Attól függ milyen használatra akarsz venni? A Honda motorok tényleg jók, de ahogy mondod a GX széria a legjobb és az is van a felső kategóriás Honda Kis traktorokon és rotákon. Az Fg 320-as Honda csak kapálásra való(úgy mint az összes ilyen 1-előre 1-hátra sebességes gép) az F560-és és F720-as mindenféle kerti munkára befogható és nagyon sokat elmennek. A hajtóművön alig változtattak az F600-as óta, és amit változtattak az is javítás volt. Nekem is 35 éves Honda F600-asom van és még működik Igaz motort cseréltem rajta 3-rom vagy 4-éve de az eredetije is működik csak sokat megy így üzembiztosság miatt akartam teljesen jó gépet és a felújítása annyi lett volna a régi motornak mint venni egy újat. De eszt a minőséget meg kell fizetni keményen. Ha csak hobbi kertbe kell akkor a KF kapálógépeket ajánlom Honda GCV 160-as motorral. Arra amire kitalálták tökéletesen megfelelén is most vettem e hónap elején egy KF kapálógépet igaz az Briggs motoros, de ha az meghal Honda megy a helyére.
Annyit írnék még ali kis megjegyzéséhez: a kisgépekben alkalmazott honda mocikhoz gx-gxv ahogy írta "ipari" kivitel, gc-gcv talán hobbinak nevezném alu persely golyós csapágy nélkül gs a kettő között acélperselyes Természetesen nem mindegy ki "felügyeli" a gyártást, de a kínai olyat gyárt amit kérnek-megfizetnek.
Nagyon agyalok,hogy mit kellene vennem. A kínálat megvan bőven,de a keret adott. Most egy 56-os van ami kicsi,s röpsúlyos a kuplung. A motor megvan egy nagyobb géphez,de mire a kiegészítőket megveszem,még olcsón is,kapok egy új 2 sebességes kapát tagokkal,kerekekkel. Robi 250t-re pályáztam,de mindkettő elkelt. Az egyikhez minden kiegészítő megvolt, 140 ért ment el. Nekem ez a felső határ sajnos. Találj ki egy árat,tedd közzé,majd mondanak rá valamit.
Sajnos a kérdőjeleket sohasem fogjuk a helyükre rakni. A Briggs 675- ről annyit, hogy többféle kivitelben gyártják. Nekem 675 EX tipusúm van. Automata szívatóval. Úgy reklámozták, hogy az első rántásra indul még hidegben is. Két évesen még valóban így indul. Nos ez a 675 készül fekete/ szürke( ezüst) színnel, ívelt tetővel. Készül szögletes kivitelben egyszínű fekete, ez az 5.5-ös. És még nem beszéltünk a különféle márkát gyártó hómarók, fűnyíró traktorok, nagynyomású mosók, fűnyírók Briggs motorjairól.
A szerelő nem beszélt félre. Az igazi ipari Honda pl. GX golyós csapágyas, acél hengerperselyes (örök élet) motorjai kicsit húzósak árban.
A kínairól csak annyit, hogy amelyik nem kínában készül az hamisítvány!
Az baj a rotációs kapa motor gyártással hogy a gyárak az olcsóbb piacon is részt kívánnak venni , ezt a Kínai olcsó gyártás és munkaerő lehetővé is teszi, minden jobbnak van egy kevésbé jó változata , azt tudni kel hogy nem selejt csak kevesebbet terhelést bír , ha vásárolsz egy gépet mérlegelned kel hol és miként használod, választék van bőven csak az anyagi-kereted szab határt , motor pl Olasz Lobmardini, Kínai Emak , a gyár az ugyan az csak mégis van különbség , ebbe a márkába motor Briggs & Stratton van kínai , egyébként elég húzós az ár különbség az tény.
Kedves uraim, engem már úgy bevittek az erdőbe a kereskedők és a szervizesek, hogy talán soha nem keveredek ki onnét!
