no, kedves fórumtársak, elveszett az autós szüzességem, megjött az első gyorshajtási csekk. (50es táblánál 74-el, persze épp előztem, de hát ez mindegy.) kellett nekem a 73 lovas puntot választanom... :)
na de félre a tréfát, az igazi kérdésem az lenne, hogy ismertek-e budapesten immobilizer ügyben járatos autóelektronikai szakembert/szervízt. szeretnék egyet a kocsimba, illetve van is benne egy, csak ki van kötve, és azt kellene életre lehelni. tippek? előre is köszönet. :)
A fogyasztóvédelem nem büntet, csak felszólít, és ajánlásokat mutat a vevőnek, eladónak is. De tény, ha a cég nem teljesíti a magyarországi forgalmazás feltételeit, be lehet fenyíteni őket egy komolyabb dologgal, egyes esetekben a forgalmazást is fel lehet függesztetni velük, kisebb újságcikk, netre feltett, bojkottra felszólító oldalacska elég hatásos tud lenni...
Gondolod egy Bannerba bele lehet kötni? Úgy meg van fogalmazva a garancia jegyen hogy mire nem érvényes, hogy gyakorlatilag semmire nem jó az amit kapsz az aksi mellé. Ha már használod az aksit akkor vége a garanciának. Csak gyártási hibára van a 2 év* garancia.
A Fogyasztóvédelem működik-e ebben az esetben? Van zöld számuk, és több helyen olvastam, hogy irgalmatlanul meb@sszák a céget, amelyik nem teljesíti az írásban, hivatalosan vállalt garanciát. Szóval lehet, hogy van még vmi, ami működik kis hazánkban...
Amúgy van rá megoldás rá, 10 Wattos napelem panel a kalapppolcra,(40x20 centi) LM317T fesszabályzó 14,4 Voltra belőve, és kész.
Ez csak ~0,5 Ampert tölt így, de arra, hogy állás alatt sem merüljön, arra jó. Ez télen haegész nap süt a nap, ~ 4 Ah, ami nem sok, de kipróbálom, megrendelem a napelemet hozzá.
Igazad van a nyugalmi feszültségről, mert nekem a töltőm kijelzi szimbolikusan (mint a telefonoknál), hogy mennyire van feltöltve. Az enyémet amikor rátettem egyből fullon mutatta és csak téli töltésen sikerült ilyenkor rátolni egy kicsit. Apósnak az aksiját is kivettem, neki 11,9 volt a nyugalmi feszültsége és vagy 10 órán keresztül töltötte a töltőm és még akkor is félig volt.
De megfogadtam a Banner után, hogy ezt töltögetni fogom (ha már vettem egy kafa kis töltőt akkor főleg) és meglátjuk így mennyit bír.
Az a gond hogy nagyon kicsit vettem aminek 360A-s hideg indítást tud. Talán ezért is lehet hogy ha pár napig állok akkor utána nem indul pöcre az autó.
És ami a vicc, hogy após nemrég vett (Júliusban) egy Banner aksit jó pénzért és már most kezd sz@rakodni.... :D
Ilyen statisztika alapján nálam nagyon leírta magát a cég. Akit ismerek és Bannerja volt annak nem bírta 1 évnél tovább.... a garanciális ügyintézés (régebben írtam) az meg egy vicc. Megveszed sokért mert azt hiszed milyen jó és kukázhatod le egy év múlva.
Nem az van odaírva, hogy 100Km/L hanem hogy L/Km. Tehát azt mutazja hogy hány Km-t mentél el 1 L benzinből. A dom tetején 14.2-t Az aljáig gurultál, ezért javult a fogyasztásod 14.6-ra
Kicsit furcsa hogy át kell számolgatni, de a világ nagyobbik felén ezt szokták meg :-)))
Ami kijelez az átlag fogyasztás. Lenulláztad a számlálót?
Mert amikor én vettem nekem se nagyon mozgott az érték, aztán kiderült vagy 3 ezer Km-es átlagot számolt mert a tulaj gondolom én nem nullázgatta nagyon.
Tisztelt fórum társak!Olyan kérdésem lenne felétek,hogy a fedélzeti számítógép mutatja a fogyasztást de nekem nagyon furcsaságokat produkál.Mikor meg vettem teletankoltam és mentem vele 197 km újból tankoltam rá 10,4 litert.A fegélzeti meg 15,5 litert mutatott valami nem frankó nálla.Ma jöttem hazafelé és egy nagy dombon kell be ereszkedni a falunkba a domb tetőn mutatott 14,2 litert a domb alján 14,6 litert de üresbe gurultam le,most akkor hogy van ez?Valaki tudna nekem eligazítást adni hogyan van ez? 2000-es 1,2 16 V Várom megtisztelő válaszotokat.
Papírforma szerint én is tudom mennyinek kell lenni. Azért írtam hogy mérjetek rá mert kíváncsi vagyok hogy ilyen hideg időben kinek hogy áll az aksija.
Nekem az eddig fullos Jász ma reggel nehézkesen indított. Rámértem a melóhelyen 3 óra állás után 12V-ot mutatott a töltő... Után rátöltöttem, holnap újra mérek. Eddig 12.4 alatt nem volt sose és havi 1× mindig feltöltöm.
12,5V-nak illik lennie legalább. (12V-ig még nincs nagy gond)
Ha kevesebb, akkor használtabb az aksid, vagy le van merülve, esetleg valami szivárgó áram meríti. (Riasztó csak pár mA-t szabad, hogy fogyasszon, az pár óra alatt nem látszódik.)
Az sem mindegy, hogy a hosszabb állás előtt mennyit mentél vele, volt-e ideje a generátornak teljesen feltöltenie az aksit.
Rámérni most nem tudok, de gondolom nem is arra vagy kiváncsi mennyire jó az én aksim.
Csőőőőő.....Q-rva messziről... :)Holnap megyek átnézni a gépet,remélem nem lesz semmi gond vele....frissssss müszakis...ha meglesz jövök ide közétek,a tipo oldalrol...ha ideengedtek persze.... :)