Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Mi esetünkben a biztosítás kb. 10%-kal olcsóbb volt úgy hogy a feleségemet is rátettük, mintha csak én lettem volna a kizárólagos driver. Függ attól is, hogy mi a foglalkozásod, pl. egy utazó ügynöké valószínűleg több mint egy irodistáé...
Bicikli villogó fényereje töredéke egy autó headlight-jáénak. Én azt nem bírom, mikor jönnek szembe ezek a bazi erős fényű enyén kékes fényű xenon(?) lámpás autók (elsősorban németek Audi, BMW, Merci szeretik nagyon ahogy látom). Na, azt kéne betiltani... Lehet hogy a vezetőnek jó mert 30%-kal messzebbre világít, de a szembejövő autó vezetője meg megvakul. Párszor volt hogy majdnem megvillogtam ilyeneket, mert azt hittem reflektorral jönnek. De nem. Ez az autólámpa dolog egy tök értelmetlen fejlesztésnek tűnik számomra (mind a xenon meg a LED meg a társaik - de hát fejlesszünk, mert fejleszteni KELL). Vagy 80 évig jók voltak a hagyományos izzós lámpák, igaz 1-2 évente kiégtek a lámpák de gyors és filléres volt cserélni őket, aztán hirtelen kitaláljuk, hogy az már nem cool, most már valami sokkal bonyolultabb és drágább kell, ami akár 3-4 évet is kibír, de kiégeti a szembejövő szemét, és ha tönkremegy a lámpa, akkor nem egy 3 fontos izzót cserélsz hanem egy 200 fontos teljes lámpát elektronikával mindennel együtt (legalább is LED-es fényszóróknál ez lesz, elvileg már idén jönnek olyan modellek ahol már nem csak a parkolófény LED)...
Ehhez azért hozzászólnék. Kb. 3 hónapja volt a feladatom, hogy néhány Range Rover (!) zaj- és vibrációszigetelést áttervezzek úgy, hogy több legyen a yield (egységnyi anyagból elkészíthető szigetelés). Ez persze már azelőtt is maximalizálva volt, ezért tehát a megrendelő (Range Rover egyik beszállítója) megkért, hogy virutálisan nyessünk le itt-ott darabkákat hogy javuljon a yield (másdképp nem lehetséges csak így, vagy még olcsóbb anyagot használva, ami utóbbi esetünkben már a legolcsóbb volt). Ezt meg is tettük (tettem). A tucatnyi szigetelésből történt levagdosások összességében kb. autónként két-három tenyérnyi szigeteletlen területet jelentenek, cserébe 1 (azaz egy!) font megtakarítás autónként (40000+ fontos autók!). A megrendelő happy, várják Range Rover rábólintását (lassan megy az ilyesmi, de úgy néz ki átmegy). Egy fontért feláldoznak néhány decibelnyi csendességet és valamennyi vibrációmentességet... És ez még egy luxusautó... Magyarul a feladatom az volt, hogy tökéletesen kitalált zaj és vibráció szigetelést autónként 1 fontnyi megtakarításért elrontsak (növeljem a yield-et)... Autóiparból jött salesmanünk mondta, hogy kijön egy új autó (új modell), frankó (illetve vannak hibák amik az első évben derülnek ki persze), aztán jönnek a ráncfelvarrások (aminek nagy része költségcsökkentést céloz, nem azt hogy neked (vevőnek) jobb legyen) meg amúgy is ahogy öregszik a modell évről évre egyre kevesebbért kell adni. Ez nagyrészt úgy történik, hogy elkezdenek spórolni ezen-azon. Itt kicsit zajosabb, ott kicsit jobban vibrál, ott kicsi akad, ott nyikorog, ez és az hamarabb hullik szét, de a lényeg, hogy évről évre kicsit olcsóbb legyen, no matter what...
milyen bicikliut? ???? A londoni bejarasom soran a 13 km bol nincs egeszen 1 ami tiszta bicajuton megy (es en utalok foutakon menni, ahol van hasznalom a bicikliutakat)
Ha meg nem bicajoztal: a varosi kozlekedesben nem azert kell a bicajra lampa, hogy te lass, hanem hogy teged lassanak. Es ezt a villogo teszi meg legjobban (a kozlekedes gepi resztvevoi nem villognak-altalaban, igy ami villog= bicikli)
Nekem meg senki nem panaszkodott, arrol annal inkabb amikor olyanokat latnak, hogy fekete biciklin fekete csuhaban fekete biciklizik a sotetben. Errefele inkabb ezen szoktak kiakadni autosok (joggal szvsz)
"Ha nem tetszenek, megvan ra a mod, hogy valtoztasson rajta az ember." - Mi? Hogyan?
