Mindenkit olvastam a kezdetekben, mert kíváncsi voltam a különböző véleményekre. Aztán megváltoztak a körülmények, így már én is éltem - indokolt esetben - a letiltás lehetőségével. Nyilvánvaló, a kommunikációnak is megvannak a maga szabályai, amelynek be nem tartása ezt vonja maga után.
Érdemi válaszokra, valódi segítségnyújtásra van szükség, ebben annál jobb, minél többen segítenek, minél többen vagyunk...
2012-ben, ha nem dolgoztál (átlagjövedelemmel nem rendelkeztél) akkor C2 esetén a minimálbér 45 %-a alapján számították ki a rokkantsági ellátás összegét!
Néhány példa a C2 kategóriára, 2012-ben.
C2 kategória:
Az igénylő átlagjövedelme 2012-ben bruttó 95.000,- Ft. A rokkantsági ellátás összege ebben az esetben a havi átlagjövedelem 60 százaléka, 57.000,- Ft. Az igénylő átlagjövedelme 2012-ben bruttó 65.500,- Ft. A rokkantsági ellátás összege a havi átlagjövedelem 60 százaléka lenne. Esetében a havi átlagjövedelem 60%-a (39.300,- Ft) nem éri el a minimálbér 45%-át, ezért a rehabilitációs ellátás összege a minimálbér 45%-a, azaz 41.850,- Ft lesz. Az igénylő átlagjövedelme 2012-ben bruttó 250.000,- Ft. A rokkantsági ellátás összege a havi átlagjövedelem 60%-a lenne. Esetében a havi átlagjövedelem 60%-a (160.000,- Ft) meghaladja a minimálbér 150% százalékát, ezért a rokkantsági ellátás összege a minimálbér 150%-a, 139.500,- Ft lesz.
Az igénylő átlagjövedelemmel nem rendelkezik. Esetében a rokkantsági ellátás összege a minimálbér 45 százaléka 41.850,- Ft.
Összehasonlítva:
2016. december 31-ét követő kezdő időponttól (alapösszeg mértéke 96 010 Ft.)
átlagjövedelemmel nem rendelkezik, a rokkantsági ellátás összege: C2 kategória 96010 x 0.45 = 43. 205,- Ft
A megváltozott munkaképességű személyek ellátásaival kapcsolatos eljárási szabályokról szóló 327/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a következő 8/A. §-sal egészül ki, mely szerint a 2016. december 31-ét követő kezdőidőponttól megállapított rokkantsági vagy rehabilitációs ellátásra való jogosultság esetén az Mmtv. 9. §-a és 12. §-a szerinti alapösszeg mértéke 96 010 Ft.
A rokkantsági ellátás összege eddig a 2012-ben még az érvényes minimálbér (93 ezer Ft) százalékában volt meghatározva, május 1-jétől az évenként megállapítandó alapösszeg százalékában meghatározott korlátok érvényesülnek.
Ha dolgoztál, akkor az alapjövedelmet veszik alapul (amennyi a kereseted volt), ha nem dolgoztál, akkor meg az alapösszeget!Ez két különböző dolog!
C2 kategória:
Az igénylő átlagjövedelemmel rendelkezik (dolgozott, fizetést kapott). A rokkantsági ellátás összege ebben az esetben a havi átlagjövedelem 60 százaléka.
A mennyiben az igénylő átlagjövedelemmel nem rendelkezik (tehát nem dolgozott), esetében a rokkantsági ellátás összege az alapösszeg 45 százaléka.
A megváltozott munkaképességű személyek ellátásaival kapcsolatos eljárási szabályokról szóló 327/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a következő 8/A. §-sal egészül ki, mely szerint a 2016. december 31-ét követő kezdő időponttól megállapított rokkantsági vagy rehabilitációs ellátásra való jogosultság esetén az Mmtv. 9. §-a és 12. §-a szerinti alapösszeg mértéke 96 010 Ft.
Ha a rokkantsági ellátásban részesülő személy havi átlagjövedelemmel nem rendelkezik, a rokkantsági ellátás összege:
egészségi állapota alapján tartós foglalkozási rehabilitációt igényel, azonban a komplex minősítés szakmai szabályairól szóló rendeletben meghatározott egyéb körülményei miatt foglalkozási rehabilitációja nem javasolt esetben az alapösszeg 45 százaléka.
