Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

El Padre Creative Commons License 2013.01.16 0 0 28695

no, kedves fórumtársak, elveszett az autós szüzességem, megjött az első gyorshajtási csekk. (50es táblánál 74-el, persze épp előztem, de hát ez mindegy.) kellett nekem a 73 lovas puntot választanom... :)

 

na de félre a tréfát, az igazi kérdésem az lenne, hogy ismertek-e budapesten immobilizer ügyben járatos autóelektronikai szakembert/szervízt. szeretnék egyet a kocsimba, illetve van is benne egy, csak ki van kötve, és azt kellene életre lehelni. tippek? előre is köszönet. :)

R!ck4 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 28694

A fogyasztóvédelem nem büntet, csak felszólít, és ajánlásokat mutat a vevőnek, eladónak is. De tény, ha a cég nem teljesíti a magyarországi forgalmazás feltételeit, be lehet fenyíteni őket egy komolyabb dologgal, egyes esetekben a forgalmazást is fel lehet függesztetni velük, kisebb újságcikk, netre feltett, bojkottra felszólító oldalacska elég hatásos tud lenni...

Előzmény: MrChef (28689)
IceCortez Creative Commons License 2013.01.14 0 0 28693

Akkor ezek szerint csak kishazánkban trükköznek a vevővel. :(

Szomorú....

Előzmény: BluElefantino (28691)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.14 0 0 28692

Hátha valakit érdekel:

 

Kivettem a rádió biztijét, és egyből jobb a pihent aksi feszültségem:

És egy kis indítás, aksin mérve:

Ha érdekel valakit, dobok be indítózási áram mérést is, holnap.

 

BluElefantino Creative Commons License 2013.01.14 0 0 28691
Itt elmondtam a törtenetedet és Németországban egyből kicserélik és nem szórakoznak.
Előzmény: IceCortez (28690)
IceCortez Creative Commons License 2013.01.14 0 0 28690

Hehe :)

Gondolod egy Bannerba bele lehet kötni? Úgy meg van fogalmazva a garancia jegyen hogy mire nem érvényes, hogy gyakorlatilag semmire nem jó az amit kapsz az aksi mellé. Ha már használod az aksit akkor vége a garanciának. Csak gyártási hibára van a 2 év* garancia.

Előzmény: MrChef (28689)
MrChef Creative Commons License 2013.01.14 0 0 28689

A Fogyasztóvédelem működik-e ebben az esetben? Van zöld számuk, és több helyen olvastam, hogy irgalmatlanul meb@sszák a céget, amelyik nem teljesíti az írásban, hivatalosan vállalt garanciát. Szóval lehet, hogy van még vmi, ami működik kis hazánkban...

Előzmény: IceCortez (28683)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.14 0 0 28688

Régen havernak már csináltam ilyet, nem vészes:

 http://www.ebay.com/itm/190783136490?_trksid=p5197.c0.m619

Illetve kell egy LM 317T, és a feszt 14,4-re belőni.

Ha kész, felteszem.

Előzmény: Gyozi2 (28687)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 28687

Ez jól hangzik!

Ha megcsinálod számolj be róla mindenképp.

Kapható komplett cucc, vagy te csinálod meg a töltő részt?

Napelem linkjét beszúrnád, vagy jöhet privátban is.

Bár lehet mást is érdekelne.

Előzmény: Törölt nick (28686)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 28686

Amúgy van rá megoldás rá, 10 Wattos napelem panel a kalapppolcra,(40x20 centi) LM317T fesszabályzó 14,4 Voltra belőve, és kész.

Ez csak ~0,5 Ampert tölt így, de arra, hogy állás alatt sem merüljön, arra jó. Ez télen haegész nap süt a nap, ~ 4 Ah, ami nem sok, de kipróbálom, megrendelem a napelemet hozzá.