" De ha az embereket vesszuk a torvenyek ele (tehat a te nezopontodba sarkitva a dolgot), akkor viszont teljesen ertelmetlenne valik a jog" - nem teljesen. Vannak moralis, egyetemes emberi ertekek. Pl. szuletesedtol fogva tudod, hogy lopni, olni, fajdalmat okozni nem szabad. A kisgyereknek is van lelkiismerete, ami mukodik is, sokkal jobban mint a felnotteke.
"Zlot spicli lenne? Nem ismerem, de nem hiszem. Szerintem o egy olyan ember, akinek meg van valami halvany remenye ebben a szanaszet vilagban, hogy itt egy olyan rendszer el, amiben erdemes betarta(t)ni a szabalyokat, mert a legtobben szinten ugyanigy tesznek." - pont ezert irtam, hogy naiv. Az ilyen embereket ki is hasznaljak. A spiclit pedig azert irtam, mert hozzaszolasaibol kikovetkeztetheto, hogy a szlovak rendszamom miatt feljelentett volna, ellenben az itteni rendorrel. Mert a rendor nem csak betartatja a torvenyt, de merlegel is. Ellenkezo esetben a hatalom droidja valik belole.
"De hogy rogton vissza is tamadjak, nem tudom mennyivel "spiclibb" az olyan ember, aki magyar letere Magyarorszagon szlovak rendszammal jar" - artok en ezzel neked? Es meg kinek artok vele? Ha valamit okozok ezutan, zsebbol fogom fizetni. Ha hulyeseget csinalok, fel kell hogy vallaljam. Kinek "artok" vele? A te veredet szivo milliardosoknak.
"Sot, megtovabb menve, en azt feltetelezem rolad, hogy te olyan ember vagy, aki mindig okosan kerulgeti a torvenyeket," - vilageletemben becsuletes adofizeto voltam, alkalmazotti jogviszonyban, most is, konnyen lehet hogy nalad tobbet. Meg csak hitelkartyam sincs, soha nem vettem torlesztoreszletre semmit.
"De ha az akkori "elbolintasod" miatt nem egy BMW-t talalsz el, hanem mondjuk egy biciklist, akkor legszivesebben felpofoztalak volna ott helyben" - nagyon helyesen, megerdemeltem volna. MErt az emberelet szent es tobbet er, mint 2 10 cm-s karc a BMW-n (ennyit okoztam).
"Aztan kereshetned a kifogasokat, nem erdekelne a biciklis csaladjat, hogy te csak eppen a kedvedre hajlitgattad a szabalyokat" - eltertel a tematol ocsi. Hogy jon, mi koze a kulfoldi rendszamnak a biciklis eletveszelybe hozasahoz?
"Nem szembesulsz vele a peknel, aki nem Hummerral jar, mint a magyar pek" - mutass nekem magyar peket aki Hummerral jar. Irigyled tole?
"Nem kell szinte minden vacak aprosaghoz ugyvedet fogadnod, mint otthon, mert joval ritkabban fognak atverni" - LOL, Angliarol beszelsz?
Koszi! Ez tetszik, bar nem a mostani alkalomra, de szerintem oket tuti meglatogatom valamikor valami finomsagert.... hm, most igy belegondolva remlik valami... Istvan, delnyugat London... ok aruljak a sutiket a magyar bulikon, nem? Multkor 6 sutit ettem meg toluk egy standup alatt :) Viszont az mar vonatozas tavolsag, nem tudok csak ugy ebedidoben kimenni hozzajuk.
