elvileg lefele fognak menni, nagyobb lesz 3 cm-el az ablak, és ennyive kerül lejjebb, tehát gondolom egy szintben marad. Újra ki lesz bontva. Fölfele nem mennek az ablakkal.
Mindenkinek megfelelő megoldás született. Az erkély melletti ablakot újra gyártják nagyobb méretben, kapok felülre toktoldót, szigetelést. Újra beépítik majd. Egyébként a felső kék rész nagy része leomlott salak vagy mi. Normális volt a vezető.
Még most nem írnám le a cég nevét, holnap jönnek megnézni, majd a hozzáállásuktól függ. A szaki a kisszobait 165(m)* 175(sz) mérte, a nagyszobában az erkélyt 95*268, az ablakot 142*165. Ezrkrt 25/70 ill 80/70 tokosztóval együtt.
"Az a baj, hogy biztos azt mondják, hogy aláírtam a megrendelést, ami igaz is, de én nem vagyok szakember, mezei nőként, létrára állva méricskéltem, hogy tudjak ajánlatokat kérni."
Nehezen tudnám azt a helyzetet elképzelni, ha a nyílászáró beépítéssel foglalkozó cég a megrendelő által "szabócentivel" lemért skiccre hivatkozna. De ha mégis, abban az esetben a Ptk. elég egyértelműen fogalmaz: "Ha a megrendelő alkalmatlan anyagot vagy pedig célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, erre a vállalkozó köteles őt figyelmeztetni.A figyelmeztetés elmulasztásából eredő kárért a vállalkozó felelős. Ha azonban a megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, vagy nem szolgáltat megfelelő anyagot, a vállalkozó a szerződéstől elállhat. Ha nem áll el, a kapott anyaggal, illetőleg a megrendelő utasítása szerint a megrendelő kockázatára köteles a munkát elvégezni."
De ha jól olvasom, ilyen fel sem merült, úgyhogy ez nem is lehet vitaalap. Mivel az utólagos felmérést a cég szakembere elvégezte, onnantól kezdve nincs miről beszélni. A felmérés pontossága a vállalkozó felelőssége.
Azon felül: "A megrendelő a munkát és a felhasználásra kerülő anyagot ellenőrizheti, a szerződésben, illetőleg jogszabályban meghatározott esetben pedig ellenőrizni köteles. Nem mentesül a vállalkozó a felelősség alól, ha a megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el."
Ez esetben érdekes felvetés lenne az, hogy miért készült kb. 10 cm-rel kisebb nyílászáró, ha egyszer a cég szakembere pontos felmérést végzett (?).
De még mielőtt felkoncolnád a vállalkozót, érdemes lenne előbb tisztázni vele a helyzetet, és meghallgatni az ő álláspontját is. Hátha van ésszerű magyarázata. Vagy pedig ha elismeri a hibáját, talán sikerül mindkettőtök számára elfogadható konszenzusra jutni.
Nekem a fa ablakomnál végeztek téves mérést. A redőny szabása miatt mérték meg háromszor is,de aztán közölték hogy mégsem tudják beszerelni a redőnyt. Igy most hivnom kell egy redőnyöst,különben buktam 25 ezret.
ők voltak azok, akik a múlt héten a sógornőmnek Mecsekjánosiban beszereltek két korábban elmért szerkezetet, egy fürdő és egy WC-ablakot. Bonyolult volt a 60*60-as SOFA-k helyére két műa. ablakot bemérni... Pedig még én mondtam, hogy ezt nem lehet elcseszni, rendeljék meg helyben, de most vihetek nekik két, rendes méretű ablakot ( meg építhetem be, amit egyenesen rühellek...)
Nálam egy komlói cég,az ablak és redőnymester vagy más néven Wiesner és társa Bt végezte a nyilászáró cseréket. Két régi ablak bontásával és az újak beépitésével mindössze 3 és fél óra alatt végzett a cég 2 szakembere.
