Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szucsinet Creative Commons License 2016.11.09 0 0 51180

Sziasztok,  tudna valaki felvilágosítást adni hogy a hátsó féktárcsa és betétre mi a minimum előírás, és ez betétre hogyan vonatkozik? Mit jelent a tárcsa felszabályzás? 

Köszönöm szépen. 

B107 Creative Commons License 2016.11.06 -1 0 51179

bnorci, gesszti, Dietrich, köszönöm szépen! Ezek szerint a szelephézagra biztosan nincs befolyással az olajnyomás, mint a hidrotőkéknél.  Viszont hirtelen más ötletem meg nincs, hogy mi lehet a kopogás a motorban, ami időnként el tud hallgatni. Biztosan több hengernél fennálló ok lehet, mert sokkal sűrűbb, mint amikor csak egy-egy főtengelyfordulatonként szólal meg valami, s nem is olyan erőteljes. Mindannyian hallottunk már kopogó hajtókárt például. Ezért gondoltam a vezérlésre.

Don_Quijote_de_la_Mancha Creative Commons License 2016.11.05 0 0 51178

 

Nekem ilyenem van a 14-esből a két léc.

Előzmény: EberesPetya (51174)
Nospa-pa Creative Commons License 2016.11.05 0 0 51177

Sziasztok!

 

Keresnék 4 db 16"-os 4x100 as lemezfelnit, ha esetleg valakinek van jó áron, keressen! :) 

 

gorocs.miklos@gmail.com

 

Üdv:

Nospa-ps

bnorci71 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 51176

stefimester, vargamunka guglival megtalálod őket

zoltán1967 fórum keresővel megtalálod a telefonszámát csak munkaidőben hívd hétvégén nem dolgozik

Előzmény: szucsinet (51175)
szucsinet Creative Commons License 2016.11.04 0 0 51175

Sziasztok,  tud valaki ajánlani megbízható Renault hibakezelés kiolvasót Bp-en?

Köszönöm 

EberesPetya Creative Commons License 2016.11.03 0 0 51174

Sziasztok!Még mindíg keresek pár alkatrészt ha lenne valakinek!Képen a 8-12-14-es!   ill. hátsó ajtó rolókat keresek!Köszi.Üdv.Petya.

gesszti Creative Commons License 2016.11.03 0 0 51173

Az a gond ezekkel a csapágyakkal, hogy túl vékony rajtuk az alacsony súrlódású réteg. Régi csapágyaknál ugye az volt a menet, hogy szép lassan növekedett a hézag, és egyszer csak kevés lett a szivattyú ahhoz, hogy elegendő olajat tudjon nyomni, csökkent az olajnyomás. Itt máshogy zajlik. Lekopik a felső réteg, utána a sokkal rosszabb súrlódási tulajdonságú hordozó rétegen megy a csap. Ez a réteg már nem tud stabil olajfilmet megtartani. A csap néha eléri a hordozóréteget, az felmelegszik, megolvad, és ráragad a hajtócsapra. Már szakad is a hajtókar, vagy jobb esetben csak megfordul benne a csapágy. Mindenféle előjel nélkül képes kapitulálni. Se olajnyomás nem csökken, se kopogás nem figyelmeztet. Amikor már kopog, akkor már késő.

Előzmény: lmano (51165)
cefo Creative Commons License 2016.11.03 0 0 51172

Sziasztok!

Autóváltás miatt eladó alig használt, profi Thule tetőcsomagtartó és a hozzávaló kerékpártartók (3 db).

A rudak a képen látható, drágább fajták, könnyű és szélzajmentes. 5 perc alatt felszerelhető. A rudak és a kerékpártartók is kulccsal zárhatók.

A hozzávaló konzolok: Renault Grand Scenic II. és Peugeot 407. De más autóhoz is használható, csak akkor kell venni kb. 10 ezer forintért hozzávaló konzolt a kereskedőtől (tudok benne segíteni).
A komplett szett ára újonnan 150 ezer forint volt, most egyben, hibátlan állapotban mindösszesen 70 ezer forintért elvihető!

Külön:
A kerékpártartók ára: 10.000 Ft/db
Konzolok és a rudak: 50.000 Ft

 

Fotók:

https://www.dropbox.com/sh/y51r08xtnb5d45u/AADB3CEv4FJp3cWkLQB5OJRca?dl=0

 

 

kgeza67 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51171

Valaki tudna abban segíteni a gyári gyújtótrafók milyen színűek? Nekem kettő zöld tetejű kettő fekete.

kgeza67 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51170

Köszönöm.

Előzmény: bnorci71 (51167)
kgeza67 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51169

Köszönöm. 

Előzmény: lmano (51168)
lmano Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51168

Jövő héten tudok képekkel szolgálni.

Előzmény: bnorci71 (51166)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.02 0 1 51167

nem tudom CO mérője melyiküknek van

Stefimester vagy vargamunka >> gugli

zoltán1967 itt keresel és megtalálod a telszámát

Előzmény: kgeza67 (51157)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51166

képeket raknál a csapágyakról?

mikori évjárat?

 

Azt hogy mitől lesz csapágyas senki nem tudja egy rejtély, teória van több is.

Olajnyomást nem mért senki hisz egy csapágyas motoron értelmetlen

Előzmény: lmano (51165)
lmano Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51165

Sziasztok!

Van egy Scenic II 1.5 dCi-m K9KP732 motorral. Franciaországi, négy éve került Magyarországra, végig szervizelt, igazolható előéletű. Jelenleg több, mint fél éve van nálam, 160ekm van benne, és mindenki halálra rágta a lelkem, hogy a hajtókar-csapágyakat cseréljem ki. Két hete rávettem magam. A csapágysor ára 4e, a kartertömítés 7e, a hajtókar csavarok 9e. Egyébként is olajcserés volt, így ezt nem számoltam. Ami a meglepő volt, hogy egy óra alatt kényelmesen levehető a karter, pedig teherviselő alkatrész, jó pár ráaggatott motyóval.

