Nos, hát nem tudom...
Én is voltam ott vagy másfél éve, régebbi számok után érdeklődve. Akkor ott valami átrendezés folyt éppen. Egy kedves hölgy valóban beszélt velem, mondta, összeszedi őket, és fölhív a megadott számomon. Azóta is hívnak. (Mondjuk nyugodtan elmehettem volna megint, na de hát azértkéremszépen!)
érdemes elmenni és böngészni. Nagyon kedvesek és hagyják az embert nézelődni.
Én nem túl régieket kerestem. 95 98, de elhoztam 94-esből is. Szerintem van régebbi is. JQ
Egy kellemes élményről számolhatok be. Elmentem a Filmvilág szerkesztőségébe régebbi számokat venni. Kiválasztottam 24 db régebbi újságot. Kiszámolták nekem az árát. Kb. 2500Ft, aztán megkérdezték, tanuló vagyok még? A válasz igen volt, mire: jó akkor legyen 1500Ft. Ez elég korrekt, nem? JQ
A Filmkultúrát nem ismertem, de a Filmvilág a 42. évfolyamában jár (ha hihetünk a borítóján található információnak), így ez is egy elég tradicionális újság. Azért kíváncsi lennék a Filmkultúra régebbi számaira is. A netes Filmkultúra szerintem is igen jónak mondható.
En olvastam annak idejen, sot tobb evfolyam is megvan belole (nemtom mennyi, de olyan 40 cm magas az oszlop). Az tenyleg komoly folyoirat volt, ha a Filmvilag itt egyeseknek tul elvont, akkor nem tudom, mit szolnanak arra. Nyilvan nem is lehetett ra valami nagy kereslet, es ezert szunt meg. Ugy remlik, negyedevente jelent meg.
Mar tobb helyen olvastam, hogy a Filmkultura milyen szuper ujsag volt annak idejen. Nem tudom, mikor szunt meg, de amikor komolyabban erdeklodni kezdtem a filmek irant (3-4 eve), akkor mar nem jelent meg.
Van-e esetleg valaki, aki olvasta annak idejen?
Sejtesem szerint az is hasonlo szinten foglalkozott a filmekkel, mint a Filmvilag. Egyebkent ez utobbi a 80-as evek kozepe ota jelenik meg, ha jol tudom.
A Filmkultura web-es valtozatat azert olvasgatom, es vannak benne erdekes cikkek. Pl. a most megjelent Twin Peaks tanulmany egesz jo.
Üdvözlet mindenkinek!
Azt hiszem, megtaláltam a kedvemre való témát. A tárgyra térve: Rendszeresen veszem a Filmvilágot, kifejezetten szeretem David Lynch és Terry Gilliam munkáit. Lynch-től még nem láttam olyan filmet, amely nem fogott volna meg igazán, talán a Hotel szoba az egyetlen ilyen. Véleményem szerint aki meg akarja ismerni David Lynch művészetét, annak látnia és értelmeznie kell a Radírfejet. Ezt a filmet én máig a legjobb alkotásának tartom – már azok közül persze, amiket volt szerencsém látni (Elefántember, Veszett a világ, Twin Peaks filmek, Lost Highway). A Filmvilág nagyzolós meghatározása 'Kafka utódja'-ként emlegeti, véleményem szerint ez a definició teljesen helytálló. A sajátos nyomott hangulatú szürreális ábrázolásmód, egyes dolgok felnagyítása szerintem sokkal hatásosabb és sokatmondóbb, mint az egyszerű történmondás. Lynch tényleg a film eszközeit, hatáskeltőit, nyelvét használja, nem történetekben, hanem hangulatokban és érzésekben gondolkodik. Ugyanezt teszi Terry Gilliam a Brazilban is: felnagyít egy egyes ember számára igen rémisztő gondolatot. A gondolatból így érzés, az érzésből hangulat kerekedik, nem a tudatunkat, inkább a tudatalattinkat szólítja meg.
