Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337931

Ezt még hányszor fogod előszedni??? Megbeszéltük már: ezek a kocsik anno azon buktak el, hogy az a 130km elméleti hatótávolság kb: 10km-h sebesség mellett és folyamatos lejtő-hátszél mellett volt igaz, a gyakorlatban télen megvolt az 25-30km is, és az akkuk jó esetben egy évet bírtak ki, aztán 2-3 új Ford T-Modell áráért kellett őket kicserélni.

Kifejezetten női/úrvezető autóként nagyon rövid ideig pusztán a KURBLI tartotta őket életben, az, hogy a belső égésű motorral hajtott autókat körülményesen, koszosan, kurblival lehetett csak beindítani, amit a nők - pláne az akkor divatos ruhákban - nem vállaltak/vállalhattak be.

Az eredménye egyébként az volt, hogy 1900-ban még az USA-ban az autók 40%-a (!!!!! a 40!!!-a !!!) volt elektromos-akkus. Ótvarok voltak, de a belsőégésű motorral hajtottak is azok voltak. Aztán 1912-ben kijött a Cadillac az első elektromos önindítós kocsival, és 1918-19 körül az már a Ford-T-modellbe is bekerült, és az elektromos kocsik egyszerűen eltűntek a színről.

Előzmény: zöldkomcsi. (337927)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337930

Ha ez a paks még sem épül meg? ha lesz ilyen időjárás is 10 év múlva mint most 1-2 hete? Mivel töltitek a 100KW os akkumulátoraitokat az önvezető autótokban?

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337929

Pedig már volt 100 éve is ami nagyon sok ember igényeit tökéletesen kielégítené, az ára nem csökkent az a kár.

Előzmény: Pomber Béla (337928)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337928

Mikor kezdődik majd a 10-20 éves átmenet? 100 év múlva?

 

Kb. 1 éve elkezdődött... úgy hívják majd ezt a pontot, hogy Model 3.

Előzmény: zöldkomcsi. (337927)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337927

Egyrészt 10-20 éves átmenet lesz, s ahogy csökken az üzemanyag igény, úgy csökken majd az ára is a nyersolajnak,

 

Mikor kezdődik majd a 10-20 éves átmenet? 100 év múlva?

Elektromos akkumulátoros autó volt már 100 éve is. ez pl Henry Ford feleséségé volt, a 30km/h sebességgel megtehető 130km hatótáv nekem pl meg is felelne. 

 

 

 

Detroit Electric gyártmánya, nem egyedi darab volt

 

 

 

 

Előzmény: Pomber Béla (337912)
kobab Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337926

Ammónia?!

Előzmény: rózsaszínfej (337808)
szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337925

Csak szólok, a villany, földgáz mind jövedéki adó köteles, most is. A otthon előállítottra nem vonatkozik.

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337924

Cserébe kell 40-50-szer akkora értékű benzin. Opppsz...

 

A villanyáram költségesebb az az több munka ráfordítással jelenik meg a kábel mint a benzin a cső végén.

De sokat leírattátok már velem, hogy ne az energiával foglalkozzatok, azt lehet fűből, fából, napból, szélből, atom hasításból akármiből csinálni, hanem a teljesítmény a lényegi kérdés.

A társadalom ha átalakul, nem ennyire teljesítmény központú, akkor lesz az elektromos jármű versenyképes.

Előzmény: Pomber Béla (337908)
kobab Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337923
szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337922

A benzin jövedéki adója a villanyra ráterhelve csak ~12 Ft/kWh lenne, de lehetetlen/túl drága lenne behajtani, ezért az útadó a reálisabb, ahol a belsőégésűeket lehet büntetni magasabb tarifával, illetve lehetne övezetenként változtatni.

 

Előzmény: Pomber Béla (337920)
szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337921

A motor ár kb reális, ugye az EV-k katalógusteljesítménye nem a nominál, hanem a peak power, tehát a szerint kell számolni. A motorok csúcsteljesítményét szerintem nem szokták a táblázatban jelzett határokra vinni, de a gyakorlatban is legalább másfélszeres szorzóval lehet számolni a szinkronnál kétszeressel az indukciósnál.

Egyébként az indukciós motorok rövid időre akár hatszoros nyomatékot is képesek leadni zokszó nélkül sőt ha nincs lágyindítás minden indulásnál le is adják.

 

Az elektronika költségeit szokás szerint rettentően túlhaladta az élet, már ma a prognosztizált 2030-as költség alatt vagyunk.

Meg kell csak nézni, hogy a Model S, nél még motorméretű inverter terpeszkedik, a Model 3-nál pedig a csatlakozó dobozban elfér a tenyérnyi nyák.

 

Előzmény: _Berci (337919)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337920

Paradigmaváltás van/lesz, azaz a benzin árakat, adótartalmakat nem lehet projektálni az áramra. Különösen, hogy a napelemeknek is lesz így értelmük.