Valoszinuleg marad a Chocolate Hotel a holnapi alkalomra (gagyi tudom, de ez volt a masik otlete az unnepelt ferjenek). Bar nem az en hibam: ma kaptam a meghivot, szoval van kifogasom miert nem tudtam beiglit szerezni 24 ora alatt Londonban :)
Szembe nem jöhet autó, max ami előz, de ezért találták ki a bicikliutat, sima lámpa elég lenne, és avval látná is az utat a sötétben, persze tudom ez nem szempont :)
A Gay Hussar megvan termeszetesen, bar meg mindig nem jartam ott. Sajnos nem sok jot hallottam a minosegrol, de azert egy kedves ismerosomet egyszer elviszem oda, kozelebb van, mint Pest :)
A masik viszont uj nekem, bar nagyon nem szeretem amikor ordas nagy hazugsaggal indit egy oldal ("Egyetlen Magyar Étterem Londonban"), de majd utananezek hatha jol foznek, akkor szinten todo listara kerul :)
Viszont sajnos egyik sem arul pekarukat, ezek ettermek. De koszi a linkeket!
Amugyis nagyon nyomjak ezt a "Legyunk Europa Szilicium volgye" iranyt, es ahogy elnezem van is ra esely, hogy osszehozzak. Sot: jelenleg nem is tudok London-hoz merheto technologiai csomopontot Europaban sehol mashol.
A biciklis villogonak nem az a celja, hogy a biciklis lasson, hanem az, hogy a bamba autos figyelmet felhivja, hogy itt vagyok. Erre a celra sokkal alkalmasabb a villogo, mint a lampa.
Nekem alapvetoen tetszenek a valtoztatasok, de egyik sem tunik akkoranak, hogy kiemelje Angliat a negativ AAA figyelolistarol. Le leszunk minositve elobb-utobb :(
Nem akarlak meggyozni, de hogy lasd, milyen tevekenyseget vegeznek a mernokok, leirom, amit, tagitani
a latokorodet nem art soha, ebben ugye egyetertesz.
"ugye milyen szep, es jo egy uj alkatresz ?
na en meg par kilometerrel, es evvel ezutan szivok azzal, amit a gyanta agyu mernok KIS eszel jora is
tervezhetett volna. "
- Veled ellentetben nem gyantaagyuzok senkit, tevedsz tetszel, kedves Cam. Nem csak az uj alkatreszeket latja a mernok.
Minden egyes komponens tesztelve van, mielott sorozatgyartasba kerul. A teszteles kulonbozo
specifikaciok szerint folyik, amelyek vagy szabvanyokban rogzitettek, vagy cegen beluli specifikaciok,
ugy is nevezhetnem, hogy ceges belso szabvanyok. Ez utobbi esetben szinte kizarolag tulteljesitik a
szabvanyokban eloirtakat, kidolgozasuk altalaban a beszallitokkal egyuttmukoddve tortenik.
A komponensek (minden alkatresz) egyenkent is tesztelve van (nem mindig), de a szerelveny/alszerelveny
(pl. vizpumpa) minden esetben vegigfut egy honapokig tarto teszten. Az elso fazisban mi rakjuk ossze,
a beszallitoktol kapott prototipus alkatreszekbol, teszteljuk, valtoztatunk, ha ugy latjuk hogy kell.
Pl. megbukik a teszten, gyartastechnologiai okok stb. Tobb iteracio utan, mikor vegre ugy talaljuk,
hogy mukodik a cucc, es a gyartasa is mukodni fog, passzol a gyartosorra, megfelelo minosegben, akkor
a beszallitok utasitva vannak az ujabb prototipus szallitasara, amit mar ok szerelnek ossze.
Teszteljuk ezt is, es ha megfelel, mehet gyartasba. En beszallitonal dolgozom, es azt meg meg kell emlitsem, hogy az alkatreszeinket elkuldjuk
Svedorszagba, ahol a gyarto(k)nak van tesztpalyaja, hogy hidegturesi teszteket vegezzenek. Itt Angliaban is futjak a cuccaink a tesztjarmuvekbe szerelve a tesztkoroket. Nuneatonban van egy
tesztpalya, amit sok autoipari beszallito, vagy gyar berel, hasznal. Ha erdekel: www.mira.co.uk Mindezt teszuk az ido, es a penz(hiany) szoritasaban, mert a management nem ismer kegyelmet.
