Sziasztok! Grand Scenic 1.9dci - ink van 2004-es kiadás. Bedobja párszor azt a hibaüzenetet, hogy ellenőrizze az olajnyomást/oljaszintet. A szint rendben van, olaj, szürők most lettek cserélve. Mi lehet a gond? Lehet , hogy vmi szenzor hibásodott meg? Néha jelentkezik a hiba, néha nem? köszi előre is
Vidékről hazafelé vissza állt a normális fogyasztásom. happy. Reggeli indulás után minden ok majd 3 km után világit a műszerfal mint a karácsonyfa. ce service chech emmision. Kicsit morcos vagyok.
Szerintem nagyon ritka, hogy foglalkozni kell szelephézagokkal ennél a motornál. Ha mégis, akkor mindenképp ellenőrizni kell, hogy nem kenési elégtelenség, vagy szelep görbülés okozta a hézag elállítódását.
Amúgy úgy érdemes megcsinálni, hogy a meglevő 8 db tőkével ki kell legózni a legtöbb jó hézagot, és csak annyi új tőkét kell venni, amennyi hézagot a meglevők csereberélésével sehogy se lehet helyrehozni. Ha olyan műhelyben csináltatod, ahol már csináltak ilyet, és értenek is hozzá, ott lesz egy ládára való különböző méretű tőke, amiből helyben ki tudják jó értékre legózni a hézagokat.
Az 1.5 dci nem lapkás. Egyben cseréled a tőkéket, nem csak a lapkát. Eléggé szopós, mert le kell hozzá szerelni a vezérműtengelyt. Ha már ilyenre vetemedik valaki, érdemes a vezéréscserével összekötni.
Pontosítsunk annyit, hogy 1.5 dci-ben nincs hidrotőke! Szelepemelő tőkéket lehet csereberélni, de ezek sima mezei fix méretű alkatrészek, nem változó méretűek, mint a hidrotőkék. Két teljesen különböző elv és működés.
Lehet állítani, de csak a hidrotőkék cseréjével. Azok több méretben rendelhetők, nagyon kis lépcsőkkel. A szívó 0,2 a kipufogó hézag 0,4 mm, ha jól emlékszem. a tőkék darabja olyan 3 ezer magasságában van
Köszönöm szépen! Van ennek valami intervalluma, amikor szervizben meg kell(ene) nézni, vagy olyan, mint az akksi meg az izzítógyertya. (Korábbi 1,5 dci-s autómnál rákérdeztem, rámértek, aztán kiderült, hogy cserés, bár tünetet egyik sem produkált)
Sziasztok. Egyik napról a másikra 3 literrel megnőt a fogyasztásom. Fc nem jelez hibát. Próba képpen obd-II ráduktam P0130 hibakódot adott ki. Lambda szonda hiba.😂
a nagynyomású szivattyúban van egy kisnyomású szivattyú legalább is megane/scenic esetén tehát a teljes üzemanyag rendszer szívott ezért nincs folyásnyom de a vákuum miatt beszív levegőt ezt az üzemanyag szűrőnek a tetején ha van szelep vissza kellene engedni a tankba, hogy ne jusson be a nagynyomású szivattyúba.
Szóval babra lesz megkeresni lehet csak valamelyik gyorscsatlakozóban a gumit kel cserélni
Mivel mint írtam, hogy a leállás után amikor újból beindul, olyankor már semmi gond nincs, ezért tegnap és ma is az első indítás előtt megnéztem, hogy van e levegő a kisnyomású üzemanyag csőben. Fel kellett pumpálni és légteleníteni a gázolaj szűrőnél. Miután megcsináltam és úgy indítottam, nem állt le és minden rendben volt!
Tehát most már csak azt kell kideríteni, hogy hosszabb állásnál miért levegősödik be a gázolajcső?
Van ott egy kézi pumpa, olyan gumilabda féle amivel fel lehet pumpálni a gázolajat, lehet, hogy az ereszt vissza?
Sajnos olyat még nem szedtem szét, csak saccolom, hogy mi lehet benne, de nem nagyon lehet barmolás nélkül szétszedni! :(
Na tegnap hazahoztam az újabb sceniket. 1.5 dci után ez 1.6 benzines 2008 év végi 2009 forgalomba helyezett Caleido fantázianevű gép.
Nem olyan nyomatékos mint a diesel de egész jól megy ötödikbe hatodikba is egészen jól gyorsul.
A kérdésem az lenne hogy nincs e valakinek egy pohártartója a mozgatható középkonzol elejére, illetve a másikban nekem volt a pótkerékben egy műanyag betét amiben a kerékemelők voltak ebbe nincsen.
Itt egy zsákban vannak a cuccok, de ide beújítanék egy műanyag betétet, mert az a csomagtér fenekét is jobban alátámasztja. Van valakinek esetleg ilyen alkatrésze?