Keresés

Részletes keresés

mcg Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28989

Olaszországba Ljubljana felől csak a Venezia megy át a határon, szóval sem a horvátoknak, sem a szlovénoknak nincs más lehetősége...:))

 

a gond inkább az, hogy a szlovén-olasz relációban nem a legjobb a vonat fekvése, pedig onnan mennének sokan...:)

Előzmény: Törölt nick (28985)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28988

Fogalmam sincs, de bizony volt már olyan, hogy a Citadella is nagyon sokat késett, még idén is. Arról meg nem is beszélve, hogy az elővárosin jelenleg is tart a felújítás. Volt már arra példa, hogy 25-35 perc késéssel jött be az országba és még az elővárosin is összeszedett egy "kis" késést. Így végül majdnem 70 perc késése lett, mire a Délibe érkezett. Egyébként régebben valóban nagyon ritka volt, hogy a Citadella késett. Ljubljanából mindig percre pontosan indul.

 

Azért az sem (mindig) igaz, hogy a Venezia késve indul el Olaszországból. Én utaztam vele és percre pontosan (21.27) elindultunk Velencéből. Még Gyékényesre is pontosan érkeztünk, tehát innen gondolom, hogy a horvátok sem késleltették a vonatot (az út nagy részét átaludtam). Gyékényestől viszont ment a "szórakozás", ami azzal kezdődött, hogy nem kaptunk mozdonyt időben. Így Gyékényestől Budapest felé fokozatosan el kezdtünk késni... :(

Előzmény: v_peti (28987)
v_peti Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28987
A Citadella is késik! Na ne! A horvátokról tudom, hiogy szeretnek késteni, na de a szlovének miért ilyen töketlenek? Ott alig van személyforgalom, nem olyan linkek, mint az olaszok, inkább közelebb állnak az osztrák mentalitáshoz, és semmi sem indokolja, hogy késsenek!
Előzmény: Törölt nick (28984)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28986
Ez nem úgy megy, hogy az mondja meg, merre menjen a vonat, aki a kocsikat adja bele. :) Társvasutaknak van beleszólása, Hodos mellett egyedüli érv a schengeni határ, más nem indokolja szerintem. Mostani formájában nagyobb forgalmat bonyolít le, mintha Zg fele menne.
Előzmény: M41 2180 (28981)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28985

A Venezia azért közlekedik Horvátországon keresztül, mert Zágrábban hozzákapcsolnak egy szerb hálókocsit, ami ráadásul naponta a szerelvény része. :S

Zágrábnak és Horvátországnak szerintem is mindegy lenne, mert onnan asszem napközben is van vonat Velencébe, de a szerbeknek pont az az egy közvetlen hálókocsijuk van, amit Zágrábban a Veneziára kapcsolnak. Én pedig abszolút nem sajnálnám a Venezia elvételét a 30-as vonalról. Inkább lenne helyette valami jó kis gyorsvonat a többi gyorssal ütembe illesztve. Szerintem jobban megérné.

Előzmény: attus germanicus (28982)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28984
Viszont ha megnézed, akkor a 20-as vonalon a Citadella és a 30-as vonalon a Maestral is ütemesen jár. Jó tudom, egyik vonat sem olasz, de ezek is elég gyakran késnek. :-) A Veneziát nem kell ütemesbe tenni, mert már most is az ütemesbe van beillesztve. ;-) Csak az lenne a jobb, ha hasonlóan állna meg a Balaton mentén, mint a többi ütemes gyors. Erre már asszem volt is javaslat.
Előzmény: v_peti (28978)
M41 2180 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28983
Ìgy is van nekik ez a vonat, csak az útvonal módosulna.
Előzmény: attus germanicus (28982)
attus germanicus Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28982

A horvátoknak valóban nem sok beleszólása lehetne (bár azér' akadna), de a szlovénekenk már lehet, hogy több :-) És nem biztos, hogy nekik erre a vonatra pont szükségük van.

Előzmény: M41 2180 (28981)
M41 2180 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28981
Ez egy Máv vonat Máv kocsikkal, ígyhát nemigen lenne beleszólása a Hz-nek.  Az RZD, meg CFR hálókocsinak meg oly mindegy hogy milyen útvonalon jut le Velencébe.
Anno az Orient meg a Bem is lazán elkerülte hazánkat mert azok a vasutak (SNCF, PKP) úgy döntöttek
Előzmény: mcg (28973)
v_peti Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28980
Na de Bp-ről indulva miért késik?
Előzmény: Carpy (28979)
Carpy Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28979
Az a gáz, Peti, hogy már Budapestről rendszeresen késve indul. Olasz megfelelőd, v_giovanni ugyanezt mondja: magyar vonatot ütemesbe??? Ááááá...
És ugyanezt mondják azok a Francesco-k is, akik Velence elővárosában szívnak reggelente, amikor a magyar vonat jön, és nem az ő kis elővárosi electrico-juk.
Előzmény: v_peti (28978)
v_peti Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28978
Veneziát ütemesbe! ÁÁÁÁÁ!!! Olasz vonatoknál alapeset a késés, így szó sem lehet róla!
Előzmény: Törölt nick (28976)
Carpy Creative Commons License 2010.07.23 0 0 28977
"Zeg-re (igaz, ott körüljárás...)"

