üdv. Zoli vagyok köszönöm a segitséget de sajnos képet nem tudok a gépről feltenni mert ausztriába dolgozom és ritkán járok haza akkor kisebb ékszijat tegyek fel vagy véknyabat mert a hátsó ékszijtárcsába fekszik bele az elsőnél szinte lóg és teljesen előre van huzva a motor.A segitségeteket előre is köszönöm.
Nem mindegy, hogy milyen ékszíjat teszel fel. Például az Iseki AC 2 kapagép ékszíja helyett normál szíjat teszel fel, ugyanígy hajt lazán is. Csak a kevlár ékszíj jó hozzá.
Általában ezeknél a kuplungmegoldásoknál valamennyi beállitási lehetőség van az ékszijfeszitő bowden becsatlakozásnál. Ha nincs, akkor legvalószinübb, hogy az ékszij hossza nem megfelelő, azt kell cserélni. Az ékszijtárcsából ne szedess le, mert a fordulatszámot befolyásolja !
(Ha a főtengely tárcsát kisebbited, akkor csökken a fordulat, ha a másikat, akkor meg nő -de a gyári beéllitásokat módositja.)Max annyit javaslok, hogy a gyártói méretet használd.
üdv JÁNVÁRI Zoltán vagyok nemrég vásároltam egy robix 202lx-et nemrég meg vettem rá egy uj 6,5le uj motort nemrégibe meg előre meneti ékszijat
és most az a gond egyből viszi ha behuzom a berántókart más ékszijat vegyek rá vagy az ékszijtárcsáből esztergáltassak már minden variáción gondolkodom még se jó már minden uj rajta szinte és mégse jo.
A régi KF 04 még egy darabból készült + a két csapágyfedél. Elnyűhetetlen, normális használat mellett. Nekem 1986 óta működik. Ajánlom vegyél egy használt régi fajtát. Illetve gyártja még az M Forg 52785 Ft. pénzért.
Ez is kf04 és "egy"darabból van öntve illetve a két szimering ház külön, a "könnyített"az valóban 2félből. A ház csak olyankor szokott törni-repedni mikor nem megfelelően súlyozzák-terhelik.Ha annyira félsz vegyél egy régi még vasöntvényből készült kf04 hajtóművet és újítsd fel .
Az én javaslatom is KF 04 Szentkirályi hajtómű. Hogy miért? Azért mert a Marci és a KF két külön kategória.
Ha a későbbiek folyamán egyéb feladatra lenne szükség, pl: komposzt aprító, fűnyíró adapter, láttam terménydarálót KF-hez, víz szivattyú, ezen kívül csak fantázia kérdése, hogy mit épít hozzá egy ügyeskezű felhasználó.
Szállításkor, tároláskor adapter csere esetén, az egy bilincses rögzítési mód nagyon egyszerű, gyors megoldás.
Motorként mindkettő megbízható. A Honda csendesebb, tisztább, kisebb fogyasztású.
Vanegy tomos umo 06 os aggregátom, amit fűnyírásra hanálok, és a téli nagyszervíz elvégzése közben a hajtókar kottyanását fedeztem fel! Jó lehet a gépsárkányba az umo 04- es főtengelye?
Na, nekem meg csak elindult ez a 8 lovas rettenet! Nem is akárhogy!
Ahogy próbáltam indítani, most légszűrő nélkül, egyből feltűnt, hogy igen sok anyagot lő vissza a szívóoldalon. Akkor már egyből tudtam, hogy szelepbeállítás lesz a dologból. Amikor raktam össze, a saját fejem után, a szelephézagot úgy állítottam, hogy a dugattyú munkaütem alsó hoptpont előtt volt egy kicsivel. Aztán most megnéztem, hogy a könyv FHP után 5 mm dugattyúállást írt. Na, ott szépen be is tudtam világítani a szeleptányér mellett. Úgyhogy faragtam kicsit a szelepszárból, összeraktam, és láss csodát, első rántásra beindult, nagyon szép, kemény a járása, berántásnál is érezni, hogy az első munkaütemnél el is kapja. A szabályzón kell még majd állítanom, mert este 9kor nyitott műhelyajtónál nem mertem tovább szórakozni, nehogy kihúzzam a gyufát a szomszédoknál :)
Én is hosszú éveken keresztül kerék nélkül használtam(r250t) nem volt volt gond a beállítással ,én a változót nem külön területenként hanem barázda hosszában értem, mivel nagyobb darabok végeit sarkait szoktam szántani ahol sokszor a nagy gép forgott.