 

wst05 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 28685

Szia! az én banner akksim juliusban lett belerakva 1.2 16v és már tölteni kellett, plussz nehezebben indul, töltésem 14.2, alap akku fesz 12.3

 

Előzmény: IceCortez (28683)
IceCortez Creative Commons License 2013.01.12 0 0 28684

Igazad van a nyugalmi feszültségről, mert nekem a töltőm kijelzi szimbolikusan (mint a telefonoknál), hogy mennyire van feltöltve. Az enyémet amikor rátettem egyből fullon mutatta és csak téli töltésen sikerült ilyenkor rátolni egy kicsit. Apósnak az aksiját is kivettem, neki 11,9 volt a nyugalmi feszültsége és vagy 10 órán keresztül töltötte a töltőm és még akkor is félig volt.

Előzmény: Gyozi2 (28680)
IceCortez Creative Commons License 2013.01.12 0 0 28683

Múlt év elején vettem, lassan 1 éves lesz.

De megfogadtam a Banner után, hogy ezt töltögetni fogom (ha már vettem egy kafa kis töltőt akkor főleg) és meglátjuk így mennyit bír.

Az a gond hogy nagyon kicsit vettem aminek 360A-s hideg indítást tud. Talán ezért is lehet hogy ha pár napig állok akkor utána nem indul pöcre az autó.

 

És ami a vicc, hogy após nemrég vett (Júliusban) egy Banner aksit jó pénzért és már most kezd sz@rakodni.... :D

Ilyen statisztika alapján nálam nagyon leírta magát a cég. Akit ismerek és Bannerja volt annak nem bírta 1 évnél tovább.... a garanciális ügyintézés (régebben írtam) az meg egy vicc. Megveszed sokért mert azt hiszed milyen jó és kukázhatod le egy év múlva.

Előzmény: Gyozi2 (28680)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 28682

Ez abszolut  így van.

Bár ha pontosan akarunk mérni, az egy kicsit nagyobb terhelés, mint kéne.

De végül is arra találták ki: indító akku. :)

Előzmény: grandegabo (28681)
grandegabo Creative Commons License 2013.01.11 0 0 28681

Azért ha indítózás közben mindíg nézed a feszültséget, az sokat elárul. A legjobb terhelővilla az önindító :-)

Előzmény: Gyozi2 (28680)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 28680

Az a baj az ólomakkuk tesztelésével, hogy a nyugalmi feszültség nem sok mindent mond el egy akkumulátor jóságáról.

Ezért multiméterrel nem is nagyon lehet őket tesztelni.

Teljesen feltöltött akkut (és már az is egy fontos adat, hogy fel lehet-e teljesen tölteni) kell terhelni nagy árammal és közben mérni a feszültségét.

(Terhelővilla, vagy újabban elektronikus tesztelő műszerek)

Csak ebből jön ki használható adat a tárolóképességre.

Persze a durva hibát, megmutathat egy feszmérő is, de az sajnos csak saccolás.

Mennyi idős a Jász aksid?

Tavaly én noname-et vettem, mert feldühített, hogy előtte a varta silver 2-évet bírt csak elég drágán.

(Autó töltőrendszerét rendben találták.)

 

Előzmény: IceCortez (28673)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.11 0 0 28679
Megmértem, 12.2 Volt.
Előzmény: IceCortez (28670)
ZoliC220 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28678

100 ÷ 14.6 = 6.849 L /100 Km

Előzmény: Daffos (28676)
ZoliC220 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28677

Nézd meg jobban :-)

Nem az van odaírva, hogy 100Km/L hanem hogy L/Km. Tehát azt mutazja hogy hány Km-t mentél el 1 L benzinből. A dom tetején 14.2-t Az aljáig gurultál, ezért javult a fogyasztásod 14.6-ra

Kicsit furcsa hogy át kell számolgatni, de a világ nagyobbik felén ezt szokták meg :-)))

Előzmény: Daffos (28674)
Daffos Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28676

Igen mindent le nulláztam és még is ilyen értéket ad ki de a fogyasztása meg olyan 5-6 liter között van.

Előzmény: IceCortez (28675)
IceCortez Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28675

Ami kijelez az átlag fogyasztás. Lenulláztad a számlálót?