Zegen nem körüljárni kéne, hanem akkor már gépcserézni.
Vagy menjen a zegi deltán, álljon meg Olában, és akkor mondjuk Őriben gépcsere.

A nem-schengeni országok kikerülése szerintem is kifejezetten indokolt lenne, különösen éjszakai vonatok esetében.
Előzmény: M41 2180 (28971)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.22 0 0 28976

Mondjuk én örülnék neki, ha ez a hibrid megoldás végig érvényes maradna. :-)

 

Más: az én tapasztalataim: a 30-as vonalon dominál a személyszállítás, de szerintem csak külön IC vonatot (már) nem érdemes üzemeltetni. A Kvarner IC esetében tapasztaltam, hogy van, amikor alig vannak rajta. A Venezia meg most is ütembe illesztve közlekedik, csak kevesebb helyen áll meg. Jobb lenne szerintem, ha a Venezia is nemzetközi gyors lenne, ütemben a többi gyorssal. Arról pedig nem is beszélve, hogy mind reggel, mind délután olyan időben közlekedik, ami javítaná az eljutást a Balaton többi településére, ahol az ütemes gyorsvonatok is megállnak (asszem a VEKE is előállt egy olyan javaslattal, hogy a Veneziát 100%-ig illesszék bele a többi ütemes gyors menetrendjébe). A Kvarner meg... Hát nem tudom... Régebben a Déliből indult és Kaposváron át közlekedett Zágrábba és akkor jobban kihasznált volt.

 

Amúgy van egy érdekes észrevételem az elvirával kapcsolatban: a "Maestral nemzetközi gyors" elnevezést csak a páratlan Maestral esetében használja az adatbázis, a páros Maestral esetében csak a "nemzetközi gyors" elnevezést, pedig mind a nemzetközi menetrendben, mind a várotermi menetrendben fel van tüntentve a Maestral elnevezés. Ennél is szemet szúróbb, hogy pl. a 17.22-kor Keszthelyről induló gyorsvonat esetében nincs feltüntetve, hogy a szerelvény közvetlen kocsit továbbít Budapest-Déli pályaudvarra (a kereső az átszállás nélküli funkcióval nem is adja ki). Aki így informálódik, annak ez megtévesztő lehet (pedig valójában az összes ütemes kanizsai gyorsvonatnak van keszthelyi szakasza is).

Előzmény: Törölt nick (28969)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.22 0 0 28975
Igaz. Ez eszembe sem jutott.
Előzmény: mcg (28970)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.22 0 0 28974
Szerintem is hülye ötlet. A 30-as vonalon járó gyorsvonatok is óra 11-kor indulnak.
Előzmény: M44-402 (28972)
mcg Creative Commons License 2010.07.22 0 0 28973

mondjuk a vonat útvonalán érintett vasútvállalatok?

 

meg aztán honnan tudod, hogy nem-e Zágráb ad annyi utas, mely javítja  aazdaságosságot...

 

 

Ha most merül fel az ötlet, az legkorábban 2012-ben valósul majd meg...

Előzmény: M41 2180 (28971)
M44-402 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 28972
Azt mondja meg nekem valaki, hogy mi értelme volt annak, hogy kitalálták, hogy a vonatok ne 0 és 5 hanem 1/6, 2/7, vagy 3/8 végű percekben induljanak?
M41 2180 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 28971
Üdv!
Már elég rég írtam ide, de most felötlött bennem egy kérdés. Vajon mi lenne az akadálya annak, hogy a Venezia az új menetrendtől ne Gyékényesen hanem Hodoson át közlekedjen? A deltán keresztül le lehetne cibálni 3,5 óra alatt Zeg-re (igaz, ott körüljárás...), és nem kéne uniós határokon húzogatni a vonatot. Ill. így lenne egy ütemen felüli egerszegi IC-szerű vonat. Még a 18:11-est is beáldoznám érte ha esetleg valakinek sok lenne a 20-as vonalon a vonatok száma.
mcg Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28970
elvben azért Ex van a jegyen, mert csak 360ft...
Előzmény: Törölt nick (28964)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28969
Egyezik.
Előzmény: Törölt nick (28956)
v_peti Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28968
Miért kell még késni is! Nem igaz, hogy nem képesek rendesen megcsinálni a dolgokat! :((( Nem elég, hogy sz*r a pálya. Persze ez is Pécs! :(((
Előzmény: DJ. Bakter (28963)
v_peti Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28967
Pécs-Cdk: A Fonyód-Kaposvár már hosszú ideje lassú, a Kaposvár-Dombóvár meg sajnos alaposan lezüllött! :((( A többi résszel akkora gond nem lehet, mert Fonyódtól Keszthelyig majdnem mindegy, hogy 80 vagy 100. Onnan tovább meg nem volt 100-as Tapolcáig.

v_peti Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28966
"Ezt komolyan kérdezted? Milyen összefüggést látsz a "máshol" és a nevezett vonal között?"
Másholon ez esetben a 30-as vonalt értettem. Mivel a Balatonról volt szó, ezért reméltem, hogy a szövegkörnyezetből kiderül.

