Végre találtam egy autószervízt ahol megmondták végre ,hogy mi a baja a tranyómnak. Mondjuk a felét se értettem,hogy mit mond de megpróbálom elmondani :) szóval az a gond,hogy hiába dugóztam le az egr-t .xart se ért mert a compjutert nem lehet átbaxni. Valami légmennyiségmérővel van kapcsolatban a computer,ami miatt levette a motor teljesítményét. Ja és ezt a hibakódot nem lehet kiütni a computerből,csak ha kicseréljük az egr.-t,és computeresen is törölni kell valamit. (állítólag)
Húzd le a csöveket a radiátorról. Tegyél a csonkokra slagot, hogy fel tudd tölteni ecettel. Hagyd benne pár órát, majd mosd ki. Ha nagyon trutyis cucc jön ki belőle, akkor mégegyszer. Túl nagy nyomást ne eressz a radiátorra, amikor mosatod, nehogy elnyomd benne a terelőlemezt, vagy elposszanjon. Inkább lassan mosasd, mindkét oldalról.
No igen. Nekem is így sikerült. Aztán lehet csak nem akarnak sok melót az év elejére, felajánlották, hogy le is vizsgáztatják ha gondolom mivel nincs semmi gond az autóval.
A motortérben infrahőmérővel szoktam megmérni a fűtőradiátorra menő két cső hőmérsékletét, de megfogva is érezni, ha gond van. Ha mindkettő jó meleg, akkor bemegy a víz, ekkor, vagy a zsalu nem zárja el teljesen a hideg levegő útját, vagy eldugult a fűtőradiátor. Ha egyik sem, vagy csak az egyik meleg, akkor levegős, ez lehet hengerfejességtől is.
Motorvezérlőben van ez a hibakód. Leállító mágnesszelep kapott direktben áramot, de nem azt szakítja meg hanem az állítóművet nem vezérli ki csak pár másodpercig.
Ez VW TDI. (mégha ford embléma van is az elején :-P ) Ennek az immoból nincs semmi a motortérben, a leállítóhoz is simán hozzáfér, ergo köthet rá próbaként áramot.
Belépsz a CIM-be, megadod a pin-t->program control module. Utána kulcs tanítás (used). Aztán ha marad valamelyik vezérlőben 'invalid immo id from CIM module" akkor azt a vezérlőt pin kóddal kinullázni, majd ujraprogramozni.
Ha használt a CIM akkor előbb azt is ki kell nullázni a saját kódjával.
Ha a motor lehül akkor az autó egy pillanatra beindul majd leáll. Hibatárolóban "motor vezérlőegység lezárva" állandó hibaként van jelen. Ha a motortérbe teszek egy ventillátoros hősugérzót kb fél óra múlva indítható az autó és amíg le nem hül a motortér mindíg indul. Van valami ötletetek?