Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62004

Én magam nagyon rosszul alszom buszon.

Utasként úgy elfáradok mintha bányában dolgoztam volna.

Ha vezetnem kell, akkor nem fáradok el annyira.

 

Évekig dolgoztam a Budapest - L'lorett de Mar - Budapest útvonalon.

Három emberes számban.

Ott ugye 4 óra vezetés + 4 óra utaskiszolgálás + 4 óra alvás rendszerben dolgoztunk.

Heti kettő forduló, heti (nem havi) 8800 km.

 

Szeptemberre már fásultak voltunk.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (62003)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62003

Embere válogatja. Én tényleg nem tudok.

Korábban sokszor mentünk külföldi meccsekre busszal (nem menetrend szerinti nemzetközi járattal, hanem bérelt szurkolói busszal), éjjel. Egy éjszaka aludtam a buszon kb. egy órát, azt is nyolc részletben. Aztán másnap a meccsen majdnem össszeestem a fáradtságtól, de a hazaúton, szintén éjjel, ennek ellenére alig tudtam aludni.

Más útitársak meg végigaludták az egész utat, oda-vissza.

Előzmény: trizs77 (62001)
dundalk Creative Commons License 2016.02.23 -1 0 62002

Miért aludna el a sofőr? A pékek éjszaka elalszanak a kemence mellett vagy bármelyik más éjszakai műszakos? Van ismerősöm, aki pl. éjszaka tud jobban fent lenni pl. hajnal 3 előtt nem nagyon tud aludni és nappal aludna inkább.

Előzmény: -Smiley- (61997)
trizs77 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 62001

Miért jó éjszaka utazni?

Aludni nem nagyon lehet egy buszon.

 

----------------

 

Erről a megállapításról elfelejtetted értesíteni az utasokat.

 

Ezért az utasok 90%-a a buszokon - éjjel - alszik.

 

 

Előzmény: -Smiley- (61997)
Cpt.Dave Creative Commons License 2016.02.22 0 0 62000

Igaz. Ha valaki nagyon fáradt egy 2 órás autópályás úton is olyat lehet aludni hogy ihaj...

Előzmény: Törölt nick (61999)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.22 0 0 61999
Elaludni napközben is tud valaki, ha fáradt. Ismerek látásból olyan sofőrt, aki minden kiállását végig szokta aludni. Ki is vonta a doki egy időre a forgalomból. Mondjuk, a hajnal 3-4 környéke kegyetlen rossz, éjszakai műszakoztam eleget. Nyilván megoldják valahogy ezt a sofőröknél is.
Előzmény: -Smiley- (61997)
htibor Creative Commons License 2016.02.22 -1 1 61998

"- Aludni nem nagyon lehet egy buszon"

Naponta csak Magyarországon több ezer/tízezer cáfolja meg ezt a mondatodat, pedig közel sem ilyen színvonalon utaznak, mint a Student Agency-s utasok. Ülj fel egy megyeszékhelyek közötti vagy nagyváros-főváros közötti 60-100 km-es járatra reggel, ami dolgozókat, iskolásokat visz.

 

"- A tájat nem látod"

Nem is azért szállsz fel egy 23 órakor induló és másnap 6:15-re megérkező járatra, hogy nézd a tájat.

Hanem hogy kitöltsd a napodat az induló helyen majdnem teljesen és szállásfizetés nélkül megérkezz kora reggel az úticélodhoz.

 

"- A sofőr hajlamosabb hogy elalszik."

Ha fáradt a buszvezető, akkor nappal is elalszik.

Kisebb a forgalom az utakon, és jobban tud haladni, mint a nappali forgalom mellett.

Előzmény: -Smiley- (61997)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.22 -3 0 61997

Miért jó éjszaka utazni?

- Aludni nem nagyon lehet egy buszon

- A tájat nem látod

- A sofőr hajlamosabb hogy elalszik.  Én sosem utaznék éjszaka ha nem muszáj

Előzmény: setra415HD (61996)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.20 0 0 61996

"Ezen nem is csodálkozom. Még napi 5 járatnál is többször láttam második buszt is az alapjáratok mellett a rendszerükben."

 

Ez valóban várható volt, szerintem két ok miatt is:

- elég nagy volt a lyuk 10:30 és 15:00 között a Prága-Pozsony-Budapest irányban,

- a tavaly indult 23 órás Prága-Budapest lett a vonal egyik legerősebb járata, így teljesen logikus ellenirányba is egy éjszakai indítása.