Flirtek: Celldömölk és Győr között jól jönnének. Nem terheli a mozdonykörbejárással a két állomást. Na meg ha van egy Zeg-Győr vonat, akkor ott könnyű az irányváltás. (Bár a ZEG-Győrnek nem sok értelme van, mert a kétórás gyorsokat vagy Boba-Ukk vagy Ukk-Zeg között érdemes személyként közlekedteni, mert kétórás BP-i gyorsok mellett nincs túl sok személyre szükség a reggeli és a délutáni csúcsot leszámítva, így egy részük kiváltható lenne. (Boba-Zeg között végig személyt csinálni belőlük nem javaslom, mert nem szivassuk meg túlságosan a ZEG-ieket.)




Előzmény: DJ. Bakter (28963)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28965

Ezek a 852 (ami 851-ként fordul) IC kocsija megy Kanizsára, a többi Keszthelyre.

 

Ezek közül a 852-es (ami 851-ként fordul) IC kocsija megy Kanizsára, a többi Keszthelyre. Sorry az elírásért.

Előzmény: Törölt nick (28964)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28964

Az ütemes gyorsokon (Bp-ről 7:11- 2 óránként) 1 db Bp IC kocsi van, a keszthelyi stokkban. A nyári menetrendben lábjegyzetben szerepel,+ az elvirán is, mint külön vonat. Ahhoz képest, hogy nem sok reklámja volt, még egész sokan felfedezték. Többször tapasztaltam, hogy nem volt már rá helyjegy.

 

Igen. A 850 (7.11), 852 (9.11), 854 (11.11), 856 (15.11), 858 (19.11) és 1868 (20.41) közlekedik IC kocsikkal. Ezek a 852 (ami 851-ként fordul) IC kocsija megy Kanizsára, a többi Keszthelyre.

 

Csak egy érdekes észrevétel: volt, hogy az IC kocsira vettem jegyet a 858-ra, de a helyjegyen így szerepelt: Ex868. A 868 világos, mert az IC kocsi Keszthelyre megy, nem Kanizsára, de hogyhogy a helyjegyen expresszként van feltüntetve?

Előzmény: DJ. Bakter (28963)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28963

"Hogyan van ez az IC-kocsis dolog a Balaon parton?"

 

Az ütemes gyorsokon (Bp-ről 7:11- 2 óránként) 1 db Bp IC kocsi van, a keszthelyi stokkban. A nyári menetrendben lábjegyzetben szerepel,+ az elvirán is, mint külön vonat. Ahhoz képest, hogy nem sok reklámja volt, még egész sokan felfedezték. Többször tapasztaltam, hogy nem volt már rá helyjegy.

 

"Miért van ott olyan kevés utas, amikor máshol meg tömöttek a vonatok???"

 

Ezt komolyan kérdezted? Milyen összefüggést látsz a "máshol" és a nevezett vonal között?

 

"Mindhárom olyan indok, ami nem sokat nyom a latban villamosítás tervezésekor."

 

:)))) De lenne előnye is, v_peti nyugodtan dőlne hátra a székben.

Amúgy kicsit ide tartozik, hogy régebben nagyon sokat utaztam a Pécs-Celldömölk átlós vonattal Pécsről Balatonra. Rengetegszer volt helyprobléma, tömött vonat.

Mára ez megoldódott, vasárnap este sem telik meg, egyszerűen olyan hosszú a menetidő és gyakoriak a késések. Pedig azon is már sok éve Halbik járnak a régi koszos By-ok helyett.

Igaz, a Pannon Volán ráindított egy buszt, ami szombat-vasárnap másodrésszel jár, de az is ~100 embert visz csak el. Vélhetően az emberek átszoktak az autóra inkább. Arrafelé dugó sincs.

 

"Győr-Zeg mehetne már Flirttel is akár"

 

Azok a Flirtek lehet, hogy oda kellenek, ahol van utas is hozzá....

 

 

 

Előzmény: v_peti (28957)
D55 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28962
Azért, mert ez nem budapesti előváros és nem is Budapestet valamely nagyvárossal összekötő vonal...
Előzmény: v_peti (28961)
v_peti Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28961
Miért van ott olyan kevés utas, amikor máshol meg tömöttek a vonatok???
Előzmény: Törölt nick (28960)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.21 0 0 28960
" Ha lenne közvetlen vonat, akkor utas is több lenne, ha nem is sokkal. "

Jó, legyen kétszer annyi. Úgy talán már lenne annyi ember, hogy Keszthely-Tapolca közt megérné egy buszt indítani a Bz helyett.
Előzmény: v_peti (28959)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!