Először jöttek a kereskedők ezzel a Honda kisebb fordulat problémával, most egy szervizes azzal ijesztget, hogy 140.000 Ft-ért eredeti Honda motoros rotakapát biztos nem veszek, merthogy egy eredeti Honda motor az 300.000 Ft felett kezdődik, vagyis ezek csak a kínai ipar "remekei"! Ezzel kapcsolatban szkeptikus vagyok, bár láttam már sok mindent és mindennek az ellenkezőjét is, de én mégis nehezen hiszem, hogy kínai hondát hivatalosan forgalomba lehetne hozni szervizháttérrel.
Helyette ajánlották a Briggs 675-ös szériát, mondván az 6.5 LE, viszont az interneten van ahol 6, máshol 5,5 lovasnak írják!
Szóval megköszönném ha valaki segítene helyrerakni a fenti kérdőjeleket!
Van nekem egy KF-04-es hajtóművem és hozzá egy láncos felező, egyszer voltak használva és egyben szeretném eladni. Vadonat újak. A kérdésem az lenne hogy mi az elfogadható ár.
Akkor gyere és nézd meg.A képen nem lehet kiolvasni a motor nevét (kevés a pixel hiába nagyitom) Kéne a motornév meg a tipuskód.Vagy szerintem hagyuk az egészet.!?
Attól tartok, hogy csak felesleges munka lenne, mert amint írod, hogy 4 ütemű motor nem bírná el. Ha pedig kisebbet csinálnák, akkor pedig ugyan ott lennék mint ahol vagyok.
Szia. Én is 2T párti vagyok, a Robi 155 2T géped tömege és motor teljesítménye azért jóval a R 55 felett áll. Leírtam tapasztalatom Robi 55 gyári sarabolóval és rota adapterrel és az ékszíjas felező használata mellett mit produkált. Mellesleg rotálni elvileg a gépkönyv leírása szerint kaszáló mozdulatokkal "illik", így felező nélkül is elásatom a gyári 4 kapás rota kapáival kötött talajon is, de kaszáló mozdulatok mellett a magas kapafordulaton keményen kell tartani a pöttöm 49cm3 2T gépet is, és egy menetben feltöröm az ugar földet. Kaszáló mozdulatok mellett a rota kések mindig új részt marnak ki, szélesen is megy ilyenkor, de 4 kapával nagyon fárasztó ez a technika. Ékszíjas felezővel fele kapafordulattal gyerekjáték a pöttöm 49cm3 2T géppel is, legyen az 6 kapás rotálás, vagy a sarabolóval az akár mélyebb talajművelés. Gyári sarabolóm 30+30cm + gép lehajtása, szóval kb. 70cm-t visz széltébe vele, ami nem kevés. Amúgy nem vitázni szándékoztam, csak a tapasztalatom megosztani veletek.
Van nagyobb Robi 151 is, van hozzá komplett T-20 váltóm 151-re alakítva + még egy ékszíjas felezővel esketést kap, és 151-es motor is átesik generálon és némi módosításon...
Érdekesség, a T-20 váltó a felezővel összeépítve, így már a R 55 felezős motorja is képes lesz majd csatlakozni a T-20 felezős váltós hajtóművel.
Ha nem megy ne erőltesd, csináld meg azt a kapát ami nekem is van csak kicsivel szűkebb méretben. Az oldalára nem kell felrakni azt a karikát, nekem csak azért van ott hogy az úton tudjon a saját lábán menni, különben ugrálna. Kiszerkesztesz egy 3-4mm es lemezt 6 szögletűre, a kések trabant rúgólapból vannak és valahol még meg kell támasztani, hogy a luknál a csapot ne zavarja,
a támaszték 12 es betonvas meg vastagfalú cső. Ennyi.
Kicsit előbb írtam, hogy fél kötött a talaj. Azt is írtam, hogy 3 menetben csinálom a rotálást. De hiába akarok még mélyebbre menne egy 4. vagy 5. menetben, nem megy lejjebb.
Szia! Nekem ROBI155- öm van és maximum fél gázzal szoktam kapálni, különben sem szeretem ha nagyon pörög amotor. A kétnapos munkát egy nap nem lehet elvégezni.