Lefordításom szerint ez a C2 kategória az-az 95350 x 0.45 = 42910 Ft
2012 -ben a 93000 Ft 60% az-az 55800 Ft volt. Ezek szerint akinek most állapítanak meg C2 ellátást az majd 13 ezer Ft -al kevesebbet kap! Remélem valaki kijavít, hogy ez nem így van.
8/A. §19 A 2016. december 31-ét követő kezdő időponttól megállapított rokkantsági vagy rehabilitációs ellátásra való jogosultság esetén az Mmtv. 9. §-a és 12. §-a szerintialapösszegmértéke 96 010 Ft.
Ha nincs havi átlagjövedelem, akkor - a minősítési kategóriától függően - az alapösszeg 30, 45, 50, 55 százalékában meghatározott mértékű ellátást lehet megállapítani.
Megígértem, hogy megkeresem az ismerősömet, a felülvizsgálat alatti munkavégzéssel kapcsolatban.
Nos írásban kérdeztem és itt a válasz.
.
Az esedékes felülvizsgálatkor a szakértői bizottság az Ügyfeleket komplexen (orvosi-, foglalkozási- és szociális rehabilitáció szempontok alapján), vizsgálja felül és összefoglaló véleményt készít, mint az első vizsgálatkor alkalmával. A komplex vizsgálat eredményétől függően tesszük majd meg a szükséges intézkedéseket. Az esedékes felülvizsgálat, a már megállapított ellátásra való további jogosultsághoz történik, ennél az esetnél nincs olyan szabály, hogy meg kell szüntetni a fennálló jogviszonyt. Ha valaki dolgozik az ellátása mellett, amit enged a jogszabály, akkor belép az úgynevezett kereset korlát és nem munkaidő korlát, úgy szól, hogy megszűnik az ellátás, ha az ellátásban részesülő keresőtevékenységet folytat, és jövedelme három egymást követő hónapon keresztül meghaladja a minimálbér 150 százalékát. Jogszabály: 2011. évi CXCI. törvény 13. § (2) bekezdés.
Megerősítést vagy javítást várok a részetekről rokkantsági ellátással kapcsolatosan.
Most számolják ki az ellátás összegét 01.01-től igényeltem meg. Tavaly egész évben táppénzen voltam. A törvényt úgy értelmezem hogy ebben az esetben az ellátás alapja a táppénz kezdetét megelőző 180 nap átlagjövedelme. Jól tudom? Válaszokat köszönöm szépen.
Megv. munkaképességű vagyok, mint itt Sorstársaim is, akikkel szolidaritást érzek.
A csoporttá válás:alakulás (egymás és a feladat megismerése),viharzás (egyéni különbségek), normázás (közös szabályok meghatározása, kialakítása, elfogadása), működés ( közös feladatmegoldás, empátia )
Jó volna, ha a "viharzást" magunk mögött tudhatnánk, elkezdődhetne a közös szabályok kialakítása, elfogadása.
Milyen legyen a fórum? Miről szóljon, miről szólhat? Mi az, ami belefér, mi az, ami nem? A humor megengedhető-e vagy legyen csak komoly, mint egy vakbélgyulladás? Hogyan kezeljük a trollokat?
Ha nem jelöljük ki a határainkat, mit lehet, mit nem a jövőben, akkor valóságos működés (közös feladatmegoldás, törődés, figyelés, empátia) esélye soha nem lesz! Ha mindig másoktól várjuk a megoldást és nem veszünk tevőlegesen részt a megoldások keresésében, akkor miért kritizálunk?
Elnézést, hogy "gépiesen" írom le. A jól működő csoport tagjainak:
- egyik része a feladat elvégzésére koncentrál („gépezet előrehajtók”)
- másik része a kapcsolati, érzelmi tényezőket tartja rendben („kenőanyagok”) A lélek karbantartása!
Vannak csak "átutazók", akik belépnek, kérdeznek, választ kapnak, kilépnek.
