Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Elhiszem hogy oka van, annak is, hogy vannak rossz tapasztalataid. Kalapom emelem a 20 eved elott ( csak 11 eve dolgozom ezen a szakteruleten) de egy masik szemszogbol nezve, minden bantas es rossz szandek nelkul mondom, hogy ahhoz, hogy ilyen iteletet irj, a 20 ev nem relevans. Autoszerelokent koncentralsz es megoldasz egy adott problemat, viszont ezek csak frakciok, toredekek.
Egy gyartohoz nem hogy tobb adat fut be, mint hozzad, hanem minden. Ertsd: MINDEN meghibasodassal kapcsolatos adat, garancialis panasz, ami kivizsgalasra kerul. Szinten befut minden meghibasodassal kapcsolatos nem garanciaidon tuli problema a markaszervizekbol. Habar ez nem jelent kozvetlen koltseget a gyartonak, de jelent koltseget. Hiszen csokken a gyarto hirneve, ami kesobb az eladasokban nagyon is ereztetni fogja a hatasat. Es egy elvesztett hirnevet felepiteni ujra ev(tized)ekig tart.
A garancialis panaszok pedig szinten eros hirnevrombolok, de azonnali melyen zsebbenyulos tetelek is. Egy gyarto sem engedheti meg ezeket a 21. szazadban, amikor a verseny sokkal elesebb, mint valaha.
Elmondhato, hogy a harmadik vilagban a megbizhatosag szobraikent ismert francia autoknak nincs rossz hirnevuk itt GB-ben. Voltak egyes tipusaik, amelyek betegagyak (kinek nem?), de a piac nagy %-t birjak, ami arra enged kovetkeztetni, hogy nem szar autok, annyira, ahogy azt sok eloiteletes magyar hiszi. Meglehet, hogy rossz peldanyokat fogtal ki palyafutasod alatt, ebbol vegkovetkezteteseket levonni nem jo. Az is lehet, hogy inas korodban neveltek beled az oreg szakik. Csak hogy azota nagyot valtozott a vilag. A Peugeot a BMW-vel kooperal, az (egyre inkabb kinai, indiai) beszallitok mindenkinel ugyanazok. Autoszerelokent biztosan tudod, hogy a lemezek alatt egyre kevesebb a kulonbseg, az autokat a brand, es brandhoz tarsitott kepzelet, valamint a formak adjak el.
UI.:
mint mernok, a mai napig bamulattal adozok az egyre inkabb kodbe veszo, a muszaki kerdeseket innovativan megkozelito, csak a franciakban meglevo habitus irant.
Emlithetnek sok peldat, eleg ha csak a Citroen altal zsenialis szintre fejlesztett, annyiszor koppintott hidropneumatikus futomumegoldast (tudom, szidtad ezt is mar) nezzuk. Az RR Silver Shadowban volt eloszor megtalalahato a licencvaltozat, csak elfelejtettek rairni, hogy Thank you very much, Andre.
Emlitesre melto, hogy szamtalan kategoriat teremtettek, pl a Hot hatch (Renault 5 GT elobb volt mint Golf 1 GTI), az egyterueket minden szinten. Ha egyterut keresel, vehetsz sokfelet, de az egyteruekkel szembeni elvarasoknak meg mindig a Renault Espace felel meg legjobban.
Hogy mi ebben a riziko? A biztositas nem, azaz csak kis reszben szol az autod ertekerol. Hiaba kerul a Citroen Saxo £500-ba, de azzal lehet akar £30K kart is okozni egy masik autoban, amit a biztositonak kell majd allnia.
A fiataloknak azert horror a biztositasa, mert "rutintalanok" es szamaranyban tobb balesetet okoznak, majd hulye lesz a biztosito nem megemelni az arat ott ahol egy csomo kiadasa van.
Egy 50 eves, videki foszer nem fog annyi balesetet okozni, mint egy 19-eves londoni ...