Mert amikor én vettem nekem se nagyon mozgott az érték, aztán kiderült vagy 3 ezer Km-es átlagot számolt mert a tulaj gondolom én nem nullázgatta nagyon.

Előzmény: Daffos (28674)
Daffos Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28674

Tisztelt fórum társak!Olyan kérdésem lenne felétek,hogy a fedélzeti számítógép mutatja a fogyasztást de nekem nagyon furcsaságokat produkál.Mikor meg vettem teletankoltam és mentem vele 197 km újból tankoltam rá 10,4 litert.A fegélzeti meg 15,5 litert mutatott valami nem frankó nálla.Ma jöttem hazafelé és egy nagy dombon kell be ereszkedni a falunkba a domb tetőn mutatott 14,2 litert a domb alján 14,6 litert de üresbe gurultam le,most akkor hogy van ez?Valaki tudna nekem eligazítást adni hogyan van ez? 2000-es 1,2 16 V Várom megtisztelő válaszotokat.

Daffos

 

IceCortez Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28673

Papírforma szerint én is tudom mennyinek kell lenni. Azért írtam hogy mérjetek rá mert kíváncsi vagyok hogy ilyen hideg időben kinek hogy áll az aksija.

Nekem az eddig fullos Jász ma reggel nehézkesen indított. Rámértem a melóhelyen 3 óra állás után 12V-ot mutatott a töltő... Után rátöltöttem, holnap újra mérek. Eddig 12.4 alatt nem volt sose és havi 1× mindig feltöltöm.

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28672

A 100%-os aksi 12,7V

a 75% 12,4V

Az 50% 12,2V

a 25% 12V.

Alatta abszolut kuka.

 

Szulfátosodás 12,4Volt alatt kezdődik el.

 

Előzmény: IceCortez (28670)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28671

12,5V-nak illik lennie legalább. (12V-ig még nincs nagy gond)

Ha kevesebb, akkor használtabb az aksid, vagy le van merülve, esetleg valami szivárgó áram meríti. (Riasztó csak pár mA-t szabad, hogy fogyasszon, az pár óra alatt nem látszódik.)

Az sem mindegy, hogy a hosszabb állás előtt mennyit mentél vele, volt-e ideje a generátornak teljesen feltöltenie az aksit.

Rámérni most nem tudok, de gondolom nem is arra vagy kiváncsi mennyire jó az én aksim.

 

Előzmény: IceCortez (28670)
IceCortez Creative Commons License 2013.01.10 0 0 28670

Akinek van multimétere megtenné hogy egy hosszabb állás után (min. 5 óra) rámérne az akku nyugalmi feszültségére?

Rocktober Creative Commons License 2013.01.09 0 0 28669

nincs fent a neten,és fényképem sincs rola...amugy én meg jelenleg a fotelből,és azon belül győrből irok... :)

 

Előzmény: R!ck4 (28668)
R!ck4 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 28668

Mutasd, melyik lesz... Én ezért Szegedről 400km-re mentem el, és nem bántam meg....

Előzmény: Rocktober (28667)
Rocktober Creative Commons License 2013.01.09 0 0 28667

Csőőőőő.....Q-rva messziről... :)Holnap megyek átnézni a gépet,remélem nem lesz semmi gond vele....frissssss müszakis...ha meglesz jövök ide közétek,a tipo oldalrol...ha ideengedtek persze.... :)

sziasztok!

Előzmény: R!ck4 (28656)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.09 0 0 28666

A kis bugyborékolás a nem tökéletes légtelenítés miatt van, de gondot nem okoz.

Amúgy a hőfok óra elég érdekes, 51 foknál mozdul meg, és 80 foknál beáll, és tartja 102 fokig magát. Az ezerötös Ladánál legalább valósat mutatott.

Bár, ennek is van előnye, ha nem stabil a mutató, be-bebilleg lefelé néha: akkor termosztátos...

Előzmény: wst05 (28661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!