 

Előzmény: Törölt nick (61995)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.20 0 0 61995

Ezen nem is csodálkozom. Még napi 5 járatnál is többször láttam második buszt is az alapjáratok mellett a rendszerükben.

 

Lux Express is igyekszik.

új járat Vilnius-Varsó-Krakkó-Brno-Prága

http://www.luxexpress.eu/pl/zmiany-miedzynarodowe

Szép kör ez is.

Előzmény: setra415HD (61994)
setra415HD Creative Commons License 2016.02.19 -1 0 61994

https://bustickets.studentagency.eu/Timetable?3&id=2563272008

 

Április 18-tól megérkezik Budapestre-re a Student Agency 6. naponta közlekedő Budapest-Prága járata is. :)

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 61993

Tarifaváltozás, Hatvanban

 

Minimális felár alkalmazásával megmarad a "egykori Hatvani Volán" mai nevén: KMKK Zrt. Hatvani Területi Igazgatóság járataira a helyi bérlet elfogadása az alábbi feltételekkel:

 

http://www.kmkk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=222:hatvan-helyi-valtozas&catid=15&Itemid=221

 

"Hatvan városi tarifák és utazási feltételek módosulásai 2016. március 1-től

A helyi tanuló és nyugdíjas „alap” bérletek árai csökkennek 50 Ft-tal.  Az egyvonalas és összvonalas bérletek árai változatlanok maradnak, azonban bevezetésre kerül az ún. kombinált bérlet (felárral), amely Hatvan városon belül a helyközi járatokon a helyi viszonylatú utazásokat fedi le, ami azt jelenti, hogy a helyközi járatokon a helyi viszonylatú utazások alkalmával a helyi-helyközi közös viszonylatokon csak a kombinált bérlettel lehet utazni (kivétel a kismama bérlet).

A normál helyi bérletek kizárólag a helyi vonal (9639) és viszonylatszámmal (1., 2., 4., 7, 9.) ellátott járatokra érvényesek. A kerekharaszti (3., 3A., 6. helyi) járatokat helyi utazásra kombinált bérlettel lehet igénybe venni.

A kombinált felár meghatározása: a helyi bérlet árak meghatározása után a kombinált felár egyszerűen hozzáadódik a normál bérlet árakhoz. A kombinált felár tanuló és nyugdíjas bérlet esetén 50,-Ft/db, egyvonalas és összvonalas bérlet esetén 300,-Ft/db. A kismama bérlet változatlan áron és feltételekkel marad.

Az emelt árú, kombinált bérlet csak a helyi vonalakon közlekedő helyközi járatok igénybevételéhez szükséges és csak a -KMKK Zrt. Hatvani Területi Igazgatóság által közlekedtetett - járatokra érvényes, más Területi Igazgatóságok és Közlekedési Központok járataira nem.

A helyi vonalakon az alábbi viszonylatokban használható a kombinált bérlet, helyközi autóbuszokon:
1. helyi járat: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) – Autóbusz-pályaudvar és Volán telep – Autóbusz-pályaudvar;
2. helyi járat: (körjárat: Autóbusz-pályaudvar - Bajcsy Zs. út. - Autóbusz-pályaudvar) nincs ilyen vonalszakasz;
3. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Bajcsy Zs.út. - Kerekharaszt)  a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges;
3A. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Arany J.út. - Kerekharaszt)  a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges;
4. helyi járat: Balassi út 77. (volt Téglagyár) – Autóbusz-pu.;
6. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Rákóczi út. - Kerekharaszt)  a teljes útvonalon kombinált bérlet szükséges;
7. helyi járat: (Autóbusz-pályaudvar - Esze T.út. - Autóbusz-pályaudvar) nincs ilyen vonalszakasz;
9. helyi járat: Horváth M. út (volt Sárgacsikó) – Autóbusz-pályaudvar és Rákóczi út – Autóbusz-pályaudvar;
valamint a csányi (3612) és jászberényi (3616) vonalon az Autóbusz-pályaudvartól a Vásártérig. 