Irigy vagy es ahogy latom a "magyar" viselkedest sem sikerult meg teljesen levetkozni
Egy, a torvenyt be kell tartani, ha tetszik ha nem. Kulfoldi autot itt csak 6 honapig lehet hasznalni ha turista vagy, de ha itt vagy rezidens akkor meg addig sem. Es ez teljesen rendben van. Itt elsz, fizess ide road tax-ot es biztositast. Miert kelljen szivnia "miattad" barmelyik angol rezidensnek, mert esetleg egy karambolban a magyar biztositot majd nehezebb lesz elovenni (plane a rendorok sem tudjak leellenorizni azonnal hogy van e rajta biztositas).... Ismerjuk el, a mai napig nem mukodnek ezek a dolgok egyertelmuen, ahogy a bunteteseket sem tudjak behajtani meg az europai autok utan.
Nem kellene ciganykodni, trukkozni, szorakozni, hanem egyszeruen betartatni a torvenyeket, en pont ezert (is) jottem el otthonrol, mert elegem volt a trukkozesekbol.
A biztositotarsasagok mogott igen sok ember penze all, nem ugy kell elkepzelni hogy a biztositok/bankok mind lelketlen szornyetegek, es mind milliardosok akik a penz mogott allnak. (A nyugdijalapok is minden szarba be vannak fektetve, ergo akar kisnyugdijas is allhat mogotte)
Extra soknak tunik a biztositas, nem tudom merre lakhatsz. Nekem nem volt semmi no claim, de nem fizettem £50 felett havonta, szoval nem ertem hogy johetett ki ilyen kemeny osszeg.
Ajanlom hogy nezd:
comparethemarket
confused.com
moneysupermarket
Directline insurance
Tesco
Hatha valamelyik jobb ajanlatot ad. Tovabba csak probakeppen irj ba mas postcode-ot, az orszag masik vegebol es nezd meg hogy ott mennyivel csokkenne a biztositas osszege.
"A rendor kollegak nincsenek is kiakadva azon, hogy a fiatalok inkabb biztositas nelkul autokaznak, mivel ha elkapjak oket akkor kapnak kb £300 birsagot. Meg mindig olcsobb mint £2000 egy evre. Csak hat a riziko??!! Meg az elcseszett jovo ugye??"
- nem is zuzzak be az autot? En ugy tudtam igen, rosszu ltudom?
- miert cseszi el a jovot £300 ? Vagy borton is jar hozza? Nem tudom, azert kerdezem.
Lehet, hogy szovegertelmezesi problemaim vannak, de en adtam egy epkezlab, gyakorlatban bevalt tanacsot Camaronak. Ellenben veled, aki fel oldalt irtal a nagy semmirol.
Lehet, hogy vannak tapasztalataid, de tudod, a vilagot mindenki a sajat (tapasztalatainak) szemuvegen keresztul latja. Mondhatnam ugy is, hogy mindenki a sajat kis vilagaban el. Konkretan: A te tapasztalataid lehet, hogy jok a biztositokat tekintve, de ez nem vag egybe a tobb 1000 masik magyareval. Ennyi. Nem kell bizonygatni semmit, sot inkabb neked kell.
Veteran biztositast azert emlitettem, mert te mondtad Camnak, hogy mit aggodik, meg benazik, hiszen te csak 500 fontot fizetsz. A valaszodnak, annak ellenere, hogy allitasod szerint jo baratod Cam (amit nem vonok ketsegbe), megis volt egy felhangja. A sorok kozt olvasva az az uzenete, hogy Cam egy luzer, hogy nem talal egy olcso biztositast, mint te.
Erre akartam replikazni es ezert emlitettem, hogy letezhet ilyen, csak az nem atlagos, es nem is osszehasonlithato a mindennapokkal. Igy tortenhet meg az, hogy a husz eve az akkori csucson levo akkori szemmel nezve luxusautot 10-ed annyi biztositani, mint a vele majdnem egykoru, de mar ujkoran is lenezett tomegautot.
Nekem is az volt az első reakcióm, ami az öreg székelynek amikor az állatkertben meglátta a zsiráfot és azt mondta - Márpedig ilyen állat nincs ;-)!