 

De azért is írtam, hogy szép lassan fog kivezetődni az ICE, s a csökkenő kereslet miatti olajár csökkenés nagyobb adótartalomra ad lehetőséget, azaz az adóbevételek szép lassan fognak csökkenni az üzemanyagból. Majd adóztatnak mást, vagy efféle.

Előzmény: orgonatündér (337916)
_Berci Creative Commons License 2018.11.26 -4 0 337919

 

A leanyzo alapvetö strukturaja ... (ICE/EV) ...

 

Előzmény: _Berci (337918)
_Berci Creative Commons License 2018.11.26 -4 0 337918

 

Ez egy nem tulzottan uj (pl. a Gigafactory parametereinek ismerete nelkül keszült), de megiscsak taksalas 2014-re, 2020-ra, 2030-ra.

 

https://www.researchgate.net/publication/260339436_An_Overview_of_Costs_for_Vehicle_Components_Fuels_and_Greenhouse_Gas_Emissions

 

Az "EV mindig dragabb" harsogasa nem tünik tulzottan hihetönek ... mar 2020-ra se ...

 

Az abra a hajtaslanc költsegeit taglalja ...

Törölt nick Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337917

Nyilvan nem lehet, de sajnos a kepletbol tovabbra sem tudod kivenni az akkut.

Előzmény: szilvatövis (337909)
orgonatündér Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337916

Hol itt a 40-50-szeres benzinár?

(Ingyen lakossági töltés csak addig van, amíg a villanyautók ppm-ben kifejezett mennyiségben futnak az utakon.)

A mai adóval terhelt benzin ára jelenleg kWh-ban (hőtartalomban) kb. egyezik a jelenleg adóval nem terhelt lakossági villamos áraméval.

 

 

Az Áfa mindkettőn van, ceteris paribus.

A villamos energiára terhelt rendszerhasználati díj meg nem adó.

 

Addig mindig lesz rendszerhasználati díj, amíg a villanytárolási kapacitások nem érik el legalább a napi felhasználás nagyságrendjét - a mai rendszerköltségekhez képest töredék áron, természetesen (legyen az lakóközösségi szigetüzem, vagy országos méret).

Ha meg lesz ilyen tárolás, akkor az egész villanyvita és megújulós meggondolás más nagyságrendbe vándorol át.

Előzmény: Pomber Béla (337908)
,m,1710 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337915

https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28

 

igy müködik a Tesla elekromos motor meg a  "cuc"

 

aminel mamár nincs nagy köze egy egyszerü elektromos motorhoz

szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337914

Hopp most jut eszembe adós maradtam miért raknak a négykerékhajtású Model 3-ba hátra szinkron, előre indukciós motort és a Toyota terepes hibridbe is előre szinkron és hátra indukcióst.

 

Azért, mert a főmotor mindkettőnél permanens mágneses a jobb hatásfok, nagyobb hatótáv elérése miatt, viszont a második motor, ami csak esetenként működik is állandó kapcsolatban van a kerekekkel, állandó forgásban van menet közben, ami némi súrlódási veszteséggel jár.

 

Ha a forgórész is állandómágneses lenne a mágnesek és az állórész kölcsönhatása miatt sokkal erőteljesebb lenne a fékező hatás, vele a veszteség. Azért tesznek tehát másodiknak indukcióst, hogy szabadon foroghasson, ne fékezze a tengelyt.

 

A fékhatást egy egyenáramú ventilátor, vagy modellmotor kézzel megforatásával is előidézhetjük, erősen ellenáll, míg egy indukciós motoros ventilátort például a legkisebb szellő is forgásba tud hozni (ha golyóscsapágyas).

szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337913

Lehet, hogy Magyarországon gyártják majd a Skodákat. :-)

Pomber Béla Creative Commons License 2018.11.26 0 1 337912

Nem eszik azt olyan forrón...

 

Egyrészt 10-20 éves átmenet lesz, s ahogy csökken az üzemanyag igény, úgy csökken majd az ára is a nyersolajnak, s emiatt a relatív adótartalom jelentősen megnő, azaz lehet, hogy fele forgalomnál is közel akkora adóbevétel lesz az üzemanyagból mint most. Persze élve azzal a feltételezéssel, hogy a kisker ár nem csökken.

 

De én nem féltem az államokat sehol, miután tudni fogják, hogy ki merre jár, milliméter pontosan fogod fizetni az útadót például.

Előzmény: advocatusdiaboli (337911)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337911

Amint elkezdik a feltöltéshez használt áramot ugyanolyan adókkal terhelten adni, mint a benzint - rögtön nem lesz olyan szép a leányzó fekvése...

Előzmény: Pomber Béla (337908)
szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337910

....automata váltóval természetesen....

Előzmény: szilvatövis (337909)
szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337909

Az sem igaz, hogy öt-hatszáz dollárból elő lehet állítani egy komplet 200 LE fölötti benzin/dízel hajtást motorral, vezérlővel, segédberendezésekkel, sebváltóval, füstgázkezelővel, üzemanyag és hűtőrendszerrel.