Ami pedig a Félelem és reszketés Las Vegasban-t illeti: szerintem abból a filmből nem kell többet kinézni, mint ami. Viszont amit be akar mutatni, azt szerintem tökéletesen bemutatja.
A Filmvilágból néha nekem is elegem van (néha javaslatot szeretnék tenni a címe megváltozatatására, ilyesformán: IDEGEN SZAVAK SZÓTÁRA SZÖVEGKÖRNYEZETTEL), de az a fajta stílus, ahogy ők általában hozzáálnak a filmhez (ezalatt értem az irodalmi szintű elemzést, magyarul hogy a filmet művészetnek, nem pedig jó iparosterméknek fogják föl), a hazai filmesújság piacon igencsak egyedülálló. Nos, akkor ennyi...
A Filmvilágban pl. erről a filmről azt írták, hogy a rendező pontosan ülteti át a könyvet, de nem tesz hozzá többet. Én el nem tudom képzelni azt a könyvet, ami ilyen kusza és széteső...
kal mo,
ha megnézted nagyon kiváncsi lennék a véleményedre, mert nekem nem sok esett le a filmből... talán el kéne olvasni a könyvet, amiből készült?
egyáltalán nem tudom pl. mi volt a film mondanivalója, ha volt neki.
a rendezőt sem ismerem. róla is írhatnál.
exlex: Az ingyen jegy értelmezés kérdése: tényleg akkor érvényes, ha valakit viszel magaddal,de akkor ingyenes. Szerintem ez nem egy 50%-os jegy, hanem kettő = 1 ingyen. Példa: elmegyek moziba az asszonykámmal az 2x390=780 HUF. Ha totalfilmmel megyek akkor 390 HUF => egy ingyen jegy. Egyedül meg nem gyakran jár az ember moziba.
Mas arkategoriaban tudsz jobbat? Ugye nem a Cinema-ra, a Vox-ra vagy a Total Film-re gondolsz?
Nem tudok jobbat, de reméltem, hogy valaki esetleg tud, és akkor azt is megvenném. Különben nem tartom rossznak az újságot, csak nem minden tetszik benne, de még így is egyike azon két újságnak, amiket megveszek minden hónapban.
Amennyire én tudom, tanult valami filmes dolgot, talán pont filmkritikusi tantárgyakat kint Ámerikában, ami persze nem jelent sokmindent, de talán annál többet, minthogy a nevét adja egy tükörfordításból álló "szak"laphoz.
Es egyebkent Albert Gyorgyi mitol szakember? Azt latom, hogy egy csomo filmes musorban szerepel(t), de attol, hogy valaki hiressegeket interjuvol, meg nem lesz szakember. Van valami hattertudasa is a dologhoz?
SzVSz ha valaki tényleg filmkritikát akar olvasni, akkor azt a Filmvilágban talál, mégha soxor tényleg úgy is tűnik, hogy iszonyató mennyiségű háttértudásra van szükség egy-egy kritikus megértéséhez. Viszont a tematikus irások (Pl. Kusturica kapcsán a Jugoszláv téma megjelenítése a filmiparban) jók, a sorozataik a rendezőkről jók, tehát mindenképp a legigényesebb filmes folyóiratnak tartom a lapot.
A TotalFilmtől baromi sokat vártam, megvettem, mert AlbertGyörgyi akár szakember is lehetne, errefel ugyanazt kaptam, mint a többi filmes lapnál: külföldi kritikák magyarra fordítva, plussz PlayStation melléklet, ki a francot érdekel ez? (Biztos sokakat, node nem egy magyar filmes újságban, szerintem.)
Mivel engem nem különösebben nyűgöz le, hogy BradPitt éppen kivel mit kever, ezért maradok a Filmvilágnál, méginkább a saját értékítéletemnél, szóval szerintem a filmeket nézni kell, nem kritikusokat olvasgatni. Hát ennyi.
"A Total Film-et szoktam mostanában megvenni, mert több viszonylag tűrhető állandó rovat van benne (Arcok, Teszt, minden bemutató, ingyen jegy a K4-moziba)"
Nem 50%-os jegy van benne? Olyan, hogy ha valakit viszel, akkor az egyikotok ingyen mehet be?