De ha elfogadjuk teljes egészében igaznak a sztorit, akkor ki volt a lúzer? A srác, aki -igaz másnak a vállán- eléggé elítélhető módon, de mégis csak valamiféle révbe ért, vagy a segítő aki hagyta magát így bevinni az erdőbe?! Azért a segítésnek is vannak határai és ennyire átvenni a kis herceg szerepét….
Sztem az ilyen kisbuszok közt is van kevésbé francia (Mazda5, Galaxy, Sharan), dieselt meg egyinnk sem szereti, de te tudod. Sztem elférnél egy Fóka kombiban is, az csak 5-6 körüli kategória lehet..
Hondáról írj részleteket, ha már aut. :-) Jah, nekem elfogadták a motorra a magyar B5-öt.
És hogy a biztositotársaságok elleni közös gyűlöletünk tovább éljen, mondom, hogy idén januárban, amikor a magyar biztosítást kötöttem, kérték az angolt, ugyancsak azért, hogy ne nullásról induljak.
Az angol brókertől kapott faxot - kétségeim voltak, hogy válaszolnak-e egyáltalán, de egy telefonhívásra megmozdultak - bevittem a biztosítóhoz, ahol közösen értelmeztük ezt a szöveget:
Bár a levélen ( akind of renewal notice) látszik, hogy 10 ev no claim van, mégis csak 9 éev NC-t tudnak igazolni, mert az angol NCB rendszer csak max 9 evig megy.
Megmondom őszintén, hogy örültem, hogy relative doccenőmentesen ment az ügy, mert rosszabbra számítottam. Mindenesetre, mostani pennahuszár ember mondta, hogy Mo.-n viszont 10 évig megy a NCB rendszer, de ne igen aggodjak, mert a 9 és a 10 év között pénzben csak kb 300 forint van éves szinten.
Szerintem nézd meg, kiváncsi vagyok, neked is ez lesz-e a tapasztalatod, vagy én nézek el nagyon valamit. Ja, és ha jól tudom, Quidco és társai itt is játszanak, azzal is sokat lehet spórolni.
Az enyémet nemcsak, hogy elismerte, hanem ő kerte, hogy hozzak valami papírt, hogy ne nullásról induljak. Bár lehet, hogy az azért volt, mert akkor Magyarország még nem volt EU tag. Régi szép idők...
Igazad van, tenyleg ne okoskodj es ne ussed bele más dolgába az orrodat*.
Amit irtam azt cam-nak írtam, legyszíves tartsd magadat távol tőle. Én leírtam neki egyet a nemtul sok lehetőség közül. Majd ő eldönti, hogy mit akar csinálni, nem te.
*Valószínüleg szövegértelmezési problémáid vannak. Az "orr bele ütögetés" akkor van, ha valaki kéretlenül beleavatkozik mas dolgába - mint pl a te hozzám intézett kéretlen írásod. Cam, ellenben felvetette a saját problémáját, és mivel személyesen is barátként ismerem őt, ezért leírtam neki, hogy én hogyan oldanám meg ezt a problémát. Az általam javasolt megoldásnak valóban van egy szépséghibája, mégpedig az, hogy nem teneked jutott eszedbe. De ne irigykedj, eljön az a nap is egyszer. Ja, és légyszíves ne bizonygasd, hogy nem működik az általam javasolt módszer, ugyanis én már túl vagyok egy majdnemilyen helyzet kipróbálásán, a kívánt célt elértük és köszönjük szépen, mindenki jól van.
Veteránkocsi biztosítást meg ha lehet, legyszíves ne emlegess egy napon egy rendes autó biztosításával, mert annak semmilyen összehasonlítási alapja sincsen.
A fehérgallérosokról viszont az a tapasztalatom, hogy egy brokernél személyesen mindig olcsóbb volt a biztosítás, mint az interneten keresztül. Ha jól emlékszem, akkor csak egy évet volt olyan biztosításom. Az persze igaz, hogy a broker is váltogatta szinte évente a biztosítót, de az engem már nem érdekelt.