Először is neodímium (neodymium), nem neomydium....
A neodímium mágnes forgórészűt hívják szinkron motornak. Én indukciós motorról beszéltem. Tudod mi a különbség?
Miért raknak a Model 3-ba hátra szinkron, előre indukcióst?
(Toyotáról szó sem volt, de ha már itt tartunk a Toyota valóban szinkron motorokat rak be általában a hibridjeibe, de alkalmaz indukciós motort is. Hova és miért?)
na ez a nagy tevedes. Sajna a villanyautoert nem tudsz annyival tobbet kerni, hogy a tobbletkoltsegeket fedezze.
Figyu... lassan írom, hogy bírd követni: T E S L A Model S
A gond az, hogy egyszerűen nem bírsz elszakadni az ICE autóktól, azok összes nyűgjével. Pedig a hideg lehelet már ott van az ICE gyárak tarkóján, katalógusból lehet rendelni (pár napja linkelték be) a komplett és kompakt hajtást, futóművel tokkal-vonóval, csak a kasztnit kell köré rakni.
Egy villanás alatt porlott el az ICE gyárak behozhatatlannak hitt előnye a 100 éves felhalmozott tudással egyetemben. Nézd meg a VW fancsali arcát a Deutsche Post villanyautói kapcsán.
"A legnagyobb erőlködéssel ki lehet hozni azt, hogy egy EV gyári ára kb. 10.000 EUROval több mint az ICE verzió, a felső-közép illetve luxus kategóriák környékén."
Nem ez a lenyeg, hanem hogy hany szazalekkal lesz tobb az eloallitasi koltsege.
"Ez a boltban meg tud jelenni ~15.000 EURO többletként."
na ez a nagy tevedes. Sajna a villanyautoert nem tudsz annyival tobbet kerni, hogy a tobbletkoltsegeket fedezze.
" ez a 10.000 is jóval kevesebb lehet, mert mondjuk 2.000 darab mérnökkel kevesebb is elég a tervezéshez-gyártáshoz."
Te komolyan a kiskereskedelmi arral szamolsz? Ember, annak semmi koze sincs ahhoz amennyit a gyar kap az autoert, az eloallitasi arakhoz meg plane semmi.
Az autó az nem Bangaldeshben gyártott ujjatlan trikó, hogy a gyárból kijön 10 forintért a voltban meg 2.000 lesz belőle.
A legnagyobb erőlködéssel ki lehet hozni azt, hogy egy EV gyári ára kb. 10.000 EUROval több mint az ICE verzió, a felső-közép illetve luxus kategóriák környékén. Ez a boltban meg tud jelenni ~15.000 EURO többletként. De legyen 20.000 EUR. Az árához viszonyítva ez 20%. Viszont kapsz érte egy életérzést.
De ha rendesen villanyautóként van tervezve, akkor a szinergetikus hatások miatt - hiába drága az akkupakk - ez a 10.000 is jóval kevesebb lehet, mert mondjuk 2.000 darab mérnökkel kevesebb is elég a tervezéshez-gyártáshoz.
Szólj, ha még mindig nem érted a Tesla jelenséget...:-)))
Egy 20-30 milliós autóba más megfontolások alapján terveznek hajtásláncot, mint egy 6-10 milliósba, ez jogos.
Az említett árak önköltségek az általam definiált paraméterekre vonatkoznak, amik valóban egy középkategóriájú tömegszintet jelentenek, arra viszont érvényesek.
A két hajtáselv közötti költség különbségeket viszont nem egyedi modellek, hanem általános költségszámítások alapján lehet értékelni mint említettem, anyag, megmunkálási, szerelési összetevőkből ami alapján egyértelmű, hogy egy villanymotor lényegesen olcsóbban legyártható mint a belsőégésű helyettesítője.
Van olyan Tesla 3 amiben neomydium mágnes van. Nem találták fel a melegvizet. :) Nem véletlenül használja a Toyota több mint 11 millió autóban. Egyébként én Toyotákról beszélek de az ne zavarjon össze. :)
A 19. században még Ausztria-Magyarország is verte az oroszokat, ha nem vigyáznak, oda kerülnek megint, papíron a legnagyobb hadseregük volt az első világháborúban, de ők voltak a leggyengébbek.
Új törésvonal alakult ki a környezetvédők között az USA-ban egy jelentés nyomán, mely szerint az atomerőművek bezárása megnövelheti az üvegházhatású gázok kibocsátását, és így felgyorsíthatja a klímaváltozást. Ennek az az oka, hogy a leselejtezett nukleáris erőműveket valószínűleg sokkal nagyobb emissziójú szén- és földgázerművekkel pótolnák az Egyesült Államokban. Így most az a furcsa helyzet áll fent, hogy a klímavédők egy része kénytelen volt besorolni az eddig kárhoztatott atomenergia mellé.
Kár volt beleszólnod. Indukciós motorról volt szó. Tudod mi a különbség az indukciós és a szinkronmotor között? És tudod miért használnak hol ilyet, hol olyat EV hajtásra is?
Nem tudom konkrétan az Audi milyen motort rak bele milyen modelljébe, ezért erről nem is tudok nyilatkozni. Viszont leírtam a főbb paramétereket amiről én beszéltem és amit kétségbe vontál.
Viszont azt látom, hogy próbálsz felépíteni egy szalmabáb érvelést magadnak ahol már egy kerti locsolószivattút vetsz össze az Audi csúcstechnikájával. Ezekről nem volt szó.
Ha az árakról van fogalmad, akkor biztosan van fogalmad arról is, hogy egy hajtáslánc bekerülési költsége milyen tipusú árakból költségekből áll össze. Elég, ha csak a közvetlen, üzemi költségeket sorolod fel és a föbb különbségeket a belsőégésűekhez képest.
Nem ertek jobban, az arakrol van tobb fogalmam. Egy Audi szinvonalu jarmube epitett, vizhuteses, 150-200Le koruli tartos teljesitmenyre meretezett elektromotrt te nem hozol ki 2-500 eurobol.
Nem kell különösen drága, minőségi alapanyag, relaítve kicsi tömeg, kis anyagmennyiség, kevés alkatrész, kevés megmunkálási, szerelési fázis. Anyagköltsége kb. fele lehet egy belsőégésűnek, megmunkálási költsége tizede, szerelési költsége is tizede nagyságrendileg.
A benzinmotor fán terem, kész az infrastrukturája, mint ha természeti erőforrás lenne.
Személyeskedéssel akarod teletrollkodni a topicot?
Rendben. Ha a villanymotorokhoz (is) jobban értesz, akkor hallgatlak, mik az alapvető különbségek egy ipari háromfázisú hálózati indukciós motor és egy EV indukciós motor anyagában, felépítésében, megmunkálásában, üzemében?
Ugy tunik megsem. Valoszinuleg lovesed sincs mennyibe kerul egy autoba valo villanymotor. Azt hiszed azt ossze lehet vetni egy olyan motorral amire a szivattyut kotod a hetvegi kertben.
Szívnak a dízelesek, 50 Ft különbség literenként... kb. annyival drágább a benzinnél, amennyivel már el is autókázhatsz városban egy kisebb EV-vel (8liter*50Ft=400Ft).
Egy 2-3 KW-os 60-100 €-s brutto aru lancfüreszben, vagy porszivoban is van villanymotor (aminek a gyartasi költsege nem lehet több, mint 20-30 €). A "felskalazas" a raforditott munka szempontjabol nem tul döntö. Vagyis az elöallitasi ar erösen a darabszam függvenye.
Egy ~100 KWp-s elektromotor sulya talan ~20-30 kg ...