Erre mar nem emlekszem.
szatilla:
Igazad van, ezekrol elfelejtkeztem. A Cinema tenyleg sokszor a ho masodik feleben jott ki, bar az utolso szamokban, amiket meg megvettem igergettek, hogy ezen javitani fognak.
Tenyleg nagy kepek voltak benne keves szoveggel (< Filmvilag, ahol sok szoveg van, es kis kepek, ezert is szeretem).
A pontozas meg igen sokszor eltert az en velemenyemtol.
De irtam, hogy en csak a kezdetleges Total Film-mel, ill. Vox-szal tudtam osszehasonlitani. Semmit sem tudok arrol, hogy ezek most milyen ujsagok (es oszinten szolva nem is erdekelnek).
Ingyen mozijegy: kiraly volt, amikor a Filmvilagban a Blue Box-ba volt ingyenjegy. Minden honapban egyszer elmentem arra a lepukkant helyre, es megneztem egy jo filmet. Szerintem a BB nezoinek jelentos reszet tettek ki a Filmvilag olvasoi. Legalabbis en nem adtam volna ki azert penzt, hogy kozonseges szekekeken ucsorogve nezzek vegig egy filmet egy olyan teremben, ahol hullik a falrol a vakolat.
Most a Toldiba van 50%-os jegy, de oda nem jarok (mar reg latok minden filmet, mikor ott is elkezdik jatszani.)
Exlex: Sokáig én is vettem a Cinema-t, régebben még jó is volt ('97) aztán elkezdtek kédoldalas képeket beletenni kb 15 karakter feirattal, meg minden második oldal reklám. Ezek után büszkén hírdették, hogy most 120+x oldalon jelentünk meg. Aztán meg a márciusi szám április végefelé már meg is volt, benne a márciusi TV ajánlatokkal, és lekésett játék határidőkkel. A kritikáknál a zseton határozta meg a %-ot (Godzila 80% :))) ). Összefoglava vacak.
A Total Film-et szoktam mostanában megvenni, mert több viszonylag tűrhető állandó rovat van benne (Arcok, Teszt, minden bemutató, ingyen jegy a K4-moziba), szóval sokkal jobban olvasható _mert_ képek helyett betük is vannak benne. A film kritikáknál az, hogy az elején leírják dióhélyban a film tartalmát az segít abban, hogy eldöntse az ember kiadon-e 6-700 HUF-ot a filmért vagy sem. Tehát én erre szavazok.
Szep kiallitasuak, csillogoak es felszinesek. A Cinema-t eleg sokaig vettem, azutan pofatlanul megemeltek az arat (100 valahany penzzel) es akkor abbahagytam.
A VOX-bol az elso szamot vettem meg, annyi eleg is volt. Eleg volt egyszer elolvasnom a dilettans filmkritikakat, hogy tobbszor fele se nezzek.
A Total Film-et egyszer valaki megvette nekem (szinten elso szam). Ha valakinek az jelenti a filmkritikat, hogy a kritikus leirja a film tartalmat, az elegedett lesz vele.
Mint irtam a Vox-bol is es a Total Film-bol is csak az elso szamot lattam, azota lehet, hogy javult (vagy esett) a szinvonal.
A Cinema nem akar tul melyen a dolgok melyere hatolni, de a maga szintjen eleg jo (legalabbis a masik kettohoz viszonyitva).
Felmerult itt Lynch, es Kubrick neve is. Errol jut eszembe: allitolag Kubrick egyik kedvenc filmje a Radirfej volt. Szerintem Lynch is jo rendezo, ha nem is annyira mint Kubrick.
kal mo,
megnéztem a képeidet és eszembe jutott róluk a tegnapi filmélményem.
Félelem és reszketés Las Vegasban. Láttátok a filmet?
Azt hittem hatással lesz rám, de engem ez a film hagyott
teljesen hidegen. Persze nem vártam túl sokat. Meg nem is ismerem
annyira az 'amerikai álmot', meg az egész 60-as 70-es éveket.