a Németeknél 10 Ft/kWh alatt lesz az önköltségi ár
- pár évig amíg ezek a 'termelők' becsődölnek
- a fenti áron lehet áramhoz jutni májustól augusztusig, reggel 6-7 és este 6-7 óra között, azon kívül ...bableves (ja és készülni kell ups-el, mert jön egy felhős időszak, és húsleves)
szerintem a reális képlet inkább az, hogy a német rendszer előállít 2030-ban is kb 60 ft/kWh áron fogja előállítani az áramot
Ez a történelem. Olyan, mint az ösztöndíj az egyetemen a jó tanulóknak. Nem ennyi a költsége, ennyit adott valamikor az állam, hogy segítse az elterjedését, hogy majd egyszer... aminek most jött el az ideje, a legolcsóbb energiatermelési mód lehessen.
Most már csak ~14 Ft/kwh-ra kötnek szerződést: Germany’s auction for large-scale solar concludes with average price of €0.0469/kWh
Ebben már az üzleti haszon is benne van, nem költség.
Mire Paks 2 megépül és 27 Ft/kWh költséggel termelni kezd (jó esetben), addigra a Németeknél 10 Ft/kWh alatt lesz az önköltségi ár.
Nem lett belőle faltörő kos, nagyobb a presztizst jelent a Teslának ninden egyes korábbi, halva született próbálkoás, mert azt jelzi, hogy mindenki rosszúton járt, egyedül a Tesla találta meg a nyerő stratégiát. Ebben szerintem nem kis része volt a gyorstöltő hálózat és a gyorstöltési lehetőség megteremtésének, amibe senki nem mert fektetni.
Valószínűleg a profitkényszer miatt senki nem tudta átlépni a saját árnyékát, de Musk célja nem a profit, hanem a villanyautózás elterjesztése volt, tehát nem kellett választani a bejáratot, relatíve magas hozamú és alacsony kockázatú belsőégésűek és a bizonytalan, nagy kockázatú villanyosok között.
Musknak nem volt ilyen problémája, ezért sikerült csatát nyernie, ma már a nagy autógyárak mindenképp magas kockázattal néznek szembe, könnyebb dönteniük.
"It is impossible for Tesla to build electric cars fast enough to address the carbon crisis," Musk wrote in a 2014 blog. "Our true competition is not the small trickle of non-Tesla electric cars being produced, but rather the enormous flood of gasoline cars pouring out of the world's factories every day."
Mert a szel+szolar szerinted reszt vesz Nemetorszagban a versenyben? Akkor hogy lehet 100 forint/kWh korul a szolar atlagos atveteli atlagara, mikozben ezzel sokkal olcsobb atveteli aru gazos eromuveket araz ki?
Az atom könnyedén csak a pénzherdálásra jó, Lásd Olkiluoto 3:
2006:
2010 végén, vagy 2011 elején fejeződhet be a finnországi ötödik atomerőművi blokk, az Olkiluoto-3 építése, mivel a beruházás lassabban halad az eredeti tervekhez képest. Ez körülbelül egy éves csúszás a korábbi dátumhoz képest – jelentette a NucNet.
Kicsit tul van ruzsozva az EV-k jelentlsege a vellanyos energia tarolasaban.
Ha pl. egy orszagban 1 napi fogyasztas ~1,5 TWh, akkor mi is a helyzet?
Hat kb. az, hogy EV-bol (legyen atlagban ~50 kWh/db) akkor 20 millio EV tarolna ~1 TWh villamos energiat. Ja, megse ... mert nem lehet feltelezni, hogy minden auto üresen varja az olcso feltölthetöseget. Ha az EV-k atlagban ~50%-ra vannak feltöltve, akkor mar 40 millio kellene az 1 TWh tarolasara. Ennyi nagyon nagy valoszinüseggel meg egy igen fejlett orszagban sem lesz, ugyanis az EV eseteben arra fog a vilag törekedni, hogy 1 db EV több (mostani hasznalati sebessegü) autot valtson ki. Vagyis pl. a jelenlegi ~50 millio szemelyauto kivaltasara eleg lesz ~10-15 millio EV is.
Ha pedig, mint korabban irtam, 40% eredö hatasfokkal at lehet alakitani a fluktualo, fölös energiat a kemiai lancon keresztül ... 1 KWh pedig elöallitasi ara (LCOE) ~4-5 centbe kerül ... hat, akkor szabalyozhato "veszdelej" (residual load) ~10 centert legyarthato. Kb. annyiert, mint Hinkley Point C 35 evre az allam altal garantalt atveteli kötelezettsege ... amely egy "nemszabalyozhato" tulajdonsaggal rendelkezik ...
Az atom könnyedén alkalmas az emisszó csökkentésre, persze ha éppen bezárogatják őket, akkor csak a hülye várja ,hogy attól majd csökken a kibocsájtás, de ha építenék őket, mint anno a franciák, akkor lehetne simán az 1/4-ed részére csökkenteni a globál CO2-tőt, llenben a megújulóval, ami arra sem alkalmas, hogy megállítsa a kibocsájtás növekedést.
Nagyon helyes be kellene vezetni az atomnak is részt kellene venni a tisztességes aukciókon! Egy új építésú atomerőmű is versenybe állhatna a megújulókkal.
A németeknél a napenergia ár a aktuálisan:
Germany’s auction for large-scale solar concludes with average price of €0.0469/kWh
A headline szoveg (amiro szo sincs a cikkben): "A világszerte működő atomerőművek 42 százaléka veszteségesen üzemel, az arány pedig 2040-ig több mint 70 százalékra emelkedhet a Carbon Tracker Initiative jelentése szerint."
Az atomnal is be kell vezetni a nemet szolar atveteli rendszert, 100 forint/kWh kotelezo atveteli atlagar, aztan olyan nyereseges lesz, hogy kiuti a plafont.
Én még mindig ott tartok, hogy a százezerszámra (milliószámra) utakon futkosó BEV-k ezt az egész cirkuszt fölöslegessé teszik...
...értem az ellenvetéseket, meg a technológiai korlátokat... de - meglehet rosszul - azt gondolom, hogy a párhuzamos infrastruktúra
felszámolása önmagában akkora haszon, ami ellensúlyozza a tényt, hogy akkukkal tárolgatjuk az energiát a potenciális felhasználás közelében, ahelyett, hogy valamiféle hatékonyabb megoldást alkalmaznánk a felhasználás helyétől távol...