Ami a lényeg: amikor kivettem a csapágyakat, megnéztem. Szinte gyári újak voltak, pedig a motor bontatlan volt. A magam megnyugtatása végett megmértem a csapágyhézagot is. Az eredeti csapágyakkal 0,042mm volt, kicserélve 0,033 körül. A gyári adatra "Check the clearance value, which must be between 0.010 and 0.064 mm" adatot találtam, úgyhogy teljesen tökéletes állapotúak voltak.

Aki cserélt csapágyat és kopott volt, azok közül mért valaki olajnyomást? Nem lehet, hogy az olajpumpa miatt lesz csapágyas egy-két darab?

ki70 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51164

Üdv!

Cseréld ki az olajnyomás gombát, néha megadja magát. Emlékem szt 2000ft alatt van az ára. Ha szerencséd van, csak ennyi a gond. 

Nézd meg a csatlakozóját, emlékeim szt kétféle van.

(Motor első részén alul, a hűtők felé)

Előzmény: dpeter777 (51158)
Boss116 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51163

tudtommal bajonettzáras ;)

Előzmény: sivinyo (51159)
gesszti Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51162

Azért azt érdemes lenne eldönteni, hogy az olaj nyomásával, vagy a szintjével van-e gondja a kocsinak. Esetleges következmény nagyon nem mindegy.

Előzmény: dpeter777 (51158)
dpeter777 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51161

köszönöm

Pálca szerint rendben van.

Olajcsere előtt és után is bedobta/bedobja néha...

Előzmény: Bolti (51160)
Bolti Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51160

Ha azt irja, hogy Top up oil level, akkor az olajszinttel van gond.

De pl. nekem a szenzor rossz és általában nedves időben - bár néha tökmindegy - szól, hogy nincs olaj.

 

Elvileg  a csatlakozójának kéne kontakt hibásnak lennie, de nálam ez is OK, szóval valaszeg szenzor hiba van ott is.

a legjobb, ha manuális módon, az olajpálcával ellenőrzöd a szintet és akkor nem érhet meglepetés, hogy egyszer tényleg igazat mond és nem a szenzor hülyéskedik.

 

Előzmény: dpeter777 (51158)
sivinyo Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51159

Sziasztok!

 

Izzócserével kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy a jobb oldali tompított izzót cseréltem ki, de nem találtam benne azt a rugós lefogatót ami az izzót tartaná  a helyén. Lehetséges, hogy valami elforgatós technikával kell a foglalatot visszarakni?

 

Köszi

dpeter777 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51158

Sziasztok! Grand Scenic 1.9dci - ink van 2004-es kiadás. Bedobja párszor azt a hibaüzenetet, hogy ellenőrizze az olajnyomást/oljaszintet. A szint rendben van, olaj, szürők most lettek cserélve. Mi lehet a gond? Lehet , hogy vmi szenzor hibásodott meg? Néha jelentkezik a hiba, néha nem? köszi előre is

kgeza67 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51157

Pesten tudnál ilyen szerelőt?

 

Előzmény: bnorci71 (51156)
bnorci71 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51156

szerintem nem, ott érintkezési hiba lesz

de elmehetsz egy olyan szerelőhöz akinek van diagja meg CO mérője is és kiderül minden

Előzmény: kgeza67 (51155)
kgeza67 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51155

Na már 2 hibakódom van. p0130 O2 sensor circuit (bank 1 sensor1)   p0136 O2 sensor circuit malfunction (bank1 sensor 2).

 

Létezik,hogy mind a két szonda egyszerre romlik el?

Előzmény: bnorci71 (51138)
kgeza67 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 51154

Vidékről hazafelé vissza állt a normális fogyasztásom. happy.  Reggeli indulás után minden ok majd 3 km után  világit a műszerfal mint a karácsonyfa.  ce  service  chech emmision. Kicsit morcos vagyok. 

Előzmény: bnorci71 (51138)
bnorci71 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 51153

lapka tőke, nekem mindegy cserélni kel az a lényeg méretre

 

B107

a 732 motor pl szereti a vez.tengelyt is megenni :( ott is csattoghat

végignéztem a karbantartási füzetet nincs benne, de ha a vez.tengelyt le kel venni akkor a vezérlés cserével együtt

vagy amikor hangja van

Előzmény: gesszti (51151)
gesszti Creative Commons License 2016.10.31 0 0 51152

Szerintem nagyon ritka, hogy foglalkozni kell szelephézagokkal ennél a motornál. Ha mégis, akkor mindenképp ellenőrizni kell, hogy nem kenési elégtelenség, vagy szelep görbülés okozta a hézag elállítódását.

 

Amúgy úgy érdemes megcsinálni, hogy a meglevő 8 db tőkével ki kell legózni a legtöbb jó hézagot, és csak annyi új tőkét kell venni, amennyi hézagot a meglevők csereberélésével sehogy se lehet helyrehozni. Ha olyan műhelyben csináltatod, ahol már csináltak ilyet, és értenek is hozzá, ott lesz egy ládára való különböző méretű tőke, amiből helyben ki tudják jó értékre legózni a hézagokat.

Előzmény: B107 (51148)
gesszti Creative Commons License 2016.10.31 0 0 51151

Az 1.5 dci nem lapkás. Egyben cseréled a tőkéket, nem csak a lapkát. Eléggé szopós, mert le kell hozzá szerelni a vezérműtengelyt. Ha már ilyenre vetemedik valaki, érdemes a vezéréscserével összekötni.

Előzmény: bnorci71 (51146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!