval az most csak tüneti kezelést kapott.

<Tycoon> Creative Commons License 2013.12.02 0 0 11763

Sziasztok!

 

Egy kis nézeteltérés támadt az eddigi autószerelőmmel, és az a gondom hogy karosszéria javítást végzett, az kocsin kb 5 helyen ilyen tenyérnyi helyen kiglettelte a horpadást / rozsdát, de lefestve nincs.

 

Tudtok ajánlani valakit aki le tudná fújni? (nem akarom az egész 25 éves kocsit átfesteni csak ezt az 5 helyet, de interneten mindenhol azt írják hogy elemenként 20 ezer, - annyit meg nem ér a kocsi)  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!