 

Egy mai autó vezérlőjében bonyolultabb kód fut, mint egy Boeingébenben.

Előzmény: Pomber Béla (337908)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337908

Amihez viszont utána nem kell további 8-10-xx ezer dollárnyi értékű akkumulátor.

 

Cserébe kell 40-50-szer akkora értékű benzin. Opppsz....

Előzmény: advocatusdiaboli (337906)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.11.26 -1 0 337907

Ezek a mágnesek most is drágák - de ha többszörösére nőne rájuk a kereslet - akkor az áruk is többszörösére nőne...

 

A ritkaföldfémek valójában tényleg ritkák, és valóban szűk keresztmetszetek - de szerencsére nincs is feltétlenül szükség rájuk.

Előzmény: _Berci (337904)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.11.26 -1 0 337906

Ez igaz, mindazonáltal egy ilyen teljesítményű egyszerű benzines szívómotor is hasonló összegért állítható talpra. Amihez viszont utána nem kell további 8-10-xx ezer dollárnyi értékű akkumulátor.

Előzmény: szilvatövis (337905)
szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337905

Első találatra egy univerzális, indukciós EV motor 88 LE, vezérlővel kiskereskedelmi ára ~2000 $.

 

Ennek a fordulata 6500 rpm, míg a Model 3-ban például 20 ezer rpm max körül van, tehát ezekkel a főbb fizikai paraméterekkel, háromszoros frekvencián majdnem háromszoros teljesítményt (220-250LE) tudna leadni megfelelő hőelvezetéssel és nagyfrekis vasmaggal.

 

Gyakorlatilag egyedi gyártásban rendelésre. Nagy szériában előállítási költsége 300-500 $ körül lehet vezérlővel együtt.

https://www.electricmotorsport.com/ev-parts/motor-drive-kits/ac-induction-motor-kits/ac-51-kit.html

 

A permanens mágnesek jelentős többletköltséget képviselnek, és erősen változnak a világpiaci ár függvényében ~100 $/kg ár, kell kb. 2-3 kg a forgórészbe, viszont nem kell réz, tehát nagyjából 150-200 $-os többlettel lehet számolni az indukcióshoz képest.

Előzmény: _Berci (337904)
_Berci Creative Commons License 2018.11.26 -3 0 337904

 

Urak!

 

Nehany tajekoztato arfekves.

 

1.

 

A Neodinomidium magnes (eccerübben Neodym) arfekvese (brutto ar, csomagküldessel együtt ...).

 

https://www.amazon.de/Neodym-Magnete-St%C3%BCck-Extrem-Haftst%C3%A4rke/dp/B06X977K8L/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1543246898&sr=8-3&keywords=neodym+magnet

 

2.

 

Egy ipari kivitelü auto generator (szinten brutto ar, a gyartasi költseg ennek kevesebb, mint a fele).

 

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_1?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=lichtmaschine+golf+4&rh=i%3Aaps%2Ck%3Alichtmaschine+golf+4

 

HELLA 8EL 011 710-321 Generator, 12V / 120A, Keilrippenriemenscheiben-Ø: 56mm

 

https://www.amazon.de/8EL-011-710-321-Generator-Keilrippenriemenscheiben-%C3%98/dp/B014PDFEK8/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1543246986&sr=8-2&keywords=lichtmaschine+golf+4

 

Ezen adatokbol mar nem tul nehez levezetni a vellanymotor nagysorozatu gyartasi költsegeit ...

 

z_a_p Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337903

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/ijeszto-tendenciara-hivtak-fel-a-figyelmet-egyre-szennyezobb-a-nemet-autopark.3.305661.html

 

A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba helyezett személygépkocsik pedig 96 kilowatt motorteljesítménnyel rendelkeztek. A 100 kilowatt feletti teljesítménnyel rendelkező autók 2017-ben a személygépkocsik által kibocsátott szén-dioxid több mint 50 százalékáért voltak felelősek, míg 2010-ben 36 százalékáért.

szilvatövis Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337902

No meg a működőképes szervezeti struktura létrehozása, töltőhálózat, értékesítési hálózat, szervízhálózat, K+F: autopilot, fedélzeti szofverek, akkumanagement, stb..

Adminisztrációs intézményrendszer, anyagáramlás, új gyártósorok, megmunkálóközpontotk, felszerszámozás, a Tesla igyekszik házon belül gyártani amit lehet.

Bakker egy kávéfőző gyártó üzemet is komoly kihívás a semmiből létrehozni, nem autógyárat.

 

A BMW évről évre elkölt tízegynéhány milliárdot ilyen célokra és nem képes pár százalékosnál nagyobb növekedésre. Évi  + 80-90 ezer db kétmilliós forgalomnál kerekítési hiba.

(Nem rovom föl neki, ne érts félre, ez is szép a BMW-től, de lekicsinyelni a Tesla teljesítményét több mint hiba.)

Előzmény: Törölt nick (337896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!