Mégis mennyi realitása van, hogy a áprilisban megjelenő tenderen kitudja hány vitarendezés után nyár végén/ősz elején egy teljes régió ellátását megnyerő
XYKK Zrt. / Transman / WabiGyuri
január egyre össze tudjon szedni egy max 10 éves átlagéletkorú flottát?
Ugyan ez áll a vonalcsoportonkénti tendereztetés esetén belépő sok kis
Bárnevolna Bt. / Kis XXIII. István ev.
esetében is. Új flottára nem is merek gondolni ilyen rövid határidővel...
A legutóbbi vasutassztrájk idején volt Budapest-Debrecen közti forgalom, gondolom ez is hasonló célokat szolgál, hogy be van mérve a vonal , lehet ez alapján menetrendszerinti forgalomban jegyet eladni stb..
Minap a menetrendek.hu-s kereső egy utazásomhoz kidobta opciónak a Budapest - Debrecen (1062-es mező) között külön rendeletre közlekedő járatokat. Erről tudtok valamit, hogy ezek tényleg közlekednek-e - és ezzel együtt egy halandó utas is igénybe veheti-e, vagy esetleg csoportok szállítására funkcionál - vagy a rendszer adatbázisában hibásodott meg valami?
A naptáron lépkedve 2016. március 26-ig írja ezen buszok közlekedését naponta.
A DAKK talán. Mostanában vettek át úgy 20 Scaniát, tavaly volt 51 új Volvo beszerzés és még 10db 6-8 év körüli használt beszerzés is.
Néhány KK sikerrel fog pályázni az a tippem, hogy jönni fog pár új szolgáltató is. (Vt Transman/Arriva, Orangeways). Elvileg a KKsítás lényege, hogy megerősítsék a cégeket a pályázatra, ehelyett az egyesítés után a korábbi gyenge cégek magukkal rántották a közepesen teljesítőket is. Így egy forrás nélküli, napi gondokkal és el öregedet állománnyal küzdő cég jött létre, ami minden csak nem versenyképes.
Attól függ, hogy írják ki a pályázatot. Ha teljes régióra, akkor beszerzés nélkül nem nagyon tudnak labdába rúgni. Ha forgalmi térségekre vagy vonalcsoportokra, akkor már tudnak valamennyit szakítani.
Ha már módosítgattak, miért nem 22:00 órakor indul a Keletiből, és megállna Ferihegyen és Félegyházán. Sokkal több embernek nyújtana kedvezőbb hazajutási lehetőséget.
A járatkimaradások százalékos aránya önmagában nem mutat teljeskörű képet. Az elfagyások jellemzően hajnali kiálláskor jönnek elő, így ebben az időszakban jóval nagyobb is lehet a járatkimaradási arány. Emellett hajnalban sehol sem a legsűrűbb a követés (meg úgy Győrben még a belsőbb városi járatok is max 15-20 percenként járnak, a peremkerületiek közül néhány meg ritkábban), pláne, ha egy vonalról véletlenül több kocsi is kimarad. Ilyen esetekben simán összejöhet akár 40-45 perces várakozás is. Meg amúgy is, reggel, főleg hajnalban nem az időmilliomos nyugdíjasok utaznak, hanem a melósok, akik pedig időre mennének, így nekik a járatkimaradások fokozott szívást jelentenek.
Nem a számok, hanem sajnos a szavak is ellenségei az illetőnek. Kb. annyit kellett volna írnia, hogy több vonalon is előfordult, hogy 45 perceket fagyoskodtak az utasok a reggeli időszakban. Ha nincs ott az "átlagosan" szó, akkor a dolog rendben lenne.
Így viszont védhetetlen, mert feltételezve azt, hogy egy csomó utas nulla perces késéssel szállt fel a buszra, bizony azt kell gondolnom, hogy néhány átlagidőt rontó utas akár 300-400 percet is a megállókban töltött.
"kaotikusan indult a győri buszközlekedés az év első munkahetén. Hétfőn 24, kedden 17 busz fagyott el induláskor vagy menetközben.
Az eredmény közismert: a hét első napján 22, míg kedden 31 járat maradt ki a kisalföldi megyeszékhelyen. Az utasok átlagosan több mint 45 percet fagyoskodtak a buszmegállókban a hidegre fordult téli időjárásban."
"A Győribuszok.hu információja szerint szerdán négy új busz érkezett Győrbe. Kettő Sopronból, egy-egy Szombathelyről és Pápáról jött a helyi buszközlekedést segíteni."
Nagyon kevés ilyen járat van, naponta talán 4-5. Lényegében a jóval sűrűbben közlekedő Debrecen-Hajdúnánás járatok meghosszabbításáról van szó Kálmánházán át Nyíregyházára. Érdekesség, hogy ezen néhány járaton kívül Hajdúnánásról Nyíregyházára (30 km) és vissza lényegében nem lehet tömegközlekedéssel eljutni.
Hajdúnánásról szintén ilyen 5-6 járatpárnyi eljutási lehetőség van a 15-20 km-re lévő, s Miskolc felé jól összekötött Polgárral, valamint a Nyíregyházával jól összekötött Tiszavasvárival. Tehát Hajdúnánás Debrecen felé van csak normálisan összekötve, miközben Polgár, Tiszagyulaháza, Görbeháza stb. településeknek ő a járási központja...
Debrecen és Nyíregyháza között a vasúttal párhuzamos gyors útvonalon csak a Debrecen-Sátoraljaújhely járatpár közlekedhet, kiegészítő jeggyel (miközben a Borsod Volán egy Alfa Regióval, előtte meg egy fapados E94-gyel szolgálta ki az "emelt szintű" járatot).