Jó volna a maradók, visszatérők számát gyarapítani! Aki, miután választ kapott, marad és legközelebb ő is válaszadó lesz. Mindezekhez kívánok kitartást, türelmet és jó egészséget!
Úgy gondolom, hogy Ön profi. Sok ilyen segítő kellene.
Sajnos sokszor keverik a szociális problémákat a betegséggel. Akik évek óta nem dolgoztak, azokat nehéz vissza vinni a munka világába, hiszen ellenérdekeltek, illetve nem ismerik fel az érdekeiket.
"Öt évvel ezelőtt a fogyatékos emberek körében körülbelül 15-16-17 százalék volt a foglalkoztatási ráta, miközben most már 25 százalék fölött vagyunk. Meg kell próbálni még több megváltozott munkaképességű ember számára ezt a lehetőséget biztosítani. Meg kell próbálnunk elérni őket, aktivizálni, képezni, felkészíteni és bevonni a foglalkoztatásba, hogy az irántuk jelentkező munkaerőigényt ki lehessen elégíteni, így minél több fogyatékos embernek legyen munkából származó jövedelme.
Az intézménytelenítés és a kiváltás sem tud megtörténni eredményesen, ha a kiváltásban érintett személyek foglalkoztatási esélyeit nem javítjuk. Ezeket a törekvéseket segíti majd a szociális foglalkoztatás átalakítása, a fejlesztő foglalkoztatás bevezetése 2017. április 1-jétől.A fejlesztő foglalkoztatásban nagyobb hangsúly kerül a foglalkoztatott személy, az egyén képességeinek, készségeinek fejlesztésére. A fejlesztő foglalkoztatás szociális szolgáltatásokként fog működni.
Ha a fejlesztő foglalkoztatásban a cél az önálló munkavégzést segítő képességek fenntartása, felkészítés a nyílt munkaerőpiacra, akkor a munka törvénykönyve szerinti határozott idejű munkaviszonyban történik a foglalkoztatás. Ha a cél az egyén testi és szellemi képességeinek és munkavégzéssel összefüggő készségeinek helyreállítása, akkor az érintett a szociális törvényben meghatározott szabályok szerinti fejlesztési szerződés alapján végzi a fejlesztési tevékenységet.
A törvényjavaslat szerint munkaviszonyban történő foglalkoztatás esetén a munkaidő nem haladhatja meg a napi 8 órát, heti 40 órát, fejlesztési szerződés esetén legfeljebb napi 6 órában, heti 30 órában történhet a fejlesztés. Az egyén egészségi állapotához igazodóan lehet a fejlesztő foglalkoztatásban részt vevőt havi munkaidő-keretben foglalkoztatni."
Dani, nem írtad,hogy mi a szakmád, és azt sem,hogy lenne-e olyan munkáltató, aki a betegséged tudatában foglalkoztat. Ha az üzemorvos alkalmasnak talál a munkavégzésre, a munkáltató alkalmaz, akkor dolgozhatsz, a keresetkorlátot szem előtt tartva.
Persze ahogy egy másik hozzászóló is kérte, nézd át alaposan a határozatodat, esetleg kérj tájékoztatást/segítséget a Munkaügyi Központban.
Anyagilag hatott ki, hogy hiába volt jó hosszadalmas munkaviszonyom, rengeteg munkával megérdemelten jó fizetésem, a törvényt úgy alakították, hogy ez már a múlt, semmit sem ér! Olyan helyen dolgoztam, hogy rövid ideig bírták az újak a magas követelmények miatt. Hatalmas volt a fluktuáció.
Megviselt idegileg is... Azt hittem, hogy majd nyugodt éveim lesznek -amikor még nem betegedtem le. Minden megváltozhat rövid idő alatt...
Az orvosszakértő személyes megjelenés esetén azt vizsgálja, van-e ellentmondás a diagnózisok, leletek és az általa tapasztaltak között. Erre irányult a kérdése, erről akart meggyőződni.
Ismételten csak azt tudom mondani, még nincs döntés és az kedvező is lehet számodra. Esetleg előbb is érdeklődhetsz, hátha előbb kapsz megnyugtató választ...