 Kombinált bérletek tarifahatárai: 

Boldog felé: Vasútállomás
Budapest felé: Novocoop üzem
Csány, Jászberény felé: Vásártér
Gyöngyös, Ecséd felé: Horváth M. út (volt Sárgacsikó)
Heréd felé: Volán-telep 
Lőrinci felé: Balassi B. u. 77. (volt Téglagyár)

2016. március 1-től érvényes Hatvan városi helyi tarifák:

Menetjegy: 250 HUF

Átszállójegy: 300 HUF

Hatvan kártya kedvezményes jegyre szóló utalvány 5 db-os: 1.000 HUF

Egyvonalas havi bérlet: 4.250 HUF

Egyvonalas kombinált havi bérlet: 4.550 HUF

Összvonalas havi bérlet: 5.600 HUF

Összvonalas kombinált havi bérlet: 5.900 HUF

Tanuló havi bérlet: 1.850 HUF

Tanuló kombinált havi bérlet: 1.900 HUF

Nyugdíjas havi bérlet: 1.850 HUF

Nyugdíjas kombinált havi bérlet: 1.900 HUF

Kismama egyvonalas havi bérlet: 1.900 HUF

Pótdíj: 6.000 HUF

 A normál bérlet színe: piros H jelzéssel, a kombinált bérlet színe: kék HK jelzéssel!"

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 61992

http://www.kmkk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=231:menetrendi-hirdetmeny-ervenyes-2016-februar-15-tol&catid=14&Itemid=247

 

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy 2016. február 15-től az alábbi menetrend módosításokat vezetjük be a helyközi közlekedésben:

1362 | Gyöngyös – Heves – Jászberény – Kecskemét

  • 2 sz. (Kecskemét, aut. áll. indul 14:00 órakor, Gyöngyös, aut. áll. érkezik 17:10 órakor) naponta közlekedő járatot Jászszentandrás, aut. vt. megállóhely érintésével, menetidő korrekcióval közlekedtetjük.

http://www.kmkk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=235:menetrendi-hirdetmeny-ervenyes-2016-marcius-1-tol&catid=14&Itemid=247

 

Értesítjük a Tisztelt Utazóközönséget, hogy 2016. március 1-től az alábbi menetrend módosításokat vezetjük be:

 

1/A | (Autóbusz állomás – Aranysas u.) helyijárati autóbuszvonalon:

  • Új járatot közlekedtetünk 16-os járatszámmal. A járat Csalogány u. 36. elnevezésű megállóhelytől munkanapokon 5:15 órakor indul, Autóbusz állomásra 5:21 órakor érkezik az alábbi menetrend szerint:

                                        Csalogány u. 36.                          5:15

                                        Csalogány u. 16.                          5:16

                                        Deák Ferenc u. 5-7.                      5:17

                                        Szt. Bertalan templom                  5:19

                                        Kossuth u. 12.                             5:20

                                        Autóbusz állomás                        5:21

 

10 | (Főiskola – VOLÁN telep) helyijárati autóbuszvonalon:

  • 385. járatot, amely a Volán telep megállóhelytől hetek utolsó munkanapján 13:40 órakor indul, Főiskolához 13:53 órakor érkezik,megszüntetjük.
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.17 0 0 61991

Bár vannak a Volán egyesülésnek csak teherfuvarozást végző tagszervezetei, talán nem teljesen OFF:

 

http://hvg.hu/gazdasag/20160215_kamionoskepzes_keresetek_fuvarozok_Waberers_kamionsofor_kamion_sofor

 

Nehéz a kamionsofőr képzés helyzete....

redfox2 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 61990
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.02.16 0 0 61989

Az a készülőfélben levő szerintem a feltöltése óta semmit se fejlődött, egyedül az aktuális hirdetményeket töltögetik fel rá, (jelzem, azt se 100%-osan). De ugyanaz a helyzet az online térképes rendszerrel, vagy a járművek utastájékoztatójával is, elindult valahogy, a többi meg nem érdekes...

Előzmény: Snake-Mojzi (61988)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.15 0 0 61988

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a DAKK-nak van egy készülőfélben lévő weblapja is, luca széke jeligére.

Előzmény: Komlósfecskés (61987)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.02.15 0 0 61987

A Körös anno feltöltötte vonalanként. 2014-ben már csak egyben az egészet, elforgatva, azóta is az van fent, mert a DAKK-nál ilyesmivel már nem foglalkoznak. 

Előzmény: Snake-Mojzi (61986)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.02.15 0 0 61986

Végre hamarosan a DDKK-nál is elérhetőek lesznek a pdf-es menetrendi mezők

 

Itt az ideje felzárkózni a DAKK-nak.

htibor Creative Commons License 2016.02.14 0 0 61985

Nézz rá a google map-re és rájössz.

