Sziasztok, tudna valaki felvilágosítást adni hogy a hátsó féktárcsa és betétre mi a minimum előírás, és ez betétre hogyan vonatkozik? Mit jelent a tárcsa felszabályzás?
bnorci, gesszti, Dietrich, köszönöm szépen! Ezek szerint a szelephézagra biztosan nincs befolyással az olajnyomás, mint a hidrotőkéknél. Viszont hirtelen más ötletem meg nincs, hogy mi lehet a kopogás a motorban, ami időnként el tud hallgatni. Biztosan több hengernél fennálló ok lehet, mert sokkal sűrűbb, mint amikor csak egy-egy főtengelyfordulatonként szólal meg valami, s nem is olyan erőteljes. Mindannyian hallottunk már kopogó hajtókárt például. Ezért gondoltam a vezérlésre.
Az a gond ezekkel a csapágyakkal, hogy túl vékony rajtuk az alacsony súrlódású réteg. Régi csapágyaknál ugye az volt a menet, hogy szép lassan növekedett a hézag, és egyszer csak kevés lett a szivattyú ahhoz, hogy elegendő olajat tudjon nyomni, csökkent az olajnyomás. Itt máshogy zajlik. Lekopik a felső réteg, utána a sokkal rosszabb súrlódási tulajdonságú hordozó rétegen megy a csap. Ez a réteg már nem tud stabil olajfilmet megtartani. A csap néha eléri a hordozóréteget, az felmelegszik, megolvad, és ráragad a hajtócsapra. Már szakad is a hajtókar, vagy jobb esetben csak megfordul benne a csapágy. Mindenféle előjel nélkül képes kapitulálni. Se olajnyomás nem csökken, se kopogás nem figyelmeztet. Amikor már kopog, akkor már késő.
Autóváltás miatt eladó alig használt, profi Thule tetőcsomagtartó és a hozzávaló kerékpártartók (3 db).
A rudak a képen látható, drágább fajták, könnyű és szélzajmentes. 5 perc alatt felszerelhető. A rudak és a kerékpártartók is kulccsal zárhatók.
A hozzávaló konzolok: Renault Grand Scenic II. és Peugeot 407. De más autóhoz is használható, csak akkor kell venni kb. 10 ezer forintért hozzávaló konzolt a kereskedőtől (tudok benne segíteni). A komplett szett ára újonnan 150 ezer forint volt, most egyben, hibátlan állapotban mindösszesen 70 ezer forintért elvihető!
Külön: A kerékpártartók ára: 10.000 Ft/db Konzolok és a rudak: 50.000 Ft
Van egy Scenic II 1.5 dCi-m K9KP732 motorral. Franciaországi, négy éve került Magyarországra, végig szervizelt, igazolható előéletű. Jelenleg több, mint fél éve van nálam, 160ekm van benne, és mindenki halálra rágta a lelkem, hogy a hajtókar-csapágyakat cseréljem ki. Két hete rávettem magam. A csapágysor ára 4e, a kartertömítés 7e, a hajtókar csavarok 9e. Egyébként is olajcserés volt, így ezt nem számoltam. Ami a meglepő volt, hogy egy óra alatt kényelmesen levehető a karter, pedig teherviselő alkatrész, jó pár ráaggatott motyóval.
Ami a lényeg: amikor kivettem a csapágyakat, megnéztem. Szinte gyári újak voltak, pedig a motor bontatlan volt. A magam megnyugtatása végett megmértem a csapágyhézagot is. Az eredeti csapágyakkal 0,042mm volt, kicserélve 0,033 körül. A gyári adatra "Check the clearance value, which must be between 0.010 and 0.064 mm" adatot találtam, úgyhogy teljesen tökéletes állapotúak voltak.
Aki cserélt csapágyat és kopott volt, azok közül mért valaki olajnyomást? Nem lehet, hogy az olajpumpa miatt lesz csapágyas egy-két darab?
Ha azt irja, hogy Top up oil level, akkor az olajszinttel van gond.
De pl. nekem a szenzor rossz és általában nedves időben - bár néha tökmindegy - szól, hogy nincs olaj.
Elvileg a csatlakozójának kéne kontakt hibásnak lennie, de nálam ez is OK, szóval valaszeg szenzor hiba van ott is.
a legjobb, ha manuális módon, az olajpálcával ellenőrzöd a szintet és akkor nem érhet meglepetés, hogy egyszer tényleg igazat mond és nem a szenzor hülyéskedik.
Izzócserével kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy a jobb oldali tompított izzót cseréltem ki, de nem találtam benne azt a rugós lefogatót ami az izzót tartaná a helyén. Lehetséges, hogy valami elforgatós technikával kell a foglalatot visszarakni?
Sziasztok! Grand Scenic 1.9dci - ink van 2004-es kiadás. Bedobja párszor azt a hibaüzenetet, hogy ellenőrizze az olajnyomást/oljaszintet. A szint rendben van, olaj, szürők most lettek cserélve. Mi lehet a gond? Lehet , hogy vmi szenzor hibásodott meg? Néha jelentkezik a hiba, néha nem? köszi előre is
Vidékről hazafelé vissza állt a normális fogyasztásom. happy. Reggeli indulás után minden ok majd 3 km után világit a műszerfal mint a karácsonyfa. ce service chech emmision. Kicsit morcos vagyok.
Szerintem nagyon ritka, hogy foglalkozni kell szelephézagokkal ennél a motornál. Ha mégis, akkor mindenképp ellenőrizni kell, hogy nem kenési elégtelenség, vagy szelep görbülés okozta a hézag elállítódását.
Amúgy úgy érdemes megcsinálni, hogy a meglevő 8 db tőkével ki kell legózni a legtöbb jó hézagot, és csak annyi új tőkét kell venni, amennyi hézagot a meglevők csereberélésével sehogy se lehet helyrehozni. Ha olyan műhelyben csináltatod, ahol már csináltak ilyet, és értenek is hozzá, ott lesz egy ládára való különböző méretű tőke, amiből helyben ki tudják jó értékre legózni a hézagokat.
Az 1.5 dci nem lapkás. Egyben cseréled a tőkéket, nem csak a lapkát. Eléggé szopós, mert le kell hozzá szerelni a vezérműtengelyt. Ha már ilyenre vetemedik valaki, érdemes a vezéréscserével összekötni.