Szoval, eredeti felvetesedre valaszolva, a mernok nem csak az uj alkatreszt latja, hanem 100%-os
bizonyossaggal kijelentheto, hogy az alkatreszek sokkal szelsosegesebb allapotaval is talalkozik a
napi munka soran, mint amivel a szerelo valaha is fog.
"Autot eladni biznisz.
alkatreszt eladni is biznisz.
hat csinaljunk szar autokat. es megy mind a ket szeker. "
- csak en erzem, hogy ellentmondas ez a ket mondat? Szart nem lehet ugyanis eladni, esetleg (nagyon) rovid tavon. A fogyasztok egyre ontudatosabbak. Es a
kommunista hianygazdasag is mar a multe. Szart arulni ongyilkossag, ami visszaut, de durvan. Csak
gondolj a brit autogyartokra, aztan latod vilagosan. Ma mar mind a multe, vagy a multe lenne, ha
onalloan kene a sajat labukon allni.
"Tudod kedves, ezt te nem hiszed, de en meg latom nap mint nap. "
- en nem hiszem, te rosszul latod, mert a dolgok nem igy mukodnek.
"na en meg par kilometerrel, es evvel ezutan szivok azzal, amit a gyanta agyu mernok KIS eszel jora is
tervezhetett volna. "
- kis esz. Csakhogy. Te egy szempontot latsz, hogy minel kevesebbet kelljen szivni szereleskor, a
mernoknek pedig 100 masik szempontot figyelembe kell venni tervezeskor. Ezert szuletnek
kompromisszumos megoldasok. Teneked, mint szerelonek, az egesz autora van egy feluletes ralatasod
(bocs a szoert, de nem tudom mashogy kifejezni), ami mernoknek nincs, viszont egy adott alkatresz,
alkatreszcsoportra sokkal melyebb ralatasa van. Te csereled a vizpumpat, de azt nem tudod, mi van
benne, mert nem is kell tudnod. A mernoknek pedig meg kell tervezni, olcson gyarthatora, adott ido
alatt, ugy, hogy a teszteken atmenjen, teljesitse a megrendelo altal a termekspecifikacioban
meghatarozott kovetelmenyeket.
Es ezek az adott egysegek sokszor a vilag kulonbozo kontinensein vannak tervezve, gyartva, ezt
osszehangolni hatalmas munka, ugy, hogy mindenkinek tenyleg a kedverere legyen.
"napi szinten megy fel bennem a pumpa, mikor latom a "mernokok" ismet miket alkottak.. " - Te egy szempontot latsz, a mernoknek 100-at kell, a koltsegek es az idoterv szoritasaban. Ennyi a
Pl. ma este 6-tol a cigi dobozonkent 37p-vel tobbe fog kerulni, igy par fontot megsporolhat, aki meg a kovetkezo masfel oraban vasarol egy csikot. :D
A personal tax 9200 fontra emelesevel pedig megveszik kilora a szegenyebb emberek szavazatait, bar nyilvan sok embernek fog tetszeni. Labournel ez utoljara 6400 font volt, ez a 9k pedig 2013-tol lesz ervenyes, a valasztasi ev korul, addigra kell megtomni az ures zsebeket, hogy jo helyre menjen az X. :D
Ja es jovo hettol dragabb lesz a pia is 5-10p-vel :|
OFF: Én itthon azt bírom, amikor a bicikliseknek elöl villogójuk van, nem látnak vele, de sikeresen a szembejövő szemét cseszik - a másikra még véletlenül sem gondol.
Magyar etelt arulo boltok erdekelnenek! Ajandekba vinnek beiglit, de az altalam eddig ismert magyar boltot nem talalom online :(, egy masikat igen, de az meg olyan messze van minden tomegkozlekedestol, hogy nem tudok munkaidoben kimenni oda holnap. Please olyat irjatok, aminek van elerhetosege - last minute otlet, igy nem tudok kimenni megnezni van-e beiglijuk, aztan ha nincs akkor menni mashova... felhivnam oket elotte.