Előzmény: -Smiley- (61983)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.14 0 0 61984

Az hülyeség lenne bevezetni, hogy ne az út hosszát, hanem adott település légvonalban lévő kilométer távolságát nézze a rendszer? Igy egységes díj lehetne a MÁV és Volán járatokon és nem kéne sakkozni, hogy Bp-Szobathely között melyik irany az olcsóbb

Előzmény: Törölt nick (61982)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.14 0 0 61983

Az első dijemelés majdnem a duplája. Miért nem mennek a buszok a régi úton?

Előzmény: Törölt nick (61982)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 0 0 61982

Elkerülő út építése miatti díjszabásváltozás:

http://www.enykk.hu/cikk/tajekoztato_2.html

MCA-001 Creative Commons License 2016.02.11 0 1 61981

A 2024-es Budapesti olimpiával kapcsolatos előterjesztés:

http://infoszab.budapest.hu:8080/GetTirFile.aspx?id=130233

A közlekedéssel kapcsolatos részek a 148. oldalnál kezdődnek.

pl. ilyen is van benne:

Szeged Maty-ér megközelítését a Népligeti buszpályaudvar és a versenypálya közötti 162 km-t expressz buszjárattal is ki kell szolgálni (amely minisztériumi felmentéssel akár 110 km/h-val is közlekedhetne az autópályán, így a menetidő 1:30-ra csökkenne).

 

(még csak most kezdtem olvasgatni)

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.10 0 4 61980

Hálás a Volánbusz sofőrjének az eltévedt 11 éves lány családja

Kedd hőse Kanalas József volt, aki a buszmegállóban vigyázott a lányra, amíg érte mentek a szülei. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.10 0 0 61979

Izé, jól számoltam, hogy 650 Ft-os nagyságrendben vagyunk literenként? :O

Előzmény: Gyötör (61978)
Gyötör Creative Commons License 2016.02.09 0 0 61978

Részletesebb kissé:

 

"Egyetlen ajánlattevőként a Mol Nyrt. nyerte a Volánbusz idei üzemanyag tenderét, nettó 126,7 milliárd forinttal - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A nyílt közbeszerzést hirdető Volánbusz Zrt. egyrészt a saját nevében, másrészt a Közlekedési Központok, továbbá a Volántrans Kft. megbízásából indította a tendert. A közbeszerzés két részből állt, az elsőben tartálykocsis kiszolgálást, míg a másodikban a közforgalmú üzemanyagkutaknál történő kiszolgálást kért az ajánlatkérő.

Az első rész ellenértéke nettó 112,8 milliárd, míg a másodiké nettó 13,9 milliárd forint lett. Az első részben 164 millió liter gázolaj és 9,3 millió liter benzin tartálykocsis szállítását kérte a Volán. Mindkét mennyiség 30 százalékkal csökkenhet.

A második részben - a benzinkutas kiszolgálásnál - a gázolaj mennyisége 20 millió, míg a benziné 412 ezer liter. A mennyiségek itt is 30 százalékkal lehetnek kisebbek a kértnél."

 

Mennyi.....?

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.08 0 0 61977

Üzemanyag beszerzés VB és a KK-k és egy fuvarozó cég közös tenderén:

http://m.nol.hu/gazdasag/a-mol-nyerte-a-volan-tenderet-1600471

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.08 0 0 61976
Flextronics is van Tab mellett Zalaegerszegen és Sárváron. A tabiba is járnak sokan más megyékből: Simontornya-Dég-Enying-Szabadhídvég-Tab, Dombóvár-Baté-Igal-Tab járatokkal a Récsei is jelen van a "Kaposos és Gemences" járatok mellett, plusz FlexTaxi Kaposvárról. Itt kb. 1900-2000 ember dolgozik mostanában.
Előzmény: Gyötör (61973)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.08 0 0 61975

Valószínűleg a cégek központi telephelyét, vagy bejegyzési helyét vették alapul, szóval jól láthatóan kicsit torz a kép. A statisztikák nem olyan részletesek és nagyon nehéz hozzájutni cégek telephely szintű részletes adataihoz, tehát még sok munkával sem lehet igazán pontos térképet létrehozni. A VOLÁN-ok nem ebből fogják megtudni, kivel érdemes jóban lenni. Szerintem a saját területüket pontosan ismerik most is.

Előzmény: Gyötör (61973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!