Az egyik kétszárnyú ablak egyik szárnya nyitás után egyből bukóra nyilik és súrolja a párkányt nyitáskor. Felhivtam őket de azt mondták hogy ez igy tökéletes. Továbbá egy új redőny beszerelését is vállalták egy másik ablakomra ,azt mondták hogy ez még belefér az árba,majd az ablakok beépitésével közölték hogy a munkát sajnos mégsem tudják elvégezni. Olcsó minőségű román vasalattal dolgoznak,de előny hogy náluk minden feláras. Legalábbis a heti szórólapban minden héten megjelenő hirdetésük szerint. Garanciát abszolút nem vállalnak! Ezt csak azért irtam le hogy tanuljatok belőle,biztosan van még hasonló cég az országban,ezért ne dőljetek be az olcsó áraknak,inkább a minőséget tartsátok szem előtt!
Külső párkány 4 cm-el van feljebb, az egész magassága nagyjából 10 cm-el van elmérve, a szélessége kb 3 cm-el. A kék akármi az egyik helyen kiáll és kilátok egy részen sajnos:( Itt kifelejthették a habot. Nem hiszem, hogy szándékosan, édesanyám szerint normálisak voltak. Én a fényhiány miatt aggódom meg statikailag.. Valami ropog időnként. Az a baj, hogy biztos azt mondják, hogy aláírtam a megrendelést, ami igaz is, de én nem vagyok szakember, mezei nőként, létrára állva méricskéltem, hogy tudjak ajánlatokat kérni. Maga az ablak amúgy rendben van, jó minŐségű.
Fogalmam sincs, hogy így van-e, de kívül is feljebb a párkány, és a redőny sem az ablak kerettel van egy szintben. Úgy gondolom, hogy alul méretezték:(
Mindenkinek köszönöm a segítséget! Írtam reklamációs levelet, amihez csatoltam képeket, és kértem a ponrom méretezés után a saját költségen történő cserét. Persze mivel nagyobb, így az árkülönbözetet állnám. Sajnos nem vagyok optimista, mert úgy gondolom, hogy tisztességes szakemberek nem építették volna így be:( Mindenki hibázik, csak vállalják a felelősséget. De már a beépítésnél is sunnyogtak, hiszen biztosan észrevették a problémát.
2 dolog sokat segíthet, ha a közvetlen reklamáció behal. Békéltető testület / fogyasztóvédelmisek, illetve ha vállalja magát a károsult, akkor a média nyilvánossága. De ez már egy másik szint, és senkinek se lesz kellemes élmény.
Ahhoz hogy pontosan lehessen látni mekkora a gond a magassággal a redőnyt le kell szerelni, akkor kívülről is fehéren-feketén látszik majd hogy el van mérve az ablak magassága.
Én azt javasolom hogy kérd meg rá a céget ahonnan vetted az ablakokat hogyha kijönnek megnézni a problémát a redőnyt szereljék le hogy tisztán lehessen látni a gondot a nyílászáró magasságával. A redőny le és felszerelése max. 10-10 percet vesz majd igénybe.
Véleményem szerint ha egy kis tisztesség van bennük akkor a saját költségükön kicserélik neked.
Épp azért végzi a felmérést szakember hogy ilyen probléma ne legyen, így a teljes felelősség őket kell hogy terhelje.
Az, hogy régen nem volt velük gond, viszonylag keveset számít a jelen összefüggésben. Nagy kérdés, hogy a vállalkozó konstruktívan fog-e hozzáállni a reklamációhoz. Megfelelő határozottsággal érdemes fellépni, ezért sem árt, ha valaki független hozzáértőbb személy megnézi és összeírja milyen kifogásokat lehet támasztani a beépítéssel szemben, vagy esetleg segít a kommunikációban is a céggel. (ilyenkor vannak akik képesek a laikus felé teljesen természetesnek és megszokottnak eladni abnormális dolgokat.) Ha a számla már ki van egyenlítve, akkor nem kizárt, hogy csak jogi úton (vagy úgy sem) lehet itt komolyabb eredményt elérni. Kicsi az esély, hogy a vállalkozónak ez volna az első problémás esete, és ne volna már felkészülve, hogyan kerülje el lehetőleg a számára hátrányos kimenetelt.
Nem vagyok szakértő, de láttam már több sebből vérző beépítést (mondjuk a méreteket nem szúrták el), és ott is nehéz ügy volt a pénztártól való távozás után bármit elérni.
Azért sok szerencsét kívánok! Hátha egy lelkiismeretesebb vállalkozóról van szó, a történtek ellenére.