Még nem is dicsekedtem ezen a topicon a gépem teljesítményével, pedig amióta "lefokoztak" motoros sárkányos pilótának, elvileg nem kéne a vitorlázórepülés-be irogatnom.
A lényeg: meg akartam nézni, milyen magasra tudok emelkedni 1 tank (2 liter) benzinnel. 2000 m-en leállítottam a motort, és még visszahoztam 0,5 liter benzint. 2000-n még 2,5 m/s volt az emelkedésem teljes gáznál.
képek: http://woodoo.matrix94.hu
borzoll: én úgy tudom, hogy idén már elkezdik a fejlesztéseket: lesznek hangárok, kiszolgáló épületek, parkoló stb.
Ugye mi találkoztunk 2002 őszén, amikor Tárnokon modellt reptetett fuhur1 resellerrel, kinnt volt Puci is.
Apropo Gyúrói reptér...
Tud valaki valamit rola, mikor várhato egyáltalán valami fejlesztés, fejlődés? Tudok(unk) mi is segiteni benne?
Tök jo a terület, csak még nulla élet van...gondolom mert még nem elég ismert vagy mert még nincs ott semmi. A megközelithetősége egyelőre elég tragikus (hosszú sáros/poros földút).
Idén már kétszer is jot repültünk ott, köszönet érte a tulajnak!!!!!Remélem ezek után is kijárhatunk időnként.
Albert: kiváncsi vagyok, hogy fog működni ez a dolog a (közel?)jövőben megnyíló gyúrói reptéren. Remélem nem lesznek ilyen problémák és jól ki fognak jönni egymással a különböző repülőágakat űzők. A vitorla iskolakőr Pusztazámor felé lesz, a motoros pedig gyúró irányában. Reprádió kötelező lesz, szóval SZVSZ adottak lesznek a feltételek a konfliktusmentes, nyugodt repüzemhez.
Mölders, egy jó régi hozzászólásodra reagálok: átkozottul egyetértek veled. Debrecenben egyébként így működik a dolog, hála a jó égnek. Legalábbis egyelőre így tapasztalom. Kicsit morgunk egymásra, pl. ha nem tudunk vitorlával felszállni, mert potyognak ránk az ernyősök, vagy bevág valaki sárkánnyal eléd iskolakorön.., de összességében jól megvagyunk, a kölcsönös tisztelet működik.
Fuhur sajnálom a kocsid és neked meg részvétem (ügyintézésileg).
Tegnap repcsiztem (nem eleget)Gyurón. Kinn volt Puci is. Ő is repcsizett plussz jött egy hátimotoros ernyős srác (helybéli) kocsival, hogy összerakja a cuccot és repül. Az oktatója szárnyon érkezett Vál felől.
Erős lökéses szél volt úgyhogy egy kissé kockás volt a levegő, de késő estére (kb. 3/4 7)azért leállt. Puci úgy fogalmazott olyan, mintha állandóan légcsavarszélben repülnénk.
Beköszöntünk 01-300-hoz (Tóth Andris)is Pusztazámoron.
Kár hogy nem voltál kint...élet volt
Hetvegere megint (meg mindig) jo ido igerkezik....Csak hetfotol varhato egy kis eso:(www.weatheronline.co.uk)
Ha tudok vasarnap kimegyek Puszta(m)zamorra, 15-16 h korul.Ugyis mar nyari idoszamitas lesz: napnyugta kb. 19.30 korul...de addig repulok amig latok (plussz meg egy kicsit):)))))))
Fuhur! Esetleg (bocs inkabb: talan) kijossz? Szolok Pucilacinak (papa lima) is.
Köszönöm az infokat...Nagyon jol hangzik!
Tényleg meg kell látogatni Titeket.
Kényelmes pilóták, hangárba motorozás, nyitva tárolás...ezek nekünk (fuhurral) mindig is csak vágyálmok voltak. Már-már el sem hittük, hogy ilyen is van valahol a világon:))
Bizsereg a tenyrem a trapéz után...
Nem hallottam hogy motoros sárkánytól kértek volna eddig leszállási illetéket, szerintem a sportrepülőktől nem is fognak. Ha utasokat reptetne valaki hivatalosan, és kiderülne, azt lehet megpróbálnák lehúzni, de nálunk csak "szoktató" repülések vannak.
A tárolás 1-2 napra biztosan nem gond, bár jelenleg tele a hangár, csak középen van hely, de akkor a hátul lévőknek ki kell tolni az útból a gépet. Nálunk olyan kényelmesek a pilóták, hogy nem tologatják a trike-ot, hanem járó motorral állnak be. Ha levennék a szárnyakat, akár 30 gép is elférne, de egyenlőre még itt nem tartunk.
Ha tábor, vagy verseny van, szoktak a reptéren sátrazni, de a közelben van egy strand, ahol néhány száz Ft-ért lehet kempingezni, és még